Honda Shadow 750 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
07 Nisan 2008, 13:12
#181
BU egsoza da baktım fiyatının digerlerine gore daha cazip olması elbette avantaj ama o firmadan iyi referans alamadım yani 400 YTL verip 1 ay sonra egsoz sararacaksa hic almam daha iyi mantıgı, evet goruntu olarak iyi gorunuyor ama sararıcagı dusuncesi beni tedirgin ediyor,
Fiyat performans olarak en iyi Cobra gozukmekte su aralar bunu arastırıyorum Cobra yı Mototal dan baska satan yer var mı biliyormusunuz
Senin Büyüklüğünü Tartışanlarda AKIL Aramak APTALLIK Olur !!! Tek Şampiyon FENERBAHÇE
Reklamlar
-
07 Nisan 2008, 13:17
#182
ben mototaldan almıştım başka bir yer bilmiyorum maalesef. fakat konuşunca peşinde %10 yapıyorlardı sanırım
-
07 Nisan 2008, 13:31
#183
arkadaşlar;
maalesef classiclerin tüm aksesuarların fiyatı oldukça yüksek..
ben cumartesi günü konşuk motorda hatırı sayılır miktarda para bıraktım..
montumla birleşebilen aynı markada bir tam korumalı pantolon aldım.held marka..artçım için yine yeni bir kask ve mont aldım yine held marka..en azından aile bireylerim hemen hemen aynı bedende olduğu için benimkiler hariç diğer aldıklarımı 3 kişi kullanabilir.
marco arkadaşım ;
bu arada önerdiğin egsoz yani ercan usta bizlerin tanıdığı biri..ancak hangi arkadaşla egsoz işi için gitsek yaptıranlar memnun olmadı diyebilirim.
nedenlerini burda sayacak olmam hoş olmayabilir.
-
07 Nisan 2008, 13:35
#184
kaldera adlı üyeden alıntı
marco arkadaşım ;
bu arada önerdiğin egsoz yani ercan usta bizlerin tanıdığı biri..ancak hangi arkadaşla egsoz işi için gitsek yaptıranlar memnun olmadı diyebilirim.
nedenlerini burda sayacak olmam hoş olmayabilir.
gerçekten bilmiyordum etrafımda smokehead taktıran yok ve birkaç yerde okudum memnun kaldıklarını belirtiyorlardı. bunu söylediğin çok iyi oldu. 300 ytl için yazık etmemek lazım o halde. peki sararma ve renk atma da görüldü mü?
-
07 Nisan 2008, 13:43
#185
o zaman şöyle diyeyim..
smokehead dediğiniz belki bir markadır..
ancak ercan ustada bu yapılıyor..çalışılan atölyeyi görenler bilecektir..bildiğiniz çelik borular.. kesilip biçiliyor içersine ses için belli aralıklarda perdeler yerleştiriliyor..sonrada kromaja veriliyor.birincisi egsoz boruları bana göre çok ince yani çapıda ince..nerde cobra egsoz nerde bu..arada çok fark var...memnun olmak bilirsiniz göreceli bir kavram...yeni yaptırdıkları egsoz mutlaka eskisinden farklı ses açısından.. ama cobrayı dinleseler aynı fikirde olmayacakları kesin...
ama bu egsozları mutlaka başkalarıda yapıyordur..belki farklı malzeme ve kalitede..
yasin kardeşim bence hiç gerek yok..400 ytl yi veren artısınıda verir diye düşünüyorum.. sonucunu kestiremediğiniz bir harcama yerine diğerini tercih etmek daha akılcı olmalı..
-
07 Nisan 2008, 13:54
#186
çok çok teşekkürler bu iyi oldu çevremde 3-4 shadowllu arkadaş var bu konuda onları bilgilendiririm.
şöyle de bir durum var ki hiç bir egsoz markası orjinali kadar güzel değil nekadar yaparlarsa yapsınlar o havayı veremiyorlar, üzerindeki tek egsoz shadowa özgü karakter katmasının yanısıra uzaktan hemen belli ediyor belli bir mesafeden diğer motorlardan hemen ayırtedliyor. bildiğiniz gbi bu sene onuda değiştirdiler sağolsunlar :(
-
07 Nisan 2008, 14:03
#187
evet avrupa emisyon norm değerleri doğrultusunda enjeksiyonlu yakıt sistemli yeni modeller üretildi.egsoz sistemide değiştiği için yeni egsozlar faklı...
ama o zaman bence clasic olmuyor işte..
-
07 Nisan 2008, 14:12
#188
aslında ben çok da karşı değilim çünkü bu klasik tanımı markadan markaya değişmekte örneğin harley enjeksiyona geçeli yıllar oldu ama hala hava soğutmadan taviz vermemekte (v-rod hariç ki o hep su soğutmalıydı)
bu açıdan bakınca aslında klasik tanımı için şunları sıralayabiliriz;
V-Twin (harley ve kawa her modelde honda bazı modellerde kullanıyor)
hava soğutma (harley ve yamaha)
zincirli-kayışlı (harley ve bazı modllerde kawa)
karbüratörlü (yamaha bazı modellerde)
gördüğümüz gibi klasik tanımını yaparken markanın genel yaklaşımını da iyi incelemek gerekiyor. bazı markalar tutucu gbi gözükse de bir çok açıdan bakılınca çoktan çağa ayak uydurulmuş durumda
saygılar
-
07 Nisan 2008, 15:07
#189
hehehe bunlarda doğru..
yeni nesil motor teknolojilerini yeni gaz, egsoz emisyon standartlarını ve bunlarla birlikte gelen ekipman parçalarını motora yüklediğiniz zaman bana göre sanki özü sözü bir olmuyor gibime geliyor...
-
08 Nisan 2008, 14:42
#190
Hondanın V motor olan cruiser modellerinin zaten hepsi V twindir.
Ama eğer twin derken bu single pin anlamında ise single pin in teknik olarak hiçbir artısı olmadığı gibi motor veriminden dual pine e göre ateşleme açılarından doğan bir miktar kayıp dahi yapar aynı zamanda dengesiz çalışmaya neden olan ilkel bir sistemdir single pin in üretimdeki tek amacı olsa olsa sesi harleye benzetmektir.
Buna Rağmen Honda sırf bu beklentiyi karşılamak amacıyla 1996 yılında bile Shadow un ACE modelinde single pin uygulamıştır. Ama standart modellerinde verimli ve dengeli bir çalışmaya engel olmaması ve vuruntuyu azaltması ve single pin dezavantajını ortadan kaldırması için motorda karşılıklı balans ağırlıkları dahi kullanmaktadır. Kısacası eğer öğünülecek bir durum ise shadow single pin dir.
Karbüratörü de en son shadow ve dragstar terk etti 2007 modelleri bile karbüratörlüyken 2008 lerin bir kısmında hala karbüratör var buna karşılık vulcan ve intruder 2006 da bile enjektörlüydü. Vulcan 2005 ve öncesinde şaftlı iken daha öncesinde zincirliydi şimdi de kayışlı oldu.
Bana sorarsanız cruiser illede harley kopyası olacak diye bir şey yok cruiser mantığına göre hareket etmek bence daha doğrudur.
Mesela kimse cruiser bir motorda zincir zırıltısı dinlemek istemeyecektir çünkü cruiser için gücü zincir gibi en ideal ve kayıpsız biçimde tekerlere aktaran
bir sisteme gerek yoktur cruiser adı üstünde aynı zamanda da keyif motorudur ve keyifli gitmesi ön plandadır dolayısıyla zincir gibi ses çıkaran bir donanımın olmaması daha mantıklıdır bu iş için kayış veya diferansiyelin daha uygun olduğu ortadadır.
Şehir içinde trafikte motorun şişmesi de iyi bir şey değil bu sürekli olduğunda motorun segmanları haşlanır pistonları şekil bozukluğuna uğrar ve normalden daha kısa süre içerisinde motorun yağ yakmaya başlamasına neden olur bu nedenle su soğutma aslında havalı olupta scooter gibi fanla soğumayan motorlar haricinde gayet mantıklı ve teknik yönden gerekli bir uygulamadır ama maalesef motorda radyatör görünümü bir cruiser ı epeyce bozuyor bu nedenle aslında yinede olup olmaması gerçektende arada kalınan bir durum bence ama honda nın motorları today gibi 50 cc de bile 100.000 km yi sorunsuz devirebildiği ve bu konuda haklı bir üne sahip olduğu için sanırım honda cebri olmayan tipte hava soğutma taraftarı değil.
Bana kalırsa Shadow un tek eksisi şaftlı değilde kayışlı olmalıydı onun haricinde mükemmel bir cruiser ben onu diğerleriyle kıyaslamıyorum bile
-
08 Nisan 2008, 17:23
#191
tabiiki zincir zırıltısı,yağlaması,bakımı, belli bir kmde değişimi,oringlimi,oringsizmi sorunsalı velhasıl herşeyi problemdir.üstelik yağlamadan sonra temizde kalamazsınız.
şahsen benim için temizlik aşırı önemli..kapalı garajımda bile örtü altına alırım sürekli hiç üşenmeden.
kayış olarak standart olanlar yada özel chooper yapımında kullanılan her iki türüde ben işlevsel olarak uygun görmüyorum..şaft bence en sorunsuzu ve güveniliri diye düşünmekteyim.
soğutma sistemleri ile ilgili bazen forumda yazılıyor...gördüğüm kadarı ile doğru bilinen yanlışlar çok...
en iyi yağ soğutmadır diye tutturmuş mesala..
halbuki yağ soğutma diye bir şey yok..
hava soğutmalılar ciddi risk altındadırlar..belki küçük hacimliler eh işte oda kısa mesafe şehir içinde belki..
üretici firmalar hava soğutma sistemine yardımcı olması için bir yağ radyatörü
eklemişlerdir.amacı enazından yağı bir şekilde soğutup hava soğutmasına katkı sağlamaktır. yoksa tek başına bir soğutma sistemi değildir.bence 500 cc hacimden sonra hava soğutma güçleşir.uzun rampaları çıkarken yada yoğun trafikte eğer kullanıcıları iyi bir kulağa sahipse mutlaka vuruntuları duyacaktır..
toparlıcak olursak
fiyat
kalite
güvenilirlik
marka
sorunsuz uzun yıllar kullanıma yönelik yapısı
görsellik
su soğutma
w-twin olması bu motora sahip olunmasının yeterli sebepleridir
-
08 Nisan 2008, 18:20
#192
enolaguy adlı üyeden alıntı
Hondanın V motor olan cruiser modellerinin zaten hepsi V twindir.
Ama eğer twin derken bu single pin anlamında ise single pin in teknik olarak hiçbir artısı olmadığı gibi motor veriminden dual pine e göre ateşleme açılarından doğan bir miktar kayıp dahi yapar aynı zamanda dengesiz çalışmaya neden olan ilkel bir sistemdir single pin in üretimdeki tek amacı olsa olsa sesi harleye benzetmektir.
Buna Rağmen Honda sırf bu beklentiyi karşılamak amacıyla 1996 yılında bile Shadow un ACE modelinde single pin uygulamıştır. Ama standart modellerinde verimli ve dengeli bir çalışmaya engel olmaması ve vuruntuyu azaltması ve single pin dezavantajını ortadan kaldırması için motorda karşılıklı balans ağırlıkları dahi kullanmaktadır. Kısacası eğer öğünülecek bir durum ise shadow single pin dir.
Bana sorarsanız cruiser illede harley kopyası olacak diye bir şey yok cruiser mantığına göre hareket etmek bence daha doğrudur.
sayın enolaguy ben zaten bunları eleştiri olark yazmadım söylemek istediğim markadan markaya tutuculuk noktalarının değiştiği idi.
tek pin bana göre bir cruiserda en övünülecek şeylerden biridir. evet güç düşük olur düzensiz çalışma sağlar ama bu işin ruhunda o düzensiz "patata" sesi var. yani aynı egsoza sahip bir m800le karşılaştırdığınızda gerçekten çok büyük fark ortaya çıkıyor.
ayrıca ben teknolojiye karşı değilim yeterli ve kaliteli ses ve düzgün bir titreşimi versin gerisi çok problem değil benim açımdan
-
09 Nisan 2008, 04:08
#193
Sayın kaldera diferansiyel konusunda haklısınız kayıştan daha güvenilirdir ben sessizlik açısından kayışı biraz daha konforlu buluyorum aynı zamanda motora biraz esneklikte sağlıyor ama asıl beni aman dedirten şey diferansiyel ötmesidir. Piston segman bir şeyler değiştirip motoru düzeltebiliyorsunuz ama diferansiyel öttüğü anda yapacak hiçbirşey yok motor olsun otomobil olsun bir kaç defa başıma geldi sıfır dişli getirttim yine düzelmedi çünkü iki dişli birbiri ile eşleştirilmiş olmak zorundaymış bunlar aslında fabrikadan eş çıkarlarmış ve çıkmadan önce alıştırılırlarmış ama tabii bizde adam hangi dişli aşınırsa sadece onu aldığı için eşleşmişler karışıyor iyi bir ödeme yapıp dişlileri taktıktan sonra sesi kesemeyip bunu öğrenmek bana bir BMW motor sattırmıştı aynı şekilde otomobillerde de tam bir bela öttüğü anda en iyisi komple yenisi işte bu nedenle kayışa çok itici bir gözle bakamıyorum Aslında sıfır veya iyi durumda bir taşıtın üzerindeki ötmeyen bir diferansiyele iyi bakmak onu hiç bakımsızmış gibi düşünmeyip yağ değişimini aksatmamak yağ sızdırmasını veya terleme yapıp yapmadığını kontrol etmek yani bilinçli olmak şartıyla tabiiki diferansiyelin üstünlüğü ve güvenirliği tartışılmaz bu konuda haklısınız...
Marcos arkadaşım bende eleştiri olarak almadım zaten öyle bir anlaşılma olmasın sakın
Yalnız Shadow un sesi Vulcanın ki gibi çıkmaz doğru çünkü Honda her ne kadar single pin yapsada sanırım bunu sadece adı single pin olsun diye yapıyor çünkü single pin i balans ağırlıklarıyla dengeleyip vuruntulu çalışmayı yinede ortadan kaldırdığı için sesi Vulcan gibi vuruntulu çıkmaz ve bir V twine göre oldukça titreşimsiz çalışır haklısın.
-
09 Nisan 2008, 11:47
#194
hehe enolaguy hocam dediğiniz gibi inleyen nağmeleri bende çok dinledim yollarda çook eskilerde..
demek istediğinizi anlıyorum.
her şey bilinçli kullanıcı olmakta yatıyor...teşekkürler.
örneğin madem konusu geçiiyor..
W-TWİN nedir ne değildir...bende bir şeyler katayım..
ingilizce bir kelimedir. türçke karşılığı ikiz, ikizlerden biri gibi bir anlamı vardır.
her V motor TWİN değildir.yani ikiz değildir. ve ikizlerden biride değildir. benzetecek olursak tek yumurta ikiz kardeşler nasılsa nasıl aynı anda dünyaya geliyorsa.. diğer taraftan üç -beş saat aralıklarla dünyaya gelen ikizlerde öyle farklıdır.
işte buda bunun gibi..TWİN motorun gerçekten ikiz yani TWİN olması için yukarılarda bahsi geçen tek pin ile kranka bağlanmış olması gerekir.
motor düzensiz gibi çalışır pop pop pop sesi veren işte budur.
cruiseri cruiser yapan ; amacında tutanda budur..
hehehe yav bunları aslında boşuna yazıyoruz sanki..buradaki arkadaşlar zaten herkez aynı fikirde...kimsenin kimseden farklı olduğu yok...ama belki yeni alacak olanlara eşsiz bir önbilgi olabilir...
-
09 Nisan 2008, 12:01
#195
Bir Shadow sahibi adayı olarak ben de ufak bir katkıda bulunayım.
Single-pin dual-pin nedir? Gözünde canlandıramayanlar olabilir.
Lütfen aşağıdaki linke tıklayınız.
http://home.cogeco.ca/~rwbaxter/The%20V-Twin.htm
-
09 Nisan 2008, 12:13
#196
-
09 Nisan 2008, 14:31
#197
bu konu hakkında daha önce başka bir yerde yazmış olduğum yazıyı koyayım;
sevgili dostlar, cruiserda lider marka kabul edebileğimiz Harleyin kendine has sesine hayran olmayan yoktur. peki bu kendine has "patata patata" olan ses nasıl oluşuyor farklılık nerden geliyor. aslında sistem çok basit pistonlar tekgözlü kranka ya da tek krank pinine bağlıdır. bu da pistonların birbiriyle düzensiz ilişkisine yani çift krank pinindeki gbi biri patlamadayken diğerinin emme zmanında olmamasına yol açmakta. tabi
tek krank pininde pistonların birbiriyle olan açıda önem kazanmakta harleyin patentlediği 45' v-twinler bu sesi maximum düzeyde vermektedirler. diyeceksiniz "bu bize ne kazandırır?" aslında çift krank pini daha yüksek güç, daha düzenli çalışma ve titreşimsiz bir motor demek fakat tek krank pini istenilen titreşim ve hasta olunan o sese sebep olmakta.
günümüzde japonlar ver diğer cruiser üreticileri de tek krank pini kullanmaktalar örnek verecek olursak
honda: shadow serisi vtx 1300lerde tek 1800lerin performans öncelikli olduğundan çift
kawasaki: tüm vn serisi yani vn900, vn1600 ve en büyük cruiser vn2000de bile tek
suzuki: tüm boulevard ya da intruderlarda çift pin kullanmakta
ilgilenenler içinhttp://www.sa750.com/vtwin/vtwin.htm
-
11 Nisan 2008, 09:09
#198
http://www.ercanmotorcycle.com/honda.html
bu adrese shadow egzost fiatı sordum 550+KDV dedi.demek malzemeye zam gelmiş. Kalıbı belli olan ve seri üretimi yapılan birşeyden nedense bu kadar çok fiat istiyorlar.Halbuki maliyeti 1/4 ü kadardır. işçilik+amortisman vs. bu kadar eder mi? Herhalde bu site sayesinde talep arttı ki vatandaş hemen zam mı giydirmiş.
-
11 Nisan 2008, 10:04
#199
Arkadaşlar Ercan'a iş yaptırmış biri olarak şunu gönül rahatlığı ile söyleyebilirim. Ondan mal alınmaz... Her işi sallama yapar. Mallarının üzerindeki krom 3 gün sonra paslanır. Hele Shadowlara taktığı egzostların biri mutlaka kararır ( kısa manifoltlu olan.) Daha 6 ay önce aynı egzost için 300 YTL fiyat çekmişti bana. Shadow'a farklı egzost takmıyor hepsi aynı. Üzerine Smokehead logosu takar. İlk paslanan odur. Kısacası ona o parayı vermek soyulmakla aynı şey... Bana sissy bar ve çanta demiri için çektirdiklerini anlatsam inanmazsınız. Daha 6 ay olmadı hepsini söküp kroma vereceğim. Pas içindeler...
-
11 Nisan 2008, 10:43
#200
zaten öyle bir saçmalık varki..şaka gibi sanki..
yada bulunduğu açıdan millet yolunacak kaz gibi görülüyor..orijinal cobra ve diğer markaların fiyatlarına eşit olarak yağtığı egsozları fiyatlandırması hiçte uygun değil..
cobra 600 ytl ise onunkilere 80 ytl dahi fazladır..tabii yaptırmayı düşünenler için..
benim açımdan değil iş yaptırmak; motorumun gidonunu tutamaz..
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler