hakan o çantaların vida bağlantı kısımlarını nerelere taktın motorun?bana resimleyip gönderirsen çok memnun olurum.açıklayıcı bilgilere ihtiyacım var dostum..
hakan o çantaların vida bağlantı kısımlarını nerelere taktın motorun?bana resimleyip gönderirsen çok memnun olurum.açıklayıcı bilgilere ihtiyacım var dostum..
SÖZ KONUSU VATAN İSE GERİSİ TEFERRUATTIR!!!
Uzun yol için gerekli ve kullanışlı olabilir arka çanta, haklısın. Ozaman arka çantaların oturduğu demir aksamı estetik birşey seç de güzel dursun. Benim gördüklerim, spor motor arkalıkları gibiydi, güzel durmamıştı bizim motorda.
Hazer, bu çantayı motora parça takmadan nasıl monte ettin, merak ettim. Ben sırf metal takmamak için heybe şeklinde olanlardan alıcam..
ilker şuan motor fena sarılı ve kış uykusunda ama ben anlatayım sana...çantayla gelen 2 adet metal aparatı arka çamurluktaki sisybar'ın bağlandığı nikelaj metallerin üstüne bağlıyorsun..sonra çantaları o metallere üstten geçiriyorsun..çantaların içinde vida var onları sıkarak motorun üstüne bağladığın metal çubuklara sabitliyorsun...çantaların tekere bakan kısımlarında saç var iç taraftan...alt kısmındada kalın plastik desteği var..çantalar hem kalıplı hemde sağlam...yaylara değdi sorunu falan yok taş gibi durdukları yerde duruyorlar...çantaları çıkarmak istediğinde içerden sıktığın vidayı gevşetip çantaları yukarı çektimmi rahatça çıkarıyorsun..arka koltuk altından geçen deri parçası olmadığı için görüntüde gayet şık..çantalarda kilit olduğu için biri yukarı çekip alır gidermi derdide olmuyor..
walla aklıma şuan gelen ilk şey sissybardan plakalığa kadar demir kaynattırmak.taşıyıcı görevi görecek şekilde..ama plakalığa kaynatırsak o zaman ağır yükleme esnasında plakalık taşırmı yükü bilmiyorum...
---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:52 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:46 ----------
ya benim hatırladığım kdarıyla bizim motorların bir tarafında sanırım sağ tarafında çamurluklar üzerinde iki tane vida vardı gibi 10 ar cm aralıklarla.ama sol tarafta o metal parçaları tutturacağım bier yer varmı?bir de taşıyıcı metal parçalar olmadan tutturmuşsun.çantaları yükleyip doldurunca,çantaları tutan metal parçalardan başka bişi olmadığı için zamanla ağırlıktan dolayı metal parçaların olduğu yerden yırtılma olmasın?
SÖZ KONUSU VATAN İSE GERİSİ TEFERRUATTIR!!!
Plakaya güvenmeyin, kırılıyor, tecrübe ile sabittir
Ben hard arka çanta düşünüyorum, şu an tr de yok, yurtdışında ise çok pahalı, evin yanında motorlara fiberglas döken bir yer var, yan çantaları ona yaptıracaktım yan çizdi, umarım arka çantada da yapamam edemem deyip yan çizmez
İkinci el Dragstar alacaksanız bknz: http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/44545-yamaha-dragstar-xvs-650-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi-12.html#post2100035
ilker sana bu parçadan lazım bence..orjinal sisybar sendede bildiğim kadarıyla..canantaş'tan öğrendiğim kadarıyla küçükyalıda hamdi usta yapıyormuş bu parçayı..havalar düzelsin gidip bir bakacağım inş. hala yerindedir hamdi usta..bak bu resimde görünen çantanın aradan geçen deri parçası altında niklejlı çubuklar var..onların üzerindeki somunları söküp çanta ile gelen metal parçaları takıyorsun..senin motorunda olmama gibi bir durum söz konusu değil..yanlız ben şöyle bir sorun yaşadım..somunları söküp metal parçayı koyunca vidaların boyu yetmedi bende nalburdan bir boy uzun vida alıp taktım..çantanın tekerleğe bakan kısımları yani motora astığın tarafları içerden komple sac kaplı,asma aparatıda bu saclara monteli yırtılma gibi bişey olmaz gayet sağlam..hatta çanta o kadar sağlamki al eline savurarak birine vur bayılt
---------- Mesaj ekleme zamanı: 16:21 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 15:56 ----------
çantaları çıkarıp dükkana koymuştum şimdi hatırladım..enazından onların resmini ekliyim
önden görünümü
arkası kople sac...gördüğün gibi motosiklete takarken sabit demire geçecek kısımlarda metal
iç kısmı tamamen plastik destekli
buda motosikletin üstündeki hali
Çok iyi oldu bu açıklama Hazer. Sırf motora zarar vermiyim diye farklı yan çanta almayı düşünüyordum. Anladığım kadarıyla motora hiç zarar vermeden takabileceğiz bu yan çantaları. Çıkarttığımızda da eski görüntüsü bozulmayacak.
Forumun eski sayfalarını inçeledim, neler yapmışlar öyle motorlara, paslı paslı parçalar kaynaklamışlar falan.. Gözüm korkmuştu.
Teşekkürler. Umarım çanta fuarda biraz daha ucuzlar.
Hakan hayırlı olsun yan çantaların. Benimkisinin aynısından olmuş
Arkadaşlar işlerimin yoğunluğundan pek giremiyorum siteye, girsemde şöyle bir bakıp çıkıyorum. Fazla aktif değilim kusura bakmayın
..::.. GO ..::..
coskun ayaklar altına düşmüş derken ne anlamda söylediğini anlayamadım...ben arka çanta taşıma demirini beğendiğim için resmi indirmiştim ve sitede daha öncede kullanarak nerden yaptırabilirim diye sormuştum arkadaşlara...bu senin motorunun ayaklar altına düşmesine neden olmaz merak etme dostum..güle güle kullan motoruna en kısa zamanda kavuşman dileğiyle
---------- Mesaj ekleme zamanı: 18:37 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 18:36 ----------
sağol orhan
çantayı hazer'inki gibi almak en mantıklısı. ben 90 tl ye aldım çantamı ama bu kadar büyük değil arkası sac değil ve kilitlenmiyor. hatta motora dayanan kısımları hafif aşındı, daha 2 ay olmuştu alalı. bu çantanın işçiliği beğendim. kısacası aferim hazer :D
bu arada arkadaşlar 15w 40 yağ koymuştum motosikletime 1. vitesteyken durağan halde devir düşükken motor boşa ve hatta 2. vitese çok zor geçiyor biraz ara gaz verince geçiyor sizce bu normal mi yoksa 10w 40 yağ ile değiştireyim mi?
Merhaba Sevgili Dostum Hazer;
Herhangi bir art niyetim yok, şaka olarak takılayım istedim, sen bile benim motora benden daha yakınsın, rüyalarımı süsleyen motorum, çantası bile örnek gösteriliyorü, aramızda binlerce km mesafe var, neyse arkadaşlar, Van'a gelecek bir kamyon İstanbul'da buldum, inşallah en kısa zamanda gelecek, soğuk ve kar demeyeceğim bineceğim..
Şarköy'de Sigortacı...
Merhaba Arkadaşlar,
Bu yan çanta konusunda ben de çok uğraştım ve kalıcı bir çözüm ürettim kendimce. Resim koyamıyorum çünkü burada havalar felaket, motor da bir arkadaşın dükkanında duruyor (sağolsun)!.
Ama nasıl yaptığımı anlatabilirim.
Arka çamurluğun her iki yanında da nikelaj bir malzeme var, 2 adet somunla tutturulmuş. Oraya U şeklinde ve biraz dışa doğru eğik (amortisöre değmemesi için) komple krom ve içi dolu malzemeden boru büktürüp monte ettirdim. Tabii U şeklinde olduğu için arka tekerden sıçrayan yağ, çamur vesaire... sürekli çantaya gelecek. Hatta çantaya yük koydukça da çantanın asıldığı yerleri zayıflamaya başlayacak. Bu ve bu gibi sorunları çözmek için de yaptırdığım U şeklindeki borunun boşluğunu komple kapatacak ve çantayı da alttan destekleyecek şekilde paslanmaz malzemeden 4mm kalınlığına L levha büktürüp oksijen kaynağı ile kaynattırdım, sonrasında da parlattırdım. Bu sayede hem çanta amortisöre değmiyor, çamur yağ gibi kirletici malzemeler çantayı kirletmiyor, hem çantanın asıldığı yerler zayıflamıyor, hatta çanta ile egzost arasında 4mm lik saç levha olduğu için çantanın yanma ve egzostun üstüne yapışma derdi de kalmamış oldu. Kullandığım çantanın linkini de veriyorum arkadaşlar, bence bizim motora 10 numara oldu. Resmi mutlaka çekip koyarım.
Umarım kafanızda canlandırabilmişimdir.
http://www.hudsonderi.com/pinfo.asp?pid=304
---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:27 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:25 ----------
Sorunun yağdan kaynaklandığını düşünmüyorum. Bahsettiğin sıkıntıyı çoğu arkadaş yaşıyor. Şehiriçi kullanımda çok sık yaşanır hatta. Ama uzun yolda böyle bir problem kalmaz...
[B][COLOR="Navy"]Dünyanın sorunu, akıllılar hep kuşku içindeyken aptalların küstahça kendilerinden emin olmalarıdır... Bertrand Russel[/COLOR][/B]
[B][I][U][COLOR="Red"]Canan Taş[/COLOR][/U][/I][/B]
yaw hakanın dediğini anladım ama canan abi senin anlattıklarını kafamda canlandıramadım.u şeklindeki krom barların üzerine mi kaynattın L şeklindeki demirleri?u'nun açık yüzü üstte iki vidayla bağlı,tabanda da L şeklinde metal mi var?anlayamadım
---------- Mesaj ekleme zamanı: 10:35 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 10:30 ----------
ahmet o söylediğin durumun yağla alakası yok.yağ en fazla yumuşatır.ben ışıklarda falan motoru boşa almıyorum,debriyaj maneti sıkılı şekilde bekliyorum.mantıklısı da bu diye düşünüyorum.boşa almak için kendimce çözümler üretiyorum.mesela durmama 2-3 metre kala boşa alabilirsin.motor hareket halinde hemen boşa geçiyor.yada durmuş haldeyken biraz hareket ettirirsen birazda gaz verirsen yine boşa geçiyor.yada motor viteste iken durdurup boşa alabilirsin.durmuş halde çok rahat boşa geçiyor motor.ama bu trafikteyken yapılması sakıncalı olabilir.
SÖZ KONUSU VATAN İSE GERİSİ TEFERRUATTIR!!!
Ben en iyisi resmini çekip göstereyim arkadaşlar
[B][COLOR="Navy"]Dünyanın sorunu, akıllılar hep kuşku içindeyken aptalların küstahça kendilerinden emin olmalarıdır... Bertrand Russel[/COLOR][/B]
[B][I][U][COLOR="Red"]Canan Taş[/COLOR][/U][/I][/B]
canan abi ben bugün hakanın çantalarının aynısından sipariş vereceğim feyizoğlundan..takılma kısmına da senin resmini bekliyeceğim.ama ben yinede taşıma demirleri taktırmayı düşünorum L şeklinde olanlardan.sonuç itibari ile ben çantayı doldurup uzun yola çıktığım zaman ağırlıktan dolayı metal sabitleme kısımlarından yırtılması ihtimalini yok etmek istiyorum..arka çanta içinde düzgün bir taşıma aparatı koydurabilirsem arka çantayı da halledeceğim..
SÖZ KONUSU VATAN İSE GERİSİ TEFERRUATTIR!!!
ilker ben istanbulda bekarım ailem yalovada..bahar ve yaz aylarında çok sık yalovaya giderim..annem ve ablamda bol bol ev yemeği verirler bana...kavanovlar,saklama kapları full dolar çantalar..aklının alamayacağı kadar ağır olur çantalar..ama tık yok çantalarda...çantalar eline geçince sende L demire falan gerek olmadığını göreceksin dostum şimdiden güle güle kullan
Hazer merhaba;
acaba son resminikoyduğun motorun önden resmi de var mı?Ben hyosung un orjinal ön camını çok beğenmiyorum;senin resimdeki daha iyi gibi duruyor.
Kolpa Adamları
Şu an bu konu içerisinde 8 kullanıcı var. (0 üye ve 8 misafir)