Selam millet bu er-5 in 800 km bakımı nekadar tutuyor bi fikriniz var mı?
Ben maslaktaki servise sordum 30 milyon işçilik 30 yağ filtresi 15*4 yağ dediler. Her yerde fiyatlar böyle mi?
Birde bu maslaktaki servisi nasıl biliriniz.
Selam millet bu er-5 in 800 km bakımı nekadar tutuyor bi fikriniz var mı?
Ben maslaktaki servise sordum 30 milyon işçilik 30 yağ filtresi 15*4 yağ dediler. Her yerde fiyatlar böyle mi?
Birde bu maslaktaki servisi nasıl biliriniz.
Merhaba,
Türkiye piyasasını bilmiyorum ama 30 milyon işçilik fena değil. Eğer filtre ve yağ fiyatını beğenmediysen kendin alıp götür. (Kabul ederler mi diye sor önce) Hem senin istediğin markalar olmuş olur. Birçok motorsiklet normal arabalarda kullanılan yağları kullanabiliyor. Mesela benim motorda (suzuki sv 650) dizel kamyonlarda kullanılan Shell Rotella T yağı var. Fakat kesinlikle kafana göre bir yağ alma. Kitapçıktan uygun özelliklere sahip mi diye bakmak lazım. En iyisi kullanan birilerinden öğrenmek. Motorlarda yağ şanzımanda da kullanıldığından her yağ olmaz.
Ha bu arada. Bizim burda işçilik saati $75 dolar. Yağ değişımi için bir yarım saat parası alırlar herhalde.
Niye baştan söylemedim bilmiyorum ama, yağı ve filtreyi almışken değiştirmeyi de kendin yapabilirsin. Garanti konusunda ne olur bilemiyorum.
Oktay
(Okumadan imzalamam)
dediğin gibi yağ ve fitreyi aldktan sonra değiştirmekte birşey yok ama garantinin devam etmesi için Bakımların hepsini yetkili serv,slerin yapması gerekiyormuş.
işçilik ucuz ama bu sadece 800 bakımı için geçerli fiyatmış diğer bakımlar daha pahalı olacakmış.
Yağ ve filtre biraz pahalı geldi bana geçen hafta arabanın yağını değiştirdim yağ+ filtre 50 milyon tuttu.
Kawasaki ise litresine 15 milyon istedi yağın. Adam kullandığımız yağ çok kaliteli gibi birşeyler söyledi. yağın çok kaliteli olması gibi bir kavram varmı? Aynı özelliklerde iki yağ arasında ne kadar fark olabilir?
Eren PALA
Siyah Fazer ' 06
Yağın kalitesine göre fiyat değişmesi normal. Fakat servisteki yağın kaliteli olma ihtimali düşük. Motosiklet için özel olan yağlar genelde araba yağının aynısıdır. Üzerine motosiklet damgasını bastın mı 2-3 kat daha pahalı olur.
Yağın sadece kalitesi değil özellikleri de önemli. Hangi sıcaklıklarda çalıştığı. Viskositesi vs. Zaten garantiden dolayı biraz da mecburen gidip yaptıracaksın. Onun için fazla yapacak birşey yok.
Oktay
(Okumadan imzalamam)
Sword, sende Er-5 mi Var ?
Benim Er-5 de tam 800km oldu. Aslında ilk bakımı kitapcıgında 600km yapılması gerekiyor. Bende bu haftasonu bakımını yaptırmayı düsünüyorum. Servis olarak maslakta nereye sordun. Fiyatlar yaklasık olarak aynı kendin yapmadıgın surece daha ucuzunu bulamazsın. Ben maslaktaki performans motora yaptırmayı dusunuyorum ilk bakımda yag filtresi ve yag degisiyormus motorun hava filtresini temizliyorlarmıs , komple butun elektrik tesisatı ve motorun kontrol ediyorlarmıs.
Evet bende de er-5 var (: Sana mail yazmıştım 1 ay kadar önce hatırlarsın belki. Alalı 2 hafta oldu şimdi 500 km de haftaya 800 olur sanırım onun için servise gideyim neler gerekiyor bir soruşturayım dedim Servisin ismine bakmadım ama maslakta 1 tane yetkili kawasaki servisi var. Sen telefon açıp sordun sanırım. Çünki dün ben gittiğimde telefon açan sizmiydiniz diye sordular (:
Eren PALA
Siyah Fazer ' 06
Servisin yerini bi tarif etsene. Ben aradıgımda ellerinde henuz parca fiyatları yoktu gelmesini bekliyorlardı. Sanayide ust katta olması lazım .
z moto da yaptırırsan 90 milyon tutuyor toplamda..
sadece yağ ve filtre değişiyor, 50 mil. sanırım. gerisi işçilik.
maslakta bildiğim kadarıyla yetkili servis yok ama merak ettim.. bi tarif etsene..
IST - FZ6 Fazer
Maslaktaki Performans Motor Honda Servisiymis ve artık kawasakinin de yetkili servisi olmus. Ben tam yerini bilmiyorum. Ama artık oraya gidecegim.
Yeri biraz zor maslak atatürk oto saniiye girince ana caddeden dümdüz devam ediyorsun karşına minik bir ada kavşak çıkıyor onu geçince hemen solda yüksekte duran dükkanlar var oradan giriyorsun soldan 3. sokak. Eğer 7. sokaktan girersen sağda hemen girişte dönerek yukarı çıkan bir yol var oradan üst kata çıkıyorsun. 8. sokaktan girersende sokağın sonunda solda var aynı yol orada çıkarsın yukarıya. İnreken dikkatli olun yol çok tozlu olduğu için acayip kayıyor.
Eren PALA
Siyah Fazer ' 06
http://www.kawasaki-turkiye.com/diger/ys.shtml
Bu arada 7 ile 8 sokak numarası ilk sokak 10. sokak ondan soldan 3. sokak 7. sokak oluyor (: biraz karışık oldu kusura bakmayın.
Eren PALA
Siyah Fazer ' 06
Sagol Sword sen bakımlarını hepimiz birlikte yapsak bi indsirim yaparlarmı acaba Ben koruma demiri içinde arastırma yapıyorum ama henuz ucuz bulmus degilim orjinal koruma demirleri 120Euro koruma demiri için araştırma yaptınız mı?
Bu arada bulusmalara gelinde Er-5 muhabbeti yapalım ?
satria bizim şirkete gelmişti ik dakkada er-5 ile ilgili yaptıgımız muhabbet guzeldi
skullhunter: AA siyah ER5de supermiş yaa
satria: Griside süper abii
muahaha kısaca süper motor bu yaaa
sen biraz dişini sıkarsan beraber gideriz bakıma.
Koruma demirini ben kendim yapmayı planlıyorum ama daha bir türlü fırsat olupta malzeme alamadım elim değmedi. Birde orjinalini görsem daha güzel olacak sadece internette bulduğum fotoğraflara bakarak yapmak biraz zor.
ben bir iki alternatif tasarım buldum
1) http://www.fahrschule-dyballa.de/ER5.jpg
http://www.wiko-motorrad.de/images/medium/99990757b.jpg
http://www.twin500.de/Grafiken/galer...terhappy_2.gif
2) http://zhedoek.free.fr/images/er5.JPG
3) nekadar işe yarar bilemiyorum ama
http://www.jaeger-motorsport.de/imag...550750-ZR7.gif
http://www.jaeger-motorsport.de/images/Pad-K-ER%205.gif
Ben ikincisinin üzerinde duruyorum iyi gözüktüğü başka bir fotoğraf daha var ama adresinin bulamadım.
Son iki resimdeki plastik benzeri malzeme ile yapılmış olan korumaya 'frame slider' deniyor. Asfaltta sürtünürken eriyerek kendini feda etmesi düşünülerek tasarlanmış bir koruma. Motor ve iskeletten daha dışarıya çıkıntı olarak uzandığı için motor devrilirse önce bu parça yerle temas edecek. Metal yerine eriyebilen bir malzeme olması çok önemli. Metal olursa erimek yerine asfaltı yararak ilerleme veya takılıp takla atma ihtimali var.
Oktay
(Okumadan imzalamam)
sword Er-5 orjinal koruma demiri asagidaki resimdeki siyah ve resimdeki gibi krom olarak iki secenegi var. Oktayın soyledigi frame slider bende koruma demirinden daha iyi ama Er-5 in Türkiyede yok
Bu parcanin orjinali 120€ , motosada aynı koruma demirinden getirmis
Motosaya sordugumda ilk olarak 150€ dediler orjinalinin 120€ oldugunu soyleyince anında aynı fiyata indiler.
Orjinalini pek güzel gelmedi bana çirkin birşey biraz motosikletle uyumsuz duruyor bence. Aşağıda fotoğrafı olan model daha iyi bence. Senin fikrin nedir?
Eren PALA
Siyah Fazer ' 06
abi bende son link teki takozlardan koyun bunlardan türkiyede var genelde racingler bunları kullanıyor..
hatırlarsan erhan arif abinin motordada var hger ihtimale karşı aslında takabilirsek onlardan bende alabilirim benim motura...denemek lasım
Tanrı motor kullansaydı racing kullanırdı...
Koruma demiri olayını biraz abartanlar var
Tamam ben sarı motor gibi yapıcam
Eren PALA
Siyah Fazer ' 06
sword senin er-5 ne rengdi kac kmdesin
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)