Yamaha XV950 (Star Bolt) Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
Başlık gayet açık
Kaç kişiyiz? Merak ettiğim çok konu var..
MOTOR
Motor tipi: 4-zamanlı, hava soğutmalı, 4-subap, SOHC, V-tipi 2-silindir
Motor hacmi: 942cc
Çap x Strok: 85,0 mm x 83,0 mm
Sıkıştırma oranı: 9,0 : 1
Maksimum güç: 38,3 kW (52,1PS) @ 5.500 dev/dk.
Maksimum tork: 79,5 Nm (8,1 kg-m) @ 3.000 dev/dk.
Yağlama: Islak karter
Debriyaj tipi: Islak, Çoklu disk
Yakıt sistemi: Yakıt Enjeksiyon
Ateşleme sistemi: TCI
Çalıştırma: Elektrik
Şanzıman: Sıralı, 5-vites
Son aktarım: Kayış
ŞAŞİ
Şasi: çift kızak
Ön süspansiyon: Teleskopik çatal, Ø 41 mm
Ön teker hareketi: 135 mm
Kaster Açısı: 29º
Kaster mesafesi: 130 mm
Arka süspansiyon: Salınım kolu
Arka teker hareketi: 110 mm
Ön fren: Hidrolik tek disk, Ø 298 mm
Arka fren: Hidrolik tek disk, Ø 298 mm
Ön lastik: 100/90-19M/C 57H (Tubeless)
Arka lastik: 150/80B16M/C 71H (Tubeless)
Boyutlar
Toplam uzunluk: 2.290 mm
Toplam genişlik: 830 mm
Toplam yükseklik: 1.120 mm
Sele yüksekliği: 690 mm
Tekerleklerarası mesafe: 1.570 mm
Minimum yerden yükseklik: 130 mm
Ağırlık (dolu yağ-yakıt dahil): 247 kg / ABS 251 kg
Yakıt tankı kapasitesi: 12 litre
Yağ tankı kapasitesi: 4,3 litre
Reklamlar
-
Umarım sıradaki motorum belli bir tecrübeden sonra XV950 olur. Mükemmel makina.
-
Umarim. Pisman olmayacagina eminim. Sevmedigim bir kac yani olsa da artilari inanilmaz fazla.
-
Keşke daha güzel yarı analog gösterge olsaymış. Resmen ucuza kaçmışlar.
-
Aynen oyle. En sevmedigim sey gostergesi. Hadi devir gostergesini de gectim dijital olmasaymis bari. Bir diger sevmedigim yani da sinyal dugmesinin cok hissiz olmasi.
-
saygılar sevgiler;
bende emektar CBR'mi satıp tosunum Yamaha'ma kavuştum ağustos itibariyle. 883 Iron'la XV950 arasında baya kaldım ama şu an Yamaha'yı tercih ettiğim için aşırı memnunum. Harley'e nazaran parça kalitesi inanılmaz yüksek ve sürüşte büyük fark var. Tek zayıf nokta gösterge ama onada insan alışıyor bir zaman sonra. Egzos beklediğimden çok daha keyif verici. 500 kmlik tecrübem sonrası aktaracaklarım bu kadar.
kısacası ben bayaa bi memnunum
-
zengin oyuncağı
-
Arkadaşlar merhaba. Foruma yeni üye oldum sayılır bu ilk postum Yaklaşık 1 buçuk ay önce xv950 aldım. Arka süspansiyonla alakalı bir sıkıntım var motorun önceki sahibinden kaynaklanan bir sorun. Değiştirmem gerekiyor. Ebay de bir ürün buldum fakat orjinal olup olmadığını anlayamadım eğer bilgisi olan varsa bilgilendirirse sevinirim.
http://www.ebay.com/itm/2014-2017-Ya...ZX130v&vxp=mtr
-
tahsingoc adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar merhaba. Foruma yeni üye oldum sayılır bu ilk postum
Yaklaşık 1 buçuk ay önce xv950 aldım. Arka süspansiyonla alakalı bir sıkıntım var motorun önceki sahibinden kaynaklanan bir sorun. Değiştirmem gerekiyor. Ebay de bir ürün buldum fakat orjinal olup olmadığını anlayamadım eğer bilgisi olan varsa bilgilendirirse sevinirim.
http://www.ebay.com/itm/2014-2017-Ya...ZX130v&vxp=mtr
Bu alçaltma kiti, işine yaramaz. Orjinal çıkma satanlar var onlara bak. 50-60 dolara çiftini bulabilirsin..
İkinci el Dragstar alacaksanız bknz: http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/44545-yamaha-dragstar-xvs-650-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi-12.html#post2100035
-
30 Aralık 2016, 14:03
#10
iyi günler arkadaşlar motosikletini satmak isteyen varsa almaya niyetliyim, çok beğendiğim bir model iyi seneler...
-
01 Ağustos 2017, 16:44
#11
Aramızda kullanan var mıdır ? Kışın evladiyelik motorumu alayım istiyorum. Çoğu insan gibi Harley düşünüyorum aslında, son motorumu alıyor olacağım. Fakat Yamaha da epey güzel duruyor. Iron' a nazaran hatta epey mutlu sanıyorum insanlar.
Kullanıcısından bilgi almak isterim.
-
20 Aralık 2018, 01:41
#12
2018 nisan ayından beri kullanıyorum. Sıfır aldım, ABSli modeli.
Dördüncü motorum.
İkinci Japonum Harleysever biri olarak hiç pişman değilim. Belki custom için harley kadar geniş bir yelpazesi olmayabilir ama tasarım ve mühendislik olarak çok tatmin edici.
-
XV950
XV950 R
XV950 Racer
XVS 950A
Sahibindende bu motorda bu secenekler çıkıyor tip olarak hepsi aynı model sanırsam ama aralarındaki farklılık nedir siz hangisini tavsiye edersiniz ?
-
ABS'li olan(lar)ı. Bir de SCR950 varyantı var, onun oturuş pozisyonu daha bir naked gibi, pegler altta kalıyor.
-
alçaltma kitini almaya değer mi ? ne kadar alçaltır sele yüksekliğini?
-
Ben de var bu motordan çok memnunum 2 yıldır biniyorum. Çoğunuz bilirsiniz bi motora bir iki yıl bindikten sonra biriniz kanlanır ve sahibinden e girip motorlara bakmaya başlarsınız. Eğer bu motora sahipseniz ve cruiserdan vazgeçmem diyorsanız tarzı biraz daha agresif sokak motoru olsun derseniz pek alternatif bulamazsınız. Ben Harley 48 i buldum üzerine 15-20bin ekleyince. Biraz araştırın pişman olacağımı anladım pek çok nedenden. Sonra motorumu update yapayım dedim ve onu araştırdım. Üzerinde vance hines egsoz var. Egsoz üç nedenden değiştirilir bence görüntü-performans- ve çoğumuzun nedeni olan ses. Benden önceki sahibi görüntü ve ses için değiştirmiş. Ben performansta ekliyeyim dedim. Araştırdım ki egsoz tek başına performansı artıramıyor. Hava filtresi ve beyin(ecu-fuelpak) istiyor. Marka bilindik iki tane Cobra ve Vince&Hance. İkisini de Türkiye de xv950 uyumlusu sıfırı yok ben satan dükkan bulamadım. Varsa bildiğiniz duyduğunuz yardımcı olursanız sevinirim. Yurtdışında Amerika'da ve İngiltere'de var ama Türkiye'ye getirtmek hem kargo hem gümrük hem de Corona birisü sebebiyle ciddi soru işareti. ABD de bir adam varmış Ivan diye. Bu adam profosyonelce beyini yeniden programlıyormuş eğer yeni bir egsoz ve hava filtresi aldıysanız. Çünkü stok beyin bu yeni ürünlerimizle uyumlu çalışamıyor performansı alamıyorsuz. Ivan diyorki bana kargoyla gönderin 300dolar verin bi de hangi hava filtresi ve egsozu taktığınızı yazın ben programlayıp size yollayayım. Yunanistan'da bi adama da bayilik vermiş. Gönderen getirten memnun olan var mı bilmiyorum? Varsa buraya yazarsa sevinirim. Türkiye'de bu işi yapan var mı xv950 için bilmiyorum. Bu yükseltme işi rahfa kalktı şimdilik. Bunun dışında orjinal yan çantaları bulup alıp taktım. Türkiye de orjinal xv950 aksesuarları o kadar pahalı ki anlatamam. En büyük ve en çok ürün olan site premiummotor.com bunlarda pek çok orjinal aksesuar var. Yan çanta 3000tl. Yan çanta bağlantı demirleri 1000tl. Boşta yan çanta takabilmeniz için arka sinyalleri ileri taşımanız gerekli. Bu aparat 600tl. Fiyatlar üç aşşapı bel yukarı olabilir. Yani bi yan çanta takayım deseniz 5binlik olursunuz. Bu biraz önce bahsettiğim egsoz hava filtresi fuelpak üçlüsü yurtdışında 6000tl burda satan kaça satar siz tahmin edin. Ayak koyma yerleri diğer cruierlara göre biraz geride. Yani poponuza yakın yerde. Onu ileriye alayım dedim. Orjinal kit 3500tl. Yan sanayi bulamadım. Gidonu yükseltelim biraz dedim çünkü oturuş pozisyonu orjinal gidonla bir saat sonra sırt ağrısı yapıyor ileri uzanıyorsunuz çünkü. Sadece gidon 1100tl ve kabloların tamamını değiştirmek zorundasınız çünkü kablolar stok gidona tam gelecek şekilde takılmış. Arka sisybar 5 parçadan mütevellit. İşte sisybar demiri oturak sırt dayama minderi ve arka eşya koyma rafı. Size şunu söyleyeyim sadece sırt dyama minderi küçücük minder 800tl. Setin tamamı 5000ytl civarı. Bunun aliexpress çözümü var tamamı set halinde 1000tl ama malzeme kalitesi sahibinden deki ilanlarda hemen anlaşılıyor. Ön çatalın amartisör koruma körükleri var 350tl motora çok yakışıyor bunu alayım bari dedim. Stok yokmuş. Alt sakal araştırdım Türkiye'de orijinalini satan yok. Yurtdışında 1800tl kargo gümrük hariç. Aliexpress te Harley iron için olanları bir iki kiüçük değişiklikle monte edelirim diye onu sipariş ettim bekliyorum. Bu mesajının içinde bir kaç soru sordum cevaplarsanız sevinirim. Yorumuma yorumda katabilrsiniz. Daha yazacak çok şey var ama yoruldum.
-
Tuning işi yapan cobra parçaları getiren vardı sanıyorum; biraz daha araştırın. Cobra'nın kendi kendini optimize eden Fi2000 PowrPro diye bir ürünü vardı, XV950 alsaydım bunu takacaktım. Filtre, egzoz değişikliklerine otomatikman adapte oluyor, bakarsınız...
O kusmuk gösterge için de Koso'nun harika bir aftermarket ürünü var. Alsam ilk yapacağım değişiklik oydu... İngilizce'de güzel bir kelime var o göstergeyi ifade edecek: abomination.
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:28 ----------
Apache Cycles... (Kadıköy Eğitim Mah.)
-
volkanergune sana aynen katılıyorum. ben de scr950 sahibiyim, egzoz ve aksesuar konularında aynı dertten muzdaribim. çok az sayıda ve pahalı ürün bulabiliyoruz. cobra egzoz kadıköy apache dahil yok, vance & hines ise kadıköy motodium internet sitesinde var, fiyatı 8bin küsür. onun da uyumu, filtresi, packi derken 15binlik oluveriyorsunuz bir anda. insan o paraya cillop gibi bir scooter alır, motorları ikiler. akrapovicin ise uyum sorunu yok lakin onun da sesini beğenmiyorum. cruiserlara yakışmıyor. scr 950 xv950 ile neredeyse tamamen aynı ama aynalar farklı. xv aynası bile bulamıyorum denemek için. ben de genel manada memnunum motordan. eğer xv ile konfor sorunu yaşıyorsanız harley 48den uzak durun derim. topkapıda ferik egzoz bir iki egzoz yapmış star bolt için, fiyatları da 2bin civarındaydı. kullanan biriyle de tanıştık, sesi fena değil ama bana çok iyi gözükmedi. performans uyumu falan hak getire elbette. valla vaktiyle iyi marka bir egzoz alıp ayarları yaptırmış olanlar çok şanslı. mevcut döviz kuru herşeyi daha da beter hale getirdi. cyan sana da katılıyorum. gösterge çok tırt ve bu motorlara hiç yakışmıyor. şu koso göstergeyi satan, monte eden bir yer var mı acaba?
-
Koso'yu maliyetlerine katlanıp yurt dışından kendiniz getirtmeniz lazım maalesef. ABD'ye sık gidip gelen bir tanıdık varsa ona sipariş verilebilir. Harika bir gösterge. Geldikten sonra takması veya taktırması sorun olmaz.
-
Arkadaşlar merhaba bir yıllık motorsuz geçen süreden sonra geçen hafta bir xv950 aldım. 2013 model 14300 km de.
Yıllık bakımları yapılmamıştı serviste yaptırdım ama vites geçişleri biraz tuhaf . Bu zamana kadar kullandığım tüm motorlarda en sert 1. Vites geçerdi. XV de sanki hepsi sert yada benim debriyaj da problem var.Ayırma konusunda sıkıntı yok 1 e takıyorum ayaklarıma geri geri itebiliyorum motorda herhangi bir ileri atılma yok.Yuksek devir kullanırsam geçişler rahat alçak devir sıkışık trafikte vitesler sertleşiyor.
Balataları değiştirmeye değer mi sizce? Motoru uzun yıllar kullanmayı düşünüyorum.Servis açıp görmeden bişey diyemeyiz açmıskende balatalari 1500 e komple seti 6 bine degisiriz diyor. 14-15 bin km de debriyaj kullanım hatasından bitebilir anlarım ama sizce debriyaj tasının zarar görme ihtimali var mı?
Açıkçası biraz canım sıkıldı. Expertiz yapan yetkili servis bu konuda hiçbir şey söylememişti bana.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)