Safkan efsane Moto Guzzi...
Reklamlar
-
Bizler kendisini ilk olarak üç tekerlekli triportörlerle tanısakta uzun yıllardır üretim yapan nadide bir İtalyan markası Moto Guzzi...
http://www.motoguzzi.it/home.asp?lin=eng
15 Mart 1921 senesinde kurulan Moto Guzzi 1924 yılında V4 ile Avrupa şampiyonu oldu...daha sonraki yıllarda bu başarılar devam etti...
Bu safkan İtalyan üretimine yeni modellerle devam ediyor...
MGS01-Corsa...
Engine Type 90° V-Twin, 4 stroke
Cooling system Air cooled Timing system overhead camshaft – 4 valves per cyclinder with positive drive belt
Maximum power 128 HP a 8.000 giri/minuto
Maximum torque 11,5 Kg-m a 6.200 giri/minuto
Pistons Cosworth Racing 3 rings Connecting rod Carillo 144 mm
Ignition system Marelli IAW 15M electronic digital
Intake conduit Marelli Ø 50 mm
Airbox 15 litres
Starting system Electronic digital
TRANSMISSION Gearbox 6 speed
Dry weight 192 Kg
Fuel tank capacity 18.5 lt
1200 Sport ABS
Engine Type 90° V-Twin, 4 stroke
Cooling system air cooling
Displacement 1,151 cc
Bore and stroke 95 x 81.2 mm
Compression ratio 9,8 : 1
Timing system intake open 24° B.T.D.C.
intake close 52° A.B.D.C.
Exhaust open 54° B.B.D.C.
Exhaust close 22° A.T.D.C. with valve clearance 1.5 mm
Maximum power over 70 kW (95 HP) at 7,800 rpm
Maximum torque over 100 Nm at 6,000 rpm
Breva 1100 ABS
ENGINE
Type 90° V-Twin, 4 stroke
Cooling system Air cooled
Displacement 1,064 cc
Bore and stroke 92 x 80 mm
Compression ratio 9,8 : 1
Timing system 2 overhead valves operated by light alloy push-rods and rockers; exhaust valve maximum lift: 106° B.T.D.C. of overlap inlet valve maximum lift: 104° A.T.D.C. of overlap
Maximum power 63 KW (86 CV) at 7,800 rpm
Maximum torque 86.5 Nm at 6,000 rpm
Fuel system Weber-Marelli electronic fuel injection with stepper motor control
Starting system Electric
İngition inductive spark, digitally controlled, electronic twin spark ignition
Exhaust system stainless steel, 2 in 1, with three ways catalyser and Lambda probe oxygen sensor
Homologation Euro 3
Norge 1200 ABS...
ENGINE Type : 90° V-Twin, 4 stroke
Cooling system : air cooling
Displacement : 1,151 cc
Bore and stroke : 95 x 81.2 mm
Compression ratio : 9.8 : 1
Timing system :intake open 24° B.T.D.C.
intake close 52° A.B.D.C. exhaust open 54° B.B.D.C.
exhaust close 22° A.T.D.C. with valve clearance 1.5 mm
Maximum power : over 66 kW (95 HP) at 7,500 rpm
Maximum torque : over 100 Nm at 5,800 rpm
Fuel injection system / Ignition : Magneti Marelli IAW5A, α-n type; 2 Ø 45 mm throttle bodies, Weber IWP 162 injectors, Lambda control, twin spark ignition
Spark plug internal NGK PMR8B (Long Life)
external NGK BPR6ES
Starting : electric
Exhaust system : stainless steel, 2 into 1 type with catalytic converter, height-adjustable muffler
Homologation Euro 3
California ve Nevada...
California...
Engine Type 90° V-twin, 4 strokes
Cooling system Air cooled
Displacement 1.064 cc
Bore and stroke 92 x 80 mm
Compression ratio 9,8 : 1
Timing system 2 overhead valves, moved by light alloy push-rods and rocker ar with mechanical tappets
Maximum power 54 kW at 6.400 rpm
Maximum torque 94 Nm at 5.000 rpm
Fuel system Magneti Marelli IAW alfa-n system Multipoint phased sequential fuel;
2 nozzle holders of Ø 40 mm, with injectors Weber IW 031
Starting system Electric
Ignition Magneti Marelli IAW 15RC electronic digital ignition with inductive spark
Exhaust system steel, 2 tubes connected to an expansion room, that is connected to 2 steel mufflers; three-way catalyzer with Lambda sensor (Euro 3)
Homologation Euro 3
Nevada...
Type 90° V-twin, 4 strokes
Cylinders Aluminium alloy with Gilnisil treatment
Pistons Forged with 2 inner liner and 1 oil control ring
Cooling system Air cooled
Displacement 744 cc
Yukarıda okumuş olduğunuz bilgileri ben derledim ancak alttaki yazı Moto Guzzi Türkiye genel distribütöründen alıntıdır...Bu efsanevi markanın hikayesi gerçekten çok etkileyici...
http://www.motoguzziturkiye.com/motoguzzi/index.asp
Tarihçe
Sürüş biçimi, hayat biçimine dönüştüğünde
Moto Guzzi efsanesi, demirci Giorgio Ripamonti ve Carlo Guzzi'nin tek silindirli dört zamanlı 500 cc motorlu 4 valfli ilk motosikletlerini yaptıklarında doğdu. Motosikletlerini Cenova'lı armatör Emanuele Vittorio Parodi'ye sundular. Parodi, motosiklet üretim şirketini finanse etmeyi kabul etti. 15 Mart 1921'de İtalya'nın Como gölü doğu kıyısında bulunan Mandela del Lario'da, Carlo Guzzi ve Emanuele Vittorio Parodi'nin oğlu Giorgio Parodi "Società Anonima Moto Guzzi" yi kurdular.
Diğer tüm motosikletlerin aksine Carlo Guzzi'nin dahiyane motosikletinin her parçası gerekli ve uyumluydu. En başta fonksiyonelliği ve güvenirliği garanti etmeliydi. İlk prototipin diğer tüm motosikletlerden tamamen farklı olan motor yapısı ve düşük sele yüksekliği tam da bunu sağlıyordu. Bu felsefe 80 yıllık üretim mantalitesinin içine işledi.
İlk modeller G.P. (Guzzi-Parodi) olarak biliniyordu, fakat daha sonraki modeller, kısaltmanın Giorgio Parodi'yi andırmasından çekinildiği için Moto Guzzi olarak adlandırıldı. Giovanni Ravelli'nin bir uçak kazası ile gelen ani ölümü sonucu, Moto Guzzi logosuna Ravelli'ye ithafen kartal simgesi eklendi. Guzzi'nin ilk yarış deneyimi, 28 Mayıs 1921'de henüz iki model üretilmişken girdikleri ve 20. ve 21. sıraları aldıkları Milano-Naples yarışı ile gerçekleşti. Yarıştan sadece 4 ay sonra ünlü Targa Florio yarışında Gino Finzi'nin Guzzi'si birinci sırayı alarak olağanüstü Guzzi başarı serisini başlatmış oldu. Moto Guzzi 1921- 1957 yılları arasında 11 "Tourist Trophie", 14 dünya şampiyonası galibiyetini içeren toplam 3329 başarıya imza attı.
Moto Guzzi'nin yükselişi çarpıcıydı. Kuruluşundan sadece 13 yıl sonra Mandello del Lario'da fabrika çalışanlarının sayısı 17'den 700'e yükseldi. Aynı yıl 120° V motoru ile dünya şampiyonalarını domine eden Guzzi 500 sahneye çıktı. 1935 yılında Guzzi 250 ve 500 ile uluslararası yarışlardaki "nihai takdis", İtalya'ya geldi. Tarihte ilk kez dünyanın en önemli yarışı Tourist Tropie'yi İngiltere yapımı olmayan bir motosiklet kazandı ve Moto Guzzi bu yıllarda, Tenni, Woods, Ruffo, Lorenzetti, Anderson gibi resmi Guzzi sürücülerinin olağanüstü başarıları ile efsaneleşti. 30'lu yıllarda iki yeni model daha piyasaya sürüldü: P 175 ve P 250. Daha sonra bu modeller baz alınarak çıkarılan P.E., P.L., Egretta, Ardetta ve ünlü Airone 250 modelleri ile orta kapasiteli motorlar içinde, Guzzi 15 yılı aşkın bir süre popülerliğini korudu. Aynı zamanda özel yarışçılar için Dondolino, Gambalunga ve Condor modelleri de üretildi.
İkinci Dünya Savaşı'ndan sonra motosiklet pazarı radikal bir şekilde değişti. Savaş sonrası İtalyası derin bir panik ve korku içindeydi, nerede ise bütün yollar tahrip olmuştu ve otomobiller halk için aşırı derecede pahalı idi. Teknolojinin gelişimi ile verimi artırılan motosiklet ana ulaşım aracı haline geldi. Savaş sonrasında İtalyanlar scooterlar ile yol almaya başladı, scooterlar diğer modellere göre halka daha kullanışlı geliyordu.
60'lı yıllar Moto Guzzi'ye büyük değişiklikler getirdi. 1955 yılında Parodi'nin ve 1964 yılında Guzzi'nin ölümünden sonra, motosiklet dünyasında yaşanan kriz sırasında şirket SEIMM'in eline geçti. Şirket Dingo ve Trotter moped ile genç nüfus tarafından büyük talep gören hafif motorlu modeller üzerinde yoğunlaştı. Bu dönemde Moto Guzzi'nin sembolü haline gelecek olan, Carcano tarafından tasarlanan 90° V Tween motoru üretildi. 1967 yılında Carcano'nun tasarımını kullanan ilk model V7 703 cc ile piyasaya sürüldü. Özel V7 750 cc'lik modelinin ardından 1971 yılında efsanevi V7 Sport modeli piyasaya sürüldü. Amerika pazarı için California ve Ambassador modelleri üretildi. 1973 yılında Guzzi De Tomaso Inc. Group'un bünyesine katıldı ve bir seri 4 silindirli motor üretimi ile Mandello şirketinin ayırt edici karakterine döndü. Daha sonraki tüm medeller V7 Sport modeli baz alınarak üretildi ve 1977 yılında düşük kapasiteli V35 ve V50 modelleri de V7 modeli baz alınarak üretildi. Bu iki model 80'li yıllarda üretilen diğer modellere temel oluşturdu. 90'lı yıllarda California, Nevada V11 Sport serileri ile Guzzi ruhuna radikal bir geri dönüş gerçekleşti.
Bugün Moto Guzzi, geleneklerine bağlı yenilikçi yapısını, Mondello Kartalı efsanesini Piaggio Group bünyesinde yaşatıyor.
Yazı Ferco motor İnternet sitesinden alıntıdır...
Reklamlar
-
Benim bu motorda dikkatimi çekenbir şey var motoru bacağa çok yakın baçağı pişirmezmi ya.
Tatlı su motorcusu. Yamura çamura gelmez.
-
Süper Moderatör (BBRR)
çok güzel bir yazı olmuş .. muhtemelen alıntı..alıntı adresinide verirsen bence daha etik olur.
çocukluğumda ilk aklıma gelen üç tekerlekli triportörlerle gitiğimiz piknikler .. Rahmetli selçuk abi bu triportörlerden biri ile taşımacılık yapardı marmariste ..yazın sıcak günlerinde mahallenin çocukları hep beraber su doldurmaya giderdik ılıcaya ..birbirimizle kavga ederdik bende gidecem diye ..ee su damacanalarından sonra kalan yer belli ancak 2 çocuk öne 2 de arkaya binebilir. Ne güzel günlerdi
[B][COLOR="DarkOliveGreen"]"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz"[/COLOR][/B] [B]A. Şerif İZGÖREN[/B]
-
BBRR adlı üyeden alıntı
çok güzel bir yazı olmuş .. muhtemelen alıntı..alıntı adresinide verirsen bence daha etik olur.
çocukluğumda ilk aklıma gelen üç tekerlekli triportörlerle gitiğimiz piknikler .. Rahmetli selçuk abi bu triportörlerden biri ile taşımacılık yapardı marmariste ..yazın sıcak günlerinde mahallenin çocukları hep beraber su doldurmaya giderdik ılıcaya ..birbirimizle kavga ederdik bende gidecem diye ..ee su damacanalarından sonra kalan yer belli ancak 2 çocuk öne 2 de arkaya binebilir. Ne güzel günlerdi
Moto Guzzi ve Arçeliğin Triportörleri çocukluğumuzdan o kadar çok şey taşıdılarki eminim bir çoğumuzun hikayeleri vardır..Mesela virajlarda ters arka tekerleğin azda olsa yoldan kesilmesi ve iki zamanlı o motor sesi önde analog bir hız göstergesi ve hareketi buralarda 5 yıl öncesine kadar buralarda kömürcüler kullanıyordu ..
Barış abi yazıda iki yerde alttaki cümlelerle alıntıdır diye not düşmüştüm dün için (Tarihçe alıntı ancak diğer cümleler bana ait)
Yukarıda okumuş olduğunuz bilgileri ben derledim ancak alttaki yazı Moto Guzzi Türkiye genel distribütöründen alıntıdır...Bu efsanevi markanın hikayesi gerçekten çok etkileyici...
Yazı Ferco motor İnternet sitesinden alıntıdır.
-
paylaşımın için saol ilk resimler nostalji tadında renkli resimlerde güzel
SADAKAT NEDİR BİLMEM KİMSENİN GÖLGESİNDEN GEÇİNMEM HİÇ KİMSEYEDE EYVALLAHIM YOKTUR BU CANI ALLAH VERDİ ANCAK ALLAH ALIR EMİR OLUNDUĞUNDA VAKTİ GELDİĞİNDE KOŞA KOŞA GİTMEK NASİP OLUR İNŞAALLAH
-
Selamlar yazı için teşekkürler bende MotoGuzzi Breva Sahipiyim Gerçekten çok memnum motosiklet kullanmanın tadını alıyorsunuz.
Türkiyede pek bilinmesede yurt dışında iyi biliniyor...
-
Off ne değişim ama..
Eline sağlık. Çok güzel olmuş..
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)