Anlas SC500 Winter Grip 2 lastik hakkında forumda başlıklar olsada, genelde başka lastikle kıyaslama veya bilgi alma amacıyla açılmış.
Bense tecrübelerimi paylaşmak istiyorum.
1.Eylül.2018 de motorun parasını ödeyip satın almış olsamda, zamansızlıktan ancak Ekim.2018 sonu vitrinden indirip ruhsat çıkarabildim.
Motorun üzerine dahi oturmadan Anlas Winter Grip 2 lastik taktırdım.
Bu lastikleri, 2018 sonu ve 2019 kış aylarından itibaren Haziran 2019 a kadar kullanıp, haziranda yaz lastiği takarak depoya kaldırdım.
Öncelikle benim lastiklerim
Ön : 100/80/17
Arka : 130/80/17
Tüm tecrübelerim bu ölçüdeki
Anlas SC500 Winter Grip 2 lastiğe ait.
(Winter Grip ve Winter Grip Plus tecrübem yok. O lastikler daha farklı)
Lastiğin + ları :
- Lastik kışın çok kısa mesafede çabucak ısınıyor ve performansını göstermeye başlıyor.
Kışın kuru asfaltta 7-8 derece santigrat sıcaklıkta 3 km kadar kullanımdan sonra ısındığını bizzat test ettim.
Lastiğin ısındığını elinizle dokunarak dahi anlayabilirsiniz.
Bu ısınma olayı gerçekleştikten sonra tam performansını göstermeye başlayıp aşağıdakiler oluyor.
- Kısa mesafe kullanıcıları için çok uygun. Çünkü lastik çok çabuk ısınıyor.
- Yola çok iyi tutunuyor.
- Kalkışlarda arka teker kaymıyor.
- Yumuşaklığı sayesinde asfalttaki minik taşları hissetmiyorsunuz. Sanki lastik bu taşları kavrıyor.
- Müthiş bir ıslak performansı var.
- Yeni çiseleyen yağmurda bile daha iyi bir tutunma sağlıyor.
- Kurudan ıslağa geçerken, çok daha az savrulma yaşıyorsunuz.
- Şerit değiştirmelerde çizgilerden veya şu sahil yolundaki fayans gibi oklardan geçerken çok çok daha az kayma olduğunu hissedebiliyorsunuz.
- Fren mesafenizi oldukça kısaltıyor.
- Arka frene abanıp lastik kaymaya başlasa bile, motor başka bir yöne çok az kıç atıyor ve gittiğiniz istikameti tutturmanıza imkan tanıyor.
- Çimende daha az kayma yapıyor.
Lastiğin (-) leri :
- Lastik 30-40 km süratten sonra bir miktar gürültü yapıyor. Rahatsız edecek düzeyde değil. Bir zaman sonra duymuyorsunuz.
Ancak benim gibi pimpirikliyseniz, ön teker rulmanlarının dağıldığını düşünüp 3 kere servise gidebilirsiniz
O yüzden lastiği taktırmadan önce özellikle ön teker sesini dinleyip, taktıktan sonraki sesiyle kıyaslayınki rulman problemi sanmayasınız
- Lastik çok yumuşak bir lastik. Bu nedenle ömrü sert bir lastiğe göre daha kısa olacaktır.
Burada bir karar vermeniz gerekecek.
Canınız mı, yoksa lastiği 10.000 km daha fazla kullanmak mı?
- Kalkışlarda lastik yakmak veya drift yapmak istiyorsanız bu lastik size göre değil.
- Yüksek hızlara çıkmak isterseniz (120 üzeri hızlar) hele birde arkaya doğru çıkık topcase varsa, ön iyice hafifleyecek ve kafa sallama durumu başlayacaktır. Ancak bunun çözümü var.
Anlas servisi bunun ön tekerde 80 yanağın çok yumuşak olmasından kaynaklandığını, özellikle İnazumacıların 70 yanak lastik kullanarak bu durumu aştığını söylemekte. Gerçekten elle dahi bakıldığında 70 yanak lastiğin bir miktar daha sert olduğu farkediliyor.
- Motosikletiniz için Radyal lastik öneriliyorsa bu durumda Winter Grip 2 değil Winter Grip Plus modeli seçmeniz gerek. Ama o lastikle ilgili tecrübem yok paylaşamıyorum.
- Bu lastikle yüksek hızda viraj yapmayı düşünüyorsanız, buna çok uygun değil. Radyal tür Winter Grip Plus viraja daha uygun olabilir. bayiye sormanızı öneririm.
- Yazın sıcak bir yerde yaşıyorsanız bu lastik aşırı ısınacak, çok daha çabuk bitecektir. Anlas servisi Antalya/Muğla gibi sıcak yerlerde yazın bu lastiği kullanmayı önermiyor. Ancak İstanbul gibi nispeten yazların aşırı sıcak geçmediği yerler için yaz kış kullanılabilir demekteler. Örnek olarakta İstanbul'da çoğu kuryenin bu lastiği yaz/kış kullanmasını gösteriyorlar. Lastiğin Anlas sitesindeki verilerindede yaz kış kullanılabileceği belirtilmiş.
Yanlış Bilinenler
- Bu lastiğin kalıbında hata olduğuyla ilgili söylentiler var.
Bende birkaç yerde Winter Grip 2 lastiğin kalıbında hata olabileceğini söylemiştim.
Bu sözümü geri alıyor ve özür diliyorum...
Zurnanın zırt dediği yer işte burası.
Size kim "Anlas Winter Grip 2 lastikte kalıp hatası var" diyorsa, ispatlamasını isteyin.
Ya bilerek yalan söylüyorlar, yada yaptıkları işi bilmediklerinden lastiği düzgün takamıyor, balans ayarını düzgün yapamıyorlar.
Bir firmanın ilk ürettiği kalıpta hata olabilir. Sürekli hatalı üretim yapıp dünyaya ihraç edemez. O kalıbı kısa sürede düzeltir ve üretime devam eder. Bunu ne yazıkki düşünmüyor veya düşünemiyorlar...
- Benim lastiğim içinde 2 lastikçi bu lastikte kalıp hatası var demişti. Lastiği balansa bağlayıp bana yalpayı göstermişlerdi. Ön tarafın yalpalamasının bundan olduğunu söylemişlerdi.
Anlas fabrikayı aradım ve durumu anlattım. Bana İstanbul Çağlayan'da fabrika tarafından atanmış yetkili servisleri olduğunu ve lastiği orada kontrol ettirmemi bir sorun varsa derhal değiştireceklerini söyleyerek Murat Otomotiv'den Erol beye yönlendirdiler.
Bugün İstanbul-Çağlayanda Murat Otomotiv Erol beye gittim. Mitas lastikler söküldü Hazirandan beri depoda duran sanıyorum 5.000 km kullanmış olduğum Anlas WG2 lerim takıldı.
İtina ile arka ve ön lastikleri kontrol ettiler balansını yaptılar. Balans ağırlıkları benim lastikte sadece bir taraftaydı.
Halbuki bu ağırlıkların ya cantın tam ortasına, yada sağlı sollu denge sağlayacak şekilde cantın yanaklarına monte edilmesi gerekiyormuş. İş yerine gelince internette de aynı bilgiyi gördüm.
Lastikleri yüksek hızda balans makinasında izledim. Bana diğer lastikçilerin gösterdiği gibi yere temas eden çeperinde sağ sol yalpa görmedim. Yanlardan bakıncada yalpa yoktu.
Yağmur yağıyordu ve benim yola çıkmam gerekiyordu. E5'e çıktım. Lastiklerim 6 aydır depoda yatıyor olduğundan temkinli bir şekilde kullandım. O rulman uğultusunu özlemişim
İlk gözlemim lastiklerin kışınkinden çok farklı olduğu, aynı yerde aynı süratte daha önce kafa sallama sorunu yaşarken şimdi yaşamadığım oldu. Üstelik kışın topcase kullanmıyordum ama şimdi epeyce dışarıya taşan topcase kullanıyorum.
Bir daha Mitas MC50 lastik mi? Asla.
Giderken kaya kaya gittim. Dönüşte yağmur yağmasına rağmen Anlas WG2 ile motosiklet kullanmanın keyfine vardım.
Önerilerim :
- Anlas Winter Grip lastikten bahsedildiğinde, Winter Grip 2 mi yoksa Winter grip Plus mı olduğunu sorun. İkiside kış lastiği ama Plus modeli Enduroya yatkın ve radyal tip.
- Bu lastik kış lastiği olarak geçse de, karda/çamurda, dağda/bayırda cross yapayım diye düşünürseniz yanılırsınız. O durumda cross lastiği almanız gerekli.
- Özellikle ön freni kullandığınızda lastik yola iyi tutunduğundan ve buna alışık olmadığınızdan, arkadan gelen araçla uygun mesafeyi korumada sorun yaşayabilirsiniz. Kısa süreliğine de olsa lastiğin ön frendeki davranımına alışmak için test sürüşü yapmanız gerekecektir.
- Kendi adıma konuşuyorum ama sizlere de tavsiye ediyorum.
Lastiğinizi fabrika veya üreticinin onaylı servisine taktırın, balans ettirin.
Satıcıdan değil, gerçekten servisi olunmasından bahsediyorum.
Örneğin Anlas'ın internet sitesine girip bayi sorgulayın.
Çıkan listeden bayileri arayın.
Servileri olup olmadığını sorun.
Hemen hepsi sadece satış yapıyor.
Hem satış hem servis hizmeti veren çok az sayıda bayi bulacaksınız. Bu bayileri tercih etmenizi öneririm.
Sanıyorum bir başlık vardı. Memnun kaldığımız motosiklet servis ve satıcılarını tavsiye ediyorduk.
Hangi başlık olduğunu hatırlamadığım için ben buraya yazıyorum (uygun değilse moderatörler editleyebilirler).
Fabrika tarafından yönlendirildiğim ve bugün gittiğim Anlas servisinden son derece memnun kaldım.
Bir bilgi: Anlas lastik kullanıyorsanız, onlardan almamış olsanız dahi sadece söküp takma ücreti alıyorlar.
Balans ayarı ücretsiz.
Murat Otomotiv (Anlas yetkili bayi ve servisi)
Erol ERKALE
Vatan Caddesi, No:120, Çağlayan - Kağıthane, İstanbul
(0212) 220 66 00 - (0532) 414 32 74
Dip not : Her ne kadar tecrübelerimi paylaşmak istermiş olsamda, yazı reklam gibi anlaşılabilir.
Ne Anlas'la, nede gittiğim servisle bir tanışıklığım, ilgim yok.
Tam 2 saattir hala iş yerindeyim ve yazıyorum.
Bu başlığın bir kişiye bile olsa faydası olur, o arkadaşımızda arkamızdan bir hayır duası ederse, bana yeterde artar...
Kalın Sağlıcakla...