Evet arkadaşlar, bir haftadır fırsat bulup da yazamadım ama iyi de oldu detaylı olarak test etme şansım oldu garantiden değişen parçaları.
Şu NS150'lerde olan 3 devir sıkıntısı, durunca rolanti devrinin yüksek kalma sıkıntısı ve 7500 civarı motorun kem küm yapaması... alışılagelmiş sorunlar. Bunlardan ekstra benim motorumda rolantideyken stop etme durumu da vardı. Bayide test motorunu sürdüm, gerçekten benim motorumun yanında saat gibiydi... Bunu da servise ifade ettim. Servis hava emme borusu burcu taktı. Birkaç gün kullandım ama daha kötü oldu bayılmalar gitmemeler falan... Birkaç gün sonra tekrar gittiğimde karburatörün garantiden değişmesine karar verildi. Bu süre zarfında motorumu kullandım. Parça gelince haber ettiler gittim. Sağolsunlar parçalar değişti... Yeni karburatör takıldı garantiden, hava filtresinin ucuna takılan o hava emme burcu söküldü çünkü o çok da mantıklı birşey değil üst devirlerde havayı iyice kıstığı için bu sefer yüksek devirde motorda bir saçmalama oluyor. Bunun yanı sıra çok yorgun olduğum için tam adını hatırlayamadığım sanırım yakıt emme birşeyi olan parça değişti. Hatta servis aslında karburatörün vs değişmesine hiç gerek olmadığını sadece bu parça ile sorunun çözdüldüğünü ifade etti. Ama ben hazır garantiden gelmişken karburatör değişsin mantığıyla baktığım ve servis yetkilisi de bunun farkında olduğu için karburatör de değişmiş oldu.
Şimdi mi? Şimdi motosikletim harika, saat gibi çalışıyor, rolanti devri hiç yüksek kalmıyor zaten. İlk çalıştırmada stop etme yok. 7500 devirde ani gaz açtığım taktirde çok minik bir gaz kesme olayı var ama motosiklet deneyimi uzun süreli olmayan biri hissetmez bile. Artık mevzudan kıllandığım için hissediyorum bazen diyebilirim. Sakin gaz açmada yok zaten. 3000 devir muhabbeti zaten fazla yoktu bende, hala yok.
Uzun lafın kısası bu sıkıntılar işi bilen biryerde tıkır tıkır bir gün içinde çözülüyor, yeterki garantiden parça isteyin ve gelmesi için gerekli olan yaklaşık 7-8 gün sabredin. Ben bu bahsettiğim şeyleri Bursa yetkili servisi olan Motocross Motorlu Araçlar'da yaptırdım. Hem tavırdan hem ilgiden hem de bilgiden memnun kaldım. Zaten hali hazırda eskiden beri Hyosung marka motosikletimi götürdüğüm bir yer olmasından dolayı sorunu çözeceklerinden ve mağdur etmeyeceklerinden emindim. Tavsiye ederim biraz motoru dinleyin, ne zaman ne tepki veriyor bu detaylarla birlikte gidin derdinizi anlatın bu sıkıntıları çözmek için uygulanan birkaç metod mevcut. Genelde bunlardan bir tanesi sizin çözümünüz oluyor. Bu detayı da servisten muhabbet sırasında aldım.
Bu konuda sıkıntısı olan herkese kolaylıklar dilerim.
Ekleme: Motorum şu an 3200 KM de. Yukarıda 5000 bakımını beklenmesi söylenen arkadaşlar olmuş. Bu detayı da belirtmek istedim. Hiç kendinizi 5000 km ye kadar sıkıntıya sokmayın zaten garanti olayında motoru bırakmıyorsunuz parça gelince arıyorlar sizi. Hee tabi iş yapmak istemeyen bir servise denk gelirseniz oralarda birtakım yalanlar dolanlar, "yok efendim motor açılmamış" vs gibi uydurmason şeyler duyabilirsiniz. Hatta mümkünse konuyu açan arkadaş ilk mesajla ilgili işlem yapabiliyorsa herkes gittiği servisi 0/10 puan aralığında yorumlasın ki elimizde adam gibi servislerin listedi olmuş olsun. Biz de giderken bilelim hangisi iyi hangisi kötü. Gerci her şehirde birden fazla alternatif yok ama en azından büyük şehirlerde fikir sahibi yapmış olur.
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:59 ----------
Bursa - Motocross Motor, Ali Şukla - Puan: 9/10
Çok memnun kaldım. İlgi, alaka, bilgi, işçilik hepsi çok güzeldi. Müşteri memnuniyeti üst seviyede. Randevu kabulü ve motor teslimi saatinde. Motosiklet ve yapılan işlemler ile ilgili sorulara uzun uzun açıklamalı cevaplar alabileceğiniz bir yer. Motoru teslim ederken öncelikle deneyip memnun kalmadığınız birşey olursa ifade etmenizi istiyorlar.
Bir puanı servis çıkış kapısının önüne koydukları müşteri motorlarının üzerinde anahtar bırakmalarından kırdım.
Benim için önemli bir detay.