Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Suzuki Volusia Vl800 Benzin Sarfiyatı Yardım.

    REKLAM ALANI
  1. #1
    pinkkuvars - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mayıs 2008
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    SUZUKİ VOLUSİA VL800
    Öncelikle Herkese Merhaba

    Sanırım benim volusia çok yakıyo gibi yeni servis bakımından çıktı hatta karb. bir düşük ayara alındı ( ve bundan kaynaklı çalışma sıkıntısı yaşıyorum ) ama yine de çok yakıyo gibi 7-8 lt yi buluyo sanki şehiriçi basmadığım halde.100 km de.

    Benzin kokusu ve siyah duman problemim var ki benzinin (zengin karışım) yakmadığına işaret (.çiğ) ha bujiler değişti Hava filtresi temizlendi (ama değişse miydi ki) yağ su yağ filitresi gibi bla bla bakımları yapıldı. belki isteğim çok erken ama yakıttaki değişim fark

    etmiyo çok fazla. Vl800 Suzuki Volusia 2003 model 40000 de. Sorunum Yakıt sistemiyle ilgili olsa gerek. (buji , filtre , hava ) Karburatör ayarlarından yada bizzat karburatörden olabilir mi değiştirilse çözüm olur mu : Kendi sitesinde yada farklı sitelerde şehiriçi yakıtını

    4,5 -- 5 lt civarı göstermekte. ben de neden 2 katı? Suzuki ler de bu durum kronik midir?

    Kendi de aynı sorunu yaşayan çözen bilen , yada yorumu olan arkadaşlar , ustalar yorumlarınızı bekliyorum durum can sıkıcı olmaya başladı :(


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    TATLIHIZ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Nisan 2012
    Şehir
    MaNiSa
    Motosikleti
    (14) Yamaha Ybr (16) Yamaha Ybr
    Cig benzin atması kalbüratör ayarı bozuk olmasına işaret
    Çözüm yolu var balansörlü çinli almak örnek su an kullandıgım drift , cbf 150 ye bile kafa tutabilirim titresimsizlik konusunda. Time Shift

  3. #3
    waffenSS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2011
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    KTM duke 390
    c800 enjeksiyonlu modelleri 5.5 6 lt yakıyor 4.5 5 litre yakması çok zor ama 7 8 litrede cok fazla evet bence başka bir ustaya göster çeksin bir ayar
    karbüratörlere... peki torkda düşüş var mı ?
    hak etmeyene merhamet kendine yapacağın en büyük ihanettir.!

  4. #4
    pinkkuvars - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mayıs 2008
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    SUZUKİ VOLUSİA VL800
    Alıntı TATLIHIZ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Cig benzin atması kalbüratör ayarı bozuk olmasına işaret
    Öncelikle çok teşekkür ederim ilgilinize. Aynen öyle zengin karışım diye düşünülüp bu yüzden bir alt ayara yani standartın bile altına alındı ayar hava benzin karışımındaki benzin yönünü azaltmak üzere. Sonuç : Hala çiğ benzin bunun yanında cikle açık olmadan düzensiz çalışma ve istop etme : rolanti ayarları yükseltildi çalışma devri yükselse de tork da düşüklük ve çekiş kaybı yaşandı.


    Alıntı waffenSS adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    c800 enjeksiyonlu modelleri 5.5 6 lt yakıyor 4.5 5 litre yakması çok zor ama 7 8 litrede cok fazla evet bence başka bir ustaya göster çeksin bir ayar
    karbüratörlere... peki torkda düşüş var mı ?
    Waffenss Teş. sanada şimdi karburaötr de yapılabilecek ayar 8 farklı yöntemde değil körük içindeki mil ayarı genel de 3 farklı pozisyon da oluyo standart zengin fakir karışım , bazı karb lerde 5 bazıların da 3 tik şeklinde 1 en düşükten 5 en yükseğe ..

    Motor da sadece ilk çalıştırıldığında ve yük gaz verildiğinde siyah duman problemim vardı. Ayrıca genel olarak bir çiğ gaz kokusu mevcut motorun yakınlarında. Kışın tamamını söküp küçük bir custom bobb durumu oldu tarafımdan , karb temziliği bakımını da ben yaptım. çok çıkamadığım için çok yaktığını farketmedim fakat ne tork da ne çalışma sesin de hiçbir sıkıntım olmadı saat gibiydi. Sezon la birlikte çıkışlar çoğalınca anladım ki biraz yakıyoruz. Genel bakım adına aldığım yere götürdüm ustası da Ustad dır bilirim. Karb kendi açtı eğer siyah duman çiğ gaz çok benzin durumu varsa hava filtresi ve karb zengin karışım olacağından bahsederek ayarını fakir karışıma aldı kn stokda bulunmadığı için filtre iyice temzilendi. motoru braz yüksek devirde ısıttık ama çalışma inanılmaz düzensizleşti. Haa Bunun yanında cikleyi hafif açtığımda (düzenli) bir harley sesi ve performansı alıyorum ama bu sefer de çiğ benzin gözümü yakacak kadar (garajımda) çoğalıyo.

    bu kadar okunacak mı bilmiyorum ama küçük bir mantık :

    Eğer Motor cikle açıkken düzene biniyorsa (geçtim benzinden düzenim de düzenim durumundayım) Cikle de havayı kısıp benzini (zengin Karışım) yapıyorsa sorunum benzin Hava Karışımımın fakir olmasından kaynaklı , Fakaattt bu düzende iken çiğ gazın gözüme yakacak derecede fazla olması da başka bir soruna işaret ...Bu durumda Benzin Pompası desem yada filtresi desem Nasıl olur .

    Bir tane usta şuraya bakıp okuyup bir cvp verse ben de biz de faydalansak nasıl olur kii?

  5. #5
    adem80 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Aralık 2011
    Şehir
    muğla bodrum
    Motosikleti
    Yamaha x-city 250
    motor modelini tanımıyorum ama motorun ciğ gaz atması, ateşleme yetersizliğinden ve sübaplardan olabilir. Sübaplara baktır bide ayar yaptır. Düzelmezse ateşleme yetersizdir. Statörden başla bobin veya bobinler, buji kabloları,pipoları,bujiler.bunlara bak veya baktır. Statörde bi problem yoksa silindir başına bir bobin olması lazım. Bobinleri güçlü akım gönderen bobinlerle degistır. Kablolarını kalınlaştır. Pipoları değiştir. Buji ngk veya elektriği yükseltirseniz iridyum takın. Fazla ateşleme zarar değil,yarar getirir. Torku artar mesela. Düzenli çalışır,az yakar. Dediğim gibi karburatörde bi problem yoksa önce sübap ayarı deneyin,olmazsa elektrik aksamını elden geçirin yazdığım gibi. Kolay gelsin.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 02:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:47 ----------

    bujiler benzin,hava karışımını ateşlemede yetersiz kalıyor ve çiğ benzin kokusu geliyor olabilir. Sübaplar ayarsız ateşlemeden önce açıyor olabilir veya zamansız açıyo olabilir. Karburatör sağlamsa problem bunlarda

  6. #6
    pinkkuvars - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mayıs 2008
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    SUZUKİ VOLUSİA VL800
    Alıntı adem80 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motor modelini tanımıyorum ama motorun ciğ gaz atması, ateşleme yetersizliğinden ve sübaplardan olabilir. Sübaplara baktır bide ayar yaptır. Düzelmezse ateşleme yetersizdir. Statörden başla bobin veya bobinler, buji kabloları,pipoları,bujiler.bunlara bak veya baktır. Statörde bi problem yoksa silindir başına bir bobin olması lazım. Bobinleri güçlü akım gönderen bobinlerle degistır. Kablolarını kalınlaştır. Pipoları değiştir. Buji ngk veya elektriği yükseltirseniz iridyum takın. Fazla ateşleme zarar değil,yarar getirir. Torku artar mesela. Düzenli çalışır,az yakar. Dediğim gibi karburatörde bi problem yoksa önce sübap ayarı deneyin,olmazsa elektrik aksamını elden geçirin yazdığım gibi. Kolay gelsin.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 02:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:47 ----------

    bujiler benzin,hava karışımını ateşlemede yetersiz kalıyor ve çiğ benzin kokusu geliyor olabilir. Sübaplar ayarsız ateşlemeden önce açıyor olabilir veya zamansız açıyo olabilir. Karburatör sağlamsa problem bunlarda
    Ateşleme !! Karışımdan öte ateşleme bu da deneyim diyeyeyim (not alıyorum bunları bilginize sağlık.).Bujiler değişti tek başına yetersiz olduğunu anlıyorum yazınızla.. bunları sadece volsuiarider diye bir usa sitesinde yarım yanlış çevirerek bulabiliyodum demekki forumda konu ustaları olması gerekiyomuş ...

    Şöyle bir not ekleyim o zaman akü 12 yerine 9 takılmıştı sistemdeki elektrik gücü de buna etkendir diyosunuz yanlış anlamıyosam onu da standarta almak etken olacaktır : peki bundaki mantık da arabayla aynı değilmidir yani önce aku de ilk kontakla elektrik gider sonrasını motor kendi üretir yoksa motor da akü her daim devrede midir?

  7. #7
    adem80 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Aralık 2011
    Şehir
    muğla bodrum
    Motosikleti
    Yamaha x-city 250
    akü marş dinamosunu,marş dinamosu motoru çevirir. Motor dönmeden,motor elektrik üretmez.aküyü kullanır. Motor çalışınca motorda üretilen elektrik aküyü besler, far,sinyal,korna vs besler. Far ve kornalar duruma göre direk aküyede baglı olabilir,motorada.akü 12 yerine 9 takılmıştı derken 9 voltmu? Orjinali 12 volt ise 12 volt takın. Bi nevi ateşleme sistemine yardımcı oluyor ise şayet, 9 volt yetersiz gelip ateşleme düşüklüğü yapıp, tam ateşleyememe,çiğ benzin atma problemi olabilir. Yeni nesil beyinli motorlarda beyin devir kesici,ateşleme ile ilgili programlar vardır bu beyinde. Şayet beyine 12 volt yerine 9 volt gidiyosa başka problem aramayın. Beyin ile çalışan motor, yani beyinin ateşleme ile alakalı çalışan motorlar şu şekilde anlaşılır. Aküyü sök, kontağı aç vurdur. Çalışırsa beyin elektriği direk motordan alıyor demektir. Bunda problem yok. Akü sökük,kontak açık, vurdurunca çalışmıyosa beyin elektriği aküden alıyo demektir. O beyin denen elektronik zımbırtı 12 volta programlıda siz gidip 9 volt akü taktıysanız başka problem aramayın bu durumda. Şayet beyin elektriği aküden alıyosa. Şimdi ilk iş bi 12 volt akü takın, sübap ayarıda yapın. Düzelmezse üstte yazdığım elektrik yükselme işlemini yapın ama düzeleceğini umuyorum. Dediğim gibi motorunuzu hiç tanımıyorum. Ama bu dediklerimi uygulayın. Özellikle akü,beyin konusu. Akü muhakkak orjinali 12 ise 12 tak sonra deneme. Kolay gelsin.

  8. #8
    pinkkuvars - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mayıs 2008
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    SUZUKİ VOLUSİA VL800
    Tekrar teşekkür ederim yalnız bu çiğ benzini tamamlayacak , yalnız çalışma devir sıkıntım yine karb ayarını düşürmemizin etkisi var diye düşünüyorum . Gerçi karb de fakir ayarına aldık bu kadar kötü olmaması gerekirdi ama.
    Sorun cikle açılmadan gaz yememesi , yani aslına bakarsan rolanti de yada çalışmada sıkıntı yok ama kalkmak istediğinde kesin istop ediyo yada düzensiz çalışıyor. motor ısınsa da hafif cikle ile tam kıvama ulaşıyo ses tork devir rolanti . depo ya giden vakum hortumu tam takılmadığında da motor tekler yada kerker sadece vakum değil , depoya giden 3 farklı hortum var bu girişler de de hata olabilir mi diye merak da ediyorum. Artık denem yanılma yoluyla tek tek dvm.
    Akü
    Standart karb. ayarı.
    ve hortumlar.

  9. #9
    adem80 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Aralık 2011
    Şehir
    muğla bodrum
    Motosikleti
    Yamaha x-city 250
    en fakir karışımın bi üstüne al. Bi fazalası yani. Akü 12 volt tak. Sübap ayarına kesinlikle baktır,ayarı kaçıksa yaptır.karburatör hortumlarında bişey olacağını zandetmem.karburatöre benzin geliyo zaten. Hortumların üstünde benzin filtresi varsa değiştir. Karburatör tekmi çiftmi? Karburatörden benzin hortumunu sök,benzini bi aç,kapa. Bak bakalım benzin geliyosa hortumlarda sorun yok. Yanlız benzini akıtırken benzinin nekadar yanıcı olduğunu unutma.sigara,sıcak motor vs dikkat et.

  10. #10
    pinkkuvars - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mayıs 2008
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    SUZUKİ VOLUSİA VL800
    Adem 4 usta gördü dinledi motoru illa sökülmesi gerekir mi bu konuda çok tecrübeli değilim bilmiyorum ama hepsi saat gibi çalıştığını söylediler. bu konu benim pinpirikliliğim de olabilir ama motoru kullanıcısı bilir. (Sübaplar da sorun olacağını sanmam ama aklımda olacak uygun olduğum vakit ,money in the power sekmesiyle).
    Akü ve Karb ayarım ilk iş. Karb tek , evet hazır sökmüşken hortumları kontrol edeyim , sadece karb giden hortumlar değil şüphem vakum hortumuyla da ilgili olabileceği.Bilgim bu modeller de benzin filtresi gibi bir aksam olmadığı yönünde gerçi sorun benzinin gelmesin de değil yanmasında ya da çiğ atılmasında bi yerde kaçak olasılığı da ihtimaller doğrultusunda. Bir arkadaşım benzin pompasının filtresi (küçük bir boru) hafif tıkalı olmasından kaynaklanabileceğini ama cikleyle çözülebiliyosa sorunun onda olmadığı yönün de bir tezi vardı ama buna da bakmak gerekir. Tekrar sağol yard. için çözüldüğünde Kesin buradan aktaracam ne zaman tam çözüme ulaşırsam

  11. #11
    adem80 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Aralık 2011
    Şehir
    muğla bodrum
    Motosikleti
    Yamaha x-city 250
    tamam bekliyorum.

  12. #12
    yasdal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Şubat 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Triumph 1200 Jawa Classic /1971 ve E-bike sukutır
    Yakın bir sorunum var. Hazır bu başlık iyi gidiyorken ben de paylaşayım. VL 250 İntruder. Aynı sıkıntılar yaklaşık. 5,5 lt/100 km. Yani 250 lik bir motor için fena. İşe gidip geldiğim için büyük motor almak istemiyordum. VL 250 de bu yüzden karar kıldım ama 600 lük kadar yakıyor. 2-3 ay önce Kartal ALTAN Motorda yani yetkili serviste karbüratör temizliği ve ayarı yapılmıştı. yakışı değişmeyince tekrar gittim. Senin ekzozun açık, bakmaya bile gerek yok bundan az yakamazsın deyip gönderdiler. Şayet geçen haftalarda bizim MotorKafa Sercan'ın 1 hafta hiç egzoz olmadan gezip yine de Hyo GV 250 ile ortalama 3,35 lt yaktığını görmesem buna razı olmam daha kolay olacaktı fakat ne olursa olsun (ki benim egzozum hiç de öyle gümbür gümbür rahatsız eden full açık egzozlardan değil, tatlı bir sesi var.) bu bir 250 lik motor. Birinin bunu motora söylemesi lazım. Perşembe günü akord yaptırmak için bir arkadaşımın tavsiyesiyle motoru bir ustaya bıraktım. Bırakmışken tüm ayarlarının da yapılmasını tembihledim. Yağ filtresi - yağ - sübap ayarları - akordlar - frenler - bujiler ... ) Hepsi yapıldı 2 gündür geziyorum. Tam karbüratör ayarımı tutturamadı. Sıcakken durduğumda stop ediyor. 1. Sürekli jikledeymiş gibi bir intiba ile gidiyor. Yokuşlarda 1. vitesteyken sanki 2 ile kalkmay açalışıyormuşum gibi devrini çok geç alıyor. Bir de az önce benzin aldım. 84 km de 6.2 lt yaktı. 100 km de 7.4 lt yakar. VL 800 ile aynı ha? Yarın müsait olunca ustay atekrar bi gideceğim bakalım. Hadi hayırlısı. Konuyu meşgul ettik biraz ama belki aynı şekilde çözeriz ikimizde. Takipteyim.
    Gökhan YAŞDAL

  13. #13
    inzell - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ekim 2010
    Alıntı yasdal adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yakın bir sorunum var. Hazır bu başlık iyi gidiyorken ben de paylaşayım. VL 250 İntruder. Aynı sıkıntılar yaklaşık. 5,5 lt/100 km. Yani 250 lik bir motor için fena. İşe gidip geldiğim için büyük motor almak istemiyordum. VL 250 de bu yüzden karar kıldım ama 600 lük kadar yakıyor. 2-3 ay önce Kartal ALTAN Motorda yani yetkili serviste karbüratör temizliği ve ayarı yapılmıştı. yakışı değişmeyince tekrar gittim. Senin ekzozun açık, bakmaya bile gerek yok bundan az yakamazsın deyip gönderdiler. Şayet geçen haftalarda bizim MotorKafa Sercan'ın 1 hafta hiç egzoz olmadan gezip yine de Hyo GV 250 ile ortalama 3,35 lt yaktığını görmesem buna razı olmam daha kolay olacaktı fakat ne olursa olsun (ki benim egzozum hiç de öyle gümbür gümbür rahatsız eden full açık egzozlardan değil, tatlı bir sesi var.) bu bir 250 lik motor. Birinin bunu motora söylemesi lazım. Perşembe günü akord yaptırmak için bir arkadaşımın tavsiyesiyle motoru bir ustaya bıraktım. Bırakmışken tüm ayarlarının da yapılmasını tembihledim. Yağ filtresi - yağ - sübap ayarları - akordlar - frenler - bujiler ... ) Hepsi yapıldı 2 gündür geziyorum. Tam karbüratör ayarımı tutturamadı. Sıcakken durduğumda stop ediyor. 1. Sürekli jikledeymiş gibi bir intiba ile gidiyor. Yokuşlarda 1. vitesteyken sanki 2 ile kalkmay açalışıyormuşum gibi devrini çok geç alıyor. Bir de az önce benzin aldım. 84 km de 6.2 lt yaktı. 100 km de 7.4 lt yakar. VL 800 ile aynı ha? Yarın müsait olunca ustay atekrar bi gideceğim bakalım. Hadi hayırlısı. Konuyu meşgul ettik biraz ama belki aynı şekilde çözeriz ikimizde. Takipteyim.
    Oha çok fena, M800'üm şehiriçi 5.18'di en son.
    www.motorumla.net

  14. #14
    adem80 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Aralık 2011
    Şehir
    muğla bodrum
    Motosikleti
    Yamaha x-city 250
    Alıntı yasdal adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yakın bir sorunum var. Hazır bu başlık iyi gidiyorken ben de paylaşayım. VL 250 İntruder. Aynı sıkıntılar yaklaşık. 5,5 lt/100 km. Yani 250 lik bir motor için fena. İşe gidip geldiğim için büyük motor almak istemiyordum. VL 250 de bu yüzden karar kıldım ama 600 lük kadar yakıyor. 2-3 ay önce Kartal ALTAN Motorda yani yetkili serviste karbüratör temizliği ve ayarı yapılmıştı. yakışı değişmeyince tekrar gittim. Senin ekzozun açık, bakmaya bile gerek yok bundan az yakamazsın deyip gönderdiler. Şayet geçen haftalarda bizim MotorKafa Sercan'ın 1 hafta hiç egzoz olmadan gezip yine de Hyo GV 250 ile ortalama 3,35 lt yaktığını görmesem buna razı olmam daha kolay olacaktı fakat ne olursa olsun (ki benim egzozum hiç de öyle gümbür gümbür rahatsız eden full açık egzozlardan değil, tatlı bir sesi var.) bu bir 250 lik motor. Birinin bunu motora söylemesi lazım. Perşembe günü akord yaptırmak için bir arkadaşımın tavsiyesiyle motoru bir ustaya bıraktım. Bırakmışken tüm ayarlarının da yapılmasını tembihledim. Yağ filtresi - yağ - sübap ayarları - akordlar - frenler - bujiler ... ) Hepsi yapıldı 2 gündür geziyorum. Tam karbüratör ayarımı tutturamadı. Sıcakken durduğumda stop ediyor. 1. Sürekli jikledeymiş gibi bir intiba ile gidiyor. Yokuşlarda 1. vitesteyken sanki 2 ile kalkmay açalışıyormuşum gibi devrini çok geç alıyor. Bir de az önce benzin aldım. 84 km de 6.2 lt yaktı. 100 km de 7.4 lt yakar. VL 800 ile aynı ha? Yarın müsait olunca ustay atekrar bi gideceğim bakalım. Hadi hayırlısı. Konuyu meşgul ettik biraz ama belki aynı şekilde çözeriz ikimizde. Takipteyim.
    bana benzin boğuyor gibi geldi. Karburatör içinde benzin memeleri var vida şeklinde ortası delik. Çıkmış olabilirmi? Veyahut jikle kapalı konumunda ama karburatör içindeki jikle kapağı falan çıkmış devamlı kapalı? Veya hava filtresi hortum ucuna bişey tıkanmış? Şöyle yap. Hava filitresi ucundan başla,filitre, filitreden karburatöre giden hortumlar bi tıkanıklık varmı kontrol et. Karburatöre giren hava hortumunu sök, karburatörün içine bak. Jikle kapağını göreceksin. Jikleyi aç,kapat bakalım calıştığı gözüküyomu? Jikle açık iken delik kapalı, jikle kapalı durumda iken delik acık olacak. Buraya kadar problem yoksa gaz pistonunu sök. İyneyi göreceksin. İyne ayarı vardır gaz pistonunun içinde.iğnenin kalın kısmında en üstte küçücük segman geçilidir. O segman çıkmışsa kesinlikle problem ordadır. O segman, 5 tane yatağı vardır genelde.3 te olabilir 1 tane de olabilğir. 1 tane ise yatağına,3 tane ise ortaya,5 tane ise alttan veya üstten sayıldığında 3 cüde olacak. Veya duruma göre üstten 2 ciye takarsan biraz daha yakıt sarfiyatı azalır. Bunda problem yoksa sök içini memelerini kontrol et.civata şeklinde. Çıkmıs, falan olabilir. Son olarak hava ayarı. Bu aşadaki konularda teo yla ben baya yazdık. Genemi düzelmedi? Sök at yenisini tak. Böyle kullanmaktan iyidir.

  15. #15
    pinkkuvars - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mayıs 2008
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    SUZUKİ VOLUSİA VL800
    Benimkine maşallah dedirtecek kadar olmuş sizinki de .öncelikle geçmiş olsun.. Gerçi bir intruder kullanıcı yakalamışken oturup dinlemek lazımdı ama kısmet ..Motoru bıraktım dediğinize göre neler yapıldı tam emin değilsiniz. Yakıt sistemi ve subaplar olmadı kaçak ihtimali ha Adem le birlikte akım (gerçi eminim farklı önerileri olacaktır) 250 de şaftlı mı bilemedim ama yağ su yada şaft bakımı da yapılmıştır keza bir zorlanma olsa hissedersiniz diye de düşünüyorum. Kullanım tarzınızın da bunda büyük etkisi olacaktır diye düşünmekteyim keza deneyimlisin ama işyerine ekonomi yapmak adına 250 lik kullanıyosunuz . acaba yetersiz kalıyo da çok mu yükleniyosunuz.

    Sorunuz spesifik değil bütün bakımları yapıldı derseniz sanırım sonuç o makinenin o kdar yaktığına işaret olacktır ki iki usta değiştirmişsiniz. ayrıca hala da usta oturmamış anlaşılan ki karb ayarı da tam değil..ciklenin açıkta hissi vermesi benimkinden bilirim , deponun altında 3 yollu bir vana vardır user manueliniz de varsa kontrol etmenizi hatta elinizden gelirse depoyu söküp bu yolara çek etmeniz yönünde olacaktır. düzensizliği alır ama yakması ....

    Bakın şöyle anlatayım daha öncede yazmıştım karbüratör körüğünün içinde 3 farklı belki 5 ayar bulunur ayar dediğim bir somun eğer somun milin en üstündeyse karışımı fakirleştirir içeri giren benzin miktarını azaltır milin içeriye girişi arttığı için.standart yada en altınbir üstü kabul edilebilirdir. ( alta düşürdük çalışma düzensizleşti ama cikle çeyreğin altında açık kullanıyorum biraz çiğ bile olsa 30 liralık benzinle : 6 lt civarı indirimden sonra şuan yarısını kullanmadım bile diyebilirim 50km yol yaptım ve cikle bu haldeyken sesini bilirsin düzenli harley sesi diyelim bizimkiler 9-4-1 olması gerekir. yani küçük bir tahminle şuan yakıtım sizinkinden biraz daha düşük.

    Bu arada ankara mt de gv250 kullanan bir arkadaşımız (sizin övdüğünüz) 6lt ye yakın civarlarda kullanmaktaydı bakım yapıldı şuan motoru 4,7 lertde bildiğim kadarıyla. Yani motorla ilgili değil sizinkinin de en fazla 4.2 -4,5 civarlarda olması gerekir diye düşünüyorum. Elinizden geliyorsa sübap da dahil intten yada user manuel den kendiniz yapmanız (keza sonucunu ben çektim) olmadı ustalar iş yaparken başında durmanız bu makineler çinlilere benzemez ezbere iş yaptırtmayın.

    Eminim Adem in Fikirleri farklı yöndedir ve msjım işinize yarar Rüzgarınız bol olsun

    Geç kalmışım adem döktürmüş bile

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:57 ----------

    Alıntı inzell adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Oha çok fena, M800'üm şehiriçi 5.18'di en son.
    Yahu şurada demekki açmasak konu iki intruder cı göremecez Arkadaşlar Allah aşkına paylaşalım koskoca topiğimiz var Shadow cuları kıskanır oldum onlara yazıyorum artık.. Adem yanlış anlama baş tacısın

    iki yıl önceki yazdığım duruyo makine full den değişti paylaşasım gelmedi. Lütfeeenn lütfennn ::DDD

  16. #16
    adem80 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Aralık 2011
    Şehir
    muğla bodrum
    Motosikleti
    Yamaha x-city 250
    ya ne yalan söylüyeyim 800 lük makina deyince hiç yazasım gelmedı. Niyemi? Karburatörünü görmüşlüğüm yok ama motor çalışma sistemleri hemen hemen aynı. Ya karburatörlü, yada enjeksiyonlu. Enjeksiyondan anlamam hiç. Karburatörden biraz anlarım. Kendi motorumu bile ustaya rektefe ettirdim. Ben güvenlik görevlisiyim.ömrümde hiç tamircide çalışmadım. Merakımdan bişeyler öğrendik,elimizden geldiğimce yardım etmeye çalışırım. Zaten sizin 800 lüğün biri beni tokatladı bugün yanındada 1200 lük bi bmw vardı. race tip. Sevgiler.

  17. #17
    yasdal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Şubat 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Triumph 1200 Jawa Classic /1971 ve E-bike sukutır
    Yorumlar süper. Eminim bir çok arkadaşa da faydalı olacaktır. Ayarlar için service manual lazım ama bi türlü bulamadım nette. Bulsam biraz karbüratör kurcalanırken duracağım başında. M 800 çok başarılı bir alet. Gövdenin hakkını veriyor. Yarın ustama uğrayacağım fırsat bulursam. Başında durup bir kaç şey kontrol ettirmem lazım. Yarına kadar bulabilirsem manualden bi kaç ayara bakayım.
    Gökhan YAŞDAL

  18. #18
    adem80 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Aralık 2011
    Şehir
    muğla bodrum
    Motosikleti
    Yamaha x-city 250
    bak şunuda yazayım.bi zaman arkadaşımın biri cbf 150 aldı. İlk iyiydı.sonra yanıma geldi abi bu motor gitmiyo,tekliyo,stop edip duruyo dedi. Çalıştırdım baktım hakikaten öyle. Sanki jikle kapalı. En baştan başlıyayım dedim. Sök seleyi dedim. Sanki alay eder gibi güldü. Abi ne var orda dedi. Sen sök dedim. Ve söktü. Ne gördüm biliyomusunuz? Arkadaşım ruhsatı ıslanmasın diye poşete koyup sele altına atmış. Ruhsat kaymış poşeti hava filtresi girişini tamamen tıkamış. Ruhsatı verdim eline bunu cebine koy,seleyi kapat işlem tamam dedim. Garip garip baktı. Hadi bee der gıbi. Atladı gitti. İşlem tamamdı.

  19. #19
    pinkkuvars - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mayıs 2008
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    SUZUKİ VOLUSİA VL800
    Alıntı adem80 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ya ne yalan söylüyeyim 800 lük makina deyince hiç yazasım gelmedı. Niyemi? Karburatörünü görmüşlüğüm yok ama motor çalışma sistemleri hemen hemen aynı. Ya karburatörlü, yada enjeksiyonlu. Enjeksiyondan anlamam hiç. Karburatörden biraz anlarım. Kendi motorumu bile ustaya rektefe ettirdim. Ben güvenlik görevlisiyim.ömrümde hiç tamircide çalışmadım. Merakımdan bişeyler öğrendik,elimizden geldiğimce yardım etmeye çalışırım. Zaten sizin 800 lüğün biri beni tokatladı bugün yanındada 1200 lük bi bmw vardı. race tip. Sevgiler.
    Adem o 800 lük chopper değildir biz de olmaz öyle şey yada biri sinirlendirmiştir onu.. Emeğine bilgine sağlık bilgiler paylaşarak çoğalıyor, tek eksiğimiz paylaşmak tekrar çok sağol.

    Alıntı yasdal adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yorumlar süper. Eminim bir çok arkadaşa da faydalı olacaktır. Ayarlar için service manual lazım ama bi türlü bulamadım nette. Bulsam biraz karbüratör kurcalanırken duracağım başında. M 800 çok başarılı bir alet. Gövdenin hakkını veriyor. Yarın ustama uğrayacağım fırsat bulursam. Başında durup bir kaç şey kontrol ettirmem lazım. Yarına kadar bulabilirsem manualden bi kaç ayara bakayım.
    Yasdal Keşke birebir yardımcı olabilsek net sonuç keşfedilmiyor defalarca söylerim motoru kullanıcısı bilir sesinden kalbini söker , bizimki sadece yeni bakış açısı belki bişeyler uyandırır. Asıl iş çözümlerde olacaktır. eminim hiç düşünmediğimzi yerlerden de çıkabilir. yada kabullenmek sanırım o bize göre değil . İlk başladığımda laptop da yok yukarı çık bilgisayar bak aşağı in vidayı tak tı .. sanırım merak evet doğru kelime hele de tutku da varsa .

    Keza benim çözüm geç gelecektir kurs bla ancak haftasonu açabilirim makineyi , biraz da çevreye benzin atalım canım eskisinden az nasılsa kirletiyoruz di mi ama :(

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:37 ----------

    Yasdal owner manuel yada user manuel koyman geekir motor marka modelinin sonuna ha birde download sonuç net olur baktım biraz ama farklı modeller çıkıyor , küstahlık edeyimmi bizim zamanımızda böyle değildi her istediğin bedavay vardı şimdi user manueller paralı hale geldiğpinden çoğu site de bulman zorlaştırılmış . paralı üyelikler istiyo bla bla .. bende de aynıydı ama emin ol bulunuyor özellikle pdf dosyaları hazır halde. indirdiğin şeyin o olduğuna emin ol ama siteler reklam amaçlı kendi programlarını yükelttiriyolar ki % 90 ı torjanlı çıkıyor.

  20. #20
    pinkkuvars - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mayıs 2008
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    SUZUKİ VOLUSİA VL800
    Biz konuşuruz konuşuruz durum bambaşka çıkar adlı albumden sizlere sesleniyorum... önceki gün motoru yıkamıştım bakımdan sonra dün motorun altında su yağ benzeri bişey vardı su dur yıkamadan kalmadır diye düşünürken bugun bir örnek alayım dedim benzin kokusu var , tekrar örnek için altına bir havlu bıraktım bakalım neymiş !!!! Bakım bana pahalıya patlayacakmış gibi !!!! bak gerildim bi de güvendiğim parasından sakınmayım dediğim usta ve hala çok yakıyo cikle açık değilken saçamlıyo istop ediyo , sabah çalışmıyo bla bla cmtsi zamanım olursa sökecem anlaşıldı!!!


1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)