Bisan Roadstar 250 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
02 Ağustos 2009, 13:34
#1581
Arka fren balatası için bir kaç küçük hatırlatma:
1-Sıcak havalarda sürekli fren kullanımında balatalar aşırı ısınır.Böyle bir durumda üzerine bir sekilde su değerse(sağanak yağmur yada yoldan geldim motoru yıkayayım derken)balatalar iş yapmaz hale gelebilir
2-Zaman zaman arka kampanayı söküp içini temizlemekte fayda vardır,Birikmiş yol ve balata tozları yüzünden balatalar doğru baskı yapamaz,frenleme zayıflar Balatayı temizlemek icin özel balata temizleme spreyleri kullanılmalıdır.
Tiner ve benzin balatayı bozabilir
3-Şayet balata kampanaya düzgün baskı yapmıyorsa kampana üzerinde aşınma izleri oluşturur,İzler az ise balatanın iz yapan yeri zımparamak veya balatayı değiştirmek gerekir
4-Lifan'ın balatasının yenisini aramak yerine üzerine kaliteli fren balatası çaktırma maliyeti 10 Tl dir ,Metal kısımlarda aşırı ısınmadan dolayı deformasyon yoksa en az 10-15 kez yeniden balata çaktırılabilir ki bu da tahminen 200.000 Km demektir
Reklamlar
-
02 Ağustos 2009, 14:13
#1582
savaş abi çok güzel bir paylaşım oldu.çok teşekkürler.verdiğin bilgiler için.
süleyman anlatımın ve paylaşımın için teşekkürler.yalnız anlamadığım konu şu.egsozun açık olup olmadığını elimizi egsozun açık kısmına koyarak hava gelip gelmediğini kontrol ederek anlayamazmıyız?
SÖZ KONUSU VATAN İSE GERİSİ TEFERRUATTIR!!!
-
02 Ağustos 2009, 14:46
#1583
YÖRÜK adlı üyeden alıntı
savaş abi çok güzel bir paylaşım oldu.çok teşekkürler.verdiğin bilgiler için.
süleyman anlatımın ve paylaşımın için teşekkürler.yalnız anlamadığım konu şu.egsozun açık olup olmadığını elimizi egsozun açık kısmına koyarak hava gelip gelmediğini kontrol ederek anlayamazmıyız?
Anlayabilirsin
---------- Mesaj ekleme zamanı: 13:46 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 13:19 PM ----------
ZİNCİR İLE İLGİLİ GÜZEL ÇALIŞMA
(ALINTIDIR)
O-Ring: Bu zincirlerde baklaları birbirine bağlayan pimlerin her iki ucunda da keçe bulunur. Bu keçeler fabrika üretimi sırasında konulan yağı tutmayı pim ve baklaların çalıştığı alanın yağlanmasını sağlarlar. Dolayısıyla bu tip zincirler O-Ring'siz zincirlere göre daha az yağlanma ihtiyacı duyarlar.
X-Ring: Dünyanın en düşük sürtünmeli zinciridir. O-Ring zincirlere oranla 1.5-2 kat daha uzun ömürlüdür. X-Ring'li zincirlerde 4 temas noktası sayesinde sürtünme minimize edilir ve zincir performansı en yüksek seviyeye çıkarılır. Bu özel tasarım yağlama verimliliğini arttırıp toz ve kire karşı zinciri korur.
X-Ring Gold: X-Ring zincirlerin tüm özelliğine sahiptir ve artı altın sarısı rengindedir.
X2-Ring: Standart X-Ring'li zincirlerin düşük sürtünme maksimum performans karakteristiklerine sahip olmakla birlike ömür beklentileri yaklaşık %40 daha fazladır.
ayrıca bırazda bakımı ile bilgi
Zincir Bakımı
"Son yıllarda oldukça yaygınlaşan O-RİNG’li zincirlerin diğer zincirlerden farkı nedir? *Öncelikle o-ring’li zincirler eski zincirlere oranla daha geniştirler. Geniş olmasının sebebi bu zincirlerin baklalarını birbirine bağlayan pimlerin her iki ucunda da keçe (o-ring) bulunmasıdır.Bu keçeler fabrikada üretim sırasında konulmuş olan lityum bazlı gres yağını tutmaya yararlar.Bu sayede pim ve baklaların çalıştığı yatak diyebileceğimiz bölgenin yağlanmasını sağlarlar.O-ring' li zincirler diğer zincirler kadar yağlamaya gereksinim duymazlar.
O-ring’li zincirlere nasıl bir bakım uygulanmalıdır?
*Ama daha özenli olarak bu tip zincirler temiz tutulmalı keçelerin (o-ring) bulunduğu bölgelerin toz kir ve oksitten olabildiğince uzak tutularak fabrikasyon yağın ve bunun sağladığı yağlamanın zarar görmemesini sağlamalıyız.Düzenli olarak yağlamak havadaki nemden oluşabilecek korozyon ve oksidasyonu da önleyecektir. Eski tip zincirlerde o-ring bulunmadığı için pim ve bakla arasındaki yataklarda yağ yoktur ve buraya toz ve zararlı maddeler kolayca gireceklerinden daha fazla bakıma ve yağlamaya gereksinim duyarlar. Zincirin çeşidi ne olursa olsun yağlamadan önce mutlaka temizlemek gerekmektedir. Temizlemeden yağlamaya çalışmak mevcut olan kir ve tozu zincire iyice yapıştırmaktan başka bir işe yaramayacaktır.
Ne sıklıkta bakım yapılmalıdır?
Duruma göre değişmekle beraber ortalama 500 km.’de zincirinizi kontrol etmeniz gerekir. Eğer tozlu ve yağışlı bir havada yolculuk yapıyorsak 500 km.’de bir ama otobanda yolculuk yapıyorsak günün sonunda bir göz atmak yeterli olacaktır. Uzun yolculuklarda temizlik ve yağlama için gerekli olacak malzemeleri yanımıza almakta fayda var.Bir çok üretici zincirleri kerosen / gazyağı ile temizlemenizi önermektedir.Zinciri solvent benzin mazot basınçlı su ya da hava ile temizlememelisiniz.Yüksek basınçlı su-hava kullanarak temizlemeye çalışmak tozu zincirin çalışan aksamlarının içine doldurur. Solvent türü çözücüler de o-ringlere zarar verecektir. Piyasada bulabileceğiniz ve o-ringler zarar vermeyen aerosol zincir yağlarını (bunların bazıları temizleyicidir) kullanabilirsiniz.Aynı zamanda zincir temizlemek için özel olarak üretilmiş çeşitli ekipmanları da kullanabilirsiniz. Yağlamada SAE 80-90 gibi kalın yağlar da kullanılabilir.Piyasada bulunan zincir spreyleri silikon bazlı olup tutunma özelliği çok yüksek olduğundan yüksek süratlerde zincirden akmayacağı için bu tip ürünleri seçmenizde fayda var.
Eski tip (o-ringsiz) zincirlere bakım nasıl yapılır?
Bakım açısından o-ringli zincirlerden bir farkı yoktur. Ancak bu zincirlerin bakımı daha o-ringli zincirlere oranla daha sık yapılmalıdır. Eski tip zincirimizin yerine o-ringli zincir takabilir miyiz? Elbette. Yalnız daha önce belirtildiği gibi o-ringli zincirler daha geniştir. Zinciri değiştirirken bu zincire göre olan “daha geniş dişlilerden” de takmak gereklidir. Bu da bazen sorunlara sebebiyet verebilir. Örneğin arka maşa zincir muhafazası ya da ön dişli muhafazasında bu kalın zincir ve dişliyi takabilmeniz için yeterli alanın / boşluğun olmaması gibi. Böyle bir şey söz konusu değilse değiştirmekte hiçbir sorun yoktur. Temizleme ve yağlamadan önce / sonra herhangi bir şey yapmak gerekir mi?
Artık zorunlu olmadıkça zinciri temizlemek için gaz vs. gibi klasik yöntemlere gerek yoktur. Solvent içermeyen gerek sprey şeklinde gerekse mekanik temizleyiciler tercih edilmelidir.Zincire bakım yapmadan önce belli bir ısıda olmasını sağlamakta fayda vardır. Yağlamaya başlamadan önce 5-10 dakika zinciri çalıştırarak biraz ısıtmak zincirin üzerinde bulunan nemden kurtulmanızı sağlayacaktır. Zincir yağlanırken zincirin iç tarafından yani dişliye temas ettiği yüzeyinden yağlanması gerekir. Böylece yağın çalışan / aşınan yüzeylere yayılmasını sağlamış oluruz. Yağlarken arka jant ile zincir arasına gazete mukavva gibi koruyucu amaçlı bir şey koymak arka jant ve lastiği yağlanmaktan koruyacaktır.
Zincirin aşınmasını ne sıklıkta kontrol etmeli?
Zincire bakım yaptığımız her seferde aşınma durumuna da göz atmakta fayda vardır. Zincirde korozyon olup olmadığını pimlerin üzerinde çalışan yüzüklerdeki aşınma derecesini her bakım sırasında kontrol etmemiz gerekmektedir.
Zincirin değişmesi gerektiğini nasıl anlarım?
Zincirin aşındığını ve değişmesi gerektiğini anlamak oldukça kolaydır. Zinciriniz orijinal uzunluğunun %1 oranında uzamışsa motorunuzdaki zincir ayar vidası artık sonuna dayanmışsa ya da zincir bir yerde geriyor bir yerde boşalıyorsa maalesef yeni zincir almak zamanı gelmiştir. Sert kullanım uzamayı çabuklaştırır. Eğer uzama çok kısa bir sürede ve aşırı oluyorsa arka amortisörü arka maşa bilyelerini kontrol etmekte fayda vardır.
Dişlilerde aşınma nasıl olur?
Doğal olarak ön ve arka dişliler de aşınırlar. Gerçi zincir yağları dişlileri de aşınmaya karşı korur ama dişlinin de bir ömrü vardır. Aşınmış bir dişlide dişler ve dişlinin zincire temas ettiği noktalarda gözle görülür bir aşınma ve çalışma izi vardır.Bu aşınmadan ötürü dişli ile zincir arasında boşluk oluşur.Birbirlerine birebir oturmazlar. Bu durumda zincirin dişliden atması söz konusudur.
Eğer yeni bir zinciri aşınmış ve kullanılmış dişlilere takacak olursak alenen parayı sokağa atmış oluruz.Çünkü bu durumda zincirin ömrü yarı yarıya azalacaktır. Kullanılmış bir dişlide ne de olsa bir aşınma söz konusudur bu durumdaki bir dişli de takılan yeni zinciri çok çabuk aşındıracaktır.Eğer dişlinizin sadece bir yüzeyinde aşınma ya da zincirin iç yüzünün sadece bir tarafında aşınma olması zincir ve dişlinin doğrusal olarak düz olmadığını gösterir ki derhal düzeltilmelidir.Unutulmamalıdır ki her iki dişliyi de zincir gibi belli aralıklarla kontrol etmelisiniz ve yenilemeyi zincir dişli takım olarak yapmalısınız.
Dişli-zincirin düz hizada olduğu nasıl kontrol edilir?
Bunun en basit yolu motorun arkasından gözle kontrol etmektir.Motoru ana sehpaya / sehpaya alarak çalıştırdığımızda lastiğimiz yalpa yapıyorsa ya da ayar vidalarımızı kontrol ettiğimizde biri diğerinden daha içeride ise aynı hizada değildir.Bunun derhal düzeltilmesi gerekir yoksa zincirimiz en kısa sürede aşınacaktır.
530-532 olarak belirtilen zincir ölçüsü neyi ifade eder?
Zincirin uzunluk ve genişliğini gösteren bir sayı daha doğrusu ölçü sistemidir. 5 sayısı 5/8 inç’i yani bir pimin merkezinden diğer pimin merkezine olan mesafeyi ifade eder.30 ya da 32 sayısı ise zincirde kullanılan pimlerin sayısını ifade eder.Yani 530 zincir 532 zincirden daha dardır. Ama bu değer (30-32) ölçülebilir bir değer değil aynı elbise bedeni gibi bir ölçüdür.
630 o-ringli zinciri daha küçük ölçüde olan 530 bir zincirle değişebilir mi?
Evet ama her iki dişlinizi de bu ölçüye uygun olarak değiştirmeniz gerekecektir. Daha küçük ölçüde bir zincir takmak hafifliği bu da güç kazanımını sağlar. Ama takacağınız zincirin stok yani üreticinin kullandığı zincirle aynı dayanıklılığı gösteren kalitede olmasına dikkat etmeniz gerekir. Yani 530 zincir takacaksanız şunu bilmelisiniz ki her 530 zincir aynı kalite ve özellikte olamaz.
Sert vites değiştirmeler zincir ve dişlilere zarar verir mi?
Normalde sürat değişimleri sırasında her iki dişli zincirin alt ve üst noktalarında gerilme ve gevşemeye sebep olur. Zincirin aşırı oynaması bu efekti artırır. Yani düzgün ayarlanmış bir zincirde bu darbeler en az oranda yaşanır.Sert vites değiştirmeler ani ve sert gaz vermeler zincir ve dişlilerde aşırı aşınmaya sebep olurlar. Bunlardan ne kadar kaçınırsak zincirin ömrünü o kadar uzatırız.
Zincirin uygun gerginlik ayarı nedir?
Bu ölçüyü genellikle kullanıcı kılavuzlarında ya da arka maşada bulabilirsiniz. Ve bu ölçü motordan motora değişmektedir. Ama ortalama ölçü olarak şu verilebilir: Motor boşta iken zincir durduğu noktadan yukarı veya aşağı 1.5 cm. civarında oynayacak gerginlikte olmalıdır. En iyi kıstas hareket halindeyken motora gaz verip bıraktığınızda ne kadar az vuruntu hissediyor ya da ne kadar “yumuşak” bir his uyanıyorsa zincir ayarınız o kadar iyi demektir. Unutmayın ki zincir sesi zincirin bol olduğuna en iyi işarettir.
Eksiz (sonsuz) ve kilitli zincir ne demektir?
İsminden de anlaşılacağı gibi (aşağı yukarı tüm motosikletlerde fabrikasyon takılı olan) bu zincirlerde başlangıç ve bitiş gibi ek yeri yoktur. Oysa kilitli zincirlerde takılan ve çıkarılabilen kilit görevi gören bakla ve ek yeri vardır. Sonsuz zincirlerde ek / bağlantı söz konusu olmadığı için daha güvenilirdirler. Spor amaçlı zorlayıcı kullanımlar için sonsuz zincirleri seçmek yerinde olacaktır.Bu zincirlerin sökülüp takılabilmesi için arka maşanın sökülmesi gerekmektedir.
Kilitli zincir kullanırken şunlara dikkat etmekte fayda vardır. Bağlantıda kullanılan klipsin kapalı ucunun dönüş yönüne doğru olmasına dikkat edilmelidir. Böylece yerinden çıkma olasılığını azaltırsınız. Zinciri temizledikten sonra takılı olan klipsin üstüne biraz silikon sürmek yerinden çıkmasını zorlaştırıcı bir etkiye sebep olacaktır.
Perçinli zincir nedir?
Bu tip zincirler artık günümüzde en çok kullanılan çeşitlerdir.Çünkü bu zincirler kilitli zincir kadar kolay takılmakta ama sonsuz zincirler kadar da güvenilirdirler.Bu zincirlerin bağlantısı özel bağlantı piminin yerine takıldıktan sonra kafasının ezilerek şişirilmesiyle yapılır.Böylece diğer pimlerden ayırt edilemez hale gelir. Ama takılırken olduğu gibi sökülürken de bu iş için özel olarak tasarlanmış aletlere ihtiyaç vardır.
Bazı motorlarda (özellikle eskilerde) zincir gergisi var bazılarında yok neden?
Eski motorların arka amortisör oynama mesafesi bugünkülere oranla daha fazla olduğu için yani daha çok esnedikleri için zincir gergisi kullanılmaktaydı. Ayrıca eski motorlarda çıkış dişlisi ile arka maşanın bağlantı noktası arasındaki mesafe bugünkülere oranla daha uzun olduğu için zincir esneme payı daha fazladır. Oysa günümüzde bu mesafe daha kısa olduğu için esneme de azdır ve zincir gergisi yoktur.
Zincir mi yoksa şaft mı daha iyidir?
Her ikisinin de avantajları ve dezavantajları vardır. Şaft daha az bakım gerektirir. Yağın içinde tozdan kirden uzak çalışır. Şaft zincire göre daha güvenli daha az bakım isteyen yumuşak bir sürüş sağlar. Gerçi zincir üreticileri yıllarca uğraşıp zincirleri de güvenilir hale getirdiler ama hala bakım ve dikkat istemekte. Ama şafta oranla ucuz olduğu da bir gerçek. Ayrıca zincirler şaft gibi arka süspansiyonun çalışmasını olumsuz etkilemezler ve ne de olsa güç kaybı şafta oranla çok daha azdır. Üstelik zincir şaft gibi motora ekstra bir ağırlık eklememektedir.
-
02 Ağustos 2009, 14:54
#1584
YÖRÜK adlı üyeden alıntı
savaş abi çok güzel bir paylaşım oldu.çok teşekkürler.verdiğin bilgiler için.
süleyman anlatımın ve paylaşımın için teşekkürler.yalnız anlamadığım konu şu.egsozun açık olup olmadığını elimizi egsozun açık kısmına koyarak hava gelip gelmediğini kontrol ederek anlayamazmıyız?
Anlaşılmıyor çünki 2 egsozu birleştiren bir bölüm var oradan ikinci egsozada dağılıyor. Böylece iki egsozdan da çıkış oluyor ve ikiside ısınıyor.
-
03 Ağustos 2009, 00:32
#1585
Bu gidişle sanayi de bir tükkan açarsın artık Süleyman!!!
Zincir işini naptın?
[B][COLOR="Navy"]Dünyanın sorunu, akıllılar hep kuşku içindeyken aptalların küstahça kendilerinden emin olmalarıdır... Bertrand Russel[/COLOR][/B]
[B][I][U][COLOR="Red"]Canan Taş[/COLOR][/U][/I][/B]
-
03 Ağustos 2009, 01:16
#1586
-
03 Ağustos 2009, 09:07
#1587
_SuLeYMaN_ adlı üyeden alıntı
Abi zincir hakkında tüyolar altım. Onun içinde ince bir operasyon düşünüyorum. Komple söküp gazda temizleyeceğim önce. Daha sonra genişleyen kenarları fabrika da mengene ile sıkıştırıp bolaşan bölgelerini düzelteceğim. Sonra bir pas sökücü operasyonu
Paslanan yerleri varsa pası sökülsün. En son olarak da 1 gün yağ da bekleteceğim.
Bu işlemlerden sonra performansına bir bakarım. Verim alamazsan yeni bir zincir alacağım kaliteli.
Bu gün atladım motora bir güzel Çorlu turu yaptım kendi kendime. Hava güzeldi balataları denedim çok hoşuma gitti
öz hakiki Türk malı balata
iyi olmaz mı
-
03 Ağustos 2009, 09:59
#1588
süper bilgi bunlar. savaş abi artık bu hafta bişeyler yapalım be aga.bi de zincir değiştircem,ön arka dişlileri de değiştirmem gerek değil mi?
Türkiye köylüsü çalışkandır ve kafasının değerini bilir! Rüya dediğin şey de bizden oluşur işte / Ve minicik ömrümüzü yine bir uyku noktalar. (We are such stuff. As dreams are made on; and our little life. Is rounded with a sleep)
-
03 Ağustos 2009, 10:04
#1589
omersirin adlı üyeden alıntı
süper bilgi bunlar. savaş abi artık bu hafta bişeyler yapalım be aga.bi de zincir değiştircem,ön arka dişlileri de değiştirmem gerek değil mi?
dişliler aşınmamışsa pek gereği yok.
Zincir için fiyat aldın mı?
-
03 Ağustos 2009, 12:36
#1590
savaskayan adlı üyeden alıntı
tecrübe konuştu galiba
vah vah
bizim evde 1969 dan beri garacava vardı,başka bir sey demem.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 08:02 AM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 07:55 AM ----------
ben Adli tatil motorcusuyum ama milletin 12 ayda gezemediğini ben bir ayda gezerim.
Zaman mı var da motora binelim langidi langidi gezelim?
Telefonumuzu kapatamıyoruz,
büromuz" 09-17 ve arada iki saat öğle tatili modunda" değil zaten.
ailevi ve sosyal sorumluluklarımızı da eklersek geri kalan zaman uyumaya ancak yetiyor.
Sen Yarından sonrasını seyret.
Ekşin,macera,keyif,eğlence all time.
bisan..bemeve...ev...dam...kooperatif...aperatif..bu dünyada tutturmuşun bi düzen..
azcıkda öteki dünyaya çalış azizim...
pamuğu kim tıkıcak bakalım....
mezarcı sülo savaş abin olmasa var ya traşsın...düdüksün...
sana motorcu diyenin ta....
Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
(1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar
-
03 Ağustos 2009, 15:10
#1591
mete_han adlı üyeden alıntı
bisan..bemeve...ev...dam...kooperatif...aperatif
..bu dünyada tutturmuşun bi düzen..
azcıkda öteki dünyaya çalış azizim...
öteki dünyaya çalışmak bu dünyada zamanı boşa harcamamakla olur
Emekliliğimde de motora keyifle binmek istiyorum sadece.
-
03 Ağustos 2009, 16:44
#1592
_SuLeYMaN_ adlı üyeden alıntı
Anlaşılmıyor çünki 2 egsozu birleştiren bir bölüm var oradan ikinci egsozada dağılıyor. Böylece iki egsozdan da çıkış oluyor ve ikiside ısınıyor.
O aradaki kısım katalizör olsa gerek. Katalizör iptal etmekmotor içi iyi bişey mi? yakıt tasarrufu sağlar mı? Bu konuda SAVAŞ ABİNİN fikirlerini almak gerek
kaç hp artar acaba??
-
03 Ağustos 2009, 18:43
#1593
savaskayan adlı üyeden alıntı
öteki dünyaya çalışmak bu dünyada zamanı boşa harcamamakla olur
Emekliliğimde de motora keyifle binmek istiyorum sadece.
dünya turuna çıkıcan belliii...hiç gerçekleşmeyen hedeflerden...
Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
(1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar
-
03 Ağustos 2009, 23:24
#1594
-
04 Ağustos 2009, 12:26
#1595
savaskayan adlı üyeden alıntı
yakıt tasarrufu sağlamaz,gürültü artar,yapanın bir bildiği vardır.Öyle olsa iki boruyla bitirirlerdi olayı.
Dün akşam kısa bir süreliğine ekzos kısmını inceleme fırsatı buldum. Süleymanın dediği 2. eksozun kapalı demesini daha iyi anladım. Dışarda gördüğümüz silindirden çıkıyormuş gibi duran krom kaplı (resimde de gösterdim) hiç bir fonksiyonu yok. Resim üzerinde izahatını yaptım.
En kısa zamanda bu katalizörden kurtulmanın yolunu bulacağımdan eminim İyi bi ekzoscu bulabilirsem iptal ettireceğim....
-
04 Ağustos 2009, 21:45
#1596
Yanlış bilmiyorsam katalizör iptali emisyon değerlerini yükseltip motorun muayeneden geçmesine engel olur, tabii muayene de emisyon değerlerine bakıyorlarsa...
[B][COLOR="Navy"]Dünyanın sorunu, akıllılar hep kuşku içindeyken aptalların küstahça kendilerinden emin olmalarıdır... Bertrand Russel[/COLOR][/B]
[B][I][U][COLOR="Red"]Canan Taş[/COLOR][/U][/I][/B]
-
05 Ağustos 2009, 12:19
#1597
muhtemelen öyle olur canan, silindir başına birer eksoz yapacak biri varsa ucuza,mevcut eksozları rezil etmeden,ben yaptırmaya hazırım.birkaç usta ile görüştüm ya yüksek rakam istediler ya da yapamayız dediler.ayr ayrı eksoz olması muhtemelen daha tok bir ses verecek ve çift silindir sesi ortaya çıkacaktır.yardım bekliyorum.
Türkiye köylüsü çalışkandır ve kafasının değerini bilir! Rüya dediğin şey de bizden oluşur işte / Ve minicik ömrümüzü yine bir uyku noktalar. (We are such stuff. As dreams are made on; and our little life. Is rounded with a sleep)
-
05 Ağustos 2009, 13:01
#1598
canantas adlı üyeden alıntı
Yanlış bilmiyorsam katalizör iptali emisyon değerlerini yükseltip motorun muayeneden geçmesine engel olur, tabii muayene de emisyon değerlerine bakıyorlarsa...
Canan kardeş, yaw burası türkiye, hangi şeyimiz doğru yapılıyor ki. Muhtemelen motosikletlerin egzos emisyon değerlerini ölçecek cihaz yoktur piyasadaki ölçüm istasyonlarında. Tam gaz yerine yarım gaz verirsin olur biter yada, arkadaşının motorunu ödünç alırsın, akarsın plakanı, taktırırsın hortumu ona, kim ne yapmış bizim 250 cc lik motorların emisyonunu haftada 1-2 günlük gezilerle yılda 3 ay... nice dolmuşlar var piyasada 24 saat çalışıpta simsiyah duman çıkartan...
---------- Mesaj ekleme zamanı: 11:33 AM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 11:29 AM ----------
omersirin adlı üyeden alıntı
muhtemelen öyle olur canan, silindir başına birer eksoz yapacak biri varsa ucuza,mevcut eksozları rezil etmeden,ben yaptırmaya hazırım.birkaç usta ile görüştüm ya yüksek rakam istediler ya da yapamayız dediler.ayr ayrı eksoz olması muhtemelen daha tok bir ses verecek ve çift silindir sesi ortaya çıkacaktır.yardım bekliyorum.
Ben henüz bu işi Erzincan'da yapacak usta bulamadım. Bu gidişle kendim yapacam heralde.... Alacam elime elması kesip biçecem egzosu ...
Orjinal virago 250 lerde katalizör göremedim. Bilen varsa gelsin bu meydane!!!!
---------- Mesaj ekleme zamanı: 12:01 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 11:33 AM ----------
Yamaha virago 250 ekzosu. Sayfayı linkten görebilirsiniz. Orada ne bir katalizör nede bir başka ekipman var...
http://shop.wemoto.com/pictures.dyn?u=5836478qqq5795080
Amerikalıların burnu ekzos kokusuna bayılıyo galiba
-
05 Ağustos 2009, 19:16
#1599
peu106gti adlı üyeden alıntı
Amerikalıların burnu ekzos kokusuna bayılıyo galiba
1-o virago eksozu hangi modelin?Sonraki modellerde kesinlikle olması lazım.
Kanada da satılan V-star 250 de de olmalı.
2-Amerikada zaten emisyon endişesi yok.Sadece Havanın değil dünyanın içine büyük abdestlerini yapıyorlar.
3-Petrol gibi bir dertleri de yok,bir kaç şebelek arap şeyhini ürkütüp diledikleri kadar petrol alabiliyorlar.
-
06 Ağustos 2009, 01:28
#1600
Merhaba arkadaşlar bisan roadstar almayı düşünüyorum. İkinci el almak gibi bir düşüncem yok sıfır almak istiyorum aslında ama bayisi nerde bilmiyorum. Bana yardımcı olursanız sevinirim.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler