türkiyeye hiç gelmemiş bir efsane
türkiyeye hiç gelmemiş bir efsane
301 e benzin dayanmıyordu buna hic yetmez di
4 zamanlı olsa enjeksiyonlu başka motor satılmazdı
4 zamanlı zaten
üzüldüm bak şimdi
3 sene 301 kullanmış biri olaraktan gercekten üzüldüm bu motorun ülkemizde olmayışına
mavi olan süper
Teknik özelliklerini bulup da koyalım netten MZ bir efsane, 251 ve 351 i zamanında aşık olarak kullanmıştım, bunu da merak ettim şimdi
Poturdak
ben bundan sirkecide görmüştüm.mağazada duruyordu.polis motoru filan olacak demişlerdi.sene 1992-1995 arası bişeydi tam hatırlamıyorum.ama hayran kalmıştım o zaman.demekki satılmamış,sadece göstermelik getirilmiş.....
Biliyorsan konuş,ibret alsınlar...
Bilmiyorsan sus ki,seni ADAM sansınlar...
Bu geldimi Turkiye'ye????
Bilen gören varmi?
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
pardon dostlar t yazıcağıma d yazmışım herkesten özür teknik özellikleri aşağıda
Model Mz rotax 500 cc
Yıl 1992
Motor Hava, dört zamanlı, tek silindirli soğutulur.
Kapasitesi 494
Çap x Strok 89 x 79,4 mm
Sıkıştırma Oranı 9.2:1 İndüksiyon
Ateşleme / Başlangıç
Maksimum Güç 34 hp @ 7000 rpm
Max Tork 35 Nm @ 6500 rpm
İletim / Sürücü 5 Hız / zincir
Ön Süspansiyon
Arka Süspansiyon
Ön Frenler Tek 260mm disk
Arka fren 160mm Drum
Ön 90/90-18 Lastik
Arka 110/80-16 Lastik
Kuru Ağırlık 149 kg
Yakıt Kapasitesi 23 Litre
---------- Mesaj ekleme zamanı: 15:13 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 15:03 ----------
bu model MZ 1000S bunu hiç görmedim fakat yanıyorda olabilirim bunun 1000st modelini kayalar motorda gördüm gibi hatırlıyorum emin deilim ama
körlerin arasında tek gözlü adam kendini kral sanır
sırf yazdıkların için araştırdım neymiş bu rotax diye tatmin edici bir sonuç bulamadım sonra canciğer arkadaşım hemde ustam rafet abimin yanına gittim f650 motoru topluyor o sıra hem muhabbet hemde motorla ilgili konuşuyoruz şöle bir kelime geçti bu şanzıman senin motara uyuyor biliyormusun diyor şaka yapıyorsun diyorum yok valla diyor bi bakim ya olmadı takalım hocam diyorum gülüşüyoruz şanzıman açık vaziyette silindirin dış yüzünde 650 yazıyor ne makina ya diyorum bizim motosikletlerde bunu düşünmek süper valla diyorum o sıra hemen silindirin üstündeki yazı dikkatimi çekiyor yazan yazı ROTAX
hemen konuyu anlatıyorum bu makinalar bize geldi ama fiyatta anlaşamadık çok para istediler geri gitti dedi nerden nereye dedim içimdende sana teşekkür ettim tatlı su motorcusu olmasaydı asla bu kadar irdelemez bunuda bilmezdim dedim sonradan öğrendiğim şey ise ROTAX şanzımanların yamaha bmv mz ve aklına gelebilcek bütün motorlarda kullanılmış ve hala da kullanılıyormuş teşekkür ederim iyiki sizin gibi arkadaşlar var
körlerin arasında tek gözlü adam kendini kral sanır
bektanist tesekkürler...mz efsanesine ve genel motosiklet kültürümüze katkından dolayı.
Rotax avusturya yapımı dünyanın en dayanıklı motorlarını ürettiği söylenen markalardandır. Bu nedenden olmalı BMW f650 ve versiyonlarının hepsinde Rotax makineyi tercih etmiş ve senelerdir de bundan vazgeçmemiştir.Ki sanırım sadece BMW markası bile bu konuda sağlam bir referans olmaya yeterlidir. Ve f650 kullanıcıları makinenin torkunu çekişini ve sağlamlığını iyi bilir.
Bu arada f650 ler Avusturya yapımı motoru,italyan tasarımı ve Alman imalatı oluşları ile tam bir ortak yapım sembolü gibidir. Sanırım parça fiyatları dışındada kullanıcısını memnun eden bir model..
Konuyu hortlatalım, daha önce görmedim bu başlığı.
Ben 97-98 yıllarında İstanbul Mecidiyeköy de vitrinde bir tane görmüştüm. Sarı renkte sıfır bir motordu.
Görmüştüm derken bir kere değil, sürekli görüyordum.
"normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"
4 zamanlı ama hem torku hem de gücü şimdiki motorlara göre çok düşük. Ama o zamanlar için muhteşem bir motordur mutlaka. 20 sene öncesinden bahsediyoruz.
İşte o motor hala istanbul'da sanırım.Zamanında değeri bilinmemiş büyük ihtimalle.
Kurubuz tek silindir suzuki savage lar 2005 e kadar satıldı,650 cc olmasına rağmen 32 beygir idi en fazla.Rakamlara bakma.Bu alet zamanında okuduğum bir makalede en iyi on low-budget touring(düşük bütçeli) motorundan biri seçilmişti.
Grenajlı olanlar SAXON ve FUN diye de geçer.
Kolpa Adamları
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)