Serhad kardeşim
6600 km.deki motorun varyatör bagalarını neden yağlamak ihtiyacı duyuyorsun ?
Serhad kardeşim
6600 km.deki motorun varyatör bagalarını neden yağlamak ihtiyacı duyuyorsun ?
birincisi meraktan.
ikincisi titizlikten.
üçüncüsü motor soğukken kalkışlarda çok homurdanıyor
servise sorudum 40 liraya yağlarız dediler -kalkışlarda titriyor mu dediler, gerek yok motorun daha 7000 km deymiş demediler-
buarada dün benzin ışığı yandıktan sonra 70 km gittim ve depomu doldurduğumda 9,5 litre benzin aldı.. 4 gün içinde daha güncel bir yakıt tüketimi hesabı yapmış olacağım[COLOR="Silver"]
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:21 ----------
sizin canavarın km ne kadar oldu?
birde şu lastik sorunu canımı sıkıyor, pirellinin motosiklet lastiklerinin ana bayiisi lapas ile görüştüm, mail attım cevap bekliyorum. pek umudum yok çünkü aldığınız yere yamaha'ya müracaat etmemi söylediler, bende müraccaat ettiğimi fakat sarf malzemeleri garantiye girmediğini, lastiğinde sarf malzemeleri arasında olduğunu belirttiklerini ilettim. cevaplarını bekliyorum. michelin grip miydi yamaha serviste varmış takımı 365 lira
hatta resmi sizinlede paylaşayım
[IMG][/IMG]
Modenas -1999, Agility 125 -2006, CK 125 -2008, Crypton -2010, X-City 250 -2011, er6N 2006, er6F 2014
Bence 10.000 bakımına kadar elletme.Soğukken çalıştırdığında hemen haraket etme bir iki dakika bekle göreceksin titreme azalacak.Benim motor 10.000 de bakımı yeni yapıldı.Lastiklerine üzüldüm,forumda bu konuda problem yaşayan bir arkadaş daha vardı ne yaptı bilmiyorum incele istersen
Mantık olarak haklısın "daha 10binkm ye gelmemiş motoruna elleme" derken ama işte yamaha x city ve x max lerin varyatör tasarımı yüzünden bakımını geciktirdiğin her km bagalar kendileri ile birlikte hareket ettikleri kanalları aşındırmaya başlıyorlar. yani zamanından önce bakımını yaptırıp yağlamazsan artık baga değişimi ve belkide bagalarla beraber ön varyatör haznesininde değişimi gerekebilir.
Lastik konusunda bence bu lastikleri YABANCI DİL BİLEN ARKADAŞLAR AVRUPA forumlarından takip edip oralardaki duruma göre burada firmalara mahkemeye kadar varabilecek baskılar yapılmalı. eğer maddi imkanınız uyguna LASTİKLERİN durumunu belgeleyip çıkartın ve mişlene terfi edin. ilerleyen zamanda da pirelliden para iadesi alabilireniz size ilaç olsun.
Normal esasında yakıt değerleri abi çok fazla fark etmeyecektir yani öyle ahım şahım bir düşüş olmicaktır ancak ve ancak 3.8 - 4.0 arasında oynar İnnova ile bir olmayacak yakıtı ama Hayallerine daha çabuk ulaşmanı sağlayacak bu makina kazasız belasız uzun yıllar kullan abicim tekrar hayırlı olsun Herzaman söylerim 2 teker Ruhumuzu taşır 4 teker bedenimizi ;)
Yazın bol bol görüşür ve gezi yaparız abicim inşallah :D
Lastik konusunda ben de şüpheliydim ama 10.000 km ye ulaştığım halde henüz hiç bir sıkıntı yok.
Bu arada , 10.000 km bakımı kaç TL tutar ? Güncel bilgisi olan var mı acaba ?
montani semper liberi ... dağcı daima özgürdür
Bu kalkışta titreme olayı son 400-500 km dir benim motorumda da var.
Kontağı açtıktan sonra minimum 3 dk ısınmasını beklerim ama ilk kalkışta
bildiğimiz X City titremesinden biraz daha fazlası var son zamanlarda.
Ancak 10-15 dk sürüş yaptıktan sonra bu titreme sadece çok dik yokuşlarda kalkış yaparken oluyor.
montani semper liberi ... dağcı daima özgürdür
Hafta sonu boş vaktim olmasına rağmen –soğuktan- tembellik edip hiçbir yerine dokunmadım.
Dediğiniz gibi ilk çalıştırdığımda biraz beklemek her zaman lazım. Senelerden beri bu adetimdir.
herkes motosiklet veya otomobil fark etmez buna dikkat etmeli 30 saniye kafi gelmekle beraber 30 saniyeden az olmamalı diye düşünüryorum.
Hareket ederken dediğiniz gibi çok nazik bir şekilde kalkış yapmak lazım yoksa nasıl ki zincirli motorlarda zincir dişli ömrü kısalıyor bununda varyatör ve bileşenleri zarar görecektir. Bence motor ister soğuk olsun ister sıcak ilk kalkışta her zaman nazik davranmak gerekli.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:45 ----------
Lastik konusuna gelince pirelli’yi kimseye tavsiye etmeyeceğim. Duyarsız davrandılar. Kendileri kaybetti diye düşünüyorum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:48 ----------
Evet bir maxiscooter için normal bir değer.
9,5 litre yakıt ile 225 km yol yaptı, yani 100km de 4,22 litre
Bu değer karma yakıt tüketimim; %20 şehir içi kullanım %80 şehirlerarası –ortalama 120 km hızla-
Ekonomik kullanılırsa yani 90-100 km gibi sabit hızla 3,2 litreye kadar düşebilir ama bana gelmez yoksa cryptonuma binmeye devam ederdim..
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:53 ----------
Sizin adınıza sevindim bundan sonrada bir problem yaşamazsınız umarım.
Titreme olayı bağaların yıpranmalarından aşınmalarından dolayı olduğunu düşünüyorum. 10000 bakımında bağaların bakımını yaptırırsınız ve umarım düzelir. Tekrar etmekte fayda var; kalkışlarda motosikletinize nazik davranmanız tavsiyemdir
10000 bakımında yağ değişimi haricinde değişmesi gereken bir şey görünmüyor. Tahminimce yağ değişim 50 TL birde varyatör bağalarının bakımı-yağlanması 40 TL, buji ve hava filtreleri temizliği en fazla 100 TL tutmalı.
Modenas -1999, Agility 125 -2006, CK 125 -2008, Crypton -2010, X-City 250 -2011, er6N 2006, er6F 2014
orjinal bagaları dr pulley ile değiştirmeyi deneyen oldumu?daha farklı şekilleri olduğu için titreşime karşı pozitif veya negatif etkisi varmı diye merak ediyorum
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:24 ----------
sizce bunları nereye takabiliriz? değişik bir ürün parkların yerine takılıyorsa mükemmel olur
http://compare.ebay.com/like/1808934...sort=BestMatch
İnsanlarıda Para Gibi Işığa Tutun, İçinde "ATATÜRK" Yoksa Sahtedir!!! - "Don't ride faster than your angels can fly"
Bagalar konusunda bir fikrim yok. Mevcut olanın performansı bana fazlasıyla yeterli. Aydınlatma ise park ampullerinin yerine takılabilir. Fakat aşağıdaki ürün her bakımdan daha uygun gibi duruyor.
http://www.hepsiburada.com/liste/btc...oryId=20024643
Uzun far ampulunu OSRAM Night Breaker ile değiştirmek istiyorum. Fakat piyasada satılan ampullerde uzun yada kısa ayrımı yok. Hepsi aynı herhalde. Far aynasının kararma yapmayacağından emin olsam kısayı da aynı marka güçlü ampul düşünürdüm.
rollerleri performans amaçlı sormamıştım,kalkışta oluşan titreşime bir faydası dokunurmu diye düşünmüştüm, aradığınız ampulu ben kullanıyorum osram night breaker plus H7 modelini alacaksınız tamamen x-city ile uyumlu,orjinal ampullerle aynı watt değerinde ve herhangi bir zarar vermesi söz konusu değil
İnsanlarıda Para Gibi Işığa Tutun, İçinde "ATATÜRK" Yoksa Sahtedir!!! - "Don't ride faster than your angels can fly"
yüzde 30a yakın bir fark var bence,yeni ampullerden memnunum hatta arkadaşın xmax ında eski ampullerden var yanyana karşılaştırdığımızda oda benimkilerin daha kuvvetli olduğunu söylüyor,aslında pek bu tip şeylerde tavsiye ederim demek istemiyorum ,bazısı alıyor fark yok diyor bazısı süper oldu diyor iyi olur Allahtan bilinir kötü olur kuldan bilinir misali size kalmış tamamen,ben son 2 motorumdada night breaker kullandım ve memnundum.
İnsanlarıda Para Gibi Işığa Tutun, İçinde "ATATÜRK" Yoksa Sahtedir!!! - "Don't ride faster than your angels can fly"
bende bu osram ampullerden kullanıyorum tavsiye ederim
şuan için aydınlatmasından bir şikayetim yok ama tavsiyeniz üzerine arıza durumunda osram takacağım.
dün şanzuman yağını değiştirmek için 0w30 yağ aldım. aslında benim bildiğim şanzuman yağları tek dereceli ve yüksek yoğunluklu olur.. kullanım klavuzundaki bilgi hatalı olabilir mi acaba diye şimdi meraka düştüm
bu arada arka çanta siparişimi verdim, bu motora çok yakışıyor diye düşünüyorum
tolme arkadaşım, scarabeo ile xctiy kıyaslanabilir mi?
formdan güzel bir paylaşımınızı inceledim, emeğinize sağlık ve scarabeo çok hoşuma gitti. aslında -172 cm ve 62 kg birisi olarak- siklet olarak bana daha uygun bir motormuş
Modenas -1999, Agility 125 -2006, CK 125 -2008, Crypton -2010, X-City 250 -2011, er6N 2006, er6F 2014
Nigt Breaker ampul taktırdım. Fakat ampulleri aldıktan sonra birinin kutusunda Nigt Breaker ibaresinin yazmadığını farkettim.
,
Ampullerden biri yukarıdaki
diğeri de bu. Birinde Nigt Breaker ibaresi yok. Sonradan farkettim. Satıcıya geri dönmeye de üşendim. Bir daha gittiğimde soracağım.
Park ampullerini de aşağıdaki led ampul ile değiştirdim. Beyaz ışık veriyor. Oldukça güzel. Piyasada daha güçlüleri(7000K) de varmış.
Far ampulleri daha güçlü aydınlatıyor. Fakat çok büyük bir fark bekleyenler yanılır.
Müsait bir zamanda foto koyarım.
parklar için beyaz ledlerden bende alıp değiştreceğim,farlar beyaz parklar sarı renkte olunca pek hoş olmuyor,bu arada eğer ampullerden birisi night breaker diğeri normal ampul ise night breaker daha beyaz diğeri daha sarı gösterebilir, aynı olayı biz daha önce bir arkadaşımızın arabasında denemiştik,ankara kedisi gibi oluyordu önden bakınca umarım sizde de öyle olmaz,night breaker i taktıktan sonra tekrar far ayarı yapmanızı öneririm
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:46 ----------
Arka çantan hayırlı olsun güle güle kullan kardeşim,şahsen ben x-city i scarabeoya göre daha hantal buluyorum, gidiş ve çekiş açısından da arada pek fark yok diyebilirim ,aslında aradaki fark 2 kişi de çıkıyor x-city cc farkından dolayı daha torklu ama tek kişi binerseniz scarabeo daha seri ve atak,konfor sele rahatlığı olarak x-city açık ara önde diyebilirim,eğer şehiriçi kullanımınız daha fazlaysa ve artçısız bineceğim dersen scarabeo x-city den daha iyi bir seçim olur ama benim gibi uzun yola çok gidiyorsan ve hep yolculuklarını eşinle birlikte yapıyorsan x-city den şaşma derim,ha bu arada unutmadan scarabeo nun yakıt tasarrufuda çok iyi 3lt ile 100km gidiyor
İnsanlarıda Para Gibi Işığa Tutun, İçinde "ATATÜRK" Yoksa Sahtedir!!! - "Don't ride faster than your angels can fly"
teşekkürederim.
tahmin ettiğim bütün farkları yazmışsınız. tahminlerimin doğru oluşu ön görümden değil, aslında formdaki tarafsız paylaşımlarınızdır.
genelde uzun yol yaptığım için içim rahat yinede
acemi arkadaşım, farlarınızı güle güle kullanın. sanırım birisi farklı olmuş, yanlışlıkla olmalı
Modenas -1999, Agility 125 -2006, CK 125 -2008, Crypton -2010, X-City 250 -2011, er6N 2006, er6F 2014
teşekkürler elimden geldiğince tarafsız marka fanatikliği yapmadan olanı yazmaya çalışıyorum ,sonuçta mükemmel hiç arıza yapmayan motor diye birşey yok ama bilindik makineler genel olarak sorunsuz oluyor ,birde bende şöyle bir takıntı var ,2 el makine pek almam 0 alırım bildiğim gibi kullanırım o yüzdende pek sorun yaşamam
İnsanlarıda Para Gibi Işığa Tutun, İçinde "ATATÜRK" Yoksa Sahtedir!!! - "Don't ride faster than your angels can fly"
Dün 10.000 km bakımını yaptırdım. Yağ ve buji değişti , filtreler temizlendi. Masraf 110 TL.
montani semper liberi ... dağcı daima özgürdür
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)