Kilometre ile oynandigini nasil anlariz?
-
Merhaba,
600cc ve 10 yas ve uzeri ve hala 100.000 km hatta 50.000 km altinda bir cok motor var. Bu motorlara alici olarak bakarken dikkat edilmesi gereken mekanik noktalar nelerdir?
Kilometre gostergesi baglanti yerleri , mekanik noktalar ? baska dikkat edilecek yerleri soyleyebilirmisiniz?
Reklamlar
-
bakımları devamlı yetkili serviste yapılmışsa ve kayıtları mevcutsa en garantisi budur
-
tamam, hemen bi liste cikartalim, akilda bulundurulmasi gereken onemli noktalarin listesini yapayim, bu basliga yeni gelen okuyucular, tek mesaj da tum bilgiyi edinebilsinler.
Kilometre teyit yada itirazdan once yapilmasi gerekenler :
1-bakımları devamlı yetkili serviste yapılmışsa ve kayıtları mevcutsa kayitlara bakilmali ( extrem_015 )
2-
3-
-
Motosiklet Eğitmeni
braingulp adlı üyeden alıntı
Kilometre teyit yada itirazdan once yapilmasi gerekenler :
1-bakımları devamlı yetkili serviste yapılmışsa ve kayıtları mevcutsa kayitlara bakilmali ( extrem_015 )
Zaten baska bir maddeye gerek yok.
Yukaridaki madde yoksa uzak durun o motordan.
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
-
Kilometre teli baglanti yerlerinde bakilacak her hangi bir yer varmi?
-
Vites pedalı ve ayak peglerine bakın, aşınmışsa uzak durun.
Anahtar çok rahat giriyor ve yalama gibiyse km çoktur.
Ortalama yılda 10bin km altında kullanılmaz, ona göre de anlaşılabilir.
-
Eklemek istediginiz varmi? Simdilik bunlara bakilmasi tavsiye edildi.
Kilometre teyit yada itirazdan once yapilmasi gerekenler :
1-bakımları devamlı yetkili serviste yapılmışsa ve kayıtları mevcutsa kayitlara bakilmali (extrem_015)
2-Genel olarak ortalama km (10 bin km) x (motor yaşi) na yakin olmali. (drtayfun)
3-Anahtar çok rahat giriyor ve yalama gibiyse (drtayfun)
4-
5-
6-
-
Seleyi söküp altına bak döşeme örjinalmidir? sonuçta okadar km boş motorla yapılmıyor aşınma mutlaka olmuştur,
sele ile deponun birleştiği yerde aşınma olup olmadığına bak,
depoda dizlerin sıkıldığı alanı yakından incele,
-
Eklemek istediginiz varmi? Simdilik bunlara bakilmasi tavsiye edildi.
Kilometre teyit yada itirazdan once yapilmasi gerekenler :
1-bakımları devamlı yetkili serviste yapılmışsa ve kayıtları mevcutsa kayitlara bakilmali (extrem_015)
2-Genel olarak ortalama km (10 bin km) x (motor yaşi) na yakin olmali. (drtayfun)
3-Anahtar çok rahat giriyor ve yalama gibiyse (drtayfun)
4-Ana kaporta aksamina bakildiktan sonra ozellikle Sele orjinalmi diye bakilmali (düzgünbaba)
5-
6-
7-
-
19 Aralık 2012, 01:38
#10
Gerçekten benim çok merak ettiğim bir konuydu ve bir çok kişinin de işine yarayacağından eminim , açan arkadaşa teşekkür ediyorum
Gül Dediğin Nedir Senin? Üç Beş Diken Biraz Yaprak, Ömür varya Ömür Çok Sevdiğin Üç Beş Nefes Sonra Toprak. . .
-
19 Aralık 2012, 01:40
#11
cesur509 adlı üyeden alıntı
Gerçekten benim çok merak ettiğim bir konuydu ve bir çok kişinin de işine yarayacağından eminim , açan arkadaşa teşekkür ediyorum
Ben actim, isine yaradigina sevindim. Iyi gunlerde , hayirlara vesile olmasi dilegi ile..
-
19 Aralık 2012, 02:02
#12
Far,sinyal,on/off ( aç kapa düğmesi) bu gibi düğmelerinin amblemlerinin renginin atmış olduğuna ya da silik olduğunu görüyorsanız uzak durun.
4 Teker bedenimi, 2 Teker ruhumu taşır
Yanlamak biz de ata sporu!
-
19 Aralık 2012, 02:09
#13
Eklemek istediginiz varmi? Simdilik bunlara bakilmasi tavsiye edildi.
Kilometre teyit yada itirazdan once yapilmasi gerekenler :
1- Bakımları devamlı yetkili serviste yapılmışsa ve kayıtları mevcutsa kayitlara bakilmali (extrem_015)
2- Motorun su anki kilometresi bu matematik islemi yapildiktan sonra, (10 bin km) x (motor yaşi), cikan rakama yakin olmali. (drtayfun)
3- Anahtar çok rahat giriyor ve yalama gibimi diye bakilmali (drtayfun)
4- Ana kaporta aksamina bakildiktan sonra ozellikle Sele orjinalmi diye bakilmali (düzgünbaba)
5- Kadro ile ön masayi birlestiren gobekte bosluk olmamali, bu cok tek teker yaptigi anlaminada gelebilir. ( braingulp )
6- Far,sinyal, aç kapa düğmeleri, amblemleri ve renkleri motorun su andaki KM si ile es deger yipranmis olmali ( Ufuk inkaya )
7-
8-
-
19 Aralık 2012, 02:26
#14
-
19 Aralık 2012, 02:32
#15
Ufuk İnkaya adlı üyeden alıntı
Far,sinyal,on/off ( aç kapa düğmesi) bu gibi düğmelerinin amblemlerinin renginin atmış olduğuna ya da silik olduğunu görüyorsanız uzak durun.
Bu doğru bir tespit değildir. anlattığınız baskılar 20 000 de silindi.
Imza mi?? Nereye Atayım
-
19 Aralık 2012, 02:36
#16
fromghetto adlı üyeden alıntı
evet bu guzel , hemen ekliyorum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:32 ----------
Eklemek istediginiz varmi? Simdilik bu noktalara dikkat edilmesi tavsiye edildi.
Kilometre teyit yada itirazdan once yapilmasi gerekenler :
1- Bakımları devamlı yetkili serviste yapılmışsa ve kayıtları mevcutsa kayitlara bakilmali (extrem_015)
2- Motorun su anki kilometresi bu matematik islemi yapildiktan sonra, (10 bin km) x (motor yaşi), cikan rakama yakin olmali. (drtayfun)
3- Anahtar çok rahat giriyor ve yalama gibimi diye bakilmali (drtayfun)
4- Ana kaporta aksamina bakildiktan sonra ozellikle Sele orjinalmi diye bakilmali (düzgünbaba)
5- Kadro ile ön masayi birlestiren gobekte bosluk olmamali, bu cok tek teker yaptigi anlaminada gelebilir. ( braingulp )
6- 2003 yılından sonraki muayene tarihlerini ve kaç km deyken muayeneye girdiğini tramer de yazar, tramer i sorgulatin (fromghetto)
-
19 Aralık 2012, 02:51
#17
Baltassar adlı üyeden alıntı
Bu doğru bir tespit değildir. anlattığınız baskılar 20 000 de silindi.
Ben bu güne kadar hiç bir motor da ( çin hariç ) silindiğini görmedim. Rengi atmış olabilir fakat silindiğini hiç görmedim. Örneğin benim motorum 40bin km'de silinik değil ama rengi atık.
20k km'de silindi ise istisna diyelim sizinkine ama şunu unutmayın çok güneş ve yağmur yemiş motorlar da bu tür şeyler gerçekleşir araştırırsanız sonuca ulasabilirsiniz.
Eğer dersek ki km orjinal yine de silinmiş ise motor sahibi motoruna pek dikkat etmemiş genelde güneşte kalmıs ya da yağmurlu havalar da kullanılmıştır.
4 Teker bedenimi, 2 Teker ruhumu taşır
Yanlamak biz de ata sporu!
-
19 Aralık 2012, 02:55
#18
Ayaklıklar aşındıysa uzak dur, düğmelerdeki semboller silindiyse uzak dur. Neden uzak duruyorum anlamadım? Motoru(ciğeri) temizse neden alınmasın. Adam onları değiştirmiş ve motoru haşat etmişse alalım mı? 2. el motor alırken çok fazla kriter sorgulanmalı. Varsa grenaj bağlantı noktaları, şasinin kontrolü. Eğer alüminyum şasi ise ve işlem gördüyse işte o motordan uzak durun. Ufak tefek düşmeler koruma demiri takılı hiç bir motora zarar vermez. Zincirine bakın eğer sahibi titizse zincir dişli temizliğine dikkat edecektir. Lastik kontrolü yapın 5 yaşındaki lastiklere abi bak dişleri duruyor diyorsa arkanıza bakmadan uzaklaşın vs. Güvendiğiniz bir usta ya da servise göstermek mantıklı. Servis bakımları için de söyleyeceğim şunlar. Varsa eğer süper ama yoksa hemen soğumayın. Malum yüksek cc motorların bakımına dünya para alıyorlar. Şunu da ekleyeyim ben ülkemizde 2. el motora güvenmiyorum. Ben ortalama yılda 15-20000 km yol yapıyorum. 3 yıl sonra motorumu satmak istediğimde bir mağazayla anlaşıp düşük fiyata vereceğim. Kimsenin ağız kokusunu çekemem. Motor bayilerinden almak da bir seçenek olabilir. Kolay gele..
-
19 Aralık 2012, 03:45
#19
motorun plaka ve şasi numarası Tel ile sorgulatılabılır,
Plaka il il değişir yeni plakada temiz çıkar,
Şasi sabittir Değişmez...
bu durumda muayene tarıhlerı,muayene giriş km'leri ve kaza geçmişi görülebilir...
1:::Motorun Kaportasında çİZİK dAHİ YOKSA UZAK dur, (komple grenaj seti. 1000,,2000 lira sıfırı)
2:::KM 20 ,,,30 bınlerdeyse uzak dur, (maslak oto sanayıde 50,,100 liralara km düşürülebiliyor)
3:::Düğmelerde semboller silinmemişse uzak dur,,, (sahibindende pek çok orjınal çakma ürünler mevcut,)
BÜYÜK MOTOR ALACAKSAN SIFIR AL başın ağrımaz
Dostum Motoru Ciğeri sağlam olan motor sesinden belli eder,
Binersin dinlersin Ben buyum der alırsın...
BMW F650,,,KTM EXC 400,,,CRF 250X.....msx 125
''Gürcan Moto Garaj''
0 535 939 20 86
-
19 Aralık 2012, 05:54
#20
Eklemek istediginiz varmi? Simdilik bu noktalara dikkat edilmesi tavsiye edildi.
Kilometre teyit yada itirazdan once yapilmasi gerekenler :
1- Muayene tarihlerini ve kaç km de iken muayeneye girdiğini tramerden plaka ve sase no ile sorgulatin, servisten de sorgulanabilir(fromghetto,serkanADH13,extrem_015)
2- Motorun su anki kilometresi bu matematik islemi yapildiktan sonra, (10 bin km) x (motor yaşi), cikan rakama yakin olmali. (drtayfun)
3- Anahtar çok rahat giriyor ve yalama gibimi diye bakilmali (drtayfun)
4- Ana kaporta aksamina bakildiktan sonra ozellikle Sele orjinalmi diye bakilmali (düzgünbaba)
5- Kadro ile ön masayi birlestiren gobekte bosluk olmamali, bu cok tek teker yaptigi anlaminada gelebilir. ( braingulp )
6- Motorun yasina yakisan miktarda kullanilmislik izleri olmasi normalidir.azi veya cogu soru uyandirmali.(serkanADH13)
7- Taze lastik, bakimli arka Zincir dislisi, kirilmamis grenaj baglanti noktalari, ve en onemlisi tamir gormemis şasi yeglenmelidir.(Reşit)
8-
9-
10-
Taze lastik omru ne kadardir arkadaslar? ( braingulp )
ilerde bu liset biraz daha olgunlasinca, a4 dokumani haline getirip internetten indirilebilir hale getirecegim, boylelikle motor almaya giderken yanimizda goturup listeyi tek tek kontrol edebiliriz.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler