Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Street Rocket Yamaha FJ 1200

    REKLAM ALANI
  1. #1
    initial-D - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2013
    Motosikleti
    FJR 1300
    Zaten hoşuma gidiyordu,bir akşam şakayla karışık alalım muhabbeti oldu,ertesi akşam pazarlık yaptık aldım.















    1990 model, 26,000mil yazsada 50.000 km civarında gerçek kmsi.1996 trafik çıkışlı yada tr ye 96 da girmiş bilmiyorum.son 3 sahibi tanıdık.Eski ama yorgun bitik bir makine değil.Kafa grenajı önceden beyazmış aldığım arkadaş gövde rengine boyattı yan yatma sonucu yandaki motosikletin ayaklığı kafa grenajını delince.
    Arkada sıfır metzeler lastik var, aldığım sabah sanayide bakımını yapan usta sıfır ayarında birde ön lastik verdi bridgestone.muayeneyi geçen hafta yaptırmıştı aldığım arkadaş.Ben sadece 3lt yağ değişimi yapıcam dün fırsat olmadı.Yedek depo geçiş otomatiği çalışmıyor onun haricinde çalışmayan aksamı yok,zaten çalışmayacak kadar donanımda yok ya

    1200 cc 130 hp 108nm tork, sıralı 4 silindir makinesi var.10.000de kesiciye giriyormuş ki 90 model 1200cc için çok bile.5 ileri vites.önde çift papatya disk var arka disk ise motosikletlerde pek görülmeyen otomobillerdeki gibi deliksiz disk ama içersinde hava kanalları var.Ayarlanabilir amortisörler ve sonradan takma 1700tl ye alınmış devil egzoslar var üzerinde şuan.Susturucu tıpaları takılıyken gazlandığında bile bağıran bir makine değil.Tıpaları sökünce 1000lik racingler gibi sesli,gece eve geldiğimde 5-6000 devirde mahalleyi ayağa kaldırırım.Racing makine değil sport touring, bugüne kıyaslarsak gsx-r 1000 değilde hayabusa gibi olduğu sınıf.Sınıfında kawasaki gpz 1100 ve suzuki gsxr 1100 ile kıyasla kilosuna rağmen yavaş sürüş ve şehiriçi kullanımında en rahat ve çevik olduğu için street rocket lakabını gördüm 1-2 yerde

    Hayatımda kendi motorum olan 150lik çinli ile yaptığım 6000km(2 ayda) haricinde hiç deneyimim yoktu başka motorda.117 kg motosikletten sonra bunun 260 kg ağırlığı korkuttu biraz.Özellikle aldığımda bakım yaparken usta ile ön tekeri sökmek için burnu aşağı düşmesin diye arkasına oturmama rağmen dengeleyemememiz iyice ter yapmaya başladı bende.dükkandan çıkarırken ayaklarımla geri geri itemedim yerler mıcırlı olduğundan ve daha marşa basmadan canım sıkılmaya başladı "nabıcam ben bununla"diye.Marşa bastık ve usta"kaldırırken gaz verme alışana kadar,sen debriyajı bırak o yürür" dedi ki hakikaten öyle.Sanayiden çıktım ve 10-15 km gezindim anladımki o kadar ağır değilmiş giderken.Emniyet şeridi olmayan 2 şerit yolda ayağımı koymadan artçıyla dönüş yapabildim.Motor kullananlar daha iyi anlar bu dediğimi.Ağırlık tekrar başıma bela oldu bu sabah,garajda soktuğum kapı, oda kapısı genişliğinde olduğundan motorun burnuna geçip geri geri ittirirken 1 karış yükseklikte eşiğe çıkarana kadar canım çıktı hatta yan yatırıyordum kapının yanında duran koltuk sayesinde devirmeden tutabildim.Eski motordan sonra bunun rüzgardan etkilenmemesi çok iyi geldi.Ama yine kilo ile alakalı bir durum varki u dönüşlerinde yada dar dönüşlerde gidonu döndürmek için oynattığım an tekerlek komple dönmeye çalışır gibi oluyor ve motor haliyle içeri yığılıyor,örneğin sağa dönerken 5-10 km hızla gidonu 2 cm çekip sonrasında kendiliğinden sağa dönme hareketini arttıran gidonu sola itmekle uğraşıyorum.Alışkanlık olmadığından ve tecrübesizlikten yaşıyorum bu sıkıntıyıda.

    Artçıyla bile çok rahat hatta benim boyum 195 olduğundan 150lik motorun deposunda diz koymak için yapılmış oyuklara ne yaparsam yapayım dizlerim sığmıyordu,bu alet tam bacak ölçülerime göre yapılmış gibi her yerim motorda kullanıcının tutması/yaslanması gereken yere denk geliyor.Ön cam çok büyük nimetmiş.Benim motorda 2 farklı çeşit camdan orjinal büyük olan versiyon takılı.Sele ve süspansiyon konforu eskisi ile kıyaslanmayacak seviye,çok rahat.Motoru daha zorlamamama rağmen 80-100 km hızlarda viraja hafif yatırmak çok eğlenceli.Ağır olduğu için eskisi gibi altımda kolay bacak hareketiyle değil gerçekten bir motorda olması gerektiği gibi gidon/kontra hareketleriyle manevra yapılıyor.Hidrolik debriyaj eski motorumdan daha hisli ama çok sert,eller alışkın olmadığından 60sn boyunca elim debriyajda beklemiyorum.Zaten beklememekte güvenli olan çünkü boşluğuna gelipte elimi bıraktığım an gider.Debriyaj haricinde fren maneti vearka fren pedalıda çok sert.

    Eskisindeki önde tek avuçiçi kadar disk ve kampana arka frenden sonra bunda fren var.Gerçekten durmak için konulduğuda belli.Çok aşırı sert bir fren denemedim hiç ama dün sert sayılabilecek bir fren yapmam gerekti ve tatmin etti.Önceki sahiplerinden 20 küsür yıldır motora binen arkadaşım viraj kapasitesinin çok eğlenceli olduğu söyledi.Alışınca görücez

    Konforu bozan en büyük şey büyük hacimlerde yaşanan sıcaklık maalesef.Motor hava soğutmalı fakat yağ soğutma radyatörü var.Fan yok.Hararet göstergesi hatta uyarı ışığı bile yok.Işıklarda dururken ve şehiriçinde dizlerimden aşağısı cayır cayır yanıyor.motorun içinden geçip dizlerden bileğe kadar olan grenajda hava kanalları var ama sadece motorun sıcağı geliyor başka birşey yok.Hatta gece ellerim ve boynum donarken özellikle ayaklarım yanıyordu.

    Böyle bir motorda en heyecan verici kısımda tahmin edileceği gibi, gidişiÖncelikle kalkış çok rahat.hiç öyle aşırı güçlü makine gibi zorlamıyor.Çok daha dengeli olduğu için daha debriyajı bırakmadan ayaklarımı peglere koyuyorum.Ayaklarım yerde gitmekten zaten nefret ederim, düşeceğim noktaya kadar indirmem ayağımı motordan.Kalkıştan sonra 1. viteste biraz hızlanmadan 30-40 a gelmeden 2 ye takınca gidiş biraz sıkıntılı 2000-2500 devir arasında kalmak istemiyor makine.Zaten o devirlerde elciklerdeki titreşim bileğini sakatlar adamın ama 3500 devir ve sonra ne titreşim var ve kararsızlık.Vitesle ilgili söylemem gereken şey ise sert olduğu.Yamaha'nın vitesleri sert ve seslidir diyorlardı, kırmızı ışıkta boştan bire takıyorum herkes dönüp bakıyor noluyor diye.Ama vites düşerken debriyajı bırakmayla aragazı vererek bir alt vitese geçiş çok iyi ayarlanabiliyor.Debriyaj kullanmadan vites geçirirkende sıkıntı yok ama yormamak için şanzımanı yapmıyorum.

    Hızlanma, 5. viteste bile hızlanma muazzam(benim için-şimdilik ).4 adet karbüratör var üzerinde,sert hızlanmalarda 5000 devri geçince çift boğazlı olmamasına rağmen karbüratörler, sanki çift boğazlıymış gibi hızlanma başka boyuta geçiyor.İlk 3 vites gaz çevirilmez demiştim ama 3te gazladım bugün korkutuyor gidişi.Tabi gazlamak dediğim halen tam gaz hızlanma değil.Onu yapacak *** baya bir süre olmaz gibi geliyor,gerekte yok zaten.Lazım olduğunda elinin altında güç olduğunu bil yeter.Böyle hızlı otomobil ve motora binmediğim için ne kadar deli olsamda, almış olduğumuz motosiklet eğitimlerinde söylenenler hemen frenliyor beni.Şakası yok.Racingler gibi tek teker yapmadığı söylendi bana,hayalkırıklığınada uğramadım hiç.90 model motorun havada giden ön tekerini 100 km üzeri hızlarda yere indirmeye kıyamam.180km hızda yere konan cbr 1100xx te bile içim gitti dannn diye yere vurunca.Dingil mesafesinin uzun ve kafanın racing makineye göre daha ağır olması zaten tekere engel.İlk 3 viteste bu sebepten patinaj yapıyor(muş).Patinaj bende hiç olmadı,olacak kadar gaz açamadım çünkü, götünü biraz sert sallarsa o hızlanma esnasında üzerinde duramayacağım belli şimdiki tecrübemle.

    Gösterge tablosunda 1. viteste 90 km hızı geçmememiz konusunda bir uyarı var kırmızı işaretli,bunu dinliyorum bende.Gösterge tablosu dışarda mil içerde km gösteriyor.265 km kadranı indirdikten sonra 1000 devir daha kalıyormuş ama reel hızı 260ı geçmez sanırım.Yılların yorgunluğuda var tabi ama geçen sene 200km yolu +200 km üzeri hızlarda yapabilmiş durumda.Hızlanırken sağolsun önceki sahibinin cilaladığı koltukta duramadığımdan sadece gidon ile bağlıyım motora

    Hızlanmanın ciddiyetini şöyle söyleyebilirim, 660hp enzo ferrarinin 0-400metre süresinden daha hızlı.

    Şimdi biraz makyajını düzeltip yağ değişimi yapıp devam edeceğim.Güzel bir tank ped takıp belki seleyi kaplatabilirim.

    6000km 150cc tecrübesinden sonra direk 130hp 1200cc +200kg makineye geçmek mantıklımı?Kesinlikle hayır.İlk defa 5 ay gördüm ve tipine hasta olmuştum.500cc kawasaki er-5 veya cbf 500 düşünürken daha ucuza denk geldi.100,000km üzeri otomobil kullanmış olmanın verdiği trafik öngörüme güvenerek,motora ilk başladığım hafta aldığım ciddi eğitimin çok faydasını gördüğümden ve nolursa olsun dengim olan olmayan motor-otomobille traifte gaza gelip saçmalamayacağım, sağ elimin ayarına güvendiğim için aldım.Yavaş yavaş ısınıcam.Gençlik ateşimizi 9-10 sene öncer otomobillerle saçmalayarak,sonrasında atlattığımız tehlikelerden ders çıkararak biraz ağırlaştırmıştık,son bir kaç sene kullandığım dizel ve otomatik vites araçlar bunu neredeyse iyice söndürdü.Hız güzel evet ama şuan 2 veya 4 tekerde hız açlığım olmadığı için rahatım.

    Şöyle söyliyim, almama vesile olan kişi ile oturup konuştuğumuzda "ben sebebin olmak istemem benden alman için gaz vermemi bekleme" dedi.Zaten sağda solda saçma sapan gaz çekmelerimi görürsede motoru elimden alır.Şuan motordan korkmuyorum,büyük ve nispeten güçlü motor korkumu yendim, ama üstündeyken sahibi efendisi değilim kesinlikle.Sadece saygı duyuyorum ve ilişkimizi bozmayacak şekilde nazik davranıyorum.


    biraz uzun oldu kusura bakmayın
    wolrath, shrek, TimCage ve 4 diğerleri bunu beğendiler..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Panter38 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ekim 2011
    Şehir
    talas kayseri
    Motosikleti
    ******* 250r+bora '03 trendline
    Okumasi bile bu kadar zevkliyse binmesi orgazma kadar goturur beni
    wolrath ve umti123 bunu beğendiler.

  3. #3
    sahil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2007
    Şehir
    bursa
    Motosikleti
    kawasaki er5, yamaha xcity 250
    mrb hocam öncelikle hayırlı olsun okuduğum kadarıyla akıllı bir arkadaşımızsın bence bu ilişki yürür sen ona saygı duyup korktuğun sürece yürür iyi tarafından bak daha yüksek cc li bir makina isteğin olmaz motor hacmi yüksek olduğundan motor ömrüde uzun olur diye düşünüyorum aslına bakarsan benim aklımdada ne zamandır 1000 cc ve üzeri 4 silindir var nasip bakalım

  4. #4
    initial-D - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2013
    Motosikleti
    FJR 1300
    Sağolun, er5 cbf500 düşünürken denk geldi,iyide oldu

  5. #5
    gazo0202 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Ocak 2013
    Şehir
    ADANA
    Motosikleti
    2015 BMW 1.16d
    Maşallah araba gibi
    Benim de aklımda Sym Wolf 250 var bakalım hayırlısı
    Hayırlı olsun

  6. #6
    ozgurakman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ekim 2008
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    FZ6 Fazer 98Hp (isviçre çakısı)
    ön frenin, debriyajın ve gazın sert olmasının sebebi gaz telinin eskimiş/sertleşmiş, debriyaj balata yaylarının da aynı şekilde sertleşmiş/eskimiş ve hidroliğinin eskimiş olmasından, ön frenin ve tekrar debriyajın sertleşmesinin sebebi fren/debriyaj merkezinin eskimiş olmasıdır. bunlar çok maliyetli şeyler değiller... fren merkezinin tamir setini ve gaz telini zorlanmadan bulursun, debriyaj için de tercih senin ama ben olsam debriyaj yayları hariç tümünü elden geçiririm.

    bu arada hayırlı olsun

    vites sertliğini motul veya ipone yağ ile çözebilirsin. ayrıca tüm büyük motosikletler çalışır konumda boştan 1 veya 2 ye atınca trannnk diye ses yapar, normalde ışıklarda boşa atmaman gerekir. (debriyajı düzelttiğini varsayarsak)

  7. #7
    Tsubasa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mayıs 2011
    Şehir
    34-10-35
    Motosikleti
    Demir At
    okudum ama aldıgın fiyatı atladım sanırım ne kadara almıştın ..

  8. #8
    initial-D - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2013
    Motosikleti
    FJR 1300
    Fiyatı yazmamıştım ama sıfır cbr 125r dan ucuz

    Teller ve hidrolikler değişmişti ama fren merkezi ve debriyaj yayına bakabiliriz

  9. #9
    wolrath - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2011
    Şehir
    istanbul / maltepe
    Motosikleti
    pani / 3colore
    mukemmel yazı olmus burak.elıne saglık.
    tekrar hayırlı olsun.senden cok sevındım bıle dıyebılırım bılınclı motor kullanıcıları ve motorlarını sahıplenmelerı onlara cocugu gıbı bakmaları-anlatmaları fecı hosuma gıdıyor
    allah kaza*beladan korusun kardesım.rks ' den sonra fenaaaaaaa

    detaylara gelırsek.
    bekledıgımden guzel rengı.baktıklarımdan ozellıkle.kafa grenajı sırıtmayı bırak yakısmıs da.
    kadran kısmı bayıldım.sarı rakamlar da olmasa 2013 dıyecegım valla.
    on farı kare motorları sevmem pek ama cıft dev egzoz ve yan profıl etkıleyıcı.
    kasa olarak fotolar cok detaylı olmasa da dırı oldugu barız bellı.
    tankped ı yazmıssın zaten.en acılınden

    maasallah.

  10. #10
    Blackeagletr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mayıs 2010
    Şehir
    İzmir
    Türkiyede bu motorun bundan temiz olanı yoktur sanırım. Hayırlı olsun diyelim güzel motor kazasız belasız

  11. #11
    initial-D - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2013
    Motosikleti
    FJR 1300
    Sağolun arkadaşlar

    @Barış

    Detaylı foto çekmedim detaya inince kusurlar gözüküyor çünkü genel görüntüsü diri ama
    wolrath bunu beğendi.

  12. #12
    Moderatör Lucas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Haziran 2006
    Şehir
    Yalova
    Hayırlı olsun, kazasız belasız kullan, esaslı alet

  13. #13
    drumstar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Nisan 2009
    Şehir
    aydın/didim
    Motosikleti
    xtreme max "250"
    Ne kadar güzel tasarlanmış bir göstergesi var onun öyle Hayırlı olsun kazasız belasız inş.

  14. #14
    İHTİYAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2006
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    SUZUKI GS-500 E
    Aynı model kazalı beyazını 90-91 kışında asker arkadaşımla toplamıştık. (Daha ilk kalkışta duvara vurmuş sıfır denilecek bir makinaydı)

    Torklu uzayan bir motoru vardır. Karbüratör senkron ayarları çok önemlidir.

    O yıllarda (nominal değerlerle) bir Tofaş Kartaldan fazla yakıt yakıyordu.

    Yaktığının hakkını veren bir makinadır.

  15. #15
    ozgurakman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ekim 2008
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    FZ6 Fazer 98Hp (isviçre çakısı)
    Alıntı İHTİYAR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aynı model kazalı beyazını 90-91 kışında asker arkadaşımla toplamıştık. (Daha ilk kalkışta duvara vurmuş sıfır denilecek bir makinaydı)

    Torklu uzayan bir motoru vardır. Karbüratör senkron ayarları çok önemlidir.

    O yıllarda (nominal değerlerle) bir Tofaş Kartaldan fazla yakıt yakıyordu.

    Yaktığının hakkını veren bir makinadır.
    yakıt şahbazmış.
    "DoksanSekiz Beygir." Herkes hakettiği gibi yaşar.

  16. #16
    initial-D - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2013
    Motosikleti
    FJR 1300
    Senkron aklımda,nasıl gitmesi gerektiğini bilmediğimden iyi durumda olup olmadığınıda bilmiyorum ama bikaç deneyimli arkadaşım normal olduğunu söyledi

    50 tl ile 100 km yi geçtim daha var içinde. 8 lt civarı yakacak gibi,ama gazlamadığım için böyle

  17. #17
    initial-D - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2013
    Motosikleti
    FJR 1300
    Bugün 400 km ortalama 110-130 birde sahilde sakin sürüşle 5lt/100km
    wolrath bunu beğendi.

  18. #18
    initial-D - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2013
    Motosikleti
    FJR 1300
    biraz temizlik.birazda ayrıntı





    eğitim aldık yapıştırmasak olmazdı, OMM













    metzeler lasertec lastiklerimiz, devil magnum egzoslar ve efes aldırmayan polisleri başımıza toplamamak için içinde takılı orjinal yüksükleri







    orjinal kaynaksız,çatlaksız patlaksız gövdeyle aynı renk simli mavi yamaha/japan logolu jantlarımız ve sumitomo fren kaliperleri






    orjinal koito marka farlar,sinyaller.ön sinyallerin üstü biraz kötü işçilikle sonradan karartılmış.neyseki ön farın içindeki karartma kötü değil.











    geçen sene sıvıları değişmiş aisin (warner) marka debriyajımızın hidrolik kutusu.ön sol maşa başındaki plastiği düşürdüm oraya bir etiket uydurucaz






    geçen sene sıvıları yenilenmiş fren hidroliği kutusu







    deponun üzerinde 23 yıldır duran benzin kalite uyarısı.evet boya çok iyi durumda değil








    sağ elciğin önünde grenajın içinde yıkama uyarı etiketi







    koltuk altında yıkama uyarısı, normal/yüklü/hızlı sürüş lastik basınç bilgileri.ayrıca diğer bir etikette kullanılması gereken tırnak aralığı ile ngk buji kullanın uyarısı, subap ayarı ile ilgili bilgiler,rolanti devri,motor yağı tavsiyesi,şasi numarası ve mart 1990 üretim yazıları, karşıladığı emisyon değerleri ve rolanti, yüksek devir desibel ses şiddeti değerleri







    grenajların metallere yakın olduğu yerlerde zırıltı yapmasın diye konulmuş süngerler







    yan grenajlardaki hava filtresi girişleri






    motorun heryerinde kullanımı,özelliği ile ilgili bilgilerden biri daha, vites srası, yağ kapağında 3000cc yağ uyarısı, önemli vidaların üzerinde kaç nm tork ile sıkılacağını belirten kabartmalar motorun heryerinde görmekten bıktran japan kabartmaları







    ve akşam için dinlenme

    wolrath, FatihC, ozann765 ve 1 diğerleri bunu beğendiler..

  19. #19
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    cbf1000-cygnus
    Süper alet...
    KAzasız belasız...
    initial-D bunu beğendi.

  20. #20
    satoyama - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2006
    Şehir
    avrupa yakası
    Motosikleti
    Gilera Runner / Aprilia Sr GT200
    o tankpad ve üzerindeki logo motorun mazisi konusunda beni şüpheye düşürdü ama genelde temiz bir motosiklete benziyor. güle güle kullanın. ve allah yardımcınız olsun.
    initial-D bunu beğendi.


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)