Mondial 150 ZAT Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
Admin
Mondial 150 ZAT & 125 MT Hakkında Bütün Yazışmalar Bu Başlık Altında Toplanıyor.
Mondial 150 ZAT
Mondial 125 MT
Bu başlığa yazı yazmadan önce aşağıdaki kuralları lütfen okuyun ve bu kurallar doğrultusun cevap yazın...
* Bu başlık altına Mondial 150 ZAT & 125 MT modelleri dışında başka marka ve model hakkında yazı yazılması yasaktır. Bu tarz yazılar ve konu dışı yazışmalar uyarı yapılmaksızın silinecektir.
* Modeller hakkındaki sorularınızı yazmadan sonunuzun başına Soru: yazınız (örn: Soru : As 150 Zat'ın yakıt tüketimi nedir?)
* Sorulara cevap vermeden önce yazınıza soruyu quote(alıntı) yaparak ilave ediniz. Vermiş olduğunuz cevabın başına Cevap: ibaresini ekleyiniz.
Örn:
ahmet adlı üyeden alıntı
Soru : As 150 Zatın yakıt tüketimi nedir?
Cevap: 100km 3.5lt
* Başlığa mesaj gönderirken, boş mesaj göndermek, konuyla alakası olmayan mesaj göndermek, +1, bencede, güzel, gibi belli bir amacı, paylaşımı olmayan mesaj göndermek,altalta aynı içerikli veya ayrı içerikli mesaj atmak flood oldugu için yasaktır. Aklınıza sonradan bir şey gelirse mesajınızın altında cevap yoksa önceki mesajınızda DÜZENLE butonuna tıklayarak o mesajına ekleme yapınız... Flood içerikli mesajlar silinir. Tekrarı halinde kullanıcıda art niyet tespit edilirse forumdan uzaklastırılır.
* Yazmış olduğunuz cevabın detaylı olmasına ve vermiş olduğunuz bilgilerin tatmin edici düzeyde olmasına dikkat ediniz. Gerekli sepebleri belirtilmeyen açıklamasız yanıtlar silinecektir. ( Örn: Bu motor yaramaz bence sorunlu... gibi sebep beliriltilmeyen kısa mesajlar silinecektir.)
* Forum sayfalarının bütün herkese açık olduğunu ve mesaj trafiğinin yoğunluğu göz önüne alındığında moderatörlerin ve adminlerin her mesajı kontrol etmesi mümkün değildir. Birbirimizi ve yöneticiler bilgilendirerek oto kontrol sistemi daha düzenli ve güzel bir foruma sahip olabilir. Şimdiden Teşekkürler.
* Şikâyetler , istekler ve önerileriniz için...info@motosiklet.net
Reklamlar
-
01 Ağustos 2005, 11:09
#2
Forumdan Uzaklaştırıldı
-
03 Ağustos 2005, 01:43
#3
-
03 Ağustos 2005, 17:00
#4
-
04 Ağustos 2005, 11:33
#5
15/50 castrol yag kullanmak gerekiyor ise onu alip kullaniris peki benzin icin ozel bir katki maddesi kullanmak gerekiyormu motora bakim yapsin etsin diye (kursunsuz süper'e ne ekleye biliriz ki) yoksam gerek yokmu?
-
04 Ağustos 2005, 12:21
#6
-
15 Ağustos 2005, 20:05
#7
Arkadaşlar 1 ayda 2400 km yaptım suan motorum servıste yağ problemım wardı sagolsun mecıdıyekoydekı servıs halledemedı..Parca gelmıyo dıye sallıyolar bı ara yaptık dedıler bışey yapmamıslar neyse sımdıkı sorun elektronık butun devreler ıptal oldu gostergeler farlar ve mars calısmıyor sorunu arka tarafta bulunan sarma yani herhalde şarj dinamosu demek istediler o parca arıza yaptı verdım servıse allah buyuktur 2 hafta daha sallarlar.:( arkadaslar ben servısten memnun degılım esenlerde bı servıs varmıs orası ıı dıyolar orayı denıyecegım besıktasta oturdugum ıcın mecıdıye koye zar zor goturdum neyse bendekı sorunlar bunlar keyıflı motor bıde arıza yapmasa 0 km den bısey anlamadım .Bıde fırenler cok cabuk gevsıyo cok sık kontrol ettırmek sıktırmak lazım...görüşmek üzere by...
-
15 Ağustos 2005, 20:14
#8
motor aksam haric nerde yıldız vida gözüküyorsa bir elden gecirmek gerekiyor sole 300-500 km aralarında yoksa nereden ses geliyor die bakınırken basınıza bir is gelmesin ....
KASK HAYAT KURTARIR... AZRAİLLE OYUN OLMAZ KASKINIZI TAKIN...
Rakı içenler öldüde, su içenler ölmedimi?
-
18 Ağustos 2005, 12:51
#9
Gelelim şu Zat 150 DENEN motora .
Aldık bindik denedik . Hatta bir kaç tavsiye ettik . Sordular ne alalım diye v.s.
YANLIZ BU MOTOR SAFİ POZİTİF DEĞİL DİKKAT
1. Altını heryere vurur hatta virajlara girişte ayak vurmasın diye sürekli kontrollü dönmek zorunda kalırsınız bu da çok abuk bir durum .
2. 12 YTL yakar 100 km de .
3. Tekerleri küçük çukurda dağılırsınız .
4. ASYA t150 ye göre bin kat iyi bir alet . ondan daha az dağılıyor çukura girince .
5. 100 km rahat yapıyor ama frenaj çok iyi değil .
6. ilk aldığınız andan sonra frenleri bir daha aynı ayara getiremiyor servis. sabah hava yapan frenleri bazen boşaltmak zorunda kalıyorsunuz . bir sürü düdük durum .
7. plastik kalitesi sıfır yani . o ön düğmeleri sanki sakızdan çıkmış gibi . ya değiştirin kardeşim kaliteli mal getirin . jinlunun dümeleri beş basar . düğme ön kokpit kalitesi bu noktada beş basar yani .
8. did did öten bir sinyal var kimin ne işine yaradı ise banada sölesin .
9. sabah zor ısınıyor zart zurt kalıyor orada burada . sabah sürekli fren kontak oluyor yapmak zorunda kalıyorsanız . rölantiyi yükseltin .
10. vuruyor kardeşim altını vuruyor . tümsek den geçemezsin . sıfırla geçmen lazım bu da kazaya davetiye .
11. argaya portabagaj alacaksanız kalite bişi alın . birde o sırtı çıkarmayın . rezalet oluyor .portabagaja gelip çarpsa alet arkadakini etikler sırtı çıkarmadan takamıyorlarsa takmasınlar .
12. ÇOK RÜZGAR ALIYOR ACAİP YOLDAN SAVURUYOR diyor daha 4-5 senelik kullanıcılar . bana yoldan savurma gibi gelmedi ama 5 senelik olanların savuruyor demesi onların alıştığı motorlarla da alakalı . ama çok rüzgar alıyor o ne be öle .
13. egzos civataları sürekli sıkma istiyor sıkın düşmesin kapağı mağağı .
14. ZORRRRRRRR ... T si olmayan bir ses sürekli giderken yani sessiz bir motoru yok . Sürüşü bir jetski gibi . sanki yerle temazsız su üstünde gibisiniz . Motor sesi de öle ya bazen dalga arıyorsunuz .
15. 150 kilo bir alet ama kilosunu belli etmiyor .
2500 YTL ye bendekini satıyorum . bizde bir kaç tane var filoda satarız yani alıcı olan mesaj atsın yönlendiririz . satanlar var .
-
18 Ağustos 2005, 19:43
#10
altı carpma olayı tmm var ama arka kademeleri 2'den (ki bu fabrika cikisi) 5'e cikardim benki 110 kiloyum artık hic bir yerlere sürtmeden gecip gidiyorum...
Rüzgar almasi var tabi ki her motorda var kiminde bunu hissetmiyorsunuz cünkü motor rüzgari alana kadar köprüyü gecmis oluyor eh bu motorda en fazla 120 yapıyor (bu benim motor icin gecerli bilmem 140 yapanı varmı?) bu süratlede köprüden gecerken ister istemez hava kanallarına yakalanıyorsunuz
evet fren konusunda tamamen katılıyorum sürekli elden gecirmelisiniz ama baska motor aldiginda ellemeyeceksin o kendi kendini düzeltiyor gibi bir durum yok bildigim kadarı ile
Sonuc olarak amac bundan kar amacı güderek (kargo,pizzacilik,lahmacunculuk,vs. vs.) binmek degil zaten amac sadece günlük kendi islerimizi yaparken ve hafta sonları ufak tefek kacamaklarda ayagimizi yerden kessin...
S&S
Rakı içenler öldüde, su içenler ölmedimi?
-
20 Ağustos 2005, 03:12
#11
arkadaşlar motorum gaz kesiyordu geçen hafta anlamadım 80 km ye gelinde ileri geri sarsılıyordu bu arada motor 1800 km yi geçmişti ne oldu diye servize götürdüm karburötör kirlenmiştir dediler daha bismillah yeni aldık nasıl kilenirki? neyse benzini kötü yerden almışımdır diye düşündüm sonra servize bırakmaya gerek duymadım sonra getiririm dedim uzun sürür demişlerdi neyse bende 80 ne gelmeden 70 de gidiyordum velasım motor aynı şeyi 30.40 tada yapmaya başladımı! hızıma bakıyorum 35 gaz elciginin sonundayım! duva ettim bozulmasın diye... neyse servize kadar gittim bıraktım ertesi gün aldım.. temizledik dediler benzini tek yerden al dediler neyse teşekkür ettim çıktım yola biraz düzelmiş ama yine 80 ne geldimi sarsılıyor halla halla içinde bis benzin var hala diye düşündüm yolda giderken hiç arabaları sollamaya cesaret edemiyorum gaz verip tam geçöicem gaz kesiliyor motor boguluyor bu yüzden kazabile yapaqcaktım.. sonra yine götürdüm onlara bir tur binmelerini ozaman sorunun tam ne oldugunu anlaya bileceklerini söyledim.. neyse serkan bindi ve gelip motorun göt kısmına elini atıp birtakım teller çıkarttı.. sanırım bujiden gelen teller olmalı o tellerin bağlantı tırnaklarından biri delinmiş bak dedi sorun bu eee dedim o küçük tırnaktaki minik delik mi? evet onu penseyle sıkıp gecici olarak onardı yenisi gelince degiştiririz dedi sorun bitti makine canavar gibi dedi ben inanmadım... yola çıktığım ilk an deşşete kapıldım motor fırlayarak gidiyor biraz alışmam uzun surdu eee 1 hafta boguk motor surdukten sonra canavara biniyormuş gibi oldum 110 görüyor şimdi ooooh tüm sorunlar böyle olsun
-
20 Ağustos 2005, 05:09
#12
mountaineer,
Ufak tefek sorunlara ben kafayı takan biri olduğum için,su altını vurması,ön camın titremesi falan muhtemelen gıcık eder beni...Bide motorun teknik kısmından hiç anlamam o yüzden frendir,bujidir,hangi yağı kullanmak gerekir falan bilmiyorum,buda beni korkutuyor biraz.....
kusura bakma ancak gördüm...Demiştim ya ben de çok okudum zor karar werdim öğrenciyim ve para durumum aynı seninle(sıkışık ) Aynen ben de ufak şeylere kafayı takıyorum...Sorunlara gelince ben tek kişi biniyorum en azından ilk 500 km böyle olucak 800 e yaklaştırmaya çalışıcam tek kişi binerken en ufak bi sürtme vurma yaşamadım..Ayrıca ayak kapanmama virajlarda sürtme sorunlarından bahsediliyor tamamen yabancıyım(ben biraz şanslıyım) frenler hakkında yazılanlar doğru arka fren iyi tutmuyor...sıktırdım serviste daha iyi ama yeterince değil...ama ön fren çok iyi tutuyor. cam titreme war ama okuduklarımdan anladığım kadarıyla vidaları söküp araya conta tarzı bişi takarsan geçiyormuş uygun bi anımda yapıcam. Teknikten aşırı anlamam ama bilirim biraz bişiler bujileri 500-600km gibi iyi bi marka artık ne warsa(arabada bosch mesela da motorda bilmiom öğreniriz) değiştiricem. Bende olan ama daha önce okumadığım bir sorunsa ön süspansiyondan çukurdan geçerken ince kısık bi vıyklama geliyo kuş sesi gibin bişi ona da baktırıcam...yakışı şu an fazla 11-12 ytl ile 130 km deyim şu an 90 bin filan edio hadi olsun olsun 100 bin...ama daha 130km deyim 3 gün bindim adam gibi pzrts aldım kırmızısı çok güzel ama diğerleri de güzel ayrıca nasıl siyahı olmaz anlayamıyorum ama olsaydı da yine kırmızı alırdım sanırım..
-
24 Ağustos 2005, 11:31
#13
Forumdan Uzaklaştırıldı
sevgili g-strider,
ellerine saglık. cok önemli bi konu var aslında verdiğin linkte..
asya ile mondialin aynı fabrikada üretildigini iddia eden arkadaslara ithaf olunur.. modellerin içinde 1 tane bile asya bulabilene ask olsun...
örnegin; JC 150 T = ZAT 150...
bakalım buna ne dicekler..
S&S
-
24 Ağustos 2005, 22:17
#14
Beyler bugün motorda anlamadığım birşey oldu sanırım 1. viteste oluyor sadece(otomatik ya anlamıyorum... ) yarım saniyelik gaz kesmeler yapıyor anlam weremedim yarın servise götürüp baktırıcam..İlgilenen bir servis biliyor musunuz? göztepedekiler bi defol git demedikleri kaldı... koşuyolundayım yakın bi yere gitmek istiyorum salı pazarının ordaki bi yerle kouşurken ben de monial servisiyim dedi yeni olmuş ya servisler artıyo açılıo kapanıyo nerede var bunlar yahu!!??
-
25 Ağustos 2005, 03:14
#15
aynen nokta senin anlattığına çok benziyor 30 dadahi yapıyor anlamadım bugün başladı ya seninle aynı ya da benim alıma filtre tıkanması geldi ama yüksek ihtimal seninkiyle aynısı...Sen hangi serviste yaptırdın tavsiyeye ihtiyacım war acil yarın ilk işim servise gitmek...Bi de arka mı ön mü halen hangisinden geliyor anlayamadım ama süspansüyondan kuş sesi gibi cık cık sesler geliyor bi yere geçerken sordum yağıı azdır dedi ertesi gün geçerken göztepe servise sordum yağ değil öyle olsa motor çalışmaz dedi(bildiğim kadarıyla ikisinin yağı aynı yerde değil ama neyse...)pislik gelmiştir dedi ki çok mantıksız geldi bana...yorum?
-
25 Ağustos 2005, 20:14
#16
ewet ordaydı gördüm... ya kafayı yemek üzereyim 2 depo benzin harcamış olmama rağmen gökhan usta önümde çıkardı filtreyi içinde pilik wardı hep aynı yerden alıyordum benzini üstelik...2 yıldır da arabama ordan alıyordum...filtreyi temizledik ama karb. de geçmiş herhalde pislik ki halen kesiliyor gaz...istasyona gittim adamlar yarın depomdan 2 lt benzin alacaklar 2 lt de pompalarından sabah 10 da merkezden görevli gelicek...ikisini de test edicekler sağolsun istasyon müdürü çok insan bi insan çıktı adam gibi oturup müşterisinin şikayetini dinliyor we bütün temizletme raporlarını we kontrol raporlarını gösterdi 6 ayda 1 temizlik yaptırıyorlar..Korkum şu ki benzin temiz çıkacak o zaman ya aldığım yerdeki yarım lt benzin inanılmaz kirliydi (ki nasıl olur??) ya da (ki bence bu asıl ihtimal) fabrika çıkışında depo içinde artık kalmış...artık yarın test sonucu da aydınlatıcı olucak...Bugün yağ değişimini erken olarak yaptırdım(290 km de) yağda çapaklar yardı gördüm siz de erken yaptırın 500 km bakımını ilk yağı çok kullanmak iyi değil kesinlikle. Şu an için durum bu...
-
26 Ağustos 2005, 10:53
#17
Arkadaşlar merhaba,
Malum iki kişi bindiğimizde zat 150 bazen dönüşlerde filan yere sürtüyor. Amortisör ayarlarını yükselltiğiniz zaman motorun süspansiyonunda bir sertleşme veya yol tutuşunda bir değişiklik oluyor mu.? Bu arada dünkü lastik havalarıyla ilgili soruma net bir cevap kimseden alamadım eğer yardımcı olursanız sevinirim.
Saygılarımla.
-
30 Ağustos 2005, 20:38
#18
arkadaşlar CDI nın anlamı Compressed Direct Injection değil mi?? Eğer doğruysa motor o zaman enjeksiyonlu demektir fakat dün motorun karbürötörünü temizlettim???
-
30 Ağustos 2005, 23:01
#19
Ignition CDI olan birinci seçenekteki motosiklet yani modeli(Engine Type) 157FMY5 olan çeşidi.arkadaşlar bizim motorlar 2 şekilde üretiliyorlarmış.Ne yazıkki bizmkiler daha basit olan JC1P57QMJ-2 tipi keşke uğur diğer tipi ithal etseydi.15 ps CDI 130 kilo harika olmazmıydı?
-
Rodajdan çıkana kadar çok yaktığı doğru ama rodaj olayını bitirincede 100 km. de 3 lt yaktığı da su götürmez bir gerçek belki daha yakan arkadaslarda vardır...
Rakı içenler öldüde, su içenler ölmedimi?
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)
Bu Konudaki Etiketler