1-)yıllık 351ytl
2-)daha önce hesaplatmıştım kesin olmasa dahi 1.750 ytl civarı idi ama şirketten şirkete değişiyor
3-)yedek parçalar rahatlıkla bulunmakla birlikte pahalı denilebilir. örneğin plastik yan kapak 275ytl civarı idi
4-)tüm markalar için söylüyorum makul fiyatlı çanta (kaliteliyse) bulmak zor
armodeler (çin malı) 90 ytl civarı bulunuyor
held en fazla 500ytl 300 ytl civarı da var
givi 240E civarı
hepco becker ise 400E civarı
ayrıca yaptırmak istersenniz ankarada özel dikane bir yer biliyorum
5-)evet Tgidon orjinal aksesuar olarak yok ama yükseltme aparatıyla birlikte yaptırılabilir fakat motorun yapısı gereği yakışmıyor.
saygılarımla
ankaradaysanız benimle irtibata geçebilirsiniz
marcos2609 verdiğin cevaplar için çok teşekkür ederim.
Ankara'da olduğuna sevindim, sanırım yakında bir shadow alacağım o zaman paylaşacak çok daha fazla şey olur umarım.
bana yardım edenin 40 yıl kölesi olcam hangi alınmalı sizce
1) honda shadow
2)suzuki intruder m800
3)yamaha dargstar 800 yda 650
hepsi nerdeyse aynı fiyat ama hangisi size en iyi
her yöden !!!
ustalar yardım edin lütfen
hayırlı olsun vallahi yeni gibisi yok gıcır gıcır kazasız belasız darısı başımıza
merhabalar
honda shadow hakkında yeterli bilgi mevcut ben diğerlerini karşılaştırayım
suzuki intruder:
fiyat olarak shadowdan daha pahalı. motor enjeksiyonlu, daha şık bir motor olduğunu belirteyim. sahadowla yanyana durduğunda intruderın özellikle ön farıyla daha büyük gözüktüğünü söylemek gerekir. fakat kaldera abimin belirttiği gbi motoru v-twin değil yani harley sesi çıkmıyor.
yamaha dragstar xvs650:
motor diğerlerinden farklı olarak hava soğutmalı. yazın sizi pişirebilir fakat motor kısmında bir problemle karşılaşana rastlamadım. shadowa göre daha toplu duran bir model. fiyat olarak da daha pahalı.
ayrıca şunu söylemek gerekir ki biraz iri yapılı iseniz shadow alçak kalabilir(küçük demiyorum)
bana kalırsa seçenekler arasına vn900ü alın. kayış aktarmalı, enjeksiyonlu, v-twinli ve ortasikletler arasında en şık cruiser. ayrıca aynı vergi diliminde. bence en iyisi(servis sıkıntınız yoksa) VN900
Marcos merhaba, shadow sabinden satanlarda 12900 ytl sıfırı için fiyat gördüm. Acaba resmi bayiilerinde sıfırı için belli bir indirim varmı merak ediyorum saygılar.
piyasadaki satılanlar hangi ülke yapımı?
Hedefi olmayan gemiye hiçbir rüzgar yardım edemez...
bu enjeksiyon yakıt sistemleri genelde düşük yakıt sarfiyatı olarak algılanmakta.
oysa enjeksiyon yakıt sistemi diğer ekipmanları ile bir bütündür.motor üzerine ilave edilen hava kütle ölçer, vuruntu sensörü ,oksijen sensörü gibi parçalardan alınan uygun sinyaller bir beyin ile yakıt yanma odasına uygun karışımı hazırlarlar.
hava debimetresi ilk gelen havayı analiz edecek nem ,toz vb varsa ona göre sinyal gönderecek oksijen sensörü bu gelen hava ile yorumunu yapıp beyine gönderecek, beyinde en uygun yakıt hava karışımını belirleyip enjektöre ona göre yakıt püskürtecek.. basit anlatımı ile olay bu..
tabii bir miktar yakıt tüketimi düşecek.ancak tüm bu parçaların belli bir km ömrü var. yol durumuna göre bu dahada kısalabilir. tüm bunlar avrupa normlarına göre bir standart olsada işlevselliğine bakıldığında maliyetleri aşırı arttırmaktan öteye gitmeyecektir.
en ufak bir sensör arızasında ilk müdahaleyi imkansız kılacak, araç sahibini servis bağımlısı yapacaktır.masraflar ise inanılmaz yüksek.
enjeksiyonlu bir motoru yakıt düşüklüğü için tercih edenler tüm bu oluşacak masraflarla birlikte çok çok pahalıya gelecektir.
karbüratörlü yakıt sistemine bakacak olursak;
bununda kendine has eksi yanları var sıralamak gerekirse
yakıt buharlaşırken ortamdan ısı çeker ve ortam soğur. dolayısıyla havanın içinde su buharı oluşur.
karbüratör üzerindeki ventüri hava, yakıt kanalları yük kayıplarına neden olur, bu da neticede motorun gücünün düşmesine neden olur.
ikiden fazla silindirli motorlarda her silindire eşit miktarda yakıt gönderilemez bu da güç kaybına, silindirler arası ısınma ve emisyon farklılıklarına neden olur.
karbüratördeki yakıtın büyük bir oranı buharlaşır, bu durumda doğabilecek herhangi bir kaçak da yangın tehlikesi ve çevre kirliliği tehlikesi oluşturmaktadır.
Soğuk havalarda silindire giren karışım çok fakir olduğundan motorun çalışması, ilk hareketi zorlaşmaktadır.
eğer motor çalışmazsa sürekli marşa basmaktan boğulma tabir edilen olay olabilir..marş motoru arıza yapabilir. yada akü ile sıkıntı çıkabilir.
sonuç olarak karbüratörlü sistem bana göre daha sorunsuz ve işlevseldir.
su soğutmanın asıl amacı motoru sabit ısıda tutmaktır.bu motor ömrünün uzun olmasını çok etkiler.
siz bir sorunla karşılaşana rastlamadım diyorsunuz ama bunun ölçülebilmesi için belli bir km gerekir.
ve bu süre zarfında çok yoğun trafikte olursa etkisi daha çabuk görülebilir.
bilirsiniz küçük hacimli motorlar uzun yolda belli aralıklarla dinlendirilir..motor şişmesi olarak bilinir.büyük hacimli motorda aynı sorunu yaşar.belki çok hissetmezsiniz ama motor içinde kıyametler kopar..
ve bu tür motor üretimlerinin sebebi tamamen iklimle ilglidir.
ingilterede su soğutmalı pek göremezsiniz. kısaca soğuk iklime sahip ülkelerde hava soğutma tercih edilir.
şu an 12.750 ankarada ama son 2 tane kaldı bildiğim kadarıyla, yani 2007 model. aslında kaçırılmayacak fırsat çünkü türünün son modeli çünkü 2008ler enjeksiyonlu ve çirkin şekilli çift egsozlu vaziyette, piyasada satılanları çok bilmiyorum japon, çin yada yanlış hatrlamıyorsam endonezya idi, fakat herhangi bir şikayet yok şimdiye kadar yani ben rastlamadım.
saygılarımla
2008 modeldeki resim resmi sitedekinden farklımı o zaman?
Hedefi olmayan gemiye hiçbir rüzgar yardım edemez...
kaldera abi ellerine sağlık çok güzel yazmışsın fakat dragstar 650 ile 100.000 yapanlar 150.000 yapanlar var motorumu almadan önce aylarca yerli yabancı forumları takip ettim. bu konuda bir şikayet görmedim. ama elbette çıkabilir.
daha sıcak iklimli amerikada 1600lük 2100lük motorlar da hava soğutmalı. senin söylediğin gbi nasıl enjeksiyon da ek parça ek teknoloji ise sıvı soğutma da öyle. bu yüzden hava soğutmalı bir HD fatbobu (hayalimidr kendisi) gözü kapalı alırım
resmi sitede şu an 2008 modeller gözükmekte temel farklılıkları açıklayım
ilk başta göze çarpan değişiklik egsozun(ne yazık) çift çıkışlı hale getirilmesi. genel hatlar korunmakla birlikte karbüratörden enjeksiyona geçiş olduğu söyleniyor(kesin değil başka bir sitede okudum)
saygılar
yaptığım araştırmayla shadowun enjeksiyonla max hp/devir ve max tork/devirleri değişmiş olduğunu okudumm. buna göre:
2007
maxhp: 45.8/5500d/dak
maxtork:64.2/3000d/dak
2008
maxhp: 46/5500d/dak
maxtork:65.3/3500d/dak
shadow 3000de max torku vermesiyle bana göre cruiserlarda 1 adım öndeydi. şimdilik 2008de bu özelliğini yitirmiş gözükmekte
aynı zmanda yeni olarak rezerv göstergesi eklenmiş. sinyal ve uzunfar göstergeleride gidona eklenmiş. tankda yarımlitre artırılarak 14,6ya çıkarılmış.
tabi artık jiklemizin yerinde yeller esmekte, rezerv butonuda biraz daha küçülmüş
Araştırdıklarını paylaştığın için teşekkürler.
Hedefi olmayan gemiye hiçbir rüzgar yardım edemez...
vallahi abilerim iyiki böyle bir forum sitesi var yoksa bizi piyasada motor satanlar kekleyecek öncelikle çok teskkur ederim bu bilgiler için ayrı bir sorum daha var yani şimdilik shadow içi karar kıldım.peki motoru alırken nelere dikkat edilmeli yani yıl mı önemli yoksa km. yada aksesuar bunun gibi şeyler şimdiden cok sağolun...
açıkcası bi chooper cı olarak bu motor 10 numara harika motor süper yanii ama benım hoşuma SUZIKI INTRUDER daha cok gıdıo hem daha uzun we alçak hem sesi daha gürr benım fıkrım bu...
tabi birsürü öncelikler var
1-)önce km'ye dikkat ederim. fakat düşük km'de olup rodajı iyi yapılmayan bir motor ne kadar km'si az olursa olsun problem çıkartabilir
2-)tabi düşmesi, yatması, kazası olmamalı, egsoz ve grenajdaki çiziklere çok dikkat edilmeli
3-)bakımlarının tam ve zamanında yapılması gerekir
4-)model yılı garanti kapsamına giriyorsa oh ne ala
5-)elbette aksesuarlı olması büyük avantaj. çünkü toplamaya kalksanız 1.500-2000ytl arası tutar ki bu da büyük avantajdır
sonuç olarak dünya standartlarında bir motorun 2.eli ne olursa olsun fiyatın yaklaşık 3te 1ine düşer (tabi bizde bu pek böyle olmuyor), bu yüzden 2. el almak yazdığım kriterlere uygunsa daha mantıklı geliyor bana
shadow:
UxGxY:2550x920x1125
sele yüksekliği:658
intruder:
UxGxY:2510x970x1105
sele yüksekliği:700
sesine birşey diyemem ama selesi daha alçak olduğu için daha uzun durmakta shadow
yazılanlara ek olarak km ile ilgili.
motorun km si eğer düşük ise
ön ve arka ayak peglerini iyice kontrol edin.özellikle ön ayak pegleri çok aşınmış ise mevcut km si ile orantılayın.eğer km düşük ayak pegleri çok aşınmış erimiş ise km ile oynanmış düşürülmüş ihtimali vardır.
eğer ayak pegleri yenilenmiş ise yine aynı ihtimale ek olarak kaza yapmış olasılığıda vardır.
tüm bunlara ek olarak selenin depoya en yakın kısmınıda iyice inceleyin.sele depoya çok temas etmiş boyası üzerinde izler bırakmış ise yine km ile aynı mantıkta orantılayın.
keske her marka ve model hakkında boyle acıklayıcı bılgıler bulabılsek nıtelıklı ve guzel bır yazı olmus emeğinize sağlık.
lütfen Yardım Edin Ustalar !!!
750 Cc Shadow Almayı Planlıyorum Alırken Nelere Dikkat Etmeliyim Sizce....
Yaaaaaa ölürüm Ben Bu Shadow Lar Için Yaaaaaaaa ölürüm ,
Bu Motora Binmeden ölmek Yok......
Yaaaaaa ölürüm Ben Bu Shadow Lar Için Yaaaaaaaa ölürüm ,
Bu Motora Binmeden ölmek Yok......
Şu an bu konu içerisinde 5 kullanıcı var. (0 üye ve 5 misafir)