arkadaşım motorunuzla ilgili sorunlarınızın çözümü için dostum viceroyun teşhisine pek katılamayacağım..hava soğutmalılarda egsoztaki değişiklikler etki yapabilir.
su soğutmalılarda ise çekiş düşüklüğü sorununa daha geniş bakış açısıyla bakılması gerekir.. çünkü o kadar çok neden varki buna sebep olacak..
madde madde sıralıyacak olursak;
1)kötü kirli yakıt karbüratörlerde hasara neden olmuş olabilir..motor gaz yemez,sersem çalışır,çekmez,sebepsiz stop edebilir..
çözüm: iki karbüratörde sökülüp temizlenmeli.
2)ateşlemede düzensizlik,kesiklik olabilir.
çözüm:ateşleme tertibatının bujiler dahil iyi bir şekilde kontrolü..
3)hava filtresi tıkalı olabilir.
çözüm:yenisi ile değişecek
4)sürekli sakin kullandı iseniz süpaplarda kurumlanma olabilir.
çözüm:üst kapak sökülüp temizlik yapılmalı.
bu konu ile ilgili daha detaylı yazım aşağıdaki gibidir.
5)belli bir devirden sonra çekmiyor ise debriyaj sistemi ve soğutma sistemi kontrol edilmeli
balata bitmeye başlamış olabilir.hararet yapıyor olabilir.blok contasından gereksiz hava alıyor olabilir
çözüm :debriyaj balata değişimi,soğutma tertibatı genel kontrolü
5)gaz teli, ve jikle tertibatı.. gaz telinde gevşeklik olabilir, jikle ayarsız ve çekik kalmış olabilir..kurumlanma yapar.bu kurumlanma çekişi düşürür..
çözüm:kontrol edilmeli
6)süpaplar kontrol edilmeli (hararet yaptı ise )hasar olabilir ve parça değişimi , ayarı gerekebilir.
çözüm:üst kapak açıldıktan sonra genel amaçlı kontrol edilmesi
7)motoru kompresöre bindirdiğinizde ;
eğer eskisi gibi değilse segmanlarda kurumlanma olabilir,yada segman değişimi gerekebilir.(yağ eksiliyormu bilmiyoruz)
çözüm:en son bakılacak konu.
8)egsozda kurum yaptığını yazmışsınız..bunun nedeni karbüratördeki zengin yakıt hava karışımdır..
çözüm: jikle ve karbüratör ayarları kontrol edilmeli
9)egsozla ilgili olduğunu hiç sanmıyorum..eğer öyle olsaydı orijinal egsozu çıkarıp performans egsozu takanlardada buna benzer şikayetler olmalıydıki bendede var.arada bir egsozu değiştiriyorum..
ayrıca sizin gibi egsozunda delik açanlarıda biliyorum..çekişlerinde sorun duymadım..
dediğim gibi bunun bir çok sebebi olabilir.madde madde yazdıklarımı en kolay olanından başlayıp iyi bir serviste tüm bunlar iyice kontrol edilmeli..
motordan soğumanıza gerek yok..bunlar çok basit olağan durumlar.
çözüm bulunduğu zaman bizleride bilgilendirirseniz seviniriz.