Honda VFR 800 ABS Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
05 Ekim 2013, 15:12
#2561
Aslında Mert,M5 modeli yağmur için tasarlanmış gibi gözüküyor,nerede testini yada youtube daki videolarını izlesem hep o yönünü ön plana çıkarıyorlar.Ama ben kelebek motorcu olduğum için yağmurda çıkmıyorum,bu zamana kadar 2000km yol geçti,asfaltta çok memnunum.
Bstone F1 de de motogp de de nedense hep geç ısınan daha uzun ömürlü ve yağmurlu zeminlerde fark yaratan lastikler üretiyor,mesela otomobil lastiklerinde de bu gelenek hep böyle devam etti.Michelinlerde çabuk ısınan ömrü kısa nispeten daha iyi yol tutan lastikler üretiyor diye bilinir.Michelinleri otomobil lastiklerinde dikkat etmezsen ince yanaklı bir ebatta balon yapma yada yarma ihtimalin bridgestone a göre daha fazladır.Bridgestone anladığım kadarıyla daha sert ve soğuk zeminleri seven bir kauçukla devam ediyor,ömrü de bu yüzden michelinlere göre uzun.
Ama ben sevemedim motorsiklette michelini,bana hep kayıyor gibi geldi,korkarak sürdüm,fakat metzelerde farklı birşeyler var sanki..Hatta michelinleri aynı tempoda sürdüm gene böyle,ama hep tedirgin etti beni.Kötülemiyorum,hani bu şeye benziyor,kimi bedene dar kesim kimi bedene göre düşük bel kimisine başka bişey vs vs gibi...
Reklamlar
-
06 Ekim 2013, 00:57
#2562
Evet bugün yeni cicilerimizi taktık. Ön lastiği de değiştirdim, ikisi de yeni olsun diyerek. Yarın hava güzel olursa Riva beni bekler rodaj için, katılmak isteyen olursa haber versin.
-
06 Ekim 2013, 05:26
#2563
abı watsuptan da yazdım buraya da yazayım. yagmur gozukmuyor daha once dedıgın gıbı. bızım 4te gs macı var.o saat evde olacak sekılde gelırım ben. anca geldık eve. gorunce benı ararsın ;)
-
06 Ekim 2013, 19:49
#2564
Wolrath iki siteye de henüz üye değilim. S2000türkiye'ye üye olmayı denedim ama üyelik doğrulama maili göndermediler, ben de tekrar denemedim...
-
06 Ekim 2013, 20:54
#2565
-
07 Ekim 2013, 10:49
#2566
Günaydınlar, iyi haftalar...
Uploaded with ImageShack.com
Canım benim ilk seferinde ezmedim ki nolur nolmaz tırsarsın bir daha oynamazsın falan (zar geliyor bazen öyle napacan...)
-
08 Ekim 2013, 14:48
#2567
Arkadaslar merhaba yine ben yine lAstik konusu m5 ve z8 arasinda gidip gelmekteyim kendi sayfasinda baktigimizda aralarinda cok birbfark yok gibi geliyor z8 omru daha uzun islak tutunmasi daha iyi kullanim rahatligi geri tepkime dedikleri sey daha dusuk sadece bir deger m5 daha kisa omur yagmurda daha kotu ama virajlarda bir tel sistemi daha yapmislar yanaklara dogru birde yesil halka yapmislar z8 ortada kirmizi ve yanaklara dogru sari hatla yapilmis m5 de o sari hat daha kisa yanaga dogru birde yesil hat eklenmis z8 kullanan tanidiginiz varmi birde soyle bir durum var m5 daha cabuk bitsede 250 tl daha ucuz z8 oranla 2 kere z8 alana kadar 3 kez m5 alsam ayni miktara geliyor motorda hepmiz birbirimizi biliyoruz paraya bakan insanlar degiliz ama degerlendirme yaparken olcut oldugundan buraya o bilgiyide yazdim gonlum m5 de z8 aklimi karistiriyor sadece
-
09 Ekim 2013, 11:03
#2568
Günaydın Arkadaşlar,
-
09 Ekim 2013, 14:34
#2569
Meraklıların incelemesi için...
https://www.mission-motorcycles.com/rs
-
09 Ekim 2013, 15:30
#2570
-
09 Ekim 2013, 16:01
#2571
Selam arkadaşlar ... http://motorhikayesi.wordpress.com/2013/08/06/her-isi-yapan-en-iyi-25-motosiklet/#comment-103 bakın bakalım 1. sırada kim varmış
-
09 Ekim 2013, 16:20
#2572
Sonunda birileri geldi başlığa bir şeyler yazmaya
Emreciğim, benim Avon U profilli onu bir düzelteyim öncelikle, M5 almama sebebim de V profilli olması idi. Yazdıklarında bazı yerlerde U ve V profil karışmış gibi geldi bana. Ben U ve V profilden ne anladığımı söyleyeyim; U profilde taban alanı daha yayvan olduğu için yere basma alanı artıyor, V profilde ise tersi.
Dediğin gibi kullanıcının da çok önemi var. Herkesin kendine göre bir sürüş tarzı kendine göre önem verdiği şeyler var, keşke farklı isteklerin hepsinin bir arada karşılandığı bir ürün olsaydı ama maalesef yok. Bazısında viraj iyi oluyor bazısında ıslak tutuş, bazısında çabuk ısınma, bazısında stabilite, bazılarında bir ya da birkaçı bir arada... Yapabileceğimiz önem verdiklerimizi sıraya dizmektir diye düşünüyorum.
Bununla ilgili bir not; hafta sonu 5000km.'de M5 değiştiren gördüm road 3 taktırdı. Çıkan M5'in taban kısmındaki dişler yok denecek kadar azalmıştı, yanağa yakın yerlerin dişleri ise sapasağlam duruyordu. Tabanın sert yana doğru daha yumuşak malzeme ile üretildiğini bildiğim için tamamen kullanıcının sürüş sitiline bağladım belli ki sağ elini korkak alıştırmayan bir arkadaştı, yine de 5000km.'de o hale gelmesini yadırgadım (keşke fotoğraf çekseydim).
Bazı kullanıcılar her seferinde farklı lastik deneyip hepsinin tecrübesini edindiklerini söylüyorlar ancak burada her farklı lastiğin hep aynı motosiklete takılıp tecrübe edilmesi gerektiğini düşünüyorum. Farklı motosikletlerle farklı tepkiler olacaktır bana göre.
Tecrübe konusuna gelince; henüz 70000km yolum var motosiklet ile ve kendimi halen acemi kabul ediyorum, herkes hocamdır tezinden hareketle her an hepinizden bir şeyler öğrenmeye gayret ediyorum.
Bu arada bir şey daha; müsabakalardaki tedarikçiler hakkında; tek tedarikçinin olması onun o konuda en iyi olduğunu göstermez diye düşünüyorum, çünkü bildiğin gibi o müsabakalarda tedarikçi olabilmek için büyük paralar ödüyorlar reklam harcaması olarak görüyorlar bunu.
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:07 ----------
Honda'dan Elektronik Kontrollü Kombine ABS;
http://world.honda.com/motorcycle-picturebook/eCBS/index.html
-
09 Ekim 2013, 16:42
#2573
Emre çok güzel toparlamışsın Günümüzde motosiklet ve araba yarışlarında artık kullanıcı stiline göre özel lastik üretiyorlar ve olumlu neticesine göre satışa sunuyorlar o nedenle tüm marka olan lastiklerin iyi olduğunu düşünüyorum, sadece senin sürüş stiline göre doğru marka doğru desen ve tarz lastiği seçmek kalıyor
-
09 Ekim 2013, 16:52
#2574
Emre ve teknik degerlendirmeleri bayiliyorum ya en az benim 10 mislim incigini cincigini arastiran insan bitanesin:d bakalim seninle oturup konusup alicaz artik bir lastik aralik ocak gibi artik sonuc bu zaten forumde en cok surus yaptigim kiside sensin biliyorsun zaten nasil kullandigimi oyle yatirim yerden atesler ciksi tarzim degil cabuk isindin cunku istanbulda en fazla 15 km yapip kontak kapatiyoruz hepimiz uzun tura ciktinmida dik pozixyonda kuvvetli olsun yeterli benim icin 5 bindede lastik bitmesi icin kesin lastik yakmistir dururken diye dusunuyorum cunku testlerde pirelli ortalama 218 km hizla 24 saat kullanim yaparak test etmis urununu 5200 km civarlarinda bir km yapiyordu pistte bide yani ihtimal veremiyorum ben bizim kullanmamizla tarzimizla5 km de lastik bitsin
-
09 Ekim 2013, 18:52
#2575
-
09 Ekim 2013, 19:19
#2576
F1'de bir aralar çift tedarikçi vardı sonra teke düştü o zaman konuşulanlardan bütçenin çok büyük olduğundan diğer üreticinin kaçtığını hatırlıyorum, şu anki durumu bilemiyorum tek mi çift mi, çünkü eskisi kadar takip etmiyorum F1'i. Sürekli sağ ya da sol virajların olduğu pistlerde bile yanakların yüksek hızlar ve yüksek g kuvveti yüzünden deforme olduğu yarışlar vardı. Ama bahsettiğin konuda haklısın elbette sürekli bir tecrübe oluyor pistte, bu da ar-ge'nin pistte yapılmasını sağlıyor, o açıdan pistte tedarikçi olanın ar-ge açısından daha avantajlı olduğu da bir gerçek. Diğer yandan lastik üretim metodu bildiğim kadarıyla tüm dünyada benzer, üreticiler arasındaki farklılaşma, üründe kullanılan hammaddenin yani kauçuğun kalitesi ile de ilgili (yumuşaklık-sertlik). Bu da dayanıklılığı etkiliyor haliyle. Bir de artık 2 ya da 3 sertlik derecesi kullanıyorlar taban bölümünde, dikken yere basan tarafında sert, yanlara yani yattıkça yere değen yüzeylerde daha yumuşak kullanıp da bir farklılaşma sağlıyorlar. Bir de desen konusu var tabii o da ıslak-kuru performansı etkiliyor.
Avon Ultra Storm 2 yani benim kullandığım U şeklinde yani asfalta basan kısmı biraz daha yuvarlak, Metzeler M5 ise V şeklinde yani asfalta basan kısmı biraz daha sivri. Aslında bu U ve V şeklindeki adlandırma nereden girdi dilimize çok emin değilim belki bizim bir şekilde uydurduğumuz bir tanımlama ama mantıklı geliyor biri biraz daha yassı biri biraz daha sivri olduğu için...
-
09 Ekim 2013, 19:32
#2577
Evet dediğin mantikta benim lastiklerimde V oluyor o zaman ama ne bileyim ya bana da pek V gibi hissettirmedi.
Beyler o zaman yukarıda ki yazımda "U" ve "V" profillerin yerini değiştirin okurken.
F1 'de ise son durum tek lastik tedarikçisi var oda Pirelli.
F1'i 1989 sezonunun son yarışından beri her sezonu her yarışı asker olduğum yıllar hariç seyrettim ve en zevksiz sezon olarak bir 2004,2011 söyleyebilirim ve malesef bu sezon çok zevksiz geçiyor. Yanal deformelerın oldğu yarış 2005 Amerika/Indianapolis yarışı ve en zevkli geçen sezonlardan biridir ve o yarış Michelin kullanıcıları güvenlik gerekçesi ile yarışa çıkmamıştı.
Motogp'de iyi Marquez geldi o bayağı bir hareketlendirdi ortalığı,Rossi'den sonra resmen aranan kan oldu Motogp'ye.
-
09 Ekim 2013, 22:33
#2578
Herkese selam arkadaşlar,yazılanları okudum evet özellikle Emre anlatılabilecek ne varsa anlatmış,üzerine Ergin in yazdıklarını da okuyunca pek birşey kalmıyor söylenecek
F1 den başlarsak,koyu bir Mclaren taraftarı olarak 1990 yılından beri izledim,ama şu son 3-4 senedir takip etmiyorum pek.Daha doğrusu edemiyorum.O yıllarda ilk Goodyear vardı,daha sonra Mclaren Bridgestone ları kullanmaya başladı ve çok iyi hatırlıyorum o sezonlarda çok yağmurlu yarışlar olurdu ve Bstone farkını soğuk ve yağmurlu zeminlerde çok daha iyi gösterirdi.Sonunda Goodyear gerek ticari gerekse de bütçe olarak F1 den ayrıldı.Bstone uzun yıllar tek tedarikçi olarak lastik vermeye devam etti.
akabinde Michelin geldi,Indianapolis te yelinde bu pist için yeteri kadar data olmadığından yarış öncesi lastik verdiği takımları uyardı.Birçok favori sürücüde yarışmadı.
Sonrasında Bstone mali sebeplerden dolayı F1 den çekileceğini açıkladı ve Pirelli girdi.
Ben 4 tekerde Pirelli nin Zero serisi haricinde diğer lastiklerinin o kadar da iyi olmadığını,(emsal üreticilere göre) düşünenlerdenim.
Herneyse konumuza gelelim.
Evet bende M5 leri almadan evvel cbr lı arkadaşlarım özellikle Pirelli nin diablo corsa,supercorsa rosso II vs gibi lastiklerini almamı tavsiye etmişlerdi.Fakat ben M3 lerden çok memnun kalmıştım,daha evvel de bahsettiğim gibi,tarz dan sanırım,ki bu arada pirelli nin yukarıda saydığım modellerinin M5 e göre aynı zeminlerde daha iyi olduğuna eminim.Ama pirelli nin pek hakkını veremeyeceğimi düşünüyorum.Şile de aslına bakarsanız çok daha iyi yatırabilirdim,keza uzun yolda nedense daha güvende hissediyorum kendimi,birde asfalt kalitesi daha iyi olunca.Kim bilir...
Evet 5000 kmde M5 i söken arkadaşın bende daha çok düzlüklerde gittiğini çok yatırmadığını,hep yüksek sürat yaptığını düşünüyorum.M5 e daha evvel de dediğim gibi ıslak zeminlerde Pirelli nin yukarıda söylediğim modellerine göre daha iyi olduğunu görebiliyorum gerek V yapılı oluşundan gerekse de su tahliye kanalların derin oluşundan.
bu M5 leri bitirdikten sonra bende pirelli supercorsa yada diablo rosso takmayı düşünüyorum,bakalım onda durumlar nasıl olacak,fakat ömrünün metzelerlerden daha kısa olacağı kesin.
Ben motorsiklette virajı daha çok sevdiğimden düzlükte nasıl olur ne kadar kısmı yere basar kısmı ile pek ilgilenmiyorum,adı üzerinde düzlük düzlüktür...
Aslıa bakılırsa, izafi konuşuyorum belkide, bu ülkenin yolları böyle olduğu müddetçe hangi lastiğin ne kadar daha iyi olduğunu pek anlamamız mümkün değil,piste çıkamadıktan sonra..Birde tecrübemiz daha iyi yerlere gelmedikten sonra..
Bende asla dememişimdir,şöyleyim böyleyim diye,demeyeceğim de asla.Ne kadar usta sürücü arkadaşların kaza yaptığını,sürprizlerle dolu yollarda sürmeye devam ettiği müddetçe,Emre nin belirttiği teorik bilgilerin pratikte daha faydalı olacağını düşünenlerdenim..
Son olarak,Michelin i bir daha takmayacağım kesindir ama onu da söylemek isterim
-
10 Ekim 2013, 12:46
#2579
-
10 Ekim 2013, 14:09
#2580
ben şuan u yüzeyli bir lastik kullanıyorum ama bir önceki lastiğim v yüzeyli bridgestone du ve idareten kullandığım 2003 üretimi bir lastik olduğundan 2013 üretim michelin pilot power 2ct ye geçince dünyam değişti.u şeklinde ama yanaklar slick.önceden birden virajın içine düşüyordu motor tabi lastik eski olduğu için sertleşmiştide.birde 260kg ağırlıktan dolayı aniden yatıyordu ve viraj çıkışında gaz açarkende kalkınca birşeyden kurtulur gibi dikleşiyordu birden.arka lastiğimide verimli kullanamıyordum 2013 metzeler lazertec olmasına rağmen(maalesef benim ölçülerde bu vardı,avonun bir modeli var 150/80/16 için o da çok çok iyi diyorlar yurtdışında)
yeni lastiği taktık şimdi ön lastikte desenin bittiği yerde slick kısım başlayana kadar yatırabiliyorum,arkayıda bitirmeme 1 parmak kalınlığında mesafe kaldı.ayrıca virajda birden yıkılıp, viraj çıkışında gaz açarken kontrolsüz kalkma kalmadı.kontrayı vermeme göre istediğim açıda yatırabiliyorum ve viraj çıkışı gaz verdiğimde de gene elciğe uyguladığım basınca göre kalkıyor.başı sert ve çıkışına doğru açısı azalan virajlardaki kullanımı çok iyileşti.burada sürekli denediğim bir viraj var,120 civarı girip yatıp sonra az kalkarak tekrar yatıp 120ile 2. kısmını dönüp gazlayarak çıkılan virajın ortasındaki kısımda önceden dikilen motor şimdi açıyı azaltarak yatık vaziyette orta bölümü geçip 2. kısımdaki viraja daha kontrollü yatıyor.ve 140lara yakın geçebiliyorum.
özetle,kullanım karakterinin çok etkili olduğuna yeni edindiğim tecrübelerle bende katılıyorum
css videolarında da viraja girerken birden yatıp çıkışa bakarak gaz açarak hızlanma tekniğini anlattığı bir kısım var. m5 gibi v lastiklerin racingçiler tarafından tutulmasının sebebide bu olmalı diye düşünüyordum ben şimdi yazılanları okuyunca bu düşüncem dahada pekişti.
vfr gibi yada benim kullandığım gibi daha ağır sport touring modellerde m5in racing modeller kadar tutulmamasının bir sebebide yine bu kullanım tarzı olabilir.yada çok tecrübesi olmayan bir 600-1000cc racing kullanıcısını v profil tedirgin edebilir.
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:04 ----------
ayrıca Emre eline sağlık üşenmemişsin yazmışsın
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler