MT Motosiklet Güvenli Sürüş Eğitimi Köşesi Açıldı
-
Reklamlar
-
Sezon nedeni ile yoğun çalışınca ,insanın çalışmak , yemek ve uyumaktan başka birşey yapabileceği zamanı kalmıyor. Son 6 aylık dönemde haftanın 7 günü hiç durmaksızın çalışıyordum . Hesapta biz eğitmenler de motorcuyuz ama şu 6 ay boyunca gezmek için motora ya 2 ya da 3 kere binebilmişimdir.
Haliyle yoğunluğun yansımaları bu sayfalarda da görülmüş , buraları bir miktar ihmal etmişiz.
Şimdi;
Nerede kalmıştık ???
Kışa girerken mevsime özel neler yapacağımızdan konuşsak mı acaba
Sevgilerimle
-
-
-
Bir türlü yenemediğim bir tereddüt yaşama durumum var. Fazla eğimli yollarda yokuş aşağı inerken aslında mevcut hızımla rahat rahat alabileceğimi bilsemde keskin virajlara yavaşlayarak giriyorum. Yük transferinin ön tekere daha fazla aktarılmış olması ve gaz tepkileri, doğal olarak hızlanmalar normalin üzerinde olduğu için olsa gerek bu sıkıntıyı aşmakta epey zorlanıyorum.
Şöyle örnekleyeyim. Aynı virajlara yokuş yukarı lastik limitlerini görerek 130 140la girebilirken yokuş aşağı 90 100.. naaapcaz bu işi
-
yunusus adlı üyeden alıntı
Bir türlü yenemediğim bir tereddüt yaşama durumum var. Fazla eğimli yollarda yokuş aşağı inerken aslında mevcut hızımla rahat rahat alabileceğimi bilsemde keskin virajlara yavaşlayarak giriyorum. Yük transferinin ön tekere daha fazla aktarılmış olması ve gaz tepkileri, doğal olarak hızlanmalar normalin üzerinde olduğu için olsa gerek bu sıkıntıyı aşmakta epey zorlanıyorum.
Şöyle örnekleyeyim. Aynı virajlara yokuş yukarı lastik limitlerini görerek 130 140la girebilirken yokuş aşağı 90 100.. naaapcaz bu işi
Motorunuza virajda yapmanız gerekenlerin tam tersini yapmaktasınız . Uyguladığınız yöntem (hem çıkarken hemde inerken) önden kayma ile sonuçlanabilecek durumlar yaratabilir.
Ne yapmanız gerektiğine gelirsek ;
Maalesef bunun için kısa bir tavsiye veya hap gibi verilebilecek bir bilgi yok. Tek çareniz;
Eğitim alacaksınız
Ancak bu eğitim yolda değil kapalı alanda başlamak zorunda . Eğer daha önce eğitim almadıysanız , motora oturuş ve motora tutunma konuları ardından bakış üzerinden geçildikten sonra yönlendirme ile beraber "yönlendirmede motorun dinamikleri ve gaz kullanımı " konusunda bilgilendirilmelisiniz.
Eğitimli iseniz oturuş ve tutunma hemen kendini gösterecektir. Kapalı alanda olayın teori ve deneyimleme kısmı bittikten sonra yola çıkıp yolda viraj okuma ve viraja hazırlanma konularında bilgilendirilmeniz gerekli.
Sevgilerimle
DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR
-
oocan adlı üyeden alıntı
Motorunuza virajda yapmanız gerekenlerin tam tersini yapmaktasınız . Uyguladığınız yöntem (hem çıkarken hemde inerken) önden kayma ile sonuçlanabilecek durumlar yaratabilir.
Ne yapmanız gerektiğine gelirsek ;
Maalesef bunun için kısa bir tavsiye veya hap gibi verilebilecek bir bilgi yok. Tek çareniz;
Eğitim alacaksınız
Ancak bu eğitim yolda değil kapalı alanda başlamak zorunda . Eğer daha önce eğitim almadıysanız , motora oturuş ve motora tutunma konuları ardından bakış üzerinden geçildikten sonra yönlendirme ile beraber "yönlendirmede motorun dinamikleri ve gaz kullanımı " konusunda bilgilendirilmelisiniz.
Eğitimli iseniz oturuş ve tutunma hemen kendini gösterecektir. Kapalı alanda olayın teori ve deneyimleme kısmı bittikten sonra yola çıkıp yolda viraj okuma ve viraja hazırlanma konularında bilgilendirilmeniz gerekli.
Sevgilerimle
Müdürüm eğitimliyim zaten rospa testine giremiyorum bu sıkıntıyı aşamadığımdan dolayı
[I] Hayat Verilmemiş Bir Sözü Tutmaktır, Kimi Yazar Kimi Yaşar.. [I]
-
Sevgili Yunusus
Özelden mesaj attım mutlaka cevapla
Sevgilerimle
-
01 Aralık 2016, 13:36
#69
Üstat selamlar. Sizinle aynı motoru ( manuel olanı ) kullanmaktayım. Motorumdan genel olarak memnun olmakla birlikte, almış olduğum eğitimlerde, motoruma hakim olduğumu, motorumu iyi tanıdığımı ancak motorumun biraz fazla işçilik gerektirmesinden dolayı kendimi geliştirmemin yavaş olacağı bana iletildi
Aslında ben de bir 1200 GS kullanıcısı olsam, belki motorun kompresyonuyla hızlı biçimde yavaşlayan bir aletle daha rahat ederim, ağırlık merkezi bizim motora göre nispeten düşük olan bir motorla daha rahat ederim diye düşünmüyor değilim. Bu fikre katılıyor musunuz?
-
01 Aralık 2016, 15:37
#70
honour16 adlı üyeden alıntı
Üstat selamlar. Sizinle aynı motoru ( manuel olanı
) kullanmaktayım. Motorumdan genel olarak memnun olmakla birlikte, almış olduğum eğitimlerde, motoruma hakim olduğumu, motorumu iyi tanıdığımı ancak motorumun biraz fazla işçilik gerektirmesinden dolayı kendimi geliştirmemin yavaş olacağı bana iletildi
Aslında ben de bir 1200 GS kullanıcısı olsam, belki motorun kompresyonuyla hızlı biçimde yavaşlayan bir aletle daha rahat ederim, ağırlık merkezi bizim motora göre nispeten düşük olan bir motorla daha rahat ederim diye düşünmüyor değilim. Bu fikre katılıyor musunuz?
Aynı soruyu özelden de sormuşsunuz . Orada cevapladıktan sonra buradaki mesajınızı gördüm.
Sevgilerimle
DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR
-
14 Aralık 2016, 17:17
#71
https://www.youtube.com/watch?v=Sgs_3dth5qo
videosunda bahsedilen kitapları tavsiye eder misiniz hocam?
Kitapları okumak bize yarar sağlar mı?
yoksa illede sürüş eğitimi gerekir mi?
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:16 ----------
https://www.youtube.com/watch?v=Sgs_3dth5qo
bu videoda bir kaç kitaptan bahsedilmiş. iş görür mü
-
14 Aralık 2016, 20:43
#72
ilterirfan adlı üyeden alıntı
https://www.youtube.com/watch?v=Sgs_3dth5qo
videosunda bahsedilen kitapları tavsiye eder misiniz hocam?
Kitapları okumak bize yarar sağlar mı?
yoksa illede sürüş eğitimi gerekir mi?
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:16 ----------
https://www.youtube.com/watch?v=Sgs_3dth5qo
bu videoda bir kaç kitaptan bahsedilmiş. iş görür mü
Bahsi geçen kitaplar faydalı kaynaklardır. Zaten motosiklet hakkında kendi dilimizde yazılış yada çevrilmiş çok az kaynağa sahibiz . Bu sebeple eldekileri azami olarak değerlendirmek lazım.
Sevgilerimle
-
oocan adlı üyeden alıntı
Okan Hocam,
Makale paylaşımı için çok teşekkür ederim. Bu yazarın üslubunu da seviyorum anlattıklarını makul şekilde açıklamasını da. Hatta İngilizce motosiklet makalesi okumayı seven insanlar için bu yazarın yazdığı kitap (herhalde bir tanedir) bence mutlaka okunması gereken iki kitaptan biri. PDF olarak İnternet’in değişik yerlerinden erişmiştim. Güzeldi.
Bu paylamış olduğun siteyi de makaleyi de görmemiştim. Dolayısıyla ilk olarak bu türden daha çok paylaşım rica ediyorum.
Hem senden, hem diğer eğitmenlerden daha çok video da bekliyoruz hocam. Mesela “Eyvah, viraja çok hızlı girdik, ne yapacağız?” videosu pek çok insanın seveceği, faydalanacağı bir eser olur. Başka bir başlıkta dile getirdiğim teorik eğitimi bir Youtube eğitim materyali haline getirmek önerimi cazip bulmadın. O yüzden onu es geçiyorum. Her şeyi de sen yapacak değilsin, onu da OMM filan yapsın.
Linkteki makalede olayın şu olmadığını kavradığımı sanıyorum: İz frenleme, kendimizi olması gerekenden hızlı girmiş bir pozisyonda bulduğumuzda bizi kurtaracak olan bir hamle değil. Virajda daha az sürücü girdisi, daha az yatış açısı ve hızın daha rafine ayarlanması için faydalı.
Bu okuduğumuz makalenin Uğur Hoca’nın virajda fren makalesindekileri anlattığını düşünmüştüm. Ama hiç alakası yok. Bu makalede başka bir şeyler anlatıyor. Argümanı da oldukça ciddi ve ikna edici. Yani doğru kullanmayı becerebilirsek iz frenleme trail-braking sadece daha hızlı değil ayrıca daha güvenli de. Hımmm. Yazarın dedikleri gayet de mantıklı.
Soruma geliyorum. Peki biz sürüşümüze bu bilgiyi nasıl aktaracağız? Her viraja iz frenleme yaparak mı gireceğiz? RoadCraft ile anlatılan ileri sürüş hadisesini 4S’in 4üne de dikkat ederek yapmaya çalışan bir sürücünün sürüşü içinde iz frenlemenin yeri ne olmalıdır?
-
12 Temmuz 2017, 14:01
#74
Merhaba. Ben 34 yaşındayım, A sınıfı ehliyetimi yeni aldım. Başlangıç için 150cc'lik Bajaj Boxer motosiklet aldım. Ehliyet sınavını geçecek kadar bilgim var sadece, yeni yeni kısa mesafe trafiğe düşük hızlarda çıkmaktayım. Bilgi ve tecrübe olarak sıfır konumundayım diyebilirim. Ciddi bir eğitim ve tecrübe sürecine girmek istiyorum. Motosiklet tutkumu ancak bu yaşta gerçekleştirebildim.
Çevremde tecrübeli kullanıcılar var, viraj giriş, apeks, çıkış, bakış, sürüş pozisyonu, counter-steering gibi kavramları anlatıp gösteriyorlar ama ben sıfırdan eğitim alma peşindeyim. Tek aldığım ciddi eğitim, bir gün süren Go Moto'dan Mustafa Hepekiz'den dinlediğim teorik eğitim. Oldukça faydalı bulmuştum.
Nasıl bir eğitim modülüyle başlamam lazım. Hangi eğitimlerle, hangi tecrübeden sonra devam etmeliyim?
Birebir mi olmalı, grup mu?
Hangi kişi veya kurumları tavsiye edersiniz?
Büyükçekmece'de ikamet ediyorum ama aracım var, her yere rahat ulaşıyorum. Fakat özellikle Hezarfen Havaalanında eğitim veren bir yer var mı merak ediyorum.
Son olarak bu işe ne kadar bütçe ayırmalıyım?
-
Edison Batz
Evolvegt.com Motorcycle Track Days, scooterınızı nasıl kontratlandıracağına kendiniz de yardımcı olabilir! Yakın çizgi günlerini kaydettiniz, efsaneleri yakaladınız, fişe şahit oldunuz ... Şimdi, tamamen yetkili eğitmenlerimiz size yolu göstererek dahil olmak üzere sayısız istisnai, kısıtlı acele raceroad'ları sürükleme zamanı geldi.
-
Selamlar,
Umarım doğru yere yazıyorumdur. Ben motosiklet kullanmaya yeni başladım. bir cb250r'ım var ve güvenli sürüş için eğitim almak istiyorum.
İstanbul Anadolu yakasında hangi eğitimleri alabilirim ve eğitmenler konusunda yardımcı olursanız çok sevinirim.
-
Zaphod adlı üyeden alıntı
Selamlar,
Umarım doğru yere yazıyorumdur. Ben motosiklet kullanmaya yeni başladım. bir cb250r'ım var ve güvenli sürüş için eğitim almak istiyorum.
İstanbul Anadolu yakasında hangi eğitimleri alabilirim ve eğitmenler konusunda yardımcı olursanız çok sevinirim.
Tuzla'da yamaha riding academy var. Ama şu an koronavirus sebebiyle kapalılar. Hocalarına sordum haziran ayında başlayacaklarmış. Ben çok memnun kalmıştım inşallah bi üst programa da katılacağım
-
*Honda'nın Güvenli Sürüş 1 eğitimini tavsiye ederim.Eğitim sırasında kask, buff ve eldiven de veriyorlar. 2 tam gün sürüyor.
*Meg Dernek: Tuzla Aydınlı'da trafiğe kapalı bir alanda kapalı alan eğitimi veriyorlar. Full ekipman giyerek eğitime katılma mecburiyeti var.
*Murat Denizhan: İstanbul Park'ın karşısındaki trafiğe kapalı alanda eğitim veriyor, Honda'nın eski eğitmenlerinden.
Yamaha YRA'yı da tavsiye ederim ama daha önce yazıldığı için tekrarlamadım.
-
31 Temmuz 2020, 04:11
#79
Merhaba tracer 900 gt ile motora başlamak istiyorum. Beni motora tracer 900 ile başlatabilecek eğitimler var mı ?
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler