Yere dustugunde manet hala varsa basarsin sen debriyaja.
Yada elin hala varsa .
Yere dustugunde manet hala varsa basarsin sen debriyaja.
Yada elin hala varsa .
Niye bize kızıyosunuz anlamıyorum millet seve seve kill switch'i olmayan hondaları kapış kapış alıyo, hatta onu geçtim far anahtarı bile yok akü zayıflasa marş basamazsın hem ayak marşı da yok.
Bu tuşun kırmızı olması herşeyi açıklıyor aslında(Ben de yakın zamanda öğrendim). Ve bu tuşa alternatif olarak debriyajı düşünmek...bilmiyorum bana pek mantıklı gelmedi![]()
#sürenadam
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:36 ----------
anahtar'taki bir kablo yeşil (- kutba) diğer kablo ise kontak'tan cdi'a bağlanan bir kablo var. Siyah ve beyaz renkte (renkler cogunlukla standart oluyor)Emin olmak için elimdeki stop anahtarı olan başka motorun tesisatını kurcaladım 2 farklı marka olmasına karşın renkler aynı cıktı.Diğer kablo bu kablo ile bağlanır.3. kablo ise debriyaj ve ayak müşiri için.
Birde tabi diagram var çoğu kişinin işine yarar düşüncesiyle eklemek istedim.Sağlıcakla...
Acil durumda bu anahtar motor freni de yapacağı için, debriyaj onun alternatifi olamaz. Gaz telim takılı kalınca ben de debriyajla durmuştum bir keresinde, ama bu anahtar gerekli. Kullanmasak da dursun. Bu aralar çok uzun yokuşlardan iniyorum, boşa atmak yerine motoru buradan durdurmaya başladım. Benzin tasarrufuna da katkısı var...![]()
The man who knows everything chooses to know nothing...
bir keresinde gece(muğla) KÖYCEĞİZe doğru tam gaz giderken birden gaz kolu takılı kaldı hem de sonda.Tam da ana yoldan şehir merkezine girecektim.Hatta sinyali bile verdiydim.Arkamda da 4-5 tane araba vardı. Acayip panikledim. Hemen debriyaja asıldım. Motorda devir kesicide yok.Birrr bağırıyo motor... Daha fazla panikledim.Viraja da girmiştim. Elim hemen STOP-ENGINE anahtarına gitti.Stop ettirip debriyajı sıktım.Zar zor frenle virajı atlatım ama arkamdaki arabları o heyecanla unutmuşum,kornayla bi daha panikledim. :D Zaten kontağı kapatsaymışım ışıklandırma da kapanacaktı daha fazla risk olacakmış.Sonra bir sokak lambası altına çektim motoru tekrar çalıştırdım aynı hala gaz takılı :( tamircileri aradım gelmediler :( Şans eseri tamircinin çırağı var onu bulduk Sağolsun yapıverdi. karbüratörün içindeki kelebek mi bişey çıkmış. Bir de bu yanını düşünün bence :D Bu arada motosikletim kanuni caracal
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)