Abicim bunun için bilgisayar mühendisi olmak lazım yaa
Abicim bunun için bilgisayar mühendisi olmak lazım yaa
ah bi becerebilsem bende ne resimler var yüklenecek. bu hafta sonu ürgüp göreme kapadokya ıhlara vadisi vs. vs. gezdimde. gezmeye fazla kaptırıp cep telefonumu kaybettim
bi gaza bassam googlede arasan bulamazsın
Ankarada KLE 500 cüler toplanamıyor??? ilginç?? bu arada bilgisayar mühendisi olmaktan vaz geçtim Sayın; harbitürk
arkadaşlar gerçekten cok kolay bıraz caba ıle sızde gorecekınız kı kolayca halloluyor.
Kuş olup uçmak isterken uzaklara, Ağaç olup kök salıyorum buralarda.........
bi gün kısmet olursa turkiyedeki kle 500 cüler toplanırız
bi gaza bassam googlede arasan bulamazsın
Düne kadar topic sinek avlıyordu bundan sonra boyle olmasın arkadaşlar oncelıklı olarak bılgılerımızı deneyımlerımızı paylaşalım. Buluşma kısmı cok zor belkı ama en azından bolgesel olarak olabılır.
Kuş olup uçmak isterken uzaklara, Ağaç olup kök salıyorum buralarda.........
İstenilen fiyat 4000 lira idi ufak bir pazarlık payı ile mevzuyu bağladık, ancak henüz ilave bişey yapmış değilim, zaman içinde kendime göre değişiklikler yapmayı düşünüyorum, neticede 1993 model, ama memnunum, yani tavsiye edilir düşünenlere
---------- Mesaj ekleme zamanı: 01:25 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 01:22 ----------
Liderlik edersin bu konuda arkadaşım, bencede çok yerinde olur...
biraraya gelmek o kadar zor değil. önceden belirlenmiş bir tarih ve herkese eşit mesafede bi kamp alanı ile halledilebilir diye düşünüyorum.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 09:49 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 09:24 ----------
bu arada bu hafta sonu şenliğimiz var. baya yüksek katılımlı bir festival olacak. bu adresten bakabilirsiniz. www.mer-mok.com
bi gaza bassam googlede arasan bulamazsın
KLE 500 yakıt tuketımınız hakkında bılgı paylaşımımız yok sanırım.
Genelde bılen bılemeyen sallamış ama gerçek deger ortada yok.
Yakıt tuketımını sureklı kontrol eden bırıyım tukettım arttıgında arıza peşine duserım bakımsız motora bınmek gerçekten ezıyet verıcıdır oyle bıryerde kalırsın kı motora bındıgıne bınecegıne pışman eder senı. o yuzden basıt yontemlerle sureklı kontrol etmekde fayda var.
Benım motorum 40 tl benzınle 200 km anca gıdıyordu yanı 11 litre ile 200 km o da 100km 5.5 litre ye denk gelıyor şehir içi sayılmaz daha cok sabıt hızlarda kullanıyorum 80 ila 120 km hızda 6. vitesde.
gecen gunlerde karburator temizliği yapıldı subaplar ayarlandı ve son olarak bujı iridyum oldu oldu yakıt yıne dusmezse bujı kablolarınıda degıstırecegım.
Motorum 2004 model 33.000 de
Herkes paylaşırsa cok sevırım.
Kuş olup uçmak isterken uzaklara, Ağaç olup kök salıyorum buralarda.........
Selamlar,
Öncelikle yıllardır piyasada olan bir motorun forum sayfasının bu kadar zayıf olmasını anlamış değilim; sanırım bir arkadaşın dediği gibi KL ciler geziyor..
Yine de sayfayı oluşturan ve değerli bilgiler veren siz arkadaşlara teşekkür ederim.
Adım Yasin, 31 yaşındayım ve İzmitte yaşıyorum. İhtiyaç sebebiyle GV250 mi 2 ay önce sattım. Önümüzdeki kış inşallah biraz daha yüksek bir bütçeyle bir motor almak istiyorum. Alacağım motorun 2005 model ve üstü olmasını ve 30.000km den fazla yapmamış olmasını tercih edeceğim. Tür olarak enduro/touring düşünüyorum, adaylar da tahmin edebileceğiniz gibi KL 500, Transalp, ve DL 650. Aradaki fiyat farkını düşününce içlerinde en çok beğendiğim motor olan DL 650 yi elemek zorunda kalıyorum. Transalp kendini ispatlamış bir motor ancak yakıt tüketimi fazla. KL 500 ise türkiye de değerini bulamamış ama herkezin "iyi motor" dediği bir model.
Anladığınız gibi bu motorları bayadır takip ediyorum ve haklarında baya bilgi sahibiyim. Siz KL 500 kullanıcılarına da birşeyler sormak istiyorum.
Yaptığım araştırmalara göre motorunuzun;
Avantajları:
- Fiyat olarak diğer alternatiflere göre ucuz
- Diğer alternatifler gibi kendini ispatlamış ve sorun çıkarmayan bir motoru var
- Sele yüksekliği yüksek olduğundan görüş güzel.
- İzmitte çok iyi bir Kawasaki ustası olması (Ben GV mi bile ona götürüyordum)
- Transalpe göre daha az benzin tüketimi (Aslında yukarıda arkadaşın bahsettiği gibi 5,5 yakıyorsa transalpten 1 lt az yakıyor demektir ki bu da 100km de sadece 3-4 lt demek, 10.000km de de 300-400 tl eder. bence çok büyük bir fark değil)
Dezavantajları:
- Servis zayıf. (Aslında artık çok da sorun değil bence bu. İnternetten her motor için istediğiniz parçayı bulup getirtme şansınız var.)
- Diğer alternatiflere göre daha zayıf gözükmesi.
- Dar sele nedeniyle rahat olmaması ve uzun yolculuklarda rahatsız etmesi
- İnce ve yüksek yapısı nedeniyle rüzgarlardan ve geçen araçlardan çok etkilenmesi.
- Artık üretilmemesi
- Alternatiflerine göre aksesuar konusunda (koruma demiri, sis farları, turing camı..vb. ) zorluk çekme ihtimali
Bu tespitlerime sizin yorumlarınız nelerdir?
Ayrıca KL 500 ün enjeksiyonlusu var mıdır? varsa hangi yıldan sonraki modeller?
Bence bu sayfaya girecek diğer arkadaşlar için de güzel bir kaynak olacak vereceğiniz cevaplar.
Şimdiden teşekkürler.
en son uzun yol yapışımda km de 165 kuruş tükettim. ortalama hızım 90 - 120 arası. bu arada kle nin ilk modeli ile son modeli arasında teknoloji olarak hiç bir fark yok. tek fark kafa grenajının şekli ve var. en son modelinde bile enjeksiyon yok. zaten benim bildiğim en son 2006 modeli var.
bi gaza bassam googlede arasan bulamazsın
KLE 500 iyi bir seçim oldu benim için.
Gv 250 ve Gt 250 den sonra enduroya gecme zamanı gelmıstı performans olarak cok tatmınkar oldugunu bastan belırteyım.
Fiyat performans olarak da aynı sekılde tatmınkar bir model.
Benzer model benzer km lerdeki honda ile kıyasladıgında arada hartırı sayılır rakamlar goreceksın 3 binle 8 bin arasında fıyat farkı bulman mumkun.
yakıt olarak da son tespıtlerımden bahsedeyım
Bujılerı degıstırdım. iridium bujı taktım tr de kapı kapı gezıp bulamadıgım kımsenın onemsemedıgı ve 70-80 tl ye satılan bujıyı ebay dan 45 tl ye adrese teslım aldım kendım taktım.
Netıce olarak sehır ıcınde 20 km sehır dısında da 40 km daha fazla yol alıyorum artık.
11 lıtre benzınle sehırdısında 242 km yol yaptım bu hafta sonu ıkı depo harcadım bırı 252 dığerı 242 de bıttı.
Şu ara bujı kablosunada takmıs durumdayım onu da degıstımmı kafam daha rahat olacak. )
Servis ve bakım durumlarına gelınce senın dedıgın usta ıle aynımı bılmıyorum ama ben motorumu golcuge goturuyorum yanıbasımdakı tamırcıler tamır etmeden once motorun kac gun kalması gerektıgını soyluyor ve benım mıdemı bulandırıyor. sokmek 1 saat takmak 1 saat tamırı 1 saat olsa 3 saatlık ıs ıcın bın dereden su getırmelerı ve fahıs fıyat cekmelerı benı cıldırtsada anlayanı cok bır motor oldugunu belırtmek ısterım.
Tranalple her turlu kıyaslanabılecek bır motor az sayıda olmasının nedenı pek bı evrım gecırmemesınden kaynaklanmakda.
Oysakı meşhur translap 600-650-700 cc olmak uzere 3 serı uretılmıs ve her turlu degısıklık zaman ıcınde olmustur.
Kawa nın KLE 500 uretımını durdurup bır baska enduro uretmemesı de ayrı bır handıkap.
Versys de bır yere kadar dag tas tepe ıstıyor ınsanın canı.
Uzun yoldakı rahatsızlıgıda oldukca gorece bır kavram aslında
XT660R incelemesı var nette selesının dar ve sert olusunun uzun yolda verdıgı konfordan bahsedıyor.
Kle de de aynı sele var benımkı yumusak sele ıstersen dosemecıye gıdıp ıcındekı malzemeyı degıstırıp sertlestırebılırsın. Ben ızmırden ıstanbula kadar tek seferde geldım herhangı bır rahatsızlk hıssetmedım ama uzerımde motosıklet pantolonu vardı etkısı olduguna emınım cunku sehır ıcınde 100 km kullandıgımda rahatsızlık baslıyor.
Aksesuar olarak uzun bır tour camı takılması sart bı ara bende takmıstım ama cıkardıktan sonrada gerek olmadıgına karar verdım yuksek hızlarda ve yan ruzgarlarda etkılenıyor. Yuksek bır motor olması gercekten cok hos trafıkte extra mutluluklar verıyor.
Hızlanması ve gıdısı cok hos ve stabıl. Cok rahat 150 km suratlere cıkabılıyorsun.
izmir donusu 170 km yı kısa bır msesafede denedım her nekadar daha da gıderı olsada bukadar yerden yuksek bır motorun o suratlerde uzun sure kullanılmasını saglıklı bulmuyorum. Daha gıdermı gıder evet ama gerek yok zaten yolculuk keyfı denen sey yuksek suratte degıl gezıntı modunda cıkıyor.
Arazıede gırdım bu motora hatta yol olmayan cukrulu rampalara tırmandım cros motorlar kadar olmasada oldukca zevklı ve tatmınkar bır surusu var ıkı kısıde bıle sorun yok.
Transalp goruntu olarak 1-2 beden yukarda evet kabul edıyroum ama kalıte konusunda aralarında cok fark oldugunu sanmıyorum hele performans konusunda kawa 1 adım one cıkıyor..
Yaz yaz bıtmez almaya karar verdıysen en kısa zamanda sahıp olman dılegıyle..
Kuş olup uçmak isterken uzaklara, Ağaç olup kök salıyorum buralarda.........
Ayrıntılı cevabın için teşekkür ederim Harbitürk.
Diğer arkadaşlardan da benzer yorumlar gelirse çok güzel bir bilgi birikimi oluşturmuş olacağız.
Bahsettiğimiz usta sanırım aynı, Gölcükteki Nihat Usta.
Motoru yaz sonunda değil Ocak-Mart arasında almayı planlıyorum. Bu bir taktik değil, ancak ozaman maddi olarak önümü görebileceğim. (Ev alıyorum ve o zaman ev kredisi çekmem gerekecek, yapmam gereken ödemelere göre motor için ayırabileceğim maddi olanak netleşecek).
Ek bir-iki soru sormak istiyorum;
Hiç yan çantaları olan bir KLE 500 görmedim,
takılabiliyor değil mi?
Bence yan çantalar ve koruma demiri ile çok daha güzel olur bu motor. Hele birde sis farı olursa koruma demirinde süper olur.
KLE 500 ün koltuğunun alternatifi var mı? Biraz daha geniş olanı falan?
Artçının rahatlığı nasıl? Eşimle bineceğimiz için o da çok önemli..
Teşekkürler..
Sis farını bende dusunuyorum BMW lerdeki farlardan almak ıstedım ama tesısatında ona gore olması gerektıgını soyledı satıcı. Kaldıramayabılır tesısatını bunlara gore ayarltman lazım dedı bende beklemeye bıraktım. Yan cantalı bende gormedım ama cok rahat yaptırabılırsın. İki kişi konforu cok ıyı bunu bızzat test ettım netıceyı gordum.
koruma demırı zaten orjınalınde var ben elcık korumaları degıstırdım eskısı sadece ruzgardan koruyabılıyordu yenısı herseyden koruyabılecek turden.
Kuş olup uçmak isterken uzaklara, Ağaç olup kök salıyorum buralarda.........
Yan çantalı halini linkte görebilirsiniz.
http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...31030139/detay
Ayrıca bu aralar bu motorla ilgileniyorum kısmet olursa bayram tatilinde gidip göreceğim motoru ama beni korkutan şey motorun çok seri olması, bir defa kullanma fırsatı bulmuştum. Her gaza basışımda zıplar gibi gidiyordu. Her an kafayı kaldırıp yoluna tek teker devam etmek istiyormuş gibi. Eşimle birlikte kullanacağım için açıkçası bu serilik beni korkutuyor. Daha önce F650 kullandığım çin onun gücünde ve sakinliğine alışmış olmak belki bu korkuyu yaşatıyor olabilir ama, fiyat performans açısından da en iyi motor gibi görünüyor.
Bu motosikleti artçılı kullananlar varsa fikirlerinizi paylaşırsanız sevinirim.
Ne dersiniz?
"KAZASIZ SÜRÜŞLER"
GÖZÜ PEK MOTORCULAR VARDIR, BİRDE YAŞLI MOTORCULAR...
HEM GÖZÜ PEK HEMDE YAŞLI MOTORCU YOKTUR...
sdksonmez@yahoo.com
Mail adresime motosikletin resimlerini ve fiyatı hakkında bilgi gönderebilirsen görüşebiliriz.
GÖZÜ PEK MOTORCULAR VARDIR, BİRDE YAŞLI MOTORCULAR...
HEM GÖZÜ PEK HEMDE YAŞLI MOTORCU YOKTUR...
Eğer Sadık almadıysa motorun bilgilerini bana da gönderir misin.
yersoz@yahoo.com
Ben burdaki arkadaşları unuttum :( kimseye resim yollamadım
Bugun bi yıkayayım motoru sonrada resimlerini çekeyim olmadı gezi resimlerimden yollarım
Kuş olup uçmak isterken uzaklara, Ağaç olup kök salıyorum buralarda.........
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)