..hoşgelmişsin..şimdiden teşekkürler mz ci kardeş..
..hoşgelmişsin..şimdiden teşekkürler mz ci kardeş..
YOKLUĞUM SİLAHIM,AŞK PUSATIMDIR..
mz rotax.Bu çok farklı bir motor.500 cc 40 küsür beygir.En sağlam touring motoru seçilmiş çıktığı zaman.
Bu arada arkadaşlar 4-5 arasında boşa atıyor MZ ler.Mzci daha iyi bilir tabii ama kullandığım iki mz de de 4 ten boşa atılabiliyordu.Başka hiçbir motorda rastlamadım buna;belki de kaçırıyordur.
Kolpa Adamları
sa.aradaslar seyhan 251 seyhanm var 2000 model km de 20 krs yakıyor(200 bın lıra)ne yapmam lazım) bırde sıfır depo bulabılırmıyım
mz parça sıkıntısı çekenler camgöz motor yada dedeoğlu motor dan temin edebilirler. ADANA adiye karşısı netten belki araştırınca daha ayrıntılı telefonunu falan bulabilrsiniz
---------- Mesaj ekleme zamanı: 05:45 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 05:41 ----------
benim motorda da var 4-5 arası boş sanırım ama kaçırıyor dediler forumdaki arkadaşlar...
YOKLUĞUM SİLAHIM,AŞK PUSATIMDIR..
Bütün mz cilere selamlar uzun bir aradan sonra
Maalesef uzun bir süre sadece yazılanları okuyarak izleyeceğim bundan sonra forumu,uzun uğraşlar sonunda ayağa kaldırıp, performansına,sağlamlığına hala inanamadığım 251 alman 90 model mz mi satmak durumundayım çocukların okul masrafı daha ağır basıyor,Mz bilen seven birine gitmesi daha iyi olur düşüncesi ile
buraya yazmayı düşündüm affınıza sığınarak,Motorum 90 model 251 alman mz şanzımanında hava soğutma kanalı olanlardan daha önceki yazılarımda sorunları yazılıydı sağolsun alp bey sayesinde bu problemler çözüldü+yeni bir karbüratör ve yeni bir arka lastik takıldı 2 side sıfır(toplam 220 tl) birde 2 hafta sonuna mal olan el emeğim bir boya çalışması.
Motoru trafikten çekilen araç ve motorları satan bir hurdacıdan almıştım dolayısı ile plakası yok! şu an saat gibi çalışıyor (NGK buji+yeni platin ve ayarı sayesinde)
parça olarak dağıtmaya kıyabilen veya yeni başlayan birisi için dikkatli olmak şartıyla başlangıç motoru olabilir,yada benim gibi yıllar sonra mz özlemini gidermek için arayan birisine,jantları aliminyum (telli)darbesi yok arka salıncak boşluğu sıfır,söktüğümde tüm rulmanlar beni şaşırtmıştı çünkü sağlam çıkmıştı
bana yağlayıp yerine geri takmak kaldı ,yağ pompası sağlam ve üzerinde,ben tavsiye üzerine kullanmıyorum depoya katıyorum yağı,km saati ve devir saati çalışmıyor km dişlisini çıkma olarak buldum am takmaya vaktim olmadı elimde eski çıkma neyi varsa beraber vereceğim alana.2 yıl sonra emekliyim ilk işim yine bir mz alıp toplamak ve saklamak
Fiyat olarak 350 tl düşünüyorum
Telefon numaram:0534 659 48 80 (Kocaeli de oturuyorum,şehir dışından geleceklere yakıt masrafını karşılamak üzere aracımla teslim edebilirim)
Saygılarımla
Fotoğraflar:http://img246.imageshack.us/img246/7369/1006021.jpg
http://img202.imageshack.us/img202/7942/1006025.jpg
http://img85.imageshack.us/img85/7839/1006023.jpg
http://img85.imageshack.us/img85/8724/1006028.jpg
http://img715.imageshack.us/img715/6421/1006029.jpg
bende aynı şekilde 4-5 arasında boşu buluyordum benim mzde normalde boşa düşmek gibi bi problemide yoktu
---------- Mesaj ekleme zamanı: 02:04 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 02:00 ----------
çok güzel duruyor plakası olsa 1milyara kadar düşünürdüm ama bu şekilde istanbulda işimi görmez
Now the world is gone. Im just one.
selam arkadaşlar bügün vakit bulu yazılanları okudum 4 ve 5 vites arası boşlugu sorulmuş bu motorda 4 ve 5 arası boşluk yoktur ama kendimiz boşlugu buldurup takabiliriz ama bu durum sakıncalıdır dişli tekrar kapıp bir alt vitese 4 e gecebilir dişliyi ya da hilali kırabilir o yüzden bu tür kullanımdan uzak durmanızı tavsiye ederim jawa 350 ler de 1 2 3 4 vites aralarında boşluk bulunur o motorda dahi 4 de yüksek hızla giderken boşa almanızı tavsiye etmem 3 e gecip hilal i kırabilir 4 e bir daha gecmez yani sanzımanı söküp toplamazsanız herkese iyi sürüşler
müzisyen agırsiklet şampiyon
bende mz kullanıcısıyım.ayrıca suan motoru komple dagıttım boya yapcam kendım.depo delımıs bugun kaynakla halletcem sora yavas yavas boyayacagım
bende yeni mz aldim 3. motor evdeki 2. mz oldu aynı zamanda babamın var 71 model bi tane 98 inide aldik simdi 251 sporstar çok temiz balikesirden 20bin km de daha 5-6 yıldır depoda yatıryordu motor yaza doğru bi boya filan bakımı yapmayi düşünüyorm resimlerini eklerimde birşey sorucam mzlere yanlara böle çanta koyuyorlar bilgisi olan varmi böle motoruda büyük gösterio heybe gibi ama heybe değil ?
s.a. arkadaşlarlar 3 gün önce 93 model Mz Etz 251 alarak aranıza katıldım.Formu baştan sona okudum Mz almaya karar vermemde çok yardımcı oldu. Bilgi ve tecrubelerini paylaşan tüm katılımcılara teşekkürler.
Aldığım arkadaşta alman yapımı olduğunu söyledi fakat şanzımanın altında bahsedilen soğutma kanalları yok.Daha değişik.Uzun zaman yatmış.yaklaşık bir sene kadar hiç çalışmamış.Bir egsozdan çiğ benzin kokusu geliyor sanırım karbüratör ayarında baktırmam gerekecek.Genel anlamıyla gayet hoş. tek silindirli omasına rağmen titreşim hiç rahatsız edici değil.genel ayarlardan sonra yakıt sarfiyatınıda ölçeceğim.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 19:04 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 18:59 ----------
Daha önceki meajlarda ismetv8 nickli arkadaşımız alternatör den bahsetmişti.Yeterli şarj olmadığında yada şarj olmadığında bu parçanın kömürlerinin kontrol edilmesi gerektiğini yazmıştı.Bu alternatör motorun neresinde onu tarif edebilirmisin.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 19:06 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 19:04 ----------
Teşekkür ederim Allah hepimizin tekerini düz bastırsın.Kazasız belasız şürüşler herkese.
Motorun heyecanından teşekkür etmeyi unuttum.
Özeldende yazmıştım,Alternatör motorun sağ tarafındaki kapağın altında 4 adet alyan civatayı(5lik) söktükten sonra görebilirsiniz emniyet için akü kablosunu sökmenizi tavsiye ederim kömür yatakları alternatörün üstünde sağ tarafta yer alıyor 2 adet, çok kısalmışsa ki bunu kömürleri ileri doğru alan ayar vidalarından sona doğru alarak alternatör bileziklerine bastırdığınız halde yeterince bu bileziklere iyi temas etmiyorsa değiştirmeniz gerekiyor,çok ucuz ve basitçe değişiyor,hazır açmışken bilezikleride izopropil alkolle temizlemekde fayda var(yada saf alkolle) diğer taraftan konjektör ve diyot tablasınıda kontrol etmekde fayda var diyotlardan 1. arızalı isede bunu yapar,konjektör bağlantıları gevşek olabilir,knjktr bozuk olabilir öyle ise piyasadan sanel marka dışdan takma oto konjektörü tavsiye ederim daha güçlü olacaktır motor için, kendi konjektörü ısınıyor eski modellerde.(tarafımdan denenmiştir hala kullanıyorum)
Ustalar bir yanlışım varsa düzeltin lütfen kolay gelsin
---------- Mesaj ekleme zamanı: 00:25 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 00:16 ----------
Bu arada motorumu sattım,alan bir arkadaşım, yani görme şansım olacak ayrıca tüm bakım ve sorunlarında yanında olacağım tüm onarımlar bana ait zevkle!başkasıda alsaydı aynı şartlarda satardım Mz e binmeside uğraşmasıda bir zevk benim için, bu yaz 2.motorum olan 57 bmw r26 ile idare edeceğim onun yeride ayrı, bir gün yine başka bir MZle görüşmek üzere Başta alp bey olmak üzere yardımcı olan herkese teşekkürler, elektrik sorunlarında elimden geldiği kadar buradyım her zaman
Tüm yeni mz alan alan arkadaşlara hayırlı olsun kazasız belasız sürüşler herkese, bu arada uçtuğum şirketi değiştirdim Tailwind havayolları adında yeni bi şirkette uçuyorum yurt içi yurt dışı pegasus ve onurun uçuşlarınıda yapıyoruz denk gelirde binerseniz cockpitte kısa sürelide olsa sizleri misafir etme şanşı sağlayabilirim motosiklet net den olduğunuzu söyleyin yeter bora buhara kaptan derseniz yardımcı olurum, tekrar herkese MZ leri hayırlı olsun..
selam mz hastaları hem forumu güncelliyeyim hemde biraz katılımcı olayım diye yazıyorum bu forumda baya eski olmama rağmen katılımcı olduğum söylenemez ama bu gün hem şeytanın dürtmesi hemde takip ettiğim yazılardan katılma ihtiyacı hissettim. forumdaki bazı arkadaşlarım kadar motor bilgisine sahip deilim kısmetse bi aksilik olmaması durumunda yaklaşık 4000 kilometrelik birazda geççeğine inanıyorum bir tura çıkıcam ısparta antalya alanya ve ordan sahil şeridini izleyerek çanakkale ve edirneden tekrar istanbula dönücem şimdi tabi herkesin derdi gibi benimde derdim yakıt malum baya bi rakam tutucak yakıt bunu en az yakıcağım şekilde nasıl ayarlayabilirim mesela karbüratör memesi benimki 118 lik sanırım bunu 100 lük yapsam ve ön dişliyide 23 veya 24 yapsam ama yüküm çok olucak çünkü çadır ve temel ihtiyaçlarımı çantaya sığdırıcam tabi yan çantalarda taktıktan sonra topcaseyede portbagaj yaptırcam ben hariç 100 kilo ekstra bi yük diye hesaplıyorum bende 90 kiloyum tabi ozamana kadar rejim olayıyla 80 düşmeyi düşünüyorum maksimum ben dahil 180 kilo bir ağırlık olucak benim motorumsa 301 seyhan şimdi bana ne gibi fikir verebilirsiniz her türlü akılcı bilgiye açığım
Çok yakacağını sanmam...Km de en fazla 10 kuruş kar ettirir ki bu da toplam da 40 lira gibi bir rakam tutar... Yapacağın 4000 km yol... Bence hiç tadını bozma orjinal haliyle git...
Zaten yolda kg fazlalığını hissetmeyeceksin bile.. Motor hissettirmeyecektir...
Eğer illa yakıttan tasarruf edeyim hızım 90ı geçmesin dersen karbüratör ile piston giriş ağzına 7-8 delikli(4mm ile delinmiş) pul koy.... Yakıtın yarı yarıya düşecektir... Ama dediğim gibi çok tat bekleme.... Çekişten düşmeyecek ama hızdan düşecektir...
T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R
N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E
İsmetv8 arkadaşım yardımların için teşekkür ederim.Sabah çalıştıramadım motoru yine şarjdan sanırım.Çünkü evde şarj edip bağladığım zaman aküyü bir seferde çalışıyor bu bir kaçgün gidiyor. Akü zayıflayınca aynı sorun tekrar ediyor.Söylediğini bu akşam eve gidince deneyeceğim. Sabah ön amortisör üzerinde yağ gördüm sanırım keçelerde gitmeye başladı. Amartisör hakkında bilgisi olan varmı yardıma ihtiyacım var.Nasıl sökülür nasıl takılır?
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)