Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Sente ve sübap ayarı yapımı resimli anlatım

    REKLAM ALANI
  1. #1
    sakinseytan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Şubat 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Africa Twin 1000
    Meraba arkadaşlar baya uğraştım epeyde yoruldum ama sıcağı sıcağına anlatmak istedim.
    Nedir, nasıl yapılır?
    Sente ayarı:
    Bütün motorlarda mantık aynıdır.Önce piston üst ölü noktaya getirilir.Pek çok motorda farklı şekillerde bu işlem yapılır kolaylık olsun diye valantın üzerinde işaret vardır.kıranktada vardır scuterlarda hava pervanesinde vardır arabalarda kayışın orda centik vardır.yani bi işaret vardır krankın üst ölü noktasını bulmak için.
    Ha hiçbi işaret acıp bakcak biyer yok bujiyi söküp içine esnek bi tel vs. sokup en üst ölü noktayı bulabiliriz.

    Delikten bakıldıgında tek cizgiyi görür ve sabitleriz.Bu işlemi yapmadan önce bujiyi sökerseniz daha rahat döner piston.


    Üst şapkayı açtığımızda egzantrik milinin üzerindeki işaretlere dikkat etmeliyiz 2 yan cizgi birbirine bakıcak şekilde olmalı
    tabi egzantrik zinciri gergisi takılı iken(gergi deliginden zinciri elimizle bastırabiliriz)

    egzantrik milini ters takmamak için konumu aşşagıdaki fotodaki gibi olmalıdır.yani kapalı modda.

    Bu denklemi kurdugumuzda sübap ayarını yapabiliriz.
    Sübap ayarı yapmak için basit aletler yeterlidir.Altta fotoda gördügünüz gibi sentil, 10 anahtar(cırcırlı önerilir) ve el yapımı sübap tepesi tutacagı(bunun yerine kurbagacık, kargaburun gibi aletler kullanabilirsiniz.)

    Sonrasında yapıcaklarınız sizin motorunuzun standart ayarlarına ve el becerinize kalmış.
    Sübapları cok sıkıştırmak zor çalışmasına sebep olur fazlasıda sübapın pistona carpıp kırılmasına(egzantrik milini ters takarsanızda rahat kırabilirsiniz sübapı hemde cok rahat)ama işi bilen biriyseniz rektefiyecilerin ve tornacıların yapamıyacagı pek birşey yok silindirin veya sübapların yenisini yaptırmak bi kac saatlik iş.
    Herneyse sübap ayarına gelelim önce bakıyoruz boşluklara sıkımı boşmu ne kadar boş acıcakmıyız sıkıcakmıyız?
    Yani sıkıntımız ne yoksa bedavadan ayar yapılmaz.Yanlız her sökülen piston sekman veya silindir ne olursa sonunda sübap ayarı ister şarttır.
    Öncelikle motorunuzun sübap ayar degerleri kac?Mesela xt 600 ün emme 7-9 egsoz 12-15 hatırladıgım kadarıyla en azından ben böyle yapıyorum.
    (şayet piston sekman silindirimi sıfır takıyosam toplarken sübapları acık bırakırım 15-25 gibi 1-2 hafta sonra normal degerlerinde sıkarım.)
    Pekçok modelin google de manuel i vardır(kitapcıgı) buradan ayarlarını vs.ögrenebilirsiniz.
    Egsoz yüksek sıcaklıga maruz kaldıgı için genleşme yapıyo o yüzden biraz acık yapıyoruz degerleri.ama emme milimetrik eşit olsun eger 4 sübap varsa.
    Ben sentil kullanmıyorum cokta lazım deil bence tabi siz kullanabilirsiniz motor yeniyse şart kullanın...)


    Eğer bahsettigim gibi yaptıysanız ayarları marşa bastıgınızda motor kesin çalışır ha ya cok sesli yada hiç ses yapmadan ama ne sübapa nede başka bi yere zarar verirsiniz.Korkulucak birşey degildir.Zaten motor çalışmıyosa pipoya bi buji takar bakarsın ateşleme varmı?yoksa ordan beyne ugrarız bobine elektrik ondan atar gelir orda sorun yoksa aşşa iner sargıya bakarız kablolarda sıkıntı varmı diye 2 tane kablo gelir zaten ateşleme gözünden onun mantıgıda kaba taslak basittir.valent her dönüşünde ordan gecerken sinyal gönderir ve beyin 12v gönderdir bobine (esasında bobinin + - girişi vardır +12v ile devamlı beslenir - ise aşşadan komut bekliyen beyine baglıdır ve 12v ile oda beslenir ateşlerken) bujiye 4 zamannın tamamlanmasında buji 2 kere ateşler egzantrik mili tam kapalıyken ve tam acıkken!bu biraz karışıktır.En tehlikeli ateşleme sorunu kranın üstündeki kam ın yerinden oynuyarak valentin zamanında ateşleme yapmamasıdır.Bunu ustalar cok zor farkeder.
    İşin inceliklerini vs. anlatıyorum hepsi başıma geldi herbirini ayrı ayrı söktüm birinin başına gelir en azından aşina olsun bunlar.
    Esasında motorun çalışma mantıgı cok ama cok basittir.Eger calısmıyosa belli temel şeylere bakarız ve sorunu bulmamız an meselesi olur.
    Sübapları acık bıraktım o yüzden aşşadaki videoda motor sesli çalışıyo.Umarım yardımcı olmuşumdur.

    http://youtu.be/c76X-9k9uDc
    yamyamaha, anılgan, GaCCaLL ve 4 diğerleri bunu beğendiler..
    Motosiklet mucidi


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Hocam peki egzantrik zinciri sökülmüş sentesi kaçmış motoru senteye nasıl getiriyoruz ?

  3. #3
    yamyamaha - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2006
    Şehir
    manisa - izmir
    Motosikleti
    kymco Xciting500 geti gy 200 ( skygo ) & cbf 150
    güzel bir anlatım ve bi okadarda güzel bir paylaşım. teşekür ederiz.

  4. #4
    sakinseytan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Şubat 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Africa Twin 1000
    Alıntı Mengu16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam peki egzantrik zinciri sökülmüş sentesi kaçmış motoru senteye nasıl getiriyoruz ?
    fotolardada göründügü gibi okuduysan orda yazıyo zaten sente dedigin olay egzantrik mili kapalı konumdayken pistonun en üst noktada olmasıdır.yani ateşlemenin oldugu an bilmem anlatabildimmi.o şekilde ayarlıcaksın
    Motosiklet mucidi

  5. #5
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı sakinseytan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    fotolardada göründügü gibi okuduysan orda yazıyo zaten sente dedigin olay egzantrik mili kapalı konumdayken pistonun en üst noktada olmasıdır.yani ateşlemenin oldugu an bilmem anlatabildimmi.o şekilde ayarlıcaksın
    Anladım gibi, motoru sökünce daha iyi anlarım heralde.

  6. #6
    sakinseytan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Şubat 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Africa Twin 1000
    Alıntı yamyamaha adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    güzel bir anlatım ve bi okadarda güzel bir paylaşım. teşekür ederiz.
    rica ederim pek cok kez söküp taktım ellerim yag olmasa farklı konularada deginirdim ama o anda foto cekmek zor oluyo.
    ben teşekkür ederim.
    Motosiklet mucidi

  7. #7

    Üyelik
    02 Haziran 2007
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Kawasaki VN 800
    ne olursa olsun basit bir iş değil

  8. #8
    Ramazan Can - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ekim 2006
    Şehir
    Pendik / İstanbul
    Motosikleti
    BMW GS 1200 / Honda Africa Twin dct1000L- VESPA LX
    bilmeyenler için faydalı ve zararlı olabilir...
    acayüp ve rain planet bunu beğendiler.
    Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI

  9. #9

    Üyelik
    02 Haziran 2007
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Kawasaki VN 800
    ramazan Bana ne zaman öğreteceksin bunları

    sadece bir kere görmek yeterli

  10. #10
    fz6_fazer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2010
    Şehir
    alanya
    Motosikleti
    ybr 125 esd
    Bilgi dolu bir paylasim eline saglik
    sakinseytan bunu beğendi.
    YAMAHA

  11. #11
    nabukat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Haziran 2012
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Honda CbR 125 R BlacK
    Paylaşım için teşekkürler.
    Ben sana ilk aşkımsın demedim.Sen benim Cennetimsin.

  12. #12
    sakinseytan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Şubat 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Africa Twin 1000
    rica ederim umarım birilerine yardımım dokunmuştur
    Motosiklet mucidi

  13. #13
    sedat_57 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Eylül 2007
    Şehir
    İstanbul..
    Motosikleti
    2000 ford
    vidyoda motor nerden kaçiriyor bilmiymda bi yerden kaçiriyor silindir boğazındanmıdır nedir..10-100 baloncuk yutmuş sanki..Bide demişsin biraz sesli çalışıyo boşluk bıraktım aga bu boşluğu geçmiş direk vuruyo çatır çatır Eline almayasın
    https://www.youtube.com/watch?v=GGatfgQkPGY

  14. #14
    sakinseytan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Şubat 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Africa Twin 1000
    Alıntı sedat_57 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    vidyoda motor nerden kaçiriyor bilmiymda bi yerden kaçiriyor silindir boğazındanmıdır nedir..10-100 baloncuk yutmuş sanki..Bide demişsin biraz sesli çalışıyo boşluk bıraktım aga bu boşluğu geçmiş direk vuruyo çatır çatır Eline almayasın
    :D knk bak iyi dinle doktoru ben olduktan sonra isterse krank kolu cıksın silindiri deşsin inan umrumda deil 1 günlük mesai yaparım motoru resmen ezberledim:D sen diosunki sübap acık kalmış:D ben foruma fotoları koycam die acele ettim dün bide hava karardı üstünede aydınlatmanın biri çalışmadı ince sübap ayarını sona sakladım:D
    bi ara yan yana gelelimde motor nası asfaltta yırtınıyo gör:D senin ybr ye yetişemem ama olsun kank idare edio :D
    Motosiklet mucidi

  15. #15

    Üyelik
    19 Ekim 2012
    Şehir
    Düzce
    Motosikleti
    YAMAHA WR125R, UTV150
    bu sente işini en son buldum o cizglre 90 drece acıda bi delik var o delik ust ksımda olucak yani cıkıntılar piano nun tam tersnde olucakasaga donuk yani yanlıs anlmdm dmi ben gergi takılı gbi olucak yani elmzle germemz grkcek pistonda yön dgiştrdgi noktada en ustte bunlar gy6 scootr motorları ıcın gecerlmi piki hemen gdiyorum motorun başına..
    Çevir Gazı Yanlasın..:queen:[570][/570]

  16. #16
    sakinseytan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Şubat 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Africa Twin 1000
    Alıntı usta_dzce adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bu sente işini en son buldum o cizglre 90 drece acıda bi delik var o delik ust ksımda olucak yani cıkıntılar piano nun tam tersnde olucakasaga donuk yani yanlıs anlmdm dmi ben gergi takılı gbi olucak yani elmzle germemz grkcek pistonda yön dgiştrdgi noktada en ustte bunlar gy6 scootr motorları ıcın gecerlmi piki hemen gdiyorum motorun başına..
    ewt pionun tam tersinde yani aşşada olucak mildeki cıkıntılar böylece süpaplar sıfır kapalı oluyo, gergiyi evet elinle gerince gergi takılı haldaki degerini görüyosun milin.
    ben bunu bi kac motor tamircisine zamanında soruyodum yok meslek sırrı yok her adam yapamaz banada kimse ögretmedi elime kagıt kalem aldım ateşleme zamanı vs. üzerinde cok calıstım konple mantıgını kavramak için sonra motorun başına gecince herşey döküldü aslında istedigimde motorun torkunu güclendirebiliyorum ama rolanti düşükken vuruntu yapıyo keşke vaktim cok olsa baya güzel şeyler çıkarıcamda işte olmuyo
    Motosiklet mucidi

  17. #17
    Ramazan Can - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ekim 2006
    Şehir
    Pendik / İstanbul
    Motosikleti
    BMW GS 1200 / Honda Africa Twin dct1000L- VESPA LX
    Alıntı mterayes26 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ramazan Bana ne zaman öğreteceksin bunları

    sadece bir kere görmek yeterli
    paşa hallederiz uygun bir zamanda... sen bana es den fazer bul almaya geldiğimde göstereyim..
    Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)