Gördüğüm kadarıyla İstanbul' da yaşamak zor zanaat gibi görünüyor vesselam...
Gördüğüm kadarıyla İstanbul' da yaşamak zor zanaat gibi görünüyor vesselam...
ZEMHERİ!
istanbulda yaşamak zor da, en çok para burada. şimdi ben gitsem ankara da kuryelik yapsam bu kadar çok para kazananam diye düşünüyorum. tüm insanlar böyle düşünüyor, köyüme dönsem bu kadar lüks, elverişli bir şehir yaşamı köyde kasabada yok diye düşünüyor insanlar. bende köyde büyüdüm ama istanbulun köyünde. çok sıkıntı çektim, yol yok araba yok hastane yok, telefon yok, zor günlerdi. hele ki köy yerinin kış şartları. 1987 de mi neydi, 2 metreden fazla kar yağmıştı, evden dışarı çıkamamıştık. kapılar kardan açılmazdı. şimdi ise şehirleşmiş, binalar çoğalmış, yağış azaldı, artık eskisi gibi kış olmuyor istanbulda, hava kirliliği zehirli gazlar v.s sebeplerini bilemiyorum ama benim mesleğime en uygun yer istanbul.
Bugünkü Yalova planım değişti. Özel sebeplerden dolayı oraya gidemedik.
Ama Darıca Hayvanat Bahçesine gittik.
Lanet HGS okumadı tabi, kaçak geçiş gösterdi ekranda. Herhangi bir uğraş da göstermedik açıkçası okusun diye. Sadece kız arkadaşım geçiş esnasında elinde tuttu etiketi. Üstelik stickerı henüz beyaz kağıttan bile ayırmamıştık.
Yalnız hayvanat bahçesinde gerçekten görülmeye değer şeyler var. Vaşak hayvanının fotoğrafını çekmek üzere kafesine yaklaştım. Eleman volta atıyordu. Pozisyonu aldım, makineyi odakladım, baba o bölgeye geldiğinde basacam deklanşöre çekecem fotoyu. Geldi yanıma kadar, tam o anda ciğerlerinin derinlerinden bir hırlama çıkarttı ki, ben o deklanşöre basış anındaki 0,5 saniyelik zamanda iki adım kadar geri sıçramış olacağım ki kafesin hayli uzağından sadece boş duvarı çekebilmişim.
Sonra pumalar, jaguarlar vs. o kadar yakından görmek müthiş heyecan. Aslanı et yerken izledik.
Sonra maymun türleri çok ilginç. Hayvanların çoğu insanlara o kadar alışmış ki, kafeslere yaklaşınca onlar da size yaklaşıyor. Kimisi kendini sevdiriyor filan. Özellikle maymun, sincap ve at-eşek türleri böyle.
Uzaktan bakınca ayı hayvanı da çok sıcak kanlı ve barışçıl bakıyordu. Yalnız bu kadar büyük olabileceğini tahmin etmemiştim. Standart bir insan ile kıyaslarsak, 6 kişilik bir kalıbı var sanırım.
Bir de timsahlar çok sevecen duruyordu..
Geçen hafta ptt genel müdürü açıklama yaptı, tv de izledim. dedi ki eğer hgs aldıysanız, kayıtlı plaka ile geçerken kaçış uyarısı verse de cezai işlem uygulanmayacak, bakiyesinden düşülecek dedi. korkma bişey olmaz, okumazsa okumasın, sonuçta plakaya ceza kesecekken, plakaya kayıtlı hgs varsa sorun yok.
Evet mikuni zaten bunu bildiğim için içim rahat.
Plakayı tanıyıp bakiyeden düşerse her şey normal, tanımayıp düşmezse ne ala.
Arkadaşlar bu arada ben fren balatasıyla ilgili şikayetime geri dönüldüğünü belirtmeyi unutmuşum.
Hem Honda ARTI tarafından hem de Honda Türkiye tarafından geri dönüş yapıldı.
Uzun uzun konuşmaları bir tarafa bırakırsak, yine sıkı durun arkadaşlar:
Honda Türkiye A.Ş. tarafından, 2012 model Honda CB125E ön fren balatası için verilen fiyat tam 110TL.
Evet yanlış duymadınız. Herhangi bir bayi veya servis değil, direkt HONDA TÜRKİYE A.Ş. tarafından verilen fiyat.
Ayrıca yine aynı firma yetkilissinin belirttiğine göre, servisler istediği kalitede yedek parça kullanabilirmiş ancak bunu müşteriye belirtmek zorundaymış.
Mesela OTOSEVER balatanın fiyatı budur ama yan sanayidir gibisinden belirtmedi. Bu hatayla ilgili kendilerini uyaracaklarını da belirtti yetkili.
ARTI HONDA satış müdürünün de belirttiğine göre, o fiyatların hepsi yan sanayi parçaların fiyatlarıymış. Hiçbiri orijinal HONDA yedek parçası değil.
Dediğim gibi cb125e için orjinal ön fren balatası fiyatı 110TL.
Kafam çok karıştı. Ama fiyat çok yüksek.
Yani bizim aldığımızdan beri kullandığımız aslında 110 liralık orj. Hondamıymış Zamk gibi çakıyordu ön fren, şimdi değiştiren arkadaşlar diğerleri bu verimlilikte tutmuor diyor...
Diğer italyanlar falan çok mantıklı gelsede, ömrü kısa olsa bile günü geldiğinde veririm heralde diyordum 20-25 neyse ama 110 sa iş değişir
Diğerleri hakikaten aynı kalitede tutmuyor mu arkadaşlar Şu aletin duruşunu gidişinden çok beğeniyorum, ki bana göre çok daha önemli, duruş kalitesinden ödün vermeden makul fiyata halledelim şu işi...
Mayıs gibi düşünüyorum bende değiştirmeyi, şu an ilk günki gibi duruş sergiliyor alatalar ama hidrolik seviyesi düşük... Bence malzeme yapısı aynı, kanalları aynı olacak şekilde sağlam bi balata üreticisinin ürünü aynı performansı verir ama siz ne diyorsunuz
Yaşasın MEKANIK, kahrolsun elektronik | Yaşasın METAL, kahrolsun plastik | Yaşasın TORK, kahrolsun beygir | ...
hocam ben yeni arabamın frenlerini değiştim. ön balatalar değişti , disk taşlama ve arka fren ayarı yapıldı. bosch marka balata.
hepsi 100tl tuttu. ki bu en iyi frencide.
diğerlerinde aynısını 60tl ye yaptırabilirdim. ama usta ötmeme garantisi verdi.
sen neden ön balata değişiyosun. ötme mi yapıyor ?
yaş:34 evli 2 çocuklu (bajaj boxer kullanmakta.)
salcano wolf: 0 km (05.01.2013)...->....45.000km (13.01.2016) !...
bajaj boxer: 0 km (13.01.2016)...->.... ?
Ötme falan hiçbişekilde yapmıyor Tahsin, frenlerde çok iyi tutuyor hala aslında ama hidrolik seviyesi epey düştü İstanbul trafiğinde kullananlarda, buda balatanın ömrünün bitmesine işaret.
İstanbul dışı arkadaşlarda (aynı km lerde olsakta) hiçbir eksilme yok... Herşeye rağmen haklısın, 110 lira ön balata için aşırı pahalı bencede... Araçta bu saydıkların iyi bi işçilikle bizim balata fiyatını bulmuyor.
@reverse, eğer 110 lira ise ki öyle Benim 2 alternatifim kalıyor Mikuninin değiştirdiği Honda servisine gidip 20-25 neyse yan sanayi ile değiştirtmek veya alternatif 20-25 liralık doğru dürüst bi balata bulup kendim değiştirmek.
Bana çok pahalı geldi reverse Diyceksin ki güvenlik... haklısın da ama 10000km/1 yeni lastik değiştirilir 2 balata fiyatına, böyle düşününce gözümde büyüyor
Yaşasın MEKANIK, kahrolsun elektronik | Yaşasın METAL, kahrolsun plastik | Yaşasın TORK, kahrolsun beygir | ...
anasının ..mı artık! ulan 110 tl balata mı olur? 1000RR la karıştırdılar galiba! bu nasıl saçmalık? e peki yan sanayiile orjinal parça olayı bukadar mı fark ediyor?
Mesela yan sanayi far çerçevesi(kafa grenajı da diyebilirsiniz) 38 tl, orjinal Honda çerçeve 70 lira. yani 2 katı bile değil. balatada neden bukadar atlıyorlar ki?
Karadeniz - Giresun.
bi 25.000 ~ 30.000km gidecekse verilebilir 110tl. ama tabi arka frende elden geçse gene 200tl yi bulacaktır masrafı. orjinal balatanın yerini hiçbir balata tutmaz.
ben aşırı kullandığımdan 1500~2000km de değişiyorum ön balatayı. tümgün durkalk. 290kg yükle balata ya bitiyor ya yanıyor.
ama 5tl lik balata takıyorum ben.
30.000km de gene 75tl vermiş olurum balataya..
demek istediğim eninde sonunda vericez , kaçış yok
yaş:34 evli 2 çocuklu (bajaj boxer kullanmakta.)
salcano wolf: 0 km (05.01.2013)...->....45.000km (13.01.2016) !...
bajaj boxer: 0 km (13.01.2016)...->.... ?
Ya Honda'nın orjinal balata fiyatlarıyla bi alıp veremediği var, bu durum diğer modellerde iyice uçuyor Serkan, bi NC700 ünkine bak dudak uçukluyor
He it gibide tutuyor frenler, çok kez vurdum diye gözümü kapadım, umduğumdan kısa mesafede durdu her seferinde, bende inanamadım
Yaşasın MEKANIK, kahrolsun elektronik | Yaşasın METAL, kahrolsun plastik | Yaşasın TORK, kahrolsun beygir | ...
Evet frenlerden ben de çok memnunum.
ferdinandd'ın da dediği gibi çok güzel tutuyor. Ama değişme vakti geldi yavaş yavaş. 110TL vermem ben de. Hakkaten çok pahalı.
Şimdi anlamadığım hadi diyelim ki orjinali 110tl, peki otoseverin 55tl'ye taktığı yan sanayi ile, diğer servislerin 25tl'ye taktığı yan sanayi balatalar arasında ne fark var?
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:08 ----------
Şimdi tekrar OTOSEVER ile görüştüm.
HONDA TÜRKİYE A.Ş. kulaklarını çekmiş olacak ki, bu kez doğru fiyat verdi. 110TL.
Ancak!
Bayanın dediğine göre CBF150 ile balatalar uyumlu ve onun fiyatı 55TL. O da orjinal yedek parça.
HONDA TÜRKİYE A.Ş.'nin istediği şey, gelen müşterinin motosikletinin model nosu şasi nosu gibi bilgilerle (emin değilim şu anda) sisteme giriş yapıp karşısına çıkan yedek parçanın fiyatını vermeleri. Yani CBF150 ile CB125E aynı balatayı kullanıyor ise bile birinin fiyatı 110TL, öbürününki 55TL olmasının sebebi belki de bu. Saçmalık.
CBF150 ile aynı balata ise ve o 55 liralık balata da orjinal HONDA yedek parçası ise (ki bayan öyle dedi), ben neden 55TL daha fazla para ödeyeyim.
Üstelik bayan bir de; CBF150'nin de balata fiyatı çok yüksekti, düşürdüler. Büyük ihtimalle bunu da düşürecekler çünkü çok pahalı dedi.
Yani orjinal balata isteyen gidip CBF150 balatası taktırabilir 55 papele.
Yaşasın MEKANIK, kahrolsun elektronik | Yaşasın METAL, kahrolsun plastik | Yaşasın TORK, kahrolsun beygir | ...
Ne 110 lirası, ben pendik güngör motora gittim, nakit verirsem ne olur dedim, 20 tl dedi. bi tane hava filtresi aldım (15 tl) bir tane de yağ tapası aldım (2 tl) toplam 37 lira verip çıktım. hava filtresi ve yağ tapasında honda yazıyor ama ön fren balatasında made in china ve bir şirket ismi yazıyor. yan sanayi balatayı çıkarıp servisten aldığım frenleri taktım, zımba gibi oldu. gidin nakit verin ucuza alın 20 lira.
Bana yorumlarıyla yardımcı olan arkadaşlara çok teşekkür ederim..ben cb 125 tarzı motorda karar kıldım fakat şöyle bir sorun var..forumdada okuduğum üzere cb 125 yedek parçaları biraz pahalı imiş..sizce durum nedir..??bir kısımda ybr 125 al diyor..onun parçaları kolay bulunur ve servisi pahalı değil deniyor..sizin gibi cb 125 kullanıcılarının deneyimine ihtiyacım var..benim kalbimden geçen cb 125 fakat almadan iyice araştırmak istiyorum..sonuçta honda ve yamaha bu klasmanda ipi önde göğüsleyen iki marka..
Evet ne yazıkki parça fiyatları çok pahalı, fren balatasına 110 lira verilecek motor değil. Hadi balatayı çinlilerden şundan bundan uydurursunuz 10 liraya. Ufak bir kazada bile ciddi zarar görebilen ön amortisör, ön jant, benzin deposu gibi parçaların fiyatları ne durumda acaba. CBF150'nin benzin deposu 540 lira. Çinlilerin deposu 100-150 lira. Çinli motorla 400 lira hasar çıkartan bir kazada honda cb125 1000-1500 lira masraf çıkarabilir. Şasede ciddi hasar varsa da 700-800 lira daha vermeyi gözden çıkarın.
Valla Mengu öyle bi durumda (allah korusun istisnai bi durum abi de yinede düşünmek lazım :/ ) o anki bütçeye göre jantı, amortisörü yürüyeni etkilecek ana parçaları orjinal alırım heralde
ama grenajdı bilmemneydi yan sanayileri YBR ile aynı fiyatlar, yani çok cüzzi fiyatlara bulunabiliyor.
Far : 50 TL
Çamurluk : 28 TL
Sinyal : 13 TL... ... yani bu tür parçalarda sorun yok gayet makul,
Önemli ana parçaların orjinalleriyse,
Alt Mesnet : 42 TL
Üst Mesnet : 54 TL
Göstergeler komple : 186 TL gibi gibi... Yani YBR de orj parçalarda durum nedir bilemiyorum
Bi arkadaşımız kaza yapmıştı geçmiş sayfalarda... "Ayna-Gidon-Far-Egzoz muhafaza" siparişi geçilmişti Honda' dan, 175 TL faturası vardı mesela, bana çok abartı gelmemişti
Ama Honda da malesef şu zaruri değişen fiyatlarını şişirme mevzusu var, oradan kazanıyor heralde ki diğer parçalar makul kalabiliyor. O parçalarıda orj değiştirmemize bence hiçgerek yok "zincir,dişli,balata... ...gibi"
Ne biliyim yanlışmı düşünüyorum Kaza bela durumunda en son düşüneceim şey olur heralde parça fiyatları. Zaten CB alırken muadillerinden 1000 lira ucuza almışım alayını orjinal parça çeksem neolur ki
Yaşasın MEKANIK, kahrolsun elektronik | Yaşasın METAL, kahrolsun plastik | Yaşasın TORK, kahrolsun beygir | ...
Her türlü en az 2, en fazla 3 kat fiyat farkı var parçalarda çinli muadillerine göre. Ayrıca o 1000 lira ucuz olduğu muadili neymiş ybr'nin muadili olabilecek bir motor değil ki cb125. Kaç kişi söyleyebilir muadili olduğunu ?
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)