Ne yapmayla biter o direkler...Nede takmayla..
Takacak bu kadar yer olduktan sonra...
Ne yapmayla biter o direkler...Nede takmayla..
Takacak bu kadar yer olduktan sonra...
Kendileri takarlar yahu artık okadarda değil
bak keyifçi Hüseyin beye yaptım peg basamakları,sürücü yaslanmayı,topuk vitesini taktı kendisi
çok keyiflendi sanırım bir bindi motora
birdaha inemedi yok ortalıkta)))
Bugün egsoz yapımı için çalışmalara başladım.
içte 42'lik dışta 57'lik iki boruyu iç içe geçirip araya elyaf sıkıştırarak bükme yapacağız. Haftaya perşembe günü büküm ve ayarlamalar biter. Kromaj da yapılınca iş susturucuya kalır.
Bi hatırlatmada bulunayım arkadaşlar. Bugün egzosu sökerken farkettim ki bağlantı yerindeki şapkalı somunlar durdukları yerde epey gevşemişler. Nerdeyse elle sökülecek hale gelmişler. Isı oynamasından dolayı zamanla gevşiyorlarmış. Dikkat edin sizde de olabilir . Dönem dönem kontrol etmekte fayda var.
Elcik yapamıyorum,bilmem hiç aklıma gelmedi denemedim,piyasadanda 100-150 tl ye alınabiliyorr uğraşmaya değmez diyorum.diğerlerinden istersen yardımcı olmaya çalışırım tabi zamandan yana acele etmessen olur,kararıda erken vermelisin malum karadeniz batum yolculuğumuza 1 ay kaldı gidiyorum.
Abi şu an işyerinde olduğumdan resim göremiyorum, tam olarak ne imal etmiştin daha önce? acelem yok açıkçası çünkü motorun hala bir sürü eksiği var, yanak aldım taktıramadım, arka kampanalarım kaç haftadır gelmedi, Highwayhawk Double Wall egzosları gözüme kestirdim, her an gözüm kararıp net den sipariş edebilirim
sinyal kaşı
öncam
topuk vitesi
sürücü yaslanma sırt dayama
sürücü basamak peg
yolcu basamak peg
birşeyler daha yaptıktı galiba ama hatırladıklarım bunlar Koray.
mail adresini verirsen resimleri oradan yollarım.
Maşallah "sürücü peg" içlerinde en çok makbule geçecek olan sanırım, diğerleri de çok önemli parçalar tartışmasız ama bir arkadaşımın motorunda tüm ayağı üzerine koyabildiğiniz şu büyük peglerden görünce ne kadar rahat olduğunu anladım açıkçası, eve gider gitmez bakacağım sizin imal ettikleriniz nasıl olmuş diye!
Sen yeter ki iste.
Bildiğim kadar ile Egzos ithalatı konusunda mutu kardeşimiz ön sıralarda yer alır.Tanıdığımız güvenilir bir delikanlı. Bankacı olduğu için paran kaybolmaz.
Ayak pegleri, sürücü sırt dayama, Ön cam ve aparatı, Topuk vitesi, ayna uzatma kolu,sinyal kaşları vs. gibi daha nice detaylarda da ZIPPIRMAN Birinci sıralardaki liderliğini kimseye kaptırmıyor.
İsteklerin konusunda elini çabuk tutarsan sanırım yetiştirir. Temmuz ayı başından itibaren 15-20 gün kadar bir süre uluslar arası seyahat poğramımız var.
Saol abi cevabın için, Gürol abiyle iletişim kurduk, maşallah çok güzel şeyler yapmış gerçekten, egzos konusunda da Güngör Motor dan alayım diyorum, kredi kartına 12 taksit yapmaları çok cazip geldi, yurt dışından çok daha ucuza getirilebilir muhtemelen ama tek seferde nakit çıkabilecek durumda değilim malesef
Selam Arkadaşlar, Tavsiyeleriniz üzerine akü sorununu hallettim ilgi ve alakanız için teşekkürler... 2006 model 1825 km 0 kullanılmamış aracın haliyle aküsüde deşarj oluyor )
[QUOTE=osmanba;
Bence bu direkler için birer tane GÜRCİSTAN bayrağı bulmak lazım.[/QUOTE]
Yok abi yav ben kendi cumhuriyetimi kuracağım
ZIPIR cumhuriyeti
bastırınca hepinize bayrağımdan yollarım.
ZIPPIRMAN aracılığı ile 3 ay önce sahip olduğum PARROT 4000 Brutut,Radio,MP3 çift kulaklıklı mikrofon cıhazını uzun aradan sonra orjinal bir biçimde LS2 kask üzerine yerleştirmeyi becerdim.
Normalde PARROT 4000 nın kulaklık mikrofonu klipslı olduğu için birçok kasklara klipsi ile tutturulması mümkün. Ancak LS2 tarzı olanlarda kask üzerinde 4 mm.lik iki adet delik açılarak civata ile tutturulması mümkün olabiliyor. Başka kask üzerinde kullanılmak istenmesi durumunda sabitleme işleminde kullanılan 2 civatanın gevşetilmesi ile yerinden çıkartılması mümkün. Kask içindeki kulaklık oparlörleri cırtlı olarak tutturulabildiği için onların çıkartılması zaten sorun olmuyor.
Aşağıdaki fotoğraflarla görüş ve beğenilerinize sunulmuştur.
Kutu içeriğinin görünümü.
Kask üzerine montelenmiş şekli.
Kulaklık mikrofonların yerleştirilmiş şekli.
image hosting adult
Osman abi kask süper olmuş, eline sağlık.
Arkadaşlar bugün sanırım motorumun ateşleme sorununu çözdüm. Deneyimlerimi ve motorumun bendeki tüm hikayesini anlatayım ki bilen bilmeyen faydalansın;
Motorumu ilk aldığım zaman Ankara Çayyolu'nda götürdüğüm bir usta hem cahilliğinden hem de kötü niyetinden dolayı beni çok madur etti. Motoru ilk aldığım zaman ön silindirim düzgün çalışmıyordu. Tek silindirle bir şekilde ustaya götürdüm, teslim ettim. Ertesi gün beni aradı, çok masraf var gel yüz yüze konuşalım dedi. Gittiğimde bazı parçaları çöpe atmıştı. Bu durumdan hoşlanmadığım için adamın çöpünü karıştırarak parçaları çıkardım. Çıkan parçalar; K&N hava filtresi (tertemiz ve çok az kullanılmış) 4 tane NGK buji.
Açıklama olarak dedi ki; hava filtreni de bujilerini de taklit adi çin malı takmışlar, bunlar hiç duyulmamış markalar. Orjinallerini alacağız, orjinalleri ise bujinin tanesinin fiyatı 210 TL ama ben 190'a alırım dedi, (toplam 760 TL buji, ve bu motorlara iridyum buji şart dedi, iridyumsuz çalışmaz vs) hava filtresi ise 200 tl civarında dedi. Bunun karbüratör diyaframının değişmesi lazım, antifriz + yağ + yağ filtresi: İşçilik hariç 1700-1800 TL yi buluyor dedi. Parça fiyatlarına itiraz ettim tabi, arabada bile böyle diil vs. Adam da sen ne sandın lüks motor almışsın, bu motor işinde bu böyle dedi vs. Ödemem topla dedim, bir türlü toplamıyor adam. Ben bana gelen motoru tertemiz yapmadan göndermem, yok adım lekelenir vs diyo Neyse ya sabır, ertesi gün gittim kendim taktım bujiyi filtreyi. Motoru kaçırdım getirdim garajıma. Bu ilk darbeyi böyle kazasız atlattık.
Sonracııma ustanın; bu motorlar iridyum buji olmadan çalışmaz sözünü ciddiye alıp (ne kadar cahil olduğunu bilmiyordum) Ben de NGK'nın web sitesine girip 6 tane iridyum buji aldım 4 ünü taktım 2si yedek olsun dedim. O gündür bu gündür önceki sayfalarda yazdığım gibi motorda bir tekleme, zor çalışma aküyü bitirme gibi garip sorunlar ortaya çıktı. Ön silindire giden buji kablolarından birinin içinde temassızlık tespit edip kesip biçip tamir ettim. Aküyü şarj edince ilk basışta canavar gibi çalışıyor. Fakat motoru durdurup tekrar deneyince akü tam dolu olmasına rağmen bir daha çalışmıyor. marş motoru dönüyor dönüyor tık yok. Hasbel kader çalışırsa da bazen ön silindir tek çalışıyor bazen arka silindir tek çalışıyor. 19 Mayıs buluşmasına da yine tekledi motor, yok benzin mi bitiyor yok herhalde boğulmuş şimdi çalışır derken tek silindirle tekleye tekleye gitmeye çalıştım ve sonra yolun yarısından geri döndüm. Geceleyin bujileri kontrol ettim öndekiler kapkara, zımparaladım, aküyü şarj ettim. Ertesi gün tekrar taktım, tek basışta çalıştı, sonra bir daha çalışmadı yine.
Neyse araştırdım internetten; iridyum nasıl bir madendir, nedir bu alet; Meğerse iridyum bakır ve nikelden kat be kat daha sert ve yoğun bir metalmiş, doğru elektrik bağlantısıyla ve karbüratör vs değişimiyle ancak yüksek performans veriyormuş. İridyum bujinin tırnak aralığı da normale göre daha aralıklı olduğu için ve daha yoğun bir metal olduğu için benim bujilerde elektrik atlamıyormuş bile. Düzgün performans için Akü, Bobinler, elektrik kabloları değişmeliymiş ve bunlar çok iyi ayarlanmalı imiş. Yüksek elektrik üreten bir bobinde ise silindir başına punta bile atabilecek elektrik üretiyormuşmuş. Bu doğru sargıyı vs Türkiye'de yapacak usta olduğunu sanmıyorum bile. Bu yüzden bunların hepsi birbirine uyumlu kit olarak satılıyor yurt dışında. Yoksa standart sargıyla aküyle kabloyla bujide kıvılcım zar zor çıkıyor, Olur da bir şekilde çalışırsa da illa ki diğer silindirdekiler benzinle ıslanarak boğuluyor. Motor tekliyor falan. Ya da iki silindiri de boğmadan çalıştırdık diyelim, yüksek devirlerde yine doğru ateşlemeye buji yetişemediği için, 750 cclik koca motor 110 km'den sonra gitmiyor bile. Bugün yine full aküyle denedim çalışmadı, çalıştıracam derken aküyü de bitirdim. Sinirlendim yine söktüm bujileri, baktım ki bujiler sırılsıklam, damla damla benzin akıyor bujilerden. Akü de bitik. Arabadan takviye çektim, iridyum bujiler yerine de cbf 150 bujisi taktım. Motor tabiri caizse at gibi oldu, her bastığımda çalışıyor artık. Hemde marş motoru bir tur bile dönmeden. Parmağımı marş butonuna yaklaştırırken bile çalışacak neredeyse.
Aradım NGK buji market'i bunları anlattım, Telefondaki beyin ismi Yakup Korsan. Dedi ki Abicim sen elindeki o yedek 2 iridyum bujiyi gönder ben sana 10 adet standart Honda Shadow bujisi göndereyim dedi. Taa 6 ay önce aldığım bujileri daha ben teklif bile etmeden iade ve değiştirme yaparım dedi. Mühim olan sen motorunun keyfini sür aslanım diyerek kapattı. Gönderdim valla bujileri, yarın öbür gün doğru bujiler gelir. Böyle esnaflar da kalmış valla. Buradan kendisine teşekkür ediyorum ve ngkbujimarket.com u herkese tavsiye ediyorum. Önceki alışverişimde de bujilerin yanında bi ton hediye gönderdiler.
Sonuç olarak; İridyum buji kullanacak arkadaşlara, ya da bu konuda gaza getirilmiş arkadaşlara tavsiye, sakın ateşleme sistemini komple elden geçirmeden böyle işlere girmeyin. Bir sonuç alamadığınız gibi motorunuz da doğru düzgün çalışmaz. Motorunuzun markasına uygun iridyum buji bile olsa, doğru ateşleme sistemi olmadan verim alamadığınız gibi motorcu değil usta olur çıkarsınız. Zaten bir tek buji değiştirmeyle motorun gücü artacak olsaydı, tüm fabrika çıkışı araçlara üretici firmalar standart olarak iridyum buji takar 100 beygirlik motoru 130 beygir diye daha pahalıya satardı. Gidin kullanma klavuzunda yazan buji kodu neyse, standardını alın.
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)