Hyosung Gv250 Servis Klavuzu icin;
Burayi tiklayiniz.
Hyosung Gv250 Servis Klavuzu icin;
Burayi tiklayiniz.
►Forum Kuralları◄ ►Moto Aktuel◄ ►Türk Dil Kurumu◄
Herkes düşüncelerinde yanılabilir. Ama aptallar bir türlü yanıldıklarını anlayamazlar. Cicero
benim gv250 de şehiriçi 9 lt ile 250 km gidiyor.
[COLOR="Red"]motorcu değil choppercı olmak.....kıvırtmak değil kafa sallamak::xrock::.... varmak değil yolda olmak.... boyun eğmek değil özgür olmak..... hevesle değil tutkuyla bağlanmak...[/COLOR]
[IMG] http://www.allstategarage.com[/IMG]
Benimki sehirici 250 km 10 lt yakmıstı en son. 100km 4 lt oluyor bu hesapla, biraz fazla sanki - burada soylenenlere gore- Ben henuz acemiyim ve bujilerin ayar zamanının geldigini dusunursek ileride azalır diye dusunuyorum
Ben aldığımda depoyu fullemiştim bitmedi daha ehliyet olmadığından az geziyorum ama ehliyeti almama 3-5 gün kaldı o zaman asıl sarfiyat miktarını öğrenirim bende.
..::.. GO ..::..
arkadaşlar 2009 st kanuni ler gelmiş...aradım ve sordum enjeksiyonlu modellermiş. işte link...
http://www.sahibinden.com/2009_s_t_g...XQQdisplayitem
Enjeksiyonlu olması iyi fakat ben bu 2009 modellerin egzoslarını beğenmedim bir türlü
..::.. GO ..::..
bence yeni egzoslar daha güzel....
Yeni birşey tesbit ettim gv250nin yağ seviyesi kontrol camında F(full) geçkin yağ koyarsanız yani 1.6 kg üzerinde yağ koyarsanız motorunuzun performansı düşüyor ve hatta silkeleme yapıyor.Sorunu buldum
1.4 lt civarı performans çok iyi 1.6 dan sonra düşüyor.Benmi gibi fazla yağ koyupta motora iyilik yapıoyorum diyenlere duyrulur.Kesinlikle full çizgisinin üstüne geçmesin yağ seviyesi. tabiki yağ kontolü için motorun marşına basıp belli bi süre çalıştıktan sonra stop edip 5 dakika sonra düz zeminde dik boziyonda kontrol etmek kaydıyla.
[COLOR="Red"]motorcu değil choppercı olmak.....kıvırtmak değil kafa sallamak::xrock::.... varmak değil yolda olmak.... boyun eğmek değil özgür olmak..... hevesle değil tutkuyla bağlanmak...[/COLOR]
[IMG] http://www.allstategarage.com[/IMG]
arkadaşlar günaydın.öncelikle hepinizin ramazan bayramını en içten dileklerimle kutluyorum. dün antalyada ne kadar motor bayisi varsa dolaştım.kanuni bayisinde 2009 model enjeksiyonlu gv250 ler vardı st kanuni olarak.global ile davası ne oldu bunun diye sordum.elaman bundan sonra biz satacağız dedi.hatta kuralkan bizzat bayiilere hyosung markalı modellere sakın yedek parça vermeyin demiş.daha sonra hyosung bayiisine gittim,oradaki satış elemanı dava ile ilgili birşey bilmemekle birlikte.hyosung satmaya devam edecek dedi.ama adamın elinde 2009 lar gelmemişti.yakında gelecek ve fiyatı belli değil dedi.şimdi her iki taraf ta satmaya devam ediyor.hyosung un 2009 u antalyaya daha gelmemiş.sıfır olupta 2007 yada 2008 satan var ama.st kanuıni ise 2009 model gv250 yi 7600 ytl den satıyor.ben hiçbişi anlamadım bu işten.paylaşmak istedim..
arkadaşlar bir şey daha soracaktım ama unuttum.antalyada 2007 model olupta sıfır km bir gv 250 vardı.6500 ytl istiyor.sizce fiyat nasıl?ben onu alsam rodajını kendim yapsam diyorum.sonuçta sıfır km motor.ne dersiniz??
hyosung markasına yedek parça vermelerine gerek yok.Globalle işimizi göreceğiz.piyasada hyomu fazla kanuni mi?? sonuçta kaybeden onlar olur.
2007 model sıfır gv250nin 2006 yılının ortalarında birleştirip satışa sunulduğunu düşünürsek.Motor 2 yılı aşkın bir süredir vitrinde yattığı anlamına gelir bu da bazı çekinceler yaratabilir.6500 YTL fiyatını biraz daha düşürürsen hiç kaçırma derim.
güneş biraz gösterince kendini benim asiye hemen çıkalım dedim ve 19980 olan km sayacım bugün 20.000 km olmuştur fotolarda biraz pis pasaklı çıkmış kusuruna bakmayın bayadır dip köşe temizleyemedim motoru.
[COLOR="Red"]motorcu değil choppercı olmak.....kıvırtmak değil kafa sallamak::xrock::.... varmak değil yolda olmak.... boyun eğmek değil özgür olmak..... hevesle değil tutkuyla bağlanmak...[/COLOR]
[IMG] http://www.allstategarage.com[/IMG]
Global son yaptırdığı baskında üzerinde mecburen hyosung yazan tüm yedek parçalara el koyduğundan dolayı parça satımında dikkatli davranıyorlardır.
Hedefi olmayan gemiye hiçbir rüzgar yardım edemez...
Arkadaşlar merhabalar; bu arada Yörük kardeşim üzgünüm senin adına senin bahsettiğin motoru Oğuz Motordan bugün ben aldım. Lakin ben acemi chopper cı yada cruıser cı olarak meraklandım. Doğrusu yaşım 35 ve hiç motor kullanmamıştım. Kanuniye bende gittim. Aynı şeyi onlarda bana dedi. Ama yasal olarak Sanayi ve Ticaret Bakanlığı ithal edilecek her ürünün en az 2 yıl mekanik ve en az 7 yıl yedek parça garanti zorunluluğu getiriyor. Aksi halde global motora ithalat izni vermez. EN son global motor 2007 model getirebilmiş ise 2007 artı 7 2014 e kadar sağlamak durumunda aksi halde Kanuniyi bile dava edersin. SAnayii bakanlığından ithalat izni almış olabilirler ama garantisine bakmalılar bakmazlar ise devlet vatandaşını kandırmış olur ki; buna izin verileceğini sanmıyorum. Çünkü bu tür ithalat hukuku resmen doktora konusu satış temsilcisinin demesi ile olmaz. Dava edersin o motora verilen para kadarını kanuniyi mahkum edersin. Her ne ise;
Bende Keeway Land Cruiser ile Hyosung GV 250 CC arasında resmen kafayı yedim. Yörük arkadaşımın dediği gibi sıfır kilometre 2007 model GV yi 6500 YTL'ye peşin tık paraya ben aldım. Lakin motordan hiç anlamam. Hayatım daki ilk motorum düşünün artık. Korkunç bir adrenalin salgılandı her ne ise.. DAha sonra keeway land cruıser baktım. Fena değildi. Ama GV daha tok duruyor işçilik belli ediyordu. Eşim bile farketti. Yalnız şunu demek istiyorum, Keeway daha çok dayanıklılık üzerine Hyosung performans üzerine gibi idi. Her ne ise 5000 ytl keeway yerine 6500 verip 2007 model sıfır Hysoung GV 250 cc aldım. Usta aküyü taktı. Benzin koydu. Bu aleti ben götüremem dedim. Yardımcı oldular. Ben arkaya atladım. BU arada bayiiden bir kaliteli disk kiliti, branda ve kask almayıda ihmal etmedim. Eve geldim. Ustaya anlat dedim. Başladı anlatmaya. Anlamıştım. Bekle dedim. Cesaret atladım üzerine ama çok ağırdı ya. Neyse dengede tuttum. Vitesi taktım. Hafif gaz ve debririyaj telini bıraktım aman allah fırladı ve ben üzerinde idim. Yaklaşık 50 m sonra 6 m lik yerden koca motoru 2.5 m döndürdüp sanki 30 yıllık motcu gibi. Cesaret geldi. Ustanın yanında bir dönüş derken motor firladı, dönemedim allahtan freb panik yok devirmek üzere usta destek verdi. Panik yoktu ama korku vardı. Waoww dedim ya. Neyse içeriye usta soktu. Akşam arkadaşım geldi motoru gösterdim cayır cayır duruyor. Motor çok tok ve gösterişli bakan tekrar kafa çevirir. Keeway de o gösteriş yoktu. Ama bende de motoru tekrar binecek cesaret. Arkadaşa bekle bari çalıştırayımda sesini dinle dedim. Çalıştırdım. Ses çok tok ve güçlü idi. Arkadaşım şok sadece bakıyordu. Binelim dedi. Bende hadi be binelim dedim ataladı inanılmazdı ya.. Garajdan çıktık. Vitesleri taktım. Motor çok güçlü idi ama şanzuman sert. Yada bilmem bana öyle geldi. Ya bir anda 80 olduk yavaş mavaş tekrrardan motor 80 oluveriyordu. Ve kazasız tekrar garaja geldiğimizde 17 km yazıyordu. O arada sağ bacağımı ekzoz yaktı. Ama heyecendan acı yoktu. Gece saat 11 de trfaik azalınca tekrar bindim. Tam 30 km yol yaptım. Şİmdi gelelim artılar eksiler..
Artılar;
1. Motor süper güçlü, füze gibi, bir anda rodajı modajı unutup 90 a bile fırlamışım. Hemen yavaşladım. Motorda güç isteyenlere bire bir alet. Sınıfında o pahalı motorlara bile kesinlikle ciddi rakip olur. Tek kişi iki kişi hiç güç kaybı yaşamadım. İkisindede aynı tepki vardı.
2. Çok dengeli, motor tank gibi ağır olmasına rağmen bıraksan kendisi yolunda gidecek. Fazla bişey yapmaya gerek yok. Süper bir denge ve dizayn var. Sanki 30 yıllık motorcu gibi üzerinde rahat ve dengeli durdum.Hız için yaratılmış gibi. Kadran üzerinde 160 var. ?
3. Görüntü tam bir Cruiser, caf cafı çok keewaydan çok daha dolgun.
4.Motor sesi çok hoş insana zevk veriyor. 90 da titreme filan yoktu. Rodajda olduğu için sadece 15 sn bu hızda durdum.
5.Yakıtı daha test edemedim en kısa sürede söylerim. Ama 10 Ykrş civarı dediler.
Eksileri;
1. Kesinlikle başlangıç motoru değil; başlangıç düşünen arkadaşlar tekrar düşünmeliler.
2.Fizik olarak güçlü olmak gerekiyor, zayıf erkekler bile motoru zapt edemeyebilirler. Şaka yapmıyorum. Bence yazılandan daha ağır bişey +20 kg fazla gibi geldi bana.
3.Şanzuman çok sert, yada bana öyle geldi bilmiyorum. Çlank çlunk diye ses geliyor. Şanzumanı daha sonra 2 demi 3 demi 4 demi bilemiyorsunuz. Lamba kırmızı olunca tek tek vites küçültüyorum. Bu da bana zor geliyor. Direkt debraja basıp durabilirim ama sonra 1. vitesi bulamam diyorum.
4. Vites geçişlerinden sonra gaz yeme ve gaz kesmelere çok tepkili bunu ben bir mühendis olarak motor gücünden kaynaklandığını sanıyorum. Bu motor normalda 18 HP üretmesi gerekirken DHOC motorlar 28 Hp yapmışlar. Hatta şanzuman sertliğini bile bu tork gücüne bağlıyorum. Gaz verilince iki kişinin sırtını yapıştıryor gaz kesince öne salıyor. Yada bilmem rodaj sonrası herşey yerine oturur daha uyumlu çalışır.
Şİmdiklik diyeceklerim bu kadar yarın resimlerini çekip koyacağım. Ayrıca Antalya Serik arasına gidip geleceğim. Yaklaşık 90 km lik bir yol olacak inşallah sorunsuz olur. Yine tecrübelerimi yazacağım.
Tüm arkadaşlara iyi geceler...
Arkadaşlar yazmayı unuttum umarım forum bunuda ekler;
Artıya;
Motor benim gibi acemi bir sürücü dengesizce sağ sol yapsa bile sanki dengeleyicileri var hemen düzenine geçiyor, ayrıca virajlara tüm motorcu arkadaşlarım dikkat diyordu. Benim en keyf aldığım yer dönüşler ve virajlar oldu.
Sesi çok güzel ama demiştim galiba.
Eksiye;
Vitesin boşunu bulmak çok zor, 1 le 2 arasında dedi bana servis lakin o arayı bulmak için profesyonel motorcu olmak gerekiyor. Genelde viteste motor kapıyor açarkende viteste olduğu için açılmıyor. Tekrarda boşu arıyorum.
hayırlı olsun selka.. doğru bir seçim yapmışın.. ilk motorun olacağı için 2.ellerede bakabilirdin ama bu motor seni bayağı götürür bence.. uzunca bir süre yükseltmek istemezsin.. kalite ve performans açısından land cruiserdan zaten daha iyi gv250.. tekrardan hayırlı olsun.. kazasız belasız sürüşler dilerim
hayırlı olsun selka..rodaj bittiğinde vites geçişleri rahatlar,herşey yerine oturur yavaş yavaş..allah kazasız belasız keyifli sürüşler nasip etsin
Selka hayırlı uğurlu olsun dostum,
valla yazını okurken 3 ay öncesine haziran sonuna döndüm biranda, ilk motorum olan gv250 mi almıştım arkadaşım da ufak bir eğitim veriyordu, aynı hisleri yaşamış hatta gücünden korkmuştum
3 gün sonra biranda ben bu motoru sürerim ya deyip yollara çıktım şu an 5000 km nin üzerine çıktım, gerçektende çok güzel bir seçim yapmışsın
dediğin gibi ilk motor olarak çok uygun değil ama yeterince bisiklet ve araba tecrübesi olan biri biraz çalışarak rahatça kullanabilir
bu arada yakıt sarfiyatı meselesi için de 100 km 3.5 lt civarı harcıyorum yani kısaca 10 ytl benzin atıp işe gidip geliyorum bu 100 km yol yapıyor ancak giderken işe geç kaldıysam ki bu gidiş 130-140 km civarı hızla gidiliyor demek bu durumda tabii 10 ytl i aşıyor
bu arada mrock motorda silkeleme sorunu bende de oluyor hatta 5. vites 5000 km de birkaç kere motor gaz kesti ve gaz koluna hiçbir tepki vermedi ancak vites düşürerek tekrar normale döndürdüm aleti, gerçi bakımda hava filtresi değiştirip karbüratör ayarı yaptırınca bunu kesti ama arasıra silkelemeyi bende de yapıyor, yağ tüyosu için sağol bende fazla mı diye kontrol edeyim artı bir bilgide benden bu tür sorunları 6000 devirin üstünde asla yaşamadım, bu alet manyak düşük devirleri sevmiyor, 7000devire daya senden iyisi yok
bende birkaç resim atayımda yazımı noktalayayım uzun oldu biraz ama ne zamandır yazmıyordum idare edin artık
ayvalık yolunda
bu da bandırma yolunda milli artçım kardeşim ile yorgunlukdan can vermek üzereyken
[B][COLOR="Red"]Hayatında birkez motora binip de zevk alan insan bir daha hiçbirşeyden zevk alamaz...[/COLOR][/B]
Eyvallah tüm arkadaşlarıma.. Bugün Hyosung Antalya servisine gittim. Servis pek beklediğim gibi değildi. Doğrusu bir an için motoru emanet bile etmek istemedim. Lakin adam işi çok iyi bilen 50 55 yaşlarında birisi idi. Klaksiyonum çalışmıyordu hemen değiştirdi. Bindi test etti yağına baktı ufak tefek sağına soluna baktı herşey iyi dedi. Şu an 100 km 'de sadece benzin göstergem düzenli değil servis şamriyeli takılmış olabilir dedi. 1000 km de gel hem yağ filtre değiştirir hemde benzin göstergesine bakarız dedi. İyi dedim yalnız ben 700 yada 800 km de gelmek isterim dedim OK dedi. Sanırım plaka ve ruhsatımda Çarşamba çıkacak doğrusu plaka olmayınca rahatta dolaşılmıyor. Daha ehliye müracat edeceğim lakin nereye nasıl hiç anlamam. Neyse sert olduğunu söylediğim vitese servis normal dedi bu tür mekanik rahatsızlıkları rodajdan sonra konuşalım dedi. Diğer ustada tam rodajın yaklaşık 3000 km yi bulur dedi. Ama asıl ilk 1000. Bu motor aşırı sıcak ta dedi. Düşük devirli kullanıyordum. Genel de 5000 6000 de vites yükseltip 3000 4000 devire indiriyordum. Rodajı filan boşver dedi servis. Motoru dinle sen anlarsın dedi ama ben önümdeki devir saatine bakıyorum. Dönerken bu cruıser sürekli devir saatini 7000 8000 isitiyor. Düşük takati sevmiyor. Ama gün geçtikçe iyi bir karar verdiğimi düşünüyorum. Bir sorum daha var bu motorlar mesela 100000 km yaparmı? Yada bir jinlun diğer çinlilerin motoru kaç km yapar? Birde motor yağı olarak valvalin 10-40 kullanırım dedi. Bu yağ hakkında bilgisi olan arkadaş yada GV sine hangi yağı koyuyorsunuz? İyi günler... Tercihdarlar....
Bu arada yarın bende resimlerimi koaycağım.. İnşallah....
SOSYAL BİR MESAJIM KALMADI ARTIK BU İNSANLIĞA
yağ olarak klasik 10-40 kullanıyorum bende, bir de motor 10000 yaparmı demişsin de benim ki şu an 15000 de ve sorunsuz, bir seferde 10000 diyorsanda motor yapar belki ama sen yaparmısın bilemem, benim arkadaş ve motorun eski sahibide tatilde 15 günde 5000 falan yapmıştı 600rr la gezdiği içinde sürekli full gaz 140 km ile seyretmesine rağmen sorun yaşamadı, yani için rahat olsun
[B][COLOR="Red"]Hayatında birkez motora binip de zevk alan insan bir daha hiçbirşeyden zevk alamaz...[/COLOR][/B]
selka doğru seçimi en uygun fiyata bitirmişsin.Kasasız belasız uzun yıllar kullanman dileğiyle
İlk motosiklete binmenin heyecanı ile hissettiğin güç 500 km sonra sana sıradan gelmeye başlayacaktır.İşte bu noktada değişiklik arayışları bir hastalığın başladığı anlamına gelecektir.
kitapçığında incelediyseniz Shell advance yağları tavsiye ediliyor. İlk yağ ve filtre değişimine kadar motoru zorlamadan değişen hız aralıklarında kullanman uygun rodaj için idealdir. Tekrar hayırlı olsun.
Hedefi olmayan gemiye hiçbir rüzgar yardım edemez...
Şu an bu konu içerisinde 5 kullanıcı var. (0 üye ve 5 misafir)