Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Honda VFR 800 ABS Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    REKLAM ALANI
  1. #2561
    Potenza - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Eylül 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bmw S1000 RR HP4 & Aprilia Sr150 2T
    Aslında Mert,M5 modeli yağmur için tasarlanmış gibi gözüküyor,nerede testini yada youtube daki videolarını izlesem hep o yönünü ön plana çıkarıyorlar.Ama ben kelebek motorcu olduğum için yağmurda çıkmıyorum,bu zamana kadar 2000km yol geçti,asfaltta çok memnunum.
    Bstone F1 de de motogp de de nedense hep geç ısınan daha uzun ömürlü ve yağmurlu zeminlerde fark yaratan lastikler üretiyor,mesela otomobil lastiklerinde de bu gelenek hep böyle devam etti.Michelinlerde çabuk ısınan ömrü kısa nispeten daha iyi yol tutan lastikler üretiyor diye bilinir.Michelinleri otomobil lastiklerinde dikkat etmezsen ince yanaklı bir ebatta balon yapma yada yarma ihtimalin bridgestone a göre daha fazladır.Bridgestone anladığım kadarıyla daha sert ve soğuk zeminleri seven bir kauçukla devam ediyor,ömrü de bu yüzden michelinlere göre uzun.

    Ama ben sevemedim motorsiklette michelini,bana hep kayıyor gibi geldi,korkarak sürdüm,fakat metzelerde farklı birşeyler var sanki..Hatta michelinleri aynı tempoda sürdüm gene böyle,ama hep tedirgin etti beni.Kötülemiyorum,hani bu şeye benziyor,kimi bedene dar kesim kimi bedene göre düşük bel kimisine başka bişey vs vs gibi...
    T R O E ve smerty bunu beğendiler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2562
    erginturhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    0-36500 Hyosung GT250R, 0-51000 Honda VFR 800
    Evet bugün yeni cicilerimizi taktık. Ön lastiği de değiştirdim, ikisi de yeni olsun diyerek. Yarın hava güzel olursa Riva beni bekler rodaj için, katılmak isteyen olursa haber versin.
    wolrath bunu beğendi.

  3. #2563
    wolrath - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2011
    Şehir
    istanbul / maltepe
    Motosikleti
    pani / 3colore
    abı watsuptan da yazdım buraya da yazayım. yagmur gozukmuyor daha once dedıgın gıbı. bızım 4te gs macı var.o saat evde olacak sekılde gelırım ben. anca geldık eve. gorunce benı ararsın ;)

  4. #2564
    novablue - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Temmuz 2011
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    VFR 800 A
    Wolrath iki siteye de henüz üye değilim. S2000türkiye'ye üye olmayı denedim ama üyelik doğrulama maili göndermediler, ben de tekrar denemedim...

  5. #2565
    wolrath - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2011
    Şehir
    istanbul / maltepe
    Motosikleti
    pani / 3colore
    uye olmak ıstersen tekrar bana ö.m. atarsın bılgılerı,yardımcı olmaya calısırım ;)

    ben de 2011 yılında 11000km kadar kullandm s2k. 11 araba degıstırdım. kullandıgım en zevklı arabaydı cıdden. oturus pozısyonu,odullu motoru,kokpıtı,tasarımı vs si fena bir alet.lakın suan fıyatı sacma sevıyelere geldı.73e zorla 0ı satılan araba suan boyalı da olsa 100.000tl ye felan satılıyor


    bu arada vfr hayırlı olsun.aramıza tekrar hosgeldın.ıstanbul'a yolun duserse beklerız ;)


    ***

    bugun avon'ları teste cıktık ergin abiyle.lakin riva yolu ortalara dogru ıyıce ıslanınca gerı donduk.sonra sahıl felan dolastık biraz yemek ertesi en son tavlayla gunu bıtırdık. (yenıldım ama ezılmedım )

    sogugu ozlemısım.kat kat gıyınmeyı.

    T R O E bunu beğendi.

  6. #2566
    erginturhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    0-36500 Hyosung GT250R, 0-51000 Honda VFR 800
    Günaydınlar, iyi haftalar...

    Uploaded with ImageShack.com

    Canım benim ilk seferinde ezmedim ki nolur nolmaz tırsarsın bir daha oynamazsın falan (zar geliyor bazen öyle napacan...)
    T R O E ve wolrath bunu beğendiler.

  7. #2567

    Üyelik
    16 Şubat 2013
    Arkadaslar merhaba yine ben yine lAstik konusu m5 ve z8 arasinda gidip gelmekteyim kendi sayfasinda baktigimizda aralarinda cok birbfark yok gibi geliyor z8 omru daha uzun islak tutunmasi daha iyi kullanim rahatligi geri tepkime dedikleri sey daha dusuk sadece bir deger m5 daha kisa omur yagmurda daha kotu ama virajlarda bir tel sistemi daha yapmislar yanaklara dogru birde yesil halka yapmislar z8 ortada kirmizi ve yanaklara dogru sari hatla yapilmis m5 de o sari hat daha kisa yanaga dogru birde yesil hat eklenmis z8 kullanan tanidiginiz varmi birde soyle bir durum var m5 daha cabuk bitsede 250 tl daha ucuz z8 oranla 2 kere z8 alana kadar 3 kez m5 alsam ayni miktara geliyor motorda hepmiz birbirimizi biliyoruz paraya bakan insanlar degiliz ama degerlendirme yaparken olcut oldugundan buraya o bilgiyide yazdim gonlum m5 de z8 aklimi karistiriyor sadece

  8. #2568
    muzaffer1968 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Nisan 2008
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    2010 CBF1000F
    Günaydın Arkadaşlar,



    erginturhan, maximus_01, T R O E ve 1 diğerleri bunu beğendiler..

  9. #2569
    erginturhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    0-36500 Hyosung GT250R, 0-51000 Honda VFR 800
    Meraklıların incelemesi için...
    https://www.mission-motorcycles.com/rs
    T R O E bunu beğendi.

  10. #2570
    akira2012 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2012
    Şehir
    İST.
    Motosikleti
    VFR 800
    Alıntı smerty adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaslar merhaba yine ben yine lAstik konusu m5 ve z8 arasinda gidip gelmekteyim kendi sayfasinda baktigimizda aralarinda cok birbfark yok gibi geliyor z8 omru daha uzun islak tutunmasi daha iyi kullanim rahatligi geri tepkime dedikleri sey daha dusuk sadece bir deger m5 daha kisa omur yagmurda daha kotu ama virajlarda bir tel sistemi daha yapmislar yanaklara dogru birde yesil halka yapmislar z8 ortada kirmizi ve yanaklara dogru sari hatla yapilmis m5 de o sari hat daha kisa yanaga dogru birde yesil hat eklenmis z8 kullanan tanidiginiz varmi birde soyle bir durum var m5 daha cabuk bitsede 250 tl daha ucuz z8 oranla 2 kere z8 alana kadar 3 kez m5 alsam ayni miktara geliyor motorda hepmiz birbirimizi biliyoruz paraya bakan insanlar degiliz ama degerlendirme yaparken olcut oldugundan buraya o bilgiyide yazdim gonlum m5 de z8 aklimi karistiriyor sadece
    Mert, aslında lastik oldukça göreceli bir kavram en azından bence ama şahsi fikrim lastik almadan önce çok ama çok iyi araştırma yapmak.

    Ben aşağı yukarı dünya üzerinde ki bütün popüler motosiklet ve araba yarışlarını takip ederim ve bu yüzden de marka seçimlerimi buna göre yaptım diyebilirim. Ben alırken aşağıda ki grafiği esas aldım kendime benim ne istediğim konusunda bana bir fikir verdi.





    Hepimiz kullandığımız ürünün oldukça kaliteli beklentilerimizi karşılayan ve süper lastikler olduğunu söyleriz ancak hepimiz gibi bu motosiklet, dolayısı ile burada sürüş karakterimiz arabalardan çok daha fazla ön plana çıkıyor.

    Bende senin gibi Metzeller M5 düşünüyordum ama gerek WSBK gerekse British SBK yarışlarını takip ettiğim için tek lastik tedarikçisinin Pirelli olduğunu fark edince radarıma Pirelli'yi de aldım. Motogp'de, Michelin ve Bridgestone lastik tedariki etmekte ama motogp tamam motosiklet yarışlarının en üstü ama kullanılan motorlar genelde cadde motoru ya da fabrikasyon motosiklet değiller. SBK'da ise bildiğimiz cadde motorlarından devşirme makineler kullanılıyor, en azından referans noktam benim bu şekilde idi.

    Kısaca özetlemek gerekir ise benim için lastiğin ömrü ile pek ilgilenmedim ki bende agresif bir kullanıcı olmadığım için bana dayanır diye düşündüm ve frenleme ve viraj kabiliyetlerinin çok daha önemli olduğunu düşünerek seçim yaptım.

    Benim öncelikli tercihim lastiğin ömrü önemli değildi ama lastik çabuk ısınsın ki ben tedirgin kullanmayayım ve benim lastiklerimde çok çabuk ısınıyor.


    İlk olarak sanırım biliyorsun ki bende Pirelli Diablo Rosso II var yani bu lastik Metzeller M5'in biraz evrim geçirmiş çünkü Pirelli 1986'dan beri motosiklet lastiklerini Metzeller üretiyor ve 1989'da da Pirelli, Metzeller’i satın alıyor ve hala da Metzeller'in sahibi olarak devam etmekte ve bana sorarsan ikisi de oldukça güzel. Diablo Rosso II 2013 senesi itibari ile birçok race makine sahibi takmaya başladı ve Metzeller gibi şikâyet edenini daha duymadım ve diğer forumlarda da okumadım.








    Aralarında ki benzerliklere gelince de, kauçuk karışımı olarak Z8 de ki gibi çift karışımlı kauçuk esaslı lastik diğer özellikler konusunda ise M5'e benziyor Şile gezimizde bilmiyorum dikkat ettin mi ama Ergin'in lastikleri bizim motordakine göre daha geniş duruyor ve yine dikkat ettiysen Korhan'ın(artık karıştırmıyorum ) M5'e yakın bir genişliği vardı bir 180diğeri de 190 olmasına rağmen. Seninle hem dillere destan Marmara turu yaptık ve orada da kar yağışı hariç tüm hava şartlarında kullandım ve Çanakkale sonrasında ki virajlarda çok emniyetli ve çok rahat aldım ki lastik daha rodaj da idi ve hiç sıkıntı yaşamadım yol tutuş açısından hem de son şile yolunda Korhan ile beni en yakından takip edende sendin o yüzden aşağı yukarı ne demek istediğim daha net anlaşılabilir.

    Ergin'in lastikleri V profilli olmasından ötürü daha kalın ve daha hoş duruyor kullanım açısından ise senin kullanım karakterine hangisi uyacaksa ona göre karar vermelisin.

    Ben U profilli lastik neden bana daha güvenli geldiğine ise zaten aşağıda ki resimde kendini daha belli ediyor ancak bunun ne kadar önemli olduğunu Eskişehir festivalinde Muzaffer abiye CBF-VFR kıyaslamasını sorduğum zaman anladım. Şöyle ki CBF lastik kalınlığından ötürü daha rahat yatırabildiğini söylemişti Muzaffer abi bende de sonradan jeton düştü oda Şile yolunda Korhan'ı arkadan seyredince anladım ne demek istediğini. Tamam, bir 160'lık lastik kadar yatmıyor ama profillerinden ötürü lastik yan yüzeyinde daha çok temas alanı kalıyor ve ben bu durumdan çok ama çok memnunum ki Murat'ta da M5 vardı ve virajlarda herhangi bir sıkıntı yaşamadığını ve memnun olduğunu söylüyordu. Ama V profilde ki gibi düz yolda ise biraz daha az yere basma alanı mevcut bu darlık bana sıkıntı yaşattı mı? Hayır!!

    U profilli lastik ile geniş profilli lastik arasında ki şematik gösterim ise daha açıklayıcı olacaktır.





    Ancak yukarıda görülen lastiğim omzunda ki "slick" yazan kısımlar her lastikte olduğu gibi sıkıntılı ve tehlikeli bölgeler bu bölgeler hem yer ile az temas eden bölgeler ve bu bölgeler yer ile çok temas etmediği için geç ısınan bölgeler ama seninde o kadar yatacağını tahmin etmiyorum.

    Ben lastiklerimi Pirelli bayisinden aldığım için Metzeller ile aralarında bayiden kaynaklanan fiyat farkından ötürü Pirelli aldım ve iyi ki de almışım şimdiye kadar en ufak bir pişmanlık veya arkama Yusuf’u bindirmedi. Araştırırken bir önceki nesillin diyagram ve şemalarını buldum onları inceledim ve kendi kendime bu eski nesil Rosso I'in şemaları ise Rosso II'de mutlaka üstüne koymuşlardır diye düşündüm ve bir kaç kişi ile konuşup ona göre karar verdim.

    Aslında ben çok tecrübeli bir sürücü değilim ama ilk olayı kafam da teoride bitirmek istedim. Bu başlıkta ki Muzaffer abi, Ergin, Korhan ve Murat bana göre çok daha tecrübeli ve ne istediğini bilen sürücülerdir onlarında fikirleri ve özellikle bilgileri hepimiz için çok iyi olacaktır.

  11. #2571
    gama - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    TRACER 700
    Selam arkadaşlar ... http://motorhikayesi.wordpress.com/2013/08/06/her-isi-yapan-en-iyi-25-motosiklet/#comment-103 bakın bakalım 1. sırada kim varmış
    akira2012, T R O E ve CoyoteVFR bunu beğendiler.

  12. #2572
    erginturhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    0-36500 Hyosung GT250R, 0-51000 Honda VFR 800
    Sonunda birileri geldi başlığa bir şeyler yazmaya

    Emreciğim, benim Avon U profilli onu bir düzelteyim öncelikle, M5 almama sebebim de V profilli olması idi. Yazdıklarında bazı yerlerde U ve V profil karışmış gibi geldi bana. Ben U ve V profilden ne anladığımı söyleyeyim; U profilde taban alanı daha yayvan olduğu için yere basma alanı artıyor, V profilde ise tersi.
    Dediğin gibi kullanıcının da çok önemi var. Herkesin kendine göre bir sürüş tarzı kendine göre önem verdiği şeyler var, keşke farklı isteklerin hepsinin bir arada karşılandığı bir ürün olsaydı ama maalesef yok. Bazısında viraj iyi oluyor bazısında ıslak tutuş, bazısında çabuk ısınma, bazısında stabilite, bazılarında bir ya da birkaçı bir arada... Yapabileceğimiz önem verdiklerimizi sıraya dizmektir diye düşünüyorum.
    Bununla ilgili bir not; hafta sonu 5000km.'de M5 değiştiren gördüm road 3 taktırdı. Çıkan M5'in taban kısmındaki dişler yok denecek kadar azalmıştı, yanağa yakın yerlerin dişleri ise sapasağlam duruyordu. Tabanın sert yana doğru daha yumuşak malzeme ile üretildiğini bildiğim için tamamen kullanıcının sürüş sitiline bağladım belli ki sağ elini korkak alıştırmayan bir arkadaştı, yine de 5000km.'de o hale gelmesini yadırgadım (keşke fotoğraf çekseydim).
    Bazı kullanıcılar her seferinde farklı lastik deneyip hepsinin tecrübesini edindiklerini söylüyorlar ancak burada her farklı lastiğin hep aynı motosiklete takılıp tecrübe edilmesi gerektiğini düşünüyorum. Farklı motosikletlerle farklı tepkiler olacaktır bana göre.
    Tecrübe konusuna gelince; henüz 70000km yolum var motosiklet ile ve kendimi halen acemi kabul ediyorum, herkes hocamdır tezinden hareketle her an hepinizden bir şeyler öğrenmeye gayret ediyorum.
    Bu arada bir şey daha; müsabakalardaki tedarikçiler hakkında; tek tedarikçinin olması onun o konuda en iyi olduğunu göstermez diye düşünüyorum, çünkü bildiğin gibi o müsabakalarda tedarikçi olabilmek için büyük paralar ödüyorlar reklam harcaması olarak görüyorlar bunu.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:07 ----------

    Honda'dan Elektronik Kontrollü Kombine ABS;
    http://world.honda.com/motorcycle-picturebook/eCBS/index.html
    T R O E bunu beğendi.

  13. #2573
    muzaffer1968 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Nisan 2008
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    2010 CBF1000F
    Emre çok güzel toparlamışsın Günümüzde motosiklet ve araba yarışlarında artık kullanıcı stiline göre özel lastik üretiyorlar ve olumlu neticesine göre satışa sunuyorlar o nedenle tüm marka olan lastiklerin iyi olduğunu düşünüyorum, sadece senin sürüş stiline göre doğru marka doğru desen ve tarz lastiği seçmek kalıyor
    T R O E ve akira2012 bunu beğendiler.

  14. #2574

    Üyelik
    16 Şubat 2013
    Emre ve teknik degerlendirmeleri bayiliyorum ya en az benim 10 mislim incigini cincigini arastiran insan bitanesin:d bakalim seninle oturup konusup alicaz artik bir lastik aralik ocak gibi artik sonuc bu zaten forumde en cok surus yaptigim kiside sensin biliyorsun zaten nasil kullandigimi oyle yatirim yerden atesler ciksi tarzim degil cabuk isindin cunku istanbulda en fazla 15 km yapip kontak kapatiyoruz hepimiz uzun tura ciktinmida dik pozixyonda kuvvetli olsun yeterli benim icin 5 bindede lastik bitmesi icin kesin lastik yakmistir dururken diye dusunuyorum cunku testlerde pirelli ortalama 218 km hizla 24 saat kullanim yaparak test etmis urununu 5200 km civarlarinda bir km yapiyordu pistte bide yani ihtimal veremiyorum ben bizim kullanmamizla tarzimizla5 km de lastik bitsin

  15. #2575
    akira2012 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2012
    Şehir
    İST.
    Motosikleti
    VFR 800
    İşte geldim burdayım.Kambersiz düğün olur mu?

    Mert rica ederim, önemli olan zevk aldığımız motosiklette en güvenli şekilde binmeye devam edebilmek. Ben sadece lastik seçerken ki önceliklerimiz için bir fikir olsun diye yazmak istedim. Birbirimize bilgilerimizi tecrübelerimizi aktardıkça daha iyi daha bilinçli sürücü olup daha uzun zaman binebilmek bu merete…

    Ergin, yarışlarda ki konuda haklısın amaç büyük reklam hem de prestij.

    Belki de ben eksik izah ettim, yarışlarda tek bir tedarikçinin olmasında ki kendi mantığım ve bildiğim şuydu,otomotiv endüstrisinde ki en büyük AR-Ge labarotuvarı tabii ki yarışlar.
    Her bir ürünün veya her bir fikrin uygulanması yarışlarda oluyor ve mükemmelleştirilmesi yine yarışlarda oluyor ve yarışlar 2–3 haftada bir düzenlendiğinden süreç oldukça hızlı ilerliyor.

    SBK dememin amacı ise bizim motorlardan devşirme motorlar kullanılması gerek 600 cc sınıfı gerek 1000cc sınıfında farklı motosiklet markalarının farklı sürücülerin tek bir üreticiye verdikleri geri bildirimlerinden faydalanılarak üretim yapılması ve en nihayetinde hazırlanarak son kullanıcı olarak bizim hizmetimize sunulması.

    Şimdi efendim gelelim asıl mevzu muza , yavvv senin lastikler u profilli ise bizimkiler de v ye benzemiyor. Bizim lastikler u profilli ise senin ki hangi profilden. Yavv Word'ü açtım bir tarafa U diğer tarafa da V yazdım ama hala bir halta benzetemedim şu lastikleri.

    EE viraja girerken herhangi bir yuvarlanmada hissetmiyorum öyle olsa paldur küldür patlardım bir yere. Acaba bende mi bir tuhaflık var
    U [FONT=Comic Sans MS]v[/FONT]
    Konuyu sulandırmaya çalıştığımı düşünebilirseniz ama kesinlikle öyle bir niyetim yok aslında ulen benim gözlerimde mi bir sorun var yoksa amacım bu harflerle yumurta ve tavuk arasında ki ilişkiyi hareketlendirmek de değil.

    Benim bu forumda ki ciddiyetimi zaten hepiniz biliyorsunuz.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 17:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:49 ----------

    Muzaffer abi,resimlerden de anlaşılacağı gibi bir insan eski motorunu bu kadar mı özler yavv????
    T R O E bunu beğendi.

  16. #2576
    erginturhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    0-36500 Hyosung GT250R, 0-51000 Honda VFR 800
    F1'de bir aralar çift tedarikçi vardı sonra teke düştü o zaman konuşulanlardan bütçenin çok büyük olduğundan diğer üreticinin kaçtığını hatırlıyorum, şu anki durumu bilemiyorum tek mi çift mi, çünkü eskisi kadar takip etmiyorum F1'i. Sürekli sağ ya da sol virajların olduğu pistlerde bile yanakların yüksek hızlar ve yüksek g kuvveti yüzünden deforme olduğu yarışlar vardı. Ama bahsettiğin konuda haklısın elbette sürekli bir tecrübe oluyor pistte, bu da ar-ge'nin pistte yapılmasını sağlıyor, o açıdan pistte tedarikçi olanın ar-ge açısından daha avantajlı olduğu da bir gerçek. Diğer yandan lastik üretim metodu bildiğim kadarıyla tüm dünyada benzer, üreticiler arasındaki farklılaşma, üründe kullanılan hammaddenin yani kauçuğun kalitesi ile de ilgili (yumuşaklık-sertlik). Bu da dayanıklılığı etkiliyor haliyle. Bir de artık 2 ya da 3 sertlik derecesi kullanıyorlar taban bölümünde, dikken yere basan tarafında sert, yanlara yani yattıkça yere değen yüzeylerde daha yumuşak kullanıp da bir farklılaşma sağlıyorlar. Bir de desen konusu var tabii o da ıslak-kuru performansı etkiliyor.
    Avon Ultra Storm 2 yani benim kullandığım U şeklinde yani asfalta basan kısmı biraz daha yuvarlak, Metzeler M5 ise V şeklinde yani asfalta basan kısmı biraz daha sivri. Aslında bu U ve V şeklindeki adlandırma nereden girdi dilimize çok emin değilim belki bizim bir şekilde uydurduğumuz bir tanımlama ama mantıklı geliyor biri biraz daha yassı biri biraz daha sivri olduğu için...
    T R O E bunu beğendi.

  17. #2577
    akira2012 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2012
    Şehir
    İST.
    Motosikleti
    VFR 800
    Evet dediğin mantikta benim lastiklerimde V oluyor o zaman ama ne bileyim ya bana da pek V gibi hissettirmedi.

    Beyler o zaman yukarıda ki yazımda "U" ve "V" profillerin yerini değiştirin okurken.

    F1 'de ise son durum tek lastik tedarikçisi var oda Pirelli.

    F1'i 1989 sezonunun son yarışından beri her sezonu her yarışı asker olduğum yıllar hariç seyrettim ve en zevksiz sezon olarak bir 2004,2011 söyleyebilirim ve malesef bu sezon çok zevksiz geçiyor. Yanal deformelerın oldğu yarış 2005 Amerika/Indianapolis yarışı ve en zevkli geçen sezonlardan biridir ve o yarış Michelin kullanıcıları güvenlik gerekçesi ile yarışa çıkmamıştı.

    Motogp'de iyi Marquez geldi o bayağı bir hareketlendirdi ortalığı,Rossi'den sonra resmen aranan kan oldu Motogp'ye.
    T R O E bunu beğendi.

  18. #2578
    Potenza - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Eylül 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bmw S1000 RR HP4 & Aprilia Sr150 2T
    Herkese selam arkadaşlar,yazılanları okudum evet özellikle Emre anlatılabilecek ne varsa anlatmış,üzerine Ergin in yazdıklarını da okuyunca pek birşey kalmıyor söylenecek
    F1 den başlarsak,koyu bir Mclaren taraftarı olarak 1990 yılından beri izledim,ama şu son 3-4 senedir takip etmiyorum pek.Daha doğrusu edemiyorum.O yıllarda ilk Goodyear vardı,daha sonra Mclaren Bridgestone ları kullanmaya başladı ve çok iyi hatırlıyorum o sezonlarda çok yağmurlu yarışlar olurdu ve Bstone farkını soğuk ve yağmurlu zeminlerde çok daha iyi gösterirdi.Sonunda Goodyear gerek ticari gerekse de bütçe olarak F1 den ayrıldı.Bstone uzun yıllar tek tedarikçi olarak lastik vermeye devam etti.
    akabinde Michelin geldi,Indianapolis te yelinde bu pist için yeteri kadar data olmadığından yarış öncesi lastik verdiği takımları uyardı.Birçok favori sürücüde yarışmadı.
    Sonrasında Bstone mali sebeplerden dolayı F1 den çekileceğini açıkladı ve Pirelli girdi.
    Ben 4 tekerde Pirelli nin Zero serisi haricinde diğer lastiklerinin o kadar da iyi olmadığını,(emsal üreticilere göre) düşünenlerdenim.
    Herneyse konumuza gelelim.
    Evet bende M5 leri almadan evvel cbr lı arkadaşlarım özellikle Pirelli nin diablo corsa,supercorsa rosso II vs gibi lastiklerini almamı tavsiye etmişlerdi.Fakat ben M3 lerden çok memnun kalmıştım,daha evvel de bahsettiğim gibi,tarz dan sanırım,ki bu arada pirelli nin yukarıda saydığım modellerinin M5 e göre aynı zeminlerde daha iyi olduğuna eminim.Ama pirelli nin pek hakkını veremeyeceğimi düşünüyorum.Şile de aslına bakarsanız çok daha iyi yatırabilirdim,keza uzun yolda nedense daha güvende hissediyorum kendimi,birde asfalt kalitesi daha iyi olunca.Kim bilir...
    Evet 5000 kmde M5 i söken arkadaşın bende daha çok düzlüklerde gittiğini çok yatırmadığını,hep yüksek sürat yaptığını düşünüyorum.M5 e daha evvel de dediğim gibi ıslak zeminlerde Pirelli nin yukarıda söylediğim modellerine göre daha iyi olduğunu görebiliyorum gerek V yapılı oluşundan gerekse de su tahliye kanalların derin oluşundan.
    bu M5 leri bitirdikten sonra bende pirelli supercorsa yada diablo rosso takmayı düşünüyorum,bakalım onda durumlar nasıl olacak,fakat ömrünün metzelerlerden daha kısa olacağı kesin.
    Ben motorsiklette virajı daha çok sevdiğimden düzlükte nasıl olur ne kadar kısmı yere basar kısmı ile pek ilgilenmiyorum,adı üzerinde düzlük düzlüktür...
    Aslıa bakılırsa, izafi konuşuyorum belkide, bu ülkenin yolları böyle olduğu müddetçe hangi lastiğin ne kadar daha iyi olduğunu pek anlamamız mümkün değil,piste çıkamadıktan sonra..Birde tecrübemiz daha iyi yerlere gelmedikten sonra..
    Bende asla dememişimdir,şöyleyim böyleyim diye,demeyeceğim de asla.Ne kadar usta sürücü arkadaşların kaza yaptığını,sürprizlerle dolu yollarda sürmeye devam ettiği müddetçe,Emre nin belirttiği teorik bilgilerin pratikte daha faydalı olacağını düşünenlerdenim..
    Son olarak,Michelin i bir daha takmayacağım kesindir ama onu da söylemek isterim
    T R O E bunu beğendi.

  19. #2579
    T R O E - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2012
    Şehir
    ADANA - Murat Koral
    Motosikleti
    Honda CBF 1000 FA
    Günaydın hepinize VFR dostları...
    Bir kaç zamandır yoğunluğum fazla yazdıklarınızı okuyup sindirip beğenmeme rağmen cevap yazamıyordum.
    Lastik konusunda paylaşımlarınız harika... Daha da söylenip yazılacak çok şey var. Ucu açık bir tartışma konusu... Emrecim beni de tecrübeli görmüşsün teşekkür ederim. Çok güzel bir de kelime kullamışsın."Ne istediğini bilen" İşte önemli olan bu bence Lastikten ne istiyoruz. Muzaffer abiden VFR yi aldığımda üstünde ömrünün son çeyreğini yaşayan Michelin Pilot Power 2CT vardı değişim yaptığım güne kadar çok güzel performans gösterdi. Yaz başında Metzeller M5 ile değiştirdim. M5 den de çok memnunum Ünlü V yapısından ve yumuşaklığından dolayı dalma dediğimiz (viraja başlayınca kendi kendine yatma isteği) başlangıçta var. Ama kısa zamanda alışılıyor lastik ömrünün ilk çeyreğinden itibaren yapmıyor bu olayı zaten "V" "U" ya dönüşmüş oluyor M5 lerle 8000 km civarı yol yaptım. Şu an yarı ömür tahminim 15000-20000 arası tekrar değiştiririm. Pirelli yi denemeyi düşünüyorum Rosso II. 5000 km de lastiği bitiren arkadaş Ergin'in dediği gibi sağ bileğini acımasızca kullanmış olabilir. Zaten yumuşak hamurlu M5 tarzı ki bunlara SS lastikleri deniliyor Ağır ve güçlü Sport Touring motosikletlerde daha çabuk bitiyor. Ama şu bir gerçek asfalt parlamışsa, çakıl kum varsa veya çok tozlanmışsa, yağmur yeni yağmışsa/tam kurumamışsa, zemin bozuksa, eğim yamuksa(tersse) bu motor illaki kayacak. Kaymasın diye uğraşıp eğreti gergin sürüşler yerine gaz fren ayarlarını daha iyi kullanıp yani sürüşü ön plana çıkartmak iyidir diye düşünüyorum kendimce... Her durumda lastiğin ısınmasını bekleyemiyeceğimize göre yumuşak hamurlu lastikler bizim için avantajdır. Lastik ömrü ikinci planda gelir bence Sevgili Arkadaşlarım. Hepinize zevkli sürüşler diliyorum.
    muzaffer1968 ve akira2012 bunu beğendiler.

  20. #2580
    initial-D - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2013
    Motosikleti
    FJR 1300
    ben şuan u yüzeyli bir lastik kullanıyorum ama bir önceki lastiğim v yüzeyli bridgestone du ve idareten kullandığım 2003 üretimi bir lastik olduğundan 2013 üretim michelin pilot power 2ct ye geçince dünyam değişti.u şeklinde ama yanaklar slick.önceden birden virajın içine düşüyordu motor tabi lastik eski olduğu için sertleşmiştide.birde 260kg ağırlıktan dolayı aniden yatıyordu ve viraj çıkışında gaz açarkende kalkınca birşeyden kurtulur gibi dikleşiyordu birden.arka lastiğimide verimli kullanamıyordum 2013 metzeler lazertec olmasına rağmen(maalesef benim ölçülerde bu vardı,avonun bir modeli var 150/80/16 için o da çok çok iyi diyorlar yurtdışında)

    yeni lastiği taktık şimdi ön lastikte desenin bittiği yerde slick kısım başlayana kadar yatırabiliyorum,arkayıda bitirmeme 1 parmak kalınlığında mesafe kaldı.ayrıca virajda birden yıkılıp, viraj çıkışında gaz açarken kontrolsüz kalkma kalmadı.kontrayı vermeme göre istediğim açıda yatırabiliyorum ve viraj çıkışı gaz verdiğimde de gene elciğe uyguladığım basınca göre kalkıyor.başı sert ve çıkışına doğru açısı azalan virajlardaki kullanımı çok iyileşti.burada sürekli denediğim bir viraj var,120 civarı girip yatıp sonra az kalkarak tekrar yatıp 120ile 2. kısmını dönüp gazlayarak çıkılan virajın ortasındaki kısımda önceden dikilen motor şimdi açıyı azaltarak yatık vaziyette orta bölümü geçip 2. kısımdaki viraja daha kontrollü yatıyor.ve 140lara yakın geçebiliyorum.

    özetle,kullanım karakterinin çok etkili olduğuna yeni edindiğim tecrübelerle bende katılıyorum

    css videolarında da viraja girerken birden yatıp çıkışa bakarak gaz açarak hızlanma tekniğini anlattığı bir kısım var. m5 gibi v lastiklerin racingçiler tarafından tutulmasının sebebide bu olmalı diye düşünüyordum ben şimdi yazılanları okuyunca bu düşüncem dahada pekişti.

    vfr gibi yada benim kullandığım gibi daha ağır sport touring modellerde m5in racing modeller kadar tutulmamasının bir sebebide yine bu kullanım tarzı olabilir.yada çok tecrübesi olmayan bir 600-1000cc racing kullanıcısını v profil tedirgin edebilir.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 13:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:04 ----------

    ayrıca Emre eline sağlık üşenmemişsin yazmışsın
    T R O E ve muzaffer1968 bunu beğendiler.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler