Sübab rengi (egzost sübabları) Kızıl/kırmızı/kiremit/pas rengi bu durum normalmi?
Reklamlar
-
Başlıkta belirttiğim üzere, geçenlerde egzostu, motor blok'undan ayırdım(radyatör peteğini rahat sökme amaçlı) yanma odasına gözüm ilişti, tabi'ki motor buz gibi
Egzost sübabları belirttiğim renk tonlarında idi " Kızıl/kırmızı/kiremit/pas " artık nasıl tanımlarsanız, rengi görünce işkillendim, pas olamaz zaten, motorum faal, ve yatışı olmadı, şimdi bu durum normalmi'dir? yoksa işkillenip sübab'ları değişmekte fayda varmı'dır?
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:19 ----------
Fikir verecek, tavsiyede bulunacak kimse yokmu?
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:53 ----------
Bir yardım edecek bilgili forumdaş yokmudur koca forumda?
Adım fındık, motora heves eden bir bağyanım dese idim, ustalar işi gücü bırakıp post rekoru kırarmış hakikaten.
Anladık beni sevmiyorsunuzda iki kelam bilgisi olan vardır mutlaka yokmu?
Reklamlar
-
Çok spesifik bir konu.
Ben dahil forumdaki bir çok arkadaş egzoz supaplarını görmemiştir bile.
Bu yüzden cevap alamayışını başka şeylere bağlama. Soru kazık yani.
Ayrıca takıntı yaptığın şeyin sorun çıkaracak bir şey olduğunu düşünmüyorum. Belki yenisini takınca da ilk kullanımın ardından bu renge bürünecek tekrar.
-
101110101 kadar spesifik değil,algoritma üretecek/çözecek kadarda değil, burası moto forumu atolye kısmı
Takıntı? üslubunu sevmedim bro sana iyi günler.
-
-
cenkito adlı üyeden alıntı
silindir kapagını söküp ekzos kısmından benzin döküp
alt kısımdan sızma varmı bunu kontrol edebilirsin,
subab alıstırırken yada değişirken böle bişey yaptıklarını görmüştüm,
kacak yok ise bence renge fazla takılmamak lazım.
egzos subabları yanan gaza dogru acıldıgından her zaman emme ye göre fazla ısıya maruz kalır.
emme subablarından renginden farklı olması normaldir. ama senin dediğin gibi
koyu renk nasıldır bilemem.
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:37 ----------
sana bagggyandan az kullanılmıs (500 km civarı) cg 150 subablarımın resmini atıyorum
http://i.hizliresim.com/4mj7BJ.jpg
http://i.hizliresim.com/JLZRoj.jpg
http://i.hizliresim.com/O2vY1P.jpg
http://i.hizliresim.com/zRj8P9.jpg
İlk resim varya, sübab'ın altında bulunan masa varya , işte benim egzost sübablarının rengi o şekilde yazdığım gibi kızıl/pas renginde soğuk iken, bundan dolayı işkillendim, birde Yunus ile aynı aleti kullanıyoruz bildiğin gibi o değişti çıkan eski sübablar siyah metal renginde dyince iyice kıllandım.
Sebeb olarak bahsetmiştim, bayram dönşüü yarım depo 97 oktan üstüne euro dizel atıp 100 kilometre yol geri dönmüştüm, bu durumu dizelin/yağın yüksek yanmasına bağlıyorum, sürüşte bir sıkıntı yok, ancak bu kadar rengi döndü ise, herhangi bir gün cart diye sübablar kırılabilir şüphesi var
Ay sonunda yedek parça sipariş geçeceiğim olmuşken sübablarda değişsinmi değişmesinmi çelişkisinde kalmayayım diye, neyse artık fark etmiyor, sanırım değişeceğim.
Bu yüzden motor ustalarımız değerlendirsin istedim konuyu, milletede hizmet olsun .
-
Carbondioxid
Neden euro dizel attiniz msrak ettm acikcasi ??
-
Carbondioxid adlı üyeden alıntı
Ay sonunda yedek parça sipariş geçeceiğim olmuşken sübablarda değişsinmi değişmesinmi çelişkisinde kalmayayım diye, neyse artık fark etmiyor, sanırım değişeceğim.
motor sağlam ve yürüyorken böyle şeylere takılmamak lazım hocam durduk yere değiştirmeyin bence onunda kahverengi olası varmış demekki gidişinde yakıtında falan farklılık yoksa karıştırmaya hiç gerek yok
-
ridvan35 adlı üyeden alıntı
Carbondioxid
Neden euro dizel attiniz msrak ettm acikcasi ??
Bayram'ı geçirmek üzere bulunduğum yerden 80 kilometre mesafeye gitmiştim, döner iken bayramın son günü idi, insanlar bayram dönüş yoluna çıkmışlardı Po istasyonuna uğradım, gördüğüm ilk pompaya doğru, tabii önünde cillop gibi yepyeni modern araçlar,ben sıraya durur durmaz arkamda bir yığın araç daha durdu hepsi belirttiğim üzere yepyeni modern araçlardı
Hasılı kelam modern/yeni araçlarımızın hepsi diesel araçlarmış, pompacı arkadaş deryalara ben ise okyanuslara dalmış olacağız ki, dolduralım lütfen dedim ve doldurdu, o arkadaş belliki dalmış bi miktar para düşürmeme rağmen ikaz etti geri verdi, suçlamıyorum kendisini, kapalı kask olduğundan belkide vizörü tam açsa idim kokudan fark ederim yada etmezdim, hasılı kelam olacağı var.
Yarı depo shell 97 oktan var idi eve kadar sonrasında bi 20km daha fark edemedim, totalde 100+ kilometre yarı yarıya karışık olarak yol yaptımki bunun 20 kilometre kadarı dağ rampası, bereket orada tıkanmadı.
Neticede depo yıkandı, karbüratör temizlendi, yeni buji, kablo takıldı ve sıkıntı olmadan devam ediyoruz halen.
Durum bu, bu yüzden şüphelerim dahada arttı.
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:17 ----------
ogzcngdk adlı üyeden alıntı
motor sağlam ve yürüyorken böyle şeylere takılmamak lazım hocam durduk yere değiştirmeyin bence onunda kahverengi olası varmış demekki
gidişinde yakıtında falan farklılık yoksa karıştırmaya hiç gerek yok
Dediğiniz doğru ancak acaba, metalin kimyasını bozup yüksek ısıdan dolayı, olurda uzun bir yolda iken motor/sübab arıza verirse diyerekten, gerçi her halukarda yinede değişimi kafaya koydum.
-
Carbon hocam benim yedekteki subaplari denesek kacirma yapmiyorsa seninkine taksak iyi olmamı? Benim emmeler bildigin uzere kendiliginden basmaya baslamisti ki durum tamamen yay vs kismindan kaynakli.. subaplar saglamsa pazar gunu benim tamircinin atolyesini sahsima münhasır açtırmayı düşünüyorum gelirim dersen yapariz diye dusunuyorum.
Ve bana gore de subaplarin yuksek isidan o hale gelmistir. Yoksa yaglamada sorun olmasi gerekiyor ki senin motorda oyle bir sikinti olabilecegini dusunmuyorum benimkinde olsa neyse
-
-
yunusus adlı üyeden alıntı
Carbon hocam benim yedekteki subaplari denesek kacirma yapmiyorsa seninkine taksak iyi olmamı? Benim emmeler bildigin uzere kendiliginden basmaya baslamisti ki durum tamamen yay vs kismindan kaynakli.. subaplar saglamsa pazar gunu benim tamircinin atolyesini sahsima münhasır açtırmayı düşünüyorum
gelirim dersen yapariz diye dusunuyorum.
Ve bana gore de subaplarin yuksek isidan o hale gelmistir. Yoksa yaglamada sorun olmasi gerekiyor ki senin motorda oyle bir sikinti olabilecegini dusunmuyorum benimkinde olsa neyse
Eyvallah hacım, ancak bakirelerden hoşlanırım sağol, almışken hepsini yenileyeyim diyorum, pazar günü işi zor görünüyor, zaten parçalar gelipte başladığımda, usta arkadaş akşamları gelcek evde hall etmeye çalışacağız,şasi boya işinide konuşmadım ancak bi boyacı usta arkadaş ddaha var onuda sağlam yapabileceğine inanır isem ihalesini ona vereceğim, elektrik işini kendim hall etmeye çalışacağım.
Yağ hususunda Allaha şükür ne eksiltme/yakma akıtma olmadı çin'li motor aldığmda okuduklarım en can sıkıcı kısmı idi, neyseki mikron dahi olsa yağ eksiltmiyor çok şükür.
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:55 ----------
ridvan35 adlı üyeden alıntı
Bence sorunun kaynagi e
Efenim anlaşılmadı?
-
Bence sorunun kaynagi belli degistirmekde yarar var sonra sibop kesip pistonu deler atar mazallah
-
ridvan35 adlı üyeden alıntı
Bence sorunun kaynagi belli degistirmekde yarar var sonra sibop kesip pistonu deler atar mazallah
Beklenen şevk veren cevap, ustalar ne ders desin artık midem kalktı en iyisini yazmışsın macera aramay gerek yok, ancak istedimki bu durmla karşılaşanlar olursa, data bi yerde dursun.
-
En mntiklisi yarin pismAn olmakdansa. Mobilden giriyorum o yuzden karisiklik oldu kusura bakma kardes
-
ridvan35 adlı üyeden alıntı
En mntiklisi yarin pismAn olmakdansa. Mobilden giriyorum o yuzden karisiklik oldu kusura bakma kardes
Rica ederim bro saol.
-
aşırı ısınmadan dolayı olmuş olabilir,
yakıta katkı atıldı ise ondan olmuş olabilir,
motosiklet'lere hiçbir KATKI koyulmaz,,,
Depoya'da,
Motor Yağına'da...
-
serkanADH13 adlı üyeden alıntı
aşırı ısınmadan dolayı olmuş olabilir,
yakıta katkı atıldı ise ondan olmuş olabilir,
motosiklet'lere hiçbir KATKI koyulmaz,,,
Depoya'da,
Motor Yağına'da...
serkan ustam hos geldin.
arkadasın depoya yanlıslıkla motorin koymuslar oda farketmeden 80 km civarı yolu yuzde50 benzin yuzde50 mazot karısımı yakmıs
Allahdan yolda bırakmamıs, keyfiyen ilave edilen katkı yok yani
Adım
CEM
MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz
-
bu sıralar çok yoğunum işlrim çok fazla o sebepten geç geliyorum,
ee anca bu saatlere yakın girebiliyorum net'e...
-
Sübap zaten belli bir süre çalıştıktan sonra rengi değişir bujiler bile ilk takıldığında rengi farklı kullanıldığında da rengi kahve rengi beyaz siyah gibi renkler alıyor. Bence boşuna para harcamayın motorunuzda bir sorun yoksa kolay kolay bir şey olmaz sübaplara ve egzos sübaplarının rengi emme sübaplarından farklı olur ısıya maruz kaldığından heleki sizinki siyah değilse yanma olayı da sağlıklı demekki
-
Hocam senin eksoz valfi tam olarak bu renklerde mi? İngilizce bir makale buldum. Olası sızdırmalarda bu rengi alabiliyor.
http://www.mechanicsupport.com/exhaust_valve_leak.html
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)