Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Yarı otomatik vitesli Yamaha FJR1300AS Türkiye'de

    REKLAM ALANI
  1. #1
    memin1857 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Nisan 2006
    Şehir
    Bostanlı, İzmir
    Motosikleti
    Yamaha Fazer
    Scooterlardaki CVT (kademesiz otomatik vites) ile karıştırmayalım. Aşağıdaki linkte detaylar var, çok hoş bir teknoloji.

    http://www.beldeyama.com.tr/www/habe...rler2.html#ycc

    Türkiye'ye sadece 3 tane getirteceklermiş. Uzay teknolojisi heralde. Talep ülkemizde bu kadarmı azdır ya?

    Birde boş vites en altta bu motosiklette. Oda ilginç.

    Aşağıda videolu tanıtımda var:
    http://www.yamaha-motor-europe.com/p...00AS/index.jsp


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    17 Mart 2006
    Şehir
    Antalya
    arabalarda ki otomatik vites gibimi

    aşağıda çalıştırlmasını anlatılmış biraz karışık geldi.debriyajlı motor kullanmak daha basit
    -------

    YCC-S sistemi hem elle, hem de ayakla kullanılabilir. Sistem aşağıda anlatıldığı şekilde çalışmaktadır;

    1- Kontak anahtarına çevirerek "Start" pozisyonuna getirin.

    2- Ön freni sıkarak motoru çalıştırın.


    3- Ayağınızla vites pedalını kullanarak motoru boşa alın. (Vites pedalı en alt pozisyonda)
    Standart, ayakla kumanda: FJR’nizi debriyaj maneti olmadan, vites pedalını ayağınızla kumanda ederek standart şekilde kullanabilirsiniz.

    Gösterge panelindeki dijital bir gösterge hangi viteste olduğunuzu gösterecektir.





    Elle kumanda: Vites değişimini elle kumada edebilmek için, gidon’un sol tarafındaki kumanda gövdesindeki elle kumanda seçeneği düğmesine basın. Düğmenin yanında bulunan yeşil ışık yanacaktır. (Ayakla kumanda sistemi her durumda kullanıma hazır pozisyondadır.)


    4- Sistem, motor yüksek devirdeyken boştan vitese geçirmenize izin vermez.
    Elle kumanda seçilmiş ise; birinci vitese geçmek için sol işaret parmağınızla vites yükseltme düğmesine basın.

    Vites küçültmek için sol baş parmağınızı, vites yükseltmek için sol işaret parmağınızı kullanın.

    5- Motosikleti durdurmak için, normalde olduğu gibi, fren yapın ve aynı anda ayakla veya elle kumada ederek vites küçültün. YCC-S sistemi tamamen durmanıza çok yakın bir süre önce debriyajı ayıracaktır.

    6- Motoru viteste bırakarak park ettiğinizde; sistem durmadan önce ayırdığı debriyajı, motoru stop etttikten 3 saniye sonra bırakarak arka tekerleği kitleyecektir.

    Kullanım sırasında ayakla kumanda dan elle kumandaya, elle kumanda dan ayakla kumandaya geçme: Motosikleti kullanırken istediğiniz an elle kumanda seçeneği düğmesine basarak elle kumanda durumuna geçebilirsiniz. Bu durumda düğmenin yanındaki ışık yanacaktır.
    Ayakla kumanda sistemi her durumda kullanıma hazır olduğundan, vites değiştirme sistemini istediğiniz an - sistem hangi pozisyonda olursa olsun – ayakla kumanda edebilirsiniz. Ayrıca sürüş sırasında istediğiniz an elle kumanda seçeneğini kapatabilirsiniz

  3. #3
    memin1857 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Nisan 2006
    Şehir
    Bostanlı, İzmir
    Motosikleti
    Yamaha Fazer
    Hayır arabalardaki sıradan otomatik vitesle alakası yok. Daha çok bazı Alfa Romeo otomobillerde bulunan şanzımana benziyor. Yani şanzıman bölümü bildiğimiz manual şanzıman ama sizin isteğinzle debriyajsız olarak değişiyor. Yani yarı otomatik olmayan yamaha fjr1300 ile aynı şanzımana sahip. Ama debriyaj yok ve isterseniz elinizle vites değiştirebiliyorsunuz olay bu. Otomatik DEĞİL yani. Otomatik değişen manual şanzıman bu. Otomatik şanzıman bambaşka bir dizayndır.

    Kullanması debriyajlı motordan daha basit. Debriyaj olmadan löngürt diye vitesi ayağınızla değiştiriveriyosunuz. Yada hiç kasmadan gidondaki düğmeye basıyosunuz değişiveriyor.

  4. #4

    Üyelik
    17 Mart 2006
    Şehir
    Antalya
    cup modeller gibimi yani.
    inşallah bu sefer tutturmuşumdur

  5. #5
    memin1857 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Nisan 2006
    Şehir
    Bostanlı, İzmir
    Motosikleti
    Yamaha Fazer
    Benziyor ama bunda gidonda bir düğmeye basıncada vites büyüyüp küçülebiliyor. Cuplardaki çok temel bir sistem. Bu oldukça teknolojik.

  6. #6
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Benim bir fikrim var !
    Cup motorlardaki sağ ayaktan çalışan arka freni sol elciğe alsak ,
    Sol ayakla kontrol edilen olan vites pedalı yerinede
    Yüksek torklu bir elektrikli motor koysakta viteside elden değiştirsek !
    İki ayakta serbest olsa scooterlardaki gibi keşke !

  7. #7
    ylmzzz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Aralık 2005
    Şehir
    Konya
    Motosikleti
    Kawasaki Z800
    Alıntı memin1857 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hayır arabalardaki sıradan otomatik vitesle alakası yok. Daha çok bazı Alfa Romeo otomobillerde bulunan şanzımana benziyor. Yani şanzıman bölümü bildiğimiz manual şanzıman ama sizin isteğinzle debriyajsız olarak değişiyor. Yani yarı otomatik olmayan yamaha fjr1300 ile aynı şanzımana sahip. Ama debriyaj yok ve isterseniz elinizle vites değiştirebiliyorsunuz olay bu. Otomatik DEĞİL yani. Otomatik değişen manual şanzıman bu. Otomatik şanzıman bambaşka bir dizayndır.

    Kullanması debriyajlı motordan daha basit. Debriyaj olmadan löngürt diye vitesi ayağınızla değiştiriveriyosunuz. Yada hiç kasmadan gidondaki düğmeye basıyosunuz değişiveriyor.
    ben alfa romeo kullandım. selespeed teknolojisi olarak geçiyor. formula arabalarından alıntı yapmışlardı. arabalarda direksiyonun arkasında bulundan düğmelerle vitesi düşürüp artırıyorsunuz.

    cuplardaki sistemle aynı değil. cuplarda vitesi değiştirmek için bir güç harcanıyor. fakat bunda düğmeye basıldığında motosiklet bunu algılıyor ve mekanik işlemi kendisi yapıyor. yani dijital kontrolle mekanik bir işlem sağlanmış.
    Korkarak yaşıyorsan yalnızca hayatı seyredersin

  8. #8
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat
    Ertuğrul_Öz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ocak 2006
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Dışı büyük içi küçük sarı şey
    Yabancı bir kanalda bu sistemin animasyonunu izlemiştim. Aslında sistem o kadar da karışık değil.

    Vites selektörü ile vites büyütmek istediğinizde, bir hidrolik motor debriyajı ayırır, bir elektrikli motor ayağın yaptığı hareketi üstlenerek vites büyütür, ve hidrolik motor debriyajı kavratarak vites değiştirme işini tamamlar.

    Sistem herhangi bir sport motorda kullanılamayacak kadar ağır ve geç tepki verse de fjr 1300 ün böyle bir sorunu olmadığı için iyi snuçlar elde edilmiş.
    [COLOR="Blue"]Ne Kadar Yükseğe Çıkarsan, O kadar Yüksekten Düşersin. [/COLOR]

  9. #9
    arinrin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    X9 250 Evo
    Ben Bu Motoruu İstİyorummmmmmmmmmmmmm

  10. #10
    memin1857 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Nisan 2006
    Şehir
    Bostanlı, İzmir
    Motosikleti
    Yamaha Fazer
    Alıntı arinrin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben Bu Motoruu İstİyorummmmmmmmmmmmmm
    Cebinde 37000YTL varsa ve ilk 3e girebilirsen neden olmasın


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler