Honda XLR 125 ve XL 200 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
Merhaba arkadaşlar,
Forumumuzda ne yazık ki pek bahsi geçmeyen, hatta hiç kapsamlı bir şekilde konusunu bile bulamadığım, xlr125, xl200 hakkında bilgi vereyim dedim. xlr125, xl200 gibi enduro / cross tarzları altında incelenebilecek motosikletlerin ne yazık ki bir köşede unutuldukları için hakları yenilmekte.
Bu motosikletler fiyat/performans/kalite yi optimum şekilde bünyelerinde barındırmakta.
Neredeyse çinli muadilleri ile aynı bedelde olmalarının yanında kıyaslanmayacak kadar daha kaliteli, yakıt tasarrufu yönünden çok daha ekonomik olmaları gibi özellikleri düşünüldüğünde, formumuzda kapsamlı bir konularının bile olmaması düşündürücü değil mi? Üstelik muadilleri 3. yıllarında hurdaya ayrılma durumuna gelirken, bunlar neredeyse on yıl hiç sorunsuz kullanılabilecek motosikletler ki gerçek ömürleri çok daha fazla.
Avrupa birliği uyum yasalarından dolayı, egsoz emisyon standartlarına uymadığı için bu modellerin ithalatı zamanında (2005 yılında) durduruldu. Ama bir çok kullanıcının da teyit ettiği bir nokta var, o da büyük abileri denilebilecek falcon nx400 den daha dayanıklı motosikletler oldukları..
XL200
Teknik Özellikler
Motor Hava Soğutmalı, 4-zamanlı, OHC, tek silindirli
Silindir çapı & strok 63.5 x 62.2 mm
Silindir hacmi 196.9 cc
Sıkıştırma oranı 9.0 ; 1
Yakıt sistemi 35.3 mm VECAA
Max güç 17 BG @ 6500 d/d
Max tork 17.2 cv @ 5500 d/d
Ateşleme Elektronik ateşleme
Çalıştırma Elektrik marşlı
Şanzıman 5 vites
Aktarım O-Ringli zincir
Boyutlar 2093 x 830 x 1143 mm
Teker arası mesafesi 1389 mm
Sele yüksekliği 825 mm
Yerden yükseklik 235 mm
Yakıt deposu 8.5 lt
Tekerlekler Ön 2.75 - 21 - 45 R
Arka 4.10 - 18 - 60R
Süspansiyon Ön Teleskopik çatal / 220 mm
Arka Pro-link / 195 mm
Frenler Ön 240 mm hidrolik tek disk
Arka 110 mm kampana
Ağırlık 123 KG
Gücü en yakın çinli muadillerinin 3-4 beygir üzerinde (üstelik katalog değerlerinin üzerinde, gerçek değerlerinin ne kadar üzerinde olduğunu ancak tahmin edebiliriz). Dayanıklılığı ve her yola uygun kullanılabilirliği de ayrı..
Yakıt tüketimi oralama 100 km için 3,5-4 lt..
Zamanında çok aradım. Ankaraya Antalyaya baktım. Bilirsiniz (buralarda yaşayan arkadaşlar alınmasın ama) İzmire İstanbula çok itibar edilmemesine rağmen ikinci el motosiklet konusunda oralara da baktım. Ankarada Metin ustaya sorduysam da, İstanbulda Latif ustaya baktıysam da sonuç alamadım. Temizi yok ne yazık ki. km oynanmamış olduğuna yada çok yorulmamış olduğuna inandığım bir motosiklet çıkmadı xl200 ler içinde.
En son 2004 yılında ithal edildiler. 2004 model temiz olanların piyasa değerleri 4000 tl civarında seyrediyor. 5 aşağı 5 yukarı böyle..
/Fiyatları belirtiyorum bu bizim forumumuzdaki eksikliklerden biri. Bir motosiklet hakkında bilgi veriliyor ama gerçek piyasa fiyatı hakkında bilgi verilmiyor. Örneğin çok temiz bile olsa xl200 için 4.5 üstünde bir fiyat vermek yanlış olur. falcon almak daha doğru olur biraz daha ekleyip.. Bunlar benim piyasa araştırması yaparken edindiğim fiyat bilgileri ve kişisel fikirlerim. Vakti zamanı gelince herkesin en baştan tekrar keşfetmesi zaman ve emek kaybı olacaktır. Tabiki piyasada daha ucuzları var çok daha pahalıları da.. Ucuzları çok ölü durumda yada çok hor kullanılmış, pahalı olanları da istenilen o parayı hakedecek durumda değil/
Ama dediğim gibi, ben temizini bulamadım. Herkes bendeki temiz diyor ama.. dilin kemiği yok Piyasada 30-40 bin km ye yaklaşmış motosikletleri bulabiliyorsunuz ancak. Daha düşük km dekilerin de km si ile oynandığından endişe ediyorsunuz ister istemez.. Aslında oynandığına inanıyorsunuz motosikleti görünce.. Her şehirde de bir Metin usta yok ki motosiklete gözüyle bakar bakmaz kusurları saymaya başlasın.. 4 ay arayıp bulamayınca ve o dönemde şans eseri kaçırılmayacak bir motosiklet bulunca vazgeçip Xlr almıştım.
XLR 125
Teknik Özellikler
Motor 4 zamanlı, hava soğutmalı, OHV, tek silindirli
Silindir Çapı x Strok 56,5 x 49,5 mm
Silindir Hacmi 124,1cm3
Sıkıştırma Oranı 9,2 : 1
Ateşleme sistemi PD C3J
Max. Güç 12,5 BG @ 8.250 d/d
Max. Tork 10 Nm @ 7.500 d/d
Ateşleme CDI
Çalıştırma Marş pedallı
Şanzıman 5 vitesli
Aktarma Zincir
Boyutlar (UxGxY) 2.069 x 795 x 1.160mm
Tekerlekler Arası Mesafe 1.336mm
Sele Yüksekliği 836mm
Yerden Açıklık 267mm
Yakıt Kapasitesi 8,5lt (0,6-0,8lt yedek yakıt haznesi dahil)
Ön Lastikler 2.75 - 21 45R
Arka Lastikler 4.10 - 18 60R
Ön Süspansiyon Teleskobik Çatal / 190mm
Arka Süspansiyon Pro-Link / 180mm
Ön Frenler 130mm tambur
Arka Frenler 110mm tambur
Ağırlık 114kg
Aralarındaki yakıt sarfiyatı bakımından en ekonomik model. 100 km de 3-3,5 lt. Daha fazla yaktırmayı başarmak özel uğraş gerektiriyor. Frenlerin kampana olması sıkıntı yaratmıyor. Beygir güçleri katalog değeri olmadığı için 200 lük çinli rakiplerinin gerisinde kalmıyor. Gerçi kullanıcıları diğer muadillerini geride bıraktığını iddia ediyor (Şahsen ben hiç yarışmadığım için bir şey diyemeyeceğim). 2002-2003 model 20000 km altında (km oynanmamış ise) gerçekten temiz olanları 2500-3000 tl civarında fiyatlarla satılıyor. Bildiğim kadarı ile en son 2003 yılında ithal edildiler.
Bu da bendeki Xlr 125 in bir kaç fotoğrafı. Gerçi aldığım zaman bir başlık açsam olurdu ama.. 2002 model 2005 trafiğe çıkışlı. Şu an için 12530 km. İlk sahibi askere gittiği için garajda beklemiş. Şansıma bulunabilecek belki de en temiz motosikleti bulmuştum. Elimden çıkarmayı düşünüyorum ama şimdilik değil şehir değişikliği yapmam kesinleşirse o zamana artık..
Umarım bu tarz motosikletleri kullanan, benden daha deneyimli ve bilgili arkadaşlar da burada bilgilerini paylaşırlar. Bu başlangıç ta verimli bir bilgi paylaşım konusuna dönüşür. Çünki benzer diğer motosiklet forumlarında da çok irdelenmiş motosikletler değil ne yazık ki.. Diğer forumları geçtikte, bunca kullanıcısı olan forumumuzda bu kadar az bilgi olması üzücü. Yine de aslında konularının olduğunu, benim bulamadığımı umuyorum.
Bu arada nasıl olduğunu anlayamadığım bir şekilde, konu tam 4 kere açıldı. lütfen bu başlık altında yazmaya devam edin diğer başlıklar editlenecek.
Reklamlar
-
xlr 125 in 20 bin km de olanına 2.el olarak ne kadar verilir sizce ?
Biz gökyüzüne inanırız, sunroof'a değil . . .
[B][COLOR="Blue"]MerT ÇiftÇi[/COLOR][/B]
-
yani hocam o kadar yazmışız buraya..
km ve yıldan önce gelen şeyler var..
bu tarz motosikletlerde önce bakılması gereken şeyler var..
motor sorunsuz mu?
mekanik kısım ve şase sorunsuz mu?
km si ne ve orjinal mi?
motosiklet hor kullanılmış mı? masrafı var mı? zincirdir vs dir gibi..
bunlara olumlu cevap alırsan şunlara bakman lazım..
grenajlar ve motosikletin genel temizliği ne durumda?
modeli ne?
boyası var mı?
lastikleri ve geneli nasıldır masrafı var mıdır?
cross ve endurolarda motosikletin görünüşünden çok mekaniğine bakmak lazım öncelikle.. o yüzden bunlara baktıktan sonra bişey diyebilirsin.
ben nerden bilebilirim ki bahsettiğin motosikletle ilgili bu bilgileri.. ki piyasa belirlemek gibi ne bir gayretim var ne de niyetim. ne de bana düşer..
konuyu tam 4 kere açma başarısını gösterdim.. lütfen bu başlık altında yazmaya devam edin diğer başlıklar editlenecek. Mesaj atıp duruyorum op lara umarım diğer başlıklar silinir.
-
Bende XL 200 ümü yeni aldım. Tahminlerimin üzerinde bir motor öncede Nx4 Falcon vardı o motordan sonra bi kaç deneyimim oldu ama onlar hafif geldi ama bu makina gerçekten iyi biraz titreşimi var uzun yolda o kadarda olur. Neyse diyeceklerim bu kadar daha çok arkadaş gelirse foruma güzel olur iyi günler.
*** Hayatta En Güzel Şey Özgürlüğün Tadını Doyasıya Çıkarmaktır ***
Hayat sadece ölüme giden yoldaki bir rüyadır...
-
Süper Moderatör (BBRR)
Honda nın en iyileriydiler. sınıflarında rakiperi bile yoktu.. ama honda nedense tutan modellerini piyasadan kaldırmakla ünlü bir firma xl 125 ilk vitesli motorumdur.. düşer kalkar atlar zıplar ama illaki yürür..
[B][COLOR="DarkOliveGreen"]"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz"[/COLOR][/B] [B]A. Şerif İZGÖREN[/B]
-
"Beni araziyle tanıştıracak ucuz motor" projemin adaylarındandı bu modeller. Ama uzun zamandır satılmadıkları için parça bulmak sıkıntılı olabilir diye düşündüğümden listemde gerilere düştüler. Çünkü arazide tepe tepe kullanmak için alacam ve piyasadaki ikinci el motorlar zaten uzun süre "tepilmiş" olduğu için er geç parça ihtiyacı doğuracaktır. Bu yüzden şu sıralar en kuvvetli adayım Kanuni Cross 250.
Peki parça endişemde haklı mıyım? Ben sağlam bir dayanağım olmadan varsayımda bulunuyorum, motosiklet tecrübesi benimkini beşe ona katlayacak arkadaşların fikirleri muhakkak çok daha değerli. Evet, ne dersiniz arkadaşlar?
Bu arada, turnayı gözünden vurmuşsun Asfalt Meleği. O ne tatlı motor öyle! Tertemiz görünüyor.
-
-
Jagadam adlı üyeden alıntı
"Beni araziyle tanıştıracak ucuz motor" projemin adaylarındandı bu modeller. Ama uzun zamandır satılmadıkları için parça bulmak sıkıntılı olabilir diye düşündüğümden listemde gerilere düştüler. Çünkü arazide tepe tepe kullanmak için alacam ve piyasadaki ikinci el motorlar zaten uzun süre "tepilmiş" olduğu için er geç parça ihtiyacı doğuracaktır. Bu yüzden şu sıralar en kuvvetli adayım Kanuni Cross 250.
Peki parça endişemde haklı mıyım? Ben sağlam bir dayanağım olmadan varsayımda bulunuyorum, motosiklet tecrübesi benimkini beşe ona katlayacak arkadaşların fikirleri muhakkak çok daha değerli. Evet, ne dersiniz arkadaşlar?
Bu arada, turnayı gözünden vurmuşsun Asfalt Meleği. O ne tatlı motor öyle! Tertemiz görünüyor.
xl bulabilseydim çok sevinecektim. bir de beygir gücü dolayısıyla xl200 beni tatmin eder diye düşündüm. ama temiz yoktu.
dürüstçe söylemek gerekirse bu kadar temiz bi motosiklet mi bulduğun xl ler içinde en temiz olanmı deseler yine bunu seçerdim.
şartlara bağlı. ya ikinci motosiklet olarak hep bende kalacak, yada temiz bir xl bulursam değiştireceğim. ama 10000 civarında bir xl nasıl bulunur hayal bile edemiyorum aslında temizliğini şöyle söyleyerek ifade edeyim. 6000 de çok temiz bi xlr daha var. sahibi 3,4 istiyordu sıkıştığından 2,8 e bırakıyor şimdi. ama inan ondan bile daha temiz allah kazasız belasız kullanmaya devam ettirsin.
parça konusuna gelince ne yazık ki yanılıyorsun.. bu iki motor ile piyasada karşılaştırılacak herhangi bir başka model yok. ne sağlamlık, ne parça bulunabilirliği, ne kalite, nede uygun fiyat açısından..
uzun zamandır satılmadı dediğin süre 3 4 bilemedin 5 sene.. kusura bakma ama bir aylık kanuniye güveneceğime, inan şimdi değil beş sene sonra bile buna güvenirim.
motorhocası adlı üyeden alıntı
hocam anlamadım. bendekiler bunlar derken
inşallah xt125r a o parayı vermedin. ben sana tertemiz bulurum yada derbi senda da bulabilirim.. üstelik ikiside 4 binin altına..
BBRR adlı üyeden alıntı
Honda nın en iyileriydiler. sınıflarında rakiperi bile yoktu.. ama honda nedense tutan modellerini piyasadan kaldırmakla ünlü bir firma
xl 125 ilk vitesli motorumdur.. düşer kalkar atlar zıplar ama illaki yürür..
ses... ne sesi var bir duysalar arkadaşlar..
titreşime gelince.. mz de daha çok yoruluyordum. oturuş pozisyonunun rahatlığı küçüklüğünü unutturuyor.
iki kötü yanı var. 2 zamanlı motosikletlerde olduğu gibi gazı açar açmaz uzayamıyorsun.. ki bu zaten uzamak için yapılmamış bir motosiklet..
ikincisi ise çok yatamıyorsun.. (aslında üstünde pirelli asfalta uygun lastikler var ama) ki onu da arkaya metzeler enduro 1 alarak asfalta biraz daha uygun hale getirdim.
şehiriçinde kullanımı rahat. ve ben buradayım diyor trafikte. hem sesi ile hem görüntüsü ile.. yani sürekli çalan bir kornayla gidiyormuş gibi rahat ediyorsunuz. uzun yoldaki davranışlarını bu haftasonu değerlendireceğim ilk defa. ya dirtycat lerle mangala yada diğer bir grupla beypazarına gideceğim işim çıkmazsa..
-
Çok tatlı makinalar,xl 200 kullandım geçen yıl.
Rent-a-car motoruydu,bakımsızdı...
Ama nasıldı...
AMA NASILDI...
TORK,Hiç beklemiyordum...Tork vardı harbi...
-
ve motorhocası keşke xlr125 için konuşmuş olsaydık. ya da senin açtığın başlığı görmüş olsaydım keşke zamanında
ve o başlıkta bir arkadaşımız xl için 4,2 yakıt tüketimi demiş. ben kimle konuştuysam 4 litre kadar dediler. belki bir ayarsızlık vardır.
xlr125 için ise çok çok zorlarsan 3,5 lt vs dediler.
demirden korkan trene binmez derler bencede yakıt sarfiyat hesaplaması yapmak çok doğru değil ama hala düşünüyorsan senin için düzgün bir hesap yaparım.
çünki bu iş ağzı olan konuşuyor gibi bir hale geldi. çoğu formdaş yakıt tüketimini bile doğru hesaplayamaz halde ve ilginç sonuçlar çıkarıyorlar. bende mz varken herkes çok yakıyor diyordu. bense doğru düzgün yakıt almıyordum. bir gün inat ettim ölçtüm kendim için. çok komik bir rakam çıkmıştı. 200 lük çinlilerin bile yaktığından daha düşük bir rakamdı. gerçi biraz da motosikletin durumu ile alakalı.. yoksa benim mz i 90 altında kullandığım nadirdir..
-
Bu arada motosikletiniz hayırlı olsun.
Geçen günlerde karter korumayla ilgili bir topic açmıştınız,bu motosiklete bence hem motor koruma hem de karter koruma fazlasıyla gereklidir...
Çünkü nazar değmesin gerçekten ışıl ışıl tertemiz...
İyi günlerde kullanın.
-
Enduromania adlı üyeden alıntı
Çok tatlı makinalar,xl 200 kullandım geçen yıl.
Rent-a-car motoruydu,bakımsızdı...
Ama nasıldı...
AMA NASILDI...
TORK,Hiç beklemiyordum...Tork vardı harbi...
aralarındaki tek fark o tork işte. xl200 geriye atıyor seni ilk an ama xlr125 o kadar arkaya atmıyor seni. daha hafifçe atıyor seni arkaya. tabi bu ikisi arasındaki bir kıyaslama. yoksa xl200 deki arkaya atma duygusunu mz ile karşılaştırırsak mz deki arkaya yapışma olarak tanımlandırılır
Enduromania adlı üyeden alıntı
Bu arada motosikletiniz hayırlı olsun.
Geçen günlerde karter korumayla ilgili bir topic açmıştınız,bu motosiklete bence hem motor koruma hem de karter koruma fazlasıyla gereklidir...
Çünkü nazar değmesin gerçekten ışıl ışıl tertemiz...
İyi günlerde kullanın.
teşekkür ederim. daha güzeli sizin olsun.
işin doğrusu andavallar arasında trafikte kullanacağıma dağda taşta kullanırım diye bakınıyordum. nx400 ile başladık arayış serüvenine onu alsam er5 yalan olacaktı. xl200 dedim temizi yok, ondan da buna düştük
karter korumayı da bu yüzden arıyorum evet. havalar ısınmaya başlayınca binerim diyordum. şimdi ısındı hafiften araziye çıkma zamanı geldi
tahmin ediyorum kendim tasarlayıp, kendi kendime yada sanayide yaptırmak durumunda kalacağım. çünki motorunda yada karterinde en ufak çizik yok, ben kullanırken olursa da cidden içim yanar.
-
[QUOTE=asfalt meleği;1507719]ve motorhocası keşke xlr125 için konuşmuş olsaydık. ya da senin açtığın başlığı görmüş olsaydım keşke zamanında
ve o başlıkta bir arkadaşımız xl için 4,2 yakıt tüketimi demiş. ben kimle konuştuysam 4 litre kadar dediler. belki bir ayarsızlık vardır.
xlr125 için ise çok çok zorlarsan 3,5 lt vs dediler.
Valla alsam Antalya'da buldum ben de kırmızı şeytan XLR 125,27,000km gerçek km Fiyat 2.500Tl onu alırdım yakın diye memeketimin motorunu kullanıyorum,tarla - bayır demeden çıkıyorum,CGL ile tozunu atırırım o XLR'nin,süspansiyon stroğu upuzun
http://www.sahibinden.com/uygun_fiya...XQQdisplayitem
-
bu para ile daha uygun km bir tane bulabilirsin haberin olsun.
madem tozunu attırırım diyorsun canın sağolsun, sen öyle diyorsan öyledir
-
-
valla necatiye dedim ki mz gibi seri değil gitiyor 70 80 de kalıyorum dedim.
adam o kadar mı yapıyor demez mi bana. hayır dedim 3. viteste yapabildiğim bu.. mz gibi uzayamıyorum dedim. şimdi de gitmiş 90 üstüne çıkmıyor mu demiş.. kardeş daha denemedim ki 4 te 5 te ne kadar yapıyor diye.. hep trafik hep trafik.. uzun yola çıksam söyleyeceğim ama ben zaten yeterince sordum.. 120 ancak.. daha fazlası güvensiz oluyormuş..
-
asfalt meleği adlı üyeden alıntı
valla necatiye dedim ki mz gibi seri değil gitiyor 70 80 de kalıyorum dedim.
adam o kadar mı yapıyor demez mi bana. hayır dedim 3. viteste yapabildiğim bu.. mz gibi uzayamıyorum dedim. şimdi de gitmiş 90 üstüne çıkmıyor mu demiş.. kardeş daha denemedim ki 4 te 5 te ne kadar yapıyor diye.. hep trafik hep trafik.. uzun yola çıksam söyleyeceğim ama ben zaten yeterince sordum.. 120 ancak.. daha fazlası güvensiz oluyormuş..
Bence de 120 rahat yapar o güçte
-
dediğim gibi daha detaylı bilgileri paylaşırım ilerde paluk kardeş
-
Selam arkadaşlar buda benim yeni aldığım XL 200 alalı daha 1 hafta olmadı 9200 km çok temiz buldum aldıgım kişide 3 tane motor var buna neredeyse binmiyor motor aldıgı günden beri yatmış yani işte buda fotosu
[/IMG]
*** Hayatta En Güzel Şey Özgürlüğün Tadını Doyasıya Çıkarmaktır ***
Hayat sadece ölüme giden yoldaki bir rüyadır...
-
Hayırlı olsun ,harika bir Xl 200,diğer motorları da satılık mı
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler