Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

ANLAS - SC500 Winter Grip 2 - Kış Lastiği

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    ufoz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Xpulse 200t
    Anlas SC500 Winter Grip 2 lastik hakkında forumda başlıklar olsada, genelde başka lastikle kıyaslama veya bilgi alma amacıyla açılmış.

    Bense tecrübelerimi paylaşmak istiyorum.


    1.Eylül.2018 de motorun parasını ödeyip satın almış olsamda, zamansızlıktan ancak Ekim.2018 sonu vitrinden indirip ruhsat çıkarabildim.
    Motorun üzerine dahi oturmadan Anlas Winter Grip 2 lastik taktırdım.

    Bu lastikleri, 2018 sonu ve 2019 kış aylarından itibaren Haziran 2019 a kadar kullanıp, haziranda yaz lastiği takarak depoya kaldırdım.

    Öncelikle benim lastiklerim
    Ön : 100/80/17
    Arka : 130/80/17

    Tüm tecrübelerim bu ölçüdeki Anlas SC500 Winter Grip 2 lastiğe ait.
    (Winter Grip ve Winter Grip Plus tecrübem yok. O lastikler daha farklı)

    Lastiğin + ları :

    - Lastik kışın çok kısa mesafede çabucak ısınıyor ve performansını göstermeye başlıyor.
    Kışın kuru asfaltta 7-8 derece santigrat sıcaklıkta 3 km kadar kullanımdan sonra ısındığını bizzat test ettim.
    Lastiğin ısındığını elinizle dokunarak dahi anlayabilirsiniz.

    Bu ısınma olayı gerçekleştikten sonra tam performansını göstermeye başlayıp aşağıdakiler oluyor.

    - Kısa mesafe kullanıcıları için çok uygun. Çünkü lastik çok çabuk ısınıyor.

    - Yola çok iyi tutunuyor.

    - Kalkışlarda arka teker kaymıyor.

    - Yumuşaklığı sayesinde asfalttaki minik taşları hissetmiyorsunuz. Sanki lastik bu taşları kavrıyor.

    - Müthiş bir ıslak performansı var.

    - Yeni çiseleyen yağmurda bile daha iyi bir tutunma sağlıyor.

    - Kurudan ıslağa geçerken, çok daha az savrulma yaşıyorsunuz.

    - Şerit değiştirmelerde çizgilerden veya şu sahil yolundaki fayans gibi oklardan geçerken çok çok daha az kayma olduğunu hissedebiliyorsunuz.

    - Fren mesafenizi oldukça kısaltıyor.

    - Arka frene abanıp lastik kaymaya başlasa bile, motor başka bir yöne çok az kıç atıyor ve gittiğiniz istikameti tutturmanıza imkan tanıyor.

    - Çimende daha az kayma yapıyor.


    Lastiğin (-) leri :

    - Lastik 30-40 km süratten sonra bir miktar gürültü yapıyor. Rahatsız edecek düzeyde değil. Bir zaman sonra duymuyorsunuz.
    Ancak benim gibi pimpirikliyseniz, ön teker rulmanlarının dağıldığını düşünüp 3 kere servise gidebilirsiniz
    O yüzden lastiği taktırmadan önce özellikle ön teker sesini dinleyip, taktıktan sonraki sesiyle kıyaslayınki rulman problemi sanmayasınız

    - Lastik çok yumuşak bir lastik. Bu nedenle ömrü sert bir lastiğe göre daha kısa olacaktır.
    Burada bir karar vermeniz gerekecek.
    Canınız mı, yoksa lastiği 10.000 km daha fazla kullanmak mı?

    - Kalkışlarda lastik yakmak veya drift yapmak istiyorsanız bu lastik size göre değil.

    - Yüksek hızlara çıkmak isterseniz (120 üzeri hızlar) hele birde arkaya doğru çıkık topcase varsa, ön iyice hafifleyecek ve kafa sallama durumu başlayacaktır. Ancak bunun çözümü var.
    Anlas servisi bunun ön tekerde 80 yanağın çok yumuşak olmasından kaynaklandığını, özellikle İnazumacıların 70 yanak lastik kullanarak bu durumu aştığını söylemekte. Gerçekten elle dahi bakıldığında 70 yanak lastiğin bir miktar daha sert olduğu farkediliyor.

    - Motosikletiniz için Radyal lastik öneriliyorsa bu durumda Winter Grip 2 değil Winter Grip Plus modeli seçmeniz gerek. Ama o lastikle ilgili tecrübem yok paylaşamıyorum.

    - Bu lastikle yüksek hızda viraj yapmayı düşünüyorsanız, buna çok uygun değil. Radyal tür Winter Grip Plus viraja daha uygun olabilir. bayiye sormanızı öneririm.

    - Yazın sıcak bir yerde yaşıyorsanız bu lastik aşırı ısınacak, çok daha çabuk bitecektir. Anlas servisi Antalya/Muğla gibi sıcak yerlerde yazın bu lastiği kullanmayı önermiyor. Ancak İstanbul gibi nispeten yazların aşırı sıcak geçmediği yerler için yaz kış kullanılabilir demekteler. Örnek olarakta İstanbul'da çoğu kuryenin bu lastiği yaz/kış kullanmasını gösteriyorlar. Lastiğin Anlas sitesindeki verilerindede yaz kış kullanılabileceği belirtilmiş.

    Yanlış Bilinenler

    - Bu lastiğin kalıbında hata olduğuyla ilgili söylentiler var.
    Bende birkaç yerde Winter Grip 2 lastiğin kalıbında hata olabileceğini söylemiştim.
    Bu sözümü geri alıyor ve özür diliyorum...

    Zurnanın zırt dediği yer işte burası.
    Size kim "Anlas Winter Grip 2 lastikte kalıp hatası var" diyorsa, ispatlamasını isteyin.

    Ya bilerek yalan söylüyorlar, yada yaptıkları işi bilmediklerinden lastiği düzgün takamıyor, balans ayarını düzgün yapamıyorlar.
    Bir firmanın ilk ürettiği kalıpta hata olabilir. Sürekli hatalı üretim yapıp dünyaya ihraç edemez. O kalıbı kısa sürede düzeltir ve üretime devam eder. Bunu ne yazıkki düşünmüyor veya düşünemiyorlar...

    - Benim lastiğim içinde 2 lastikçi bu lastikte kalıp hatası var demişti. Lastiği balansa bağlayıp bana yalpayı göstermişlerdi. Ön tarafın yalpalamasının bundan olduğunu söylemişlerdi.

    Anlas fabrikayı aradım ve durumu anlattım. Bana İstanbul Çağlayan'da fabrika tarafından atanmış yetkili servisleri olduğunu ve lastiği orada kontrol ettirmemi bir sorun varsa derhal değiştireceklerini söyleyerek Murat Otomotiv'den Erol beye yönlendirdiler.

    Bugün İstanbul-Çağlayanda Murat Otomotiv Erol beye gittim. Mitas lastikler söküldü Hazirandan beri depoda duran sanıyorum 5.000 km kullanmış olduğum Anlas WG2 lerim takıldı.

    İtina ile arka ve ön lastikleri kontrol ettiler balansını yaptılar. Balans ağırlıkları benim lastikte sadece bir taraftaydı.
    Halbuki bu ağırlıkların ya cantın tam ortasına, yada sağlı sollu denge sağlayacak şekilde cantın yanaklarına monte edilmesi gerekiyormuş. İş yerine gelince internette de aynı bilgiyi gördüm.

    Lastikleri yüksek hızda balans makinasında izledim. Bana diğer lastikçilerin gösterdiği gibi yere temas eden çeperinde sağ sol yalpa görmedim. Yanlardan bakıncada yalpa yoktu.

    Yağmur yağıyordu ve benim yola çıkmam gerekiyordu. E5'e çıktım. Lastiklerim 6 aydır depoda yatıyor olduğundan temkinli bir şekilde kullandım. O rulman uğultusunu özlemişim

    İlk gözlemim lastiklerin kışınkinden çok farklı olduğu, aynı yerde aynı süratte daha önce kafa sallama sorunu yaşarken şimdi yaşamadığım oldu. Üstelik kışın topcase kullanmıyordum ama şimdi epeyce dışarıya taşan topcase kullanıyorum.

    Bir daha Mitas MC50 lastik mi? Asla.
    Giderken kaya kaya gittim. Dönüşte yağmur yağmasına rağmen Anlas WG2 ile motosiklet kullanmanın keyfine vardım.

    Önerilerim :

    - Anlas Winter Grip lastikten bahsedildiğinde, Winter Grip 2 mi yoksa Winter grip Plus mı olduğunu sorun. İkiside kış lastiği ama Plus modeli Enduroya yatkın ve radyal tip.

    - Bu lastik kış lastiği olarak geçse de, karda/çamurda, dağda/bayırda cross yapayım diye düşünürseniz yanılırsınız. O durumda cross lastiği almanız gerekli.

    - Özellikle ön freni kullandığınızda lastik yola iyi tutunduğundan ve buna alışık olmadığınızdan, arkadan gelen araçla uygun mesafeyi korumada sorun yaşayabilirsiniz. Kısa süreliğine de olsa lastiğin ön frendeki davranımına alışmak için test sürüşü yapmanız gerekecektir.

    - Kendi adıma konuşuyorum ama sizlere de tavsiye ediyorum.

    Lastiğinizi fabrika veya üreticinin onaylı servisine taktırın, balans ettirin.

    Satıcıdan değil, gerçekten servisi olunmasından bahsediyorum.

    Örneğin Anlas'ın internet sitesine girip bayi sorgulayın.
    Çıkan listeden bayileri arayın.
    Servileri olup olmadığını sorun.
    Hemen hepsi sadece satış yapıyor.
    Hem satış hem servis hizmeti veren çok az sayıda bayi bulacaksınız. Bu bayileri tercih etmenizi öneririm.

    Sanıyorum bir başlık vardı. Memnun kaldığımız motosiklet servis ve satıcılarını tavsiye ediyorduk.
    Hangi başlık olduğunu hatırlamadığım için ben buraya yazıyorum (uygun değilse moderatörler editleyebilirler).

    Fabrika tarafından yönlendirildiğim ve bugün gittiğim Anlas servisinden son derece memnun kaldım.
    Bir bilgi: Anlas lastik kullanıyorsanız, onlardan almamış olsanız dahi sadece söküp takma ücreti alıyorlar.
    Balans ayarı ücretsiz.


    Murat Otomotiv (Anlas yetkili bayi ve servisi)
    Erol ERKALE
    Vatan Caddesi, No:120, Çağlayan - Kağıthane, İstanbul
    (0212) 220 66 00 - (0532) 414 32 74



    Dip not : Her ne kadar tecrübelerimi paylaşmak istermiş olsamda, yazı reklam gibi anlaşılabilir.
    Ne Anlas'la, nede gittiğim servisle bir tanışıklığım, ilgim yok.
    Tam 2 saattir hala iş yerindeyim ve yazıyorum.
    Bu başlığın bir kişiye bile olsa faydası olur, o arkadaşımızda arkamızdan bir hayır duası ederse, bana yeterde artar...

    Kalın Sağlıcakla...
    eyup58, CRF, berk_cglr ve 6 diğerleri bunu beğendiler..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    eyup58 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ocak 2019
    Şehir
    İstanbul/Sarıyer
    Motosikleti
    2024 Honda Activa 125
    güzel paylaşım olmuş.teşekkür ederim.bende pcx e anlaş almayı düşünüyordum
    ufoz bunu beğendi.

  3. #3
    YBRMANİA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Kasım 2011
    Şehir
    AnTALYA
    Motosikleti
    HONDA CBR 1000RR(14)-YAMAHA YBR(12)
    iyi güzel lastik de, Yerli diye alalım dedim benim ufaklığa kullanan kime sorduysam alma dedi.Balon yapma ve yarılma yapmış lastik.
    Yamaha YBR-125 2008/Honda DYLAN 2008/Honda CBF-150 2011/Kawasaki ER-5 2005/Yamaha fazer8 2011/YAMAHA YZF R1 2010/YAMAHA YZF R1 2014/HONDA CBR 1000RR 2014+YAMAHA YBR-125 2012

  4. #4
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Alıntı YBRMANİA adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    iyi güzel lastik de, Yerli diye alalım dedim benim ufaklığa kullanan kime sorduysam alma dedi.Balon yapma ve yarılma yapmış lastik.
    7 motosikletin yedisinde de hunharca kullanıyorum, yaz kış, farklı marka model motosikletlerde farklı model ANLAS... Bahsedilen sorunların hiçbirini yaşamadım, tavsiye ederim.
    ufoz bunu beğendi.

  5. #5
    Mersin İl Temsilcisi yürekçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2006
    Şehir
    Bende sığar iki cihan, ben bu cihana sığmazam
    Motosikleti
    Cân ile hem cahan, dehr ile hem zaman
    Anlas hak ettiği saygın yerine bu tip kullanıcı yorumlarıyla gelecektir.
    Yazıyı bir solukta ve zevkle okudum.
    Radial lastikten bolca söz edilmiş ama keşke radial lastiğin de ne olduğunu vs açıklasaymışsınız, neredeyse bilimsel rapor/makale gibi olacakmış.
    Her konuda tecrübelerinizi aktarmaya devam ediniz.
    Bu arada mitas lastiği de kullandığınız için ayrı bir yazı da yazsanız iyi olur. Çünkü, direk negatif düşünceleri kısaca aktarıp bitirmişsiniz.
    Farkları neler, neden onu aldınız, hangi mevsimde kaç km.. gibi

    Tekeriniz düz bassın
    Sağlıcakla
    ufoz bunu beğendi.

  6. #6
    ufoz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Xpulse 200t
    Yorumlarınız için teşekkür ederim...

    Bugün daha önce WG2 ile geçen kış kullandığım güzergahta yine test yaptım.
    100km/s hızda ön tekerde geçen kış yaşadığım gidon titremesini çok daha az yaşadığımı farkettim.
    Artık lastiği yetkili servisine monte ettirmenin önemine daha çok inandım.

    Dün bir konuyu eksik yazmışım. Anlas serviside dün aynı konuya değinmişti.
    İstanbul gibi yazın çok sıcak olmayan yerlerde WG2 kullanılabilir, Antalya/Muğla gibi sıcak yerler için yazın uygun değil.
    Ben bu yaz WG2 kullanmaya devam etmek niyetindeydim. Ancak Haziran ortalarında havanın epey sıcak olduğu günlerde fren performansımın düştüğünü ve arka tekerin kaydığını farkettim. Bu nedenle yaz lastiğine geçiş yapmıştım.

    Bu lastikle ilgili bir uyarıda daha bulunmam gerek.
    Lastiği böyle anlatınca bazı arkadaşlar bu lastiği mucize bir ürün gibi düşünüp, kışın her şartta tapa gaz gider, suya, çamura girer, fren kazık gibi zınk diye tutar diye düşünüyorlar.

    Öyle bir lastik henüz dünyada yok. Lastiğin yukarıda anlattığım gibi performansı gerçekten çok iyi.
    Ama bu mucize beklemek manasında anlaşılmamalı.
    Her zamanki gibi emniyetli ve kurallar çerçevesinde kullanılmalı motosiklet.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 18:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:46 ----------

    Alıntı YBRMANİA adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    iyi güzel lastik de, Yerli diye alalım dedim benim ufaklığa kullanan kime sorduysam alma dedi.Balon yapma ve yarılma yapmış lastik.
    Benim bir arkadaşımında yabancı marka, epey pahalı lastiği daha 2000 km lerdeyken yarılmıştı.
    Nedenide sürekli kaldırım çıkmasından dolayı lastiğin balon yapmasıydı.

    Beklenen olmamasıdır. Ama kullanıcı hatasından imalat hatasına kadar birçok nedeni olabilir.
    Önemli olan genel bir sorun mu yoksa genele sirayet etmiş bir durum mu. Buna bakmak gerekli.

    Örnek vermek gerekirse benim lastikle ilgili konuşulan kalıp hatası iddiası (ki bende birkaç dile getirmiştim).
    Sonuçta lastikte kalıp hatası olmadığı, beceriksiz lastikçilerin lastiği takmayı beceremediği,
    üstünede balans ayarını yapmayı dahi bilmedikleri ortaya çıktı.

    Bence bu tür söylemleri dikkate almayın...

  7. #7
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    ben anlasın capra x ini 660 taktım harbiden stabilize yi çamuru bozuk yolu geçtim asfaltta bile güzel tavsiye ederim bi daha lastik alacağım zaman ilk aşkım tek aşkım mişlen e bakmam bile

  8. #8
    ufoz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Xpulse 200t
    Alıntı yürekçe adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Anlas hak ettiği saygın yerine bu tip kullanıcı yorumlarıyla gelecektir.
    Yazıyı bir solukta ve zevkle okudum.
    Radial lastikten bolca söz edilmiş ama keşke radial lastiğin de ne olduğunu vs açıklasaymışsınız, neredeyse bilimsel rapor/makale gibi olacakmış.
    Her konuda tecrübelerinizi aktarmaya devam ediniz.
    Bu arada mitas lastiği de kullandığınız için ayrı bir yazı da yazsanız iyi olur. Çünkü, direk negatif düşünceleri kısaca aktarıp bitirmişsiniz.
    Farkları neler, neden onu aldınız, hangi mevsimde kaç km.. gibi

    Tekeriniz düz bassın
    Sağlıcakla
    Yorumunuz için teşekkür ederim.

    Haklı olduğunuzu düşünüyorum. Radyal lastiğin ve bunun karşıtının ne olduğu, nerede hangisinin daha verimli olduğu pek bilinmiyor.
    Önerinizle, dilim döndüğünce biraz açacağım. hatam olursa lütfen uyarınız...


    Genel kullanım amaçlı temelde kaç tür lastik var

    İster yaz isterse kış lastiği olsun, temel olarak iki tür lastik var.

    Çapraz yapılı lastik.

    Bu lastiği ürün kodundaki ( - ) sembolünden anlayabilirsiniz.

    Örneğin : 110/80 - 17

    Lastiğin içerisindeki karkas yapı çapraz bağ şeklindedir.

    Bu tür lastikler sürüş konforu ön plandadır. Lastik yolun yapısına göre kıvrımların şeklini alır.
    Ancak bu yapısı nedeniyle yüksek hızlardaki performansı düşüktür. Keza yine viraj performansı düşüktür.
    Bunun nedeni lastiği farklı hızlarda, özelliklede yüksek hızlarda formunun değişebilmesinden kaynaklanmakta.

    Radyal yapılı lastik.

    Bu lastiği ürün kodundaki ( R ) sembolünden anlayabilirsiniz.

    Örneğin : 110/80 R 17

    Lastiğin içerisindeki karkas yapı yere dik olarak basacak şekilde imal edilmiştir.

    Bu tür lastiklerde Radyal iç yapı sayesinde yere basma yüzeyinin formu çok daha az değişir.
    Bu ise yüksek hızlarda ve viraj dönüşlerinde performans sağlar.


    Radyal lastik (+) lar

    - Yüksek hızlarda özellikle ön lastik formu daha az değiştiğinden gidon titremesi daha azdır.
    - Yüksek hızlarda lastik-yol arası direnci daha düşük olduğundan perfomansı daha yüksektir.
    - Yüksek hız viraj dönüşlerinde lastik formu daha az değiştiğinden viraj dönüş performans ve konforu daha yüksektir.

    Radyal lastik (-) ler

    - Düşük hızlarda, motosikletinizin süspansiyon yapısına bağlı olarak konfor düşer ve yoldaki girinti çıkıntıları ve titreşimleri daha çok hissedersiniz.
    - Off-Road yapıyor veya köy yollarına giriyorsanız, kasisli, arnavut kaldırımlarında kullanıyorsanız konforunuz düşer. Lastik sürekli darbeye maruz kalacaktır.

    Çapraz lastik (+) lar

    - Düşük hızlarda, lastiğin yapısı, yolun formuna uyum sağlayacağından size daha az sarsıntılı, daha yüksek konforlu bir yolculuk sağlar.
    - Düşük hızlarda, lastik yolun yapısına göre uyum sağladığından lastik-yol direnci daha yüksek olacaktır. Bu ise daha yüksek bir yol tutuş sağlayacaktır.

    Çapraz lastik (-) ler

    - Yüksek hızlarda, özellikle ön lastik yol formuna göre genleşeceğinden sürüş konfor ve perfomansınız düşecek.
    - Süspansiyon sisteminiz uygun değilse, yüksek hızlarda gidonun sağa sola sallanması/titremesi durumu yaşanacaktır.
    - Yüksek hızda viraj almak istediğinizde yine lastik formunun değişmesinden dolayı viraj performans ve emniyetiniz düşecektir.

    Hangi lastiği seçmeliyim. Çapraz karkasmı yoksa Radyal karkasmı?

    - Öncelikle motosiklet üreticisinin kullanım kitapçığına bakarak üreticinin önerdiği lastiği kullanmalısınız.

    - Genel olarak en fazla 100-110 km/s hızlarda kullanıyorsanız
    - Viraj yapayım-limite kadar yatayım demiyorsanız
    - Şehir içi asfalt, arnavut kaldırımı, kasisli yollarda motosiklet kullanıyorsanız
    - Ara sırada olsa köy yollarına giriyorsanız (yada off-road yapıyorsanız)
    - Yoldaki titreşimi daha az hissetmek istiyorsanız
    Çapraz yapılı lastik size daha yüksek konfor sağlayacaktır


    - Yüksek hızda motosiklet kullanıyorsanız ve yüksek hızda daha yüksek performans ve emniyet istiyorsanız
    - Viraj yapıyor-virajda limitleri zorluyorsanız
    - Köy yolları, arnavut kaldırımı, kasisli yollarda daha az kullanıyorsanız
    - Düşük hızlarda yoldaki bozukluk-titreşim nedeniyle böbreklerinizin yer değiştirmesi çokta önemli değilse
    - Yada motosikletinizin süspansiyon yapısı düşük hızlardaki yol kusurlarını giderebiliyorsa
    Radyal yapılı lastik size daha yüksek konfor sağlayacaktır


    Kendimden örnek vermek gerekirse:
    Çapraz yapıda lastik benim için daha uygun. Bu nedenle Anlas Winter Grip 2 kullanıyorum.
    Zira;

    Süspansiyon sistemim yoldaki kıvrımlara çok hızlı cevap verebiliyor.
    Hem hızı sevmediğimden, hemde motosikletim düşük cc olduğundan en fazla 90-100 km/s hızda kullanıyorum. Sollamalarda daha yüksek hıza çıkıp tekrar normal hızıma iniyorum.
    Günlük kullanımda ortalama 50 km yol yapıyorum. Bunun 15-20 km si oldukça düşük hızda arnavut kaldırımı, kasisli yol, kalanıysa asfaltta oluyor.
    Asfalt kullanımda özellikle sahil yolundaki oldukça tehlikeli şeritlerden geçebiliyorum.
    Haftada bir veya iki kez Çatalca köy yollarına giriyorum.
    Yılda 2-3 kez yarışmalara giderken, stabilize köy yolları ve meralarda sürüş yapıyorum.
    Benim lastikten beklentim, kullanım hızımda, konfor, yolun kıvrımlarını daha iyi kavrama ve yol titreşimiyle, yoldaki kıvrımları en az düzeyde hissetme şeklinde.

    Forum üyeleri @Angrypower ve @Tommygun'dan örnek vermek gerekirse, bu iki kafadar için kesinlikle Radyal lastik
    İkiside motosikletlerini gerek düz yolda gerekse virajda limitine kadar zorlamayı seviyorlar.
    Onlar için, yüksek hızlarda lastiğin formunu koruyor olması, düşük hızda konfordan çok daha önemli.

    Anlas Winter Grip kış lastiğini hem Radyal hemde Çapraz yapıda üretiyor
    Yukarıda anlatılanlar ışığında Winter Grip seçimi yaparken dikkatli olunuz ;

    RADYAL yapıda lastik kullanacaksanız WINTER GRIP PLUS seçmelisiniz.

    ÇAPRAZ yapıda lastik kullanacaksanız WINTER GRIP 2 seçmelisiniz.




    Son olarak,

    Dünya standartları ve üzerinde üretim yapan yerli üreticilerin,
    fiyatı bir miktar yüksek bile olsa, desteklenmesi gerektiğini savunanlardanım.


    Sağlıcakla kalın...


    Not :
    Aşağıdaki linkten Anlas'ın Radyal lastik anlatım sayfasına ulaşabilirsiniz.

    http://anlas.com/blog/radyal-lastik-nedir.html
    XGAMER ve 1x2C bunu beğendiler.

  9. #9

    Üyelik
    24 Şubat 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    NC 750 X DCT
    Teşekkürler.. Güzel bir bilgilendirme olmuş..
    sallami ve ufoz bunu beğendiler.

  10. #10
    sallami - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Temmuz 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kymco Downtown350i/Dominar 400/Suzuki GSX-8S
    Demek ki neymiş hangi marka lastiği seçmem lazımdan önce, hangi tip lastiği seçmem lazım demek lazımmış. 10 numara 5 yıldız açıklama emeğine sağlık.
    ufoz bunu beğendi.

  11. #11

    Üyelik
    26 Kasım 2017
    Şehir
    Sin City
    Motosikleti
    Yoqhtır...
    Ellerine sağlık sevgili @Ufoz. Daha açık ve net bir şekilde bence aktarılamazdı.
    ufoz bunu beğendi.

  12. #12
    Adana İl Temsilcisi adanalı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ekim 2006
    Şehir
    ADANA
    Motosikleti
    YAMAHA XJ6 DİVERSİON F, YAMAHA BW'S 100
    gerçekten vakit harcayarak ve tecrübe aktaran bilgilendirici bir yazı olmuş.bilmeyenlere ışık tutacak nitelikte.emeğin için teşekkürler kardeş.ADANA'dan selam olsun.
    ufoz bunu beğendi.
    DÜNYADA ÖLÜMDEN BAŞKASI YALAN. BORA KARAKAŞ (BEN)
    KİMSEYE KİN DUYMAM,DÜŞMANIM KİNDİR BENİM.....YUNUS EMRE

  13. #13
    ufoz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Xpulse 200t
    Bir sürü şeyden bahsettik ama lastik seçiminde lastik hız/ağırlık faktörü ve hava basıncını unuttuk.

    Bunun için öncelikle motosikletin kitapçığına bakmanız gerekli.

    Benim motosikletin kullanım kitapçığında önerilen lastik tipi, lastik ebadı ve hava basınçları aşağıdaki şekilde.

    Ön : 100/80-17 Tubeless (52P/52S) Lastik basıncı : 190 +- 10kpa

    100/80 lastiğin taban yüksekliği ve yanak çapı, 17 ise cant çapı.
    Dikkat ederseniz ( - ) ibaresi var. Üretici Çapraz yapıda lastik öneriyor.
    Tubeless ibaresi hepimiz biliyoruz. Şamriyelsiz/iç lastiksiz lastik öneriliyor.
    52P/52S ibaresi ise yük ve hız indeksini belirlemekte. Kullanacağım lastik 180km/s sürate ve 265kg ağırlığa dayanabilmeli.
    En az 180 Kpa, en fazla 200 Kpa hava basılmalı.
    Psi cinsinden : En az 27.5 psi , en fazla 29.0 psi hava basılmalı.



    Arka : 130/70-17 Tubeless (62P/62S) Lastik basıncı : 210 +- 10 Kpa

    130/70 lastiğin taban yüksekliği ve yanak çapı, 17 ise cant çapı.
    Dikkat ederseniz ( - ) ibaresi var. Üretici Çapraz yapıda lastik öneriyor.
    Tubeless ibaresi hepimiz biliyoruz. Şamriyelsiz/iç lastiksiz lastik öneriliyor.
    62P/62S ibaresi ise yük ve hız indeksini belirlemekte. Kullanacağım lastik 150km/s sürate ve 230kg ağırlığa dayanabilmeli.
    En az 200 Kpa, en fazla 220 Kpa hava basılmalı. (internetten Kpa değerini, psi değerine çevirebilirsiniz)
    Psi cinsinden : En az 29.0 psi , en fazla 31.9 psi hava basılmalı.


    Kullandığım lastik Anlas Winter Grip 2.
    Winter Grip 2 Çapraz yapıda lastik. Üreticide bunu öneriyor.
    Taban/yanak yükseklikleri bire bir aynı.
    Cant çap ölçüsü bire bir aynı.
    Hız/yük indeksleri bire bir aynı.

    Geriye tek bir şey kaldı.

    Lastiğiniz için doğru hava basıncı

    Motosikletinizin kitapçığındaki bilgileri okuyup,
    her lastik için önerilen en düşük ve en yüksek hava değerlerini not ediniz.

    Lastiğinize, kendi ve motosikletinizin ağırlığına uygun hava değerini deneme yanılma yöntemiyle bulmanız gerekecek.

    Zira lastikçiye veya servise gittiğinizde, çoğunlukla (neredeyse hep) izin verilen son basınç değerinde hava basacaklardır.
    Benim durumda her lastikçide, her serviste hep böyle oldu.
    Kendime uygun değerleri bildiğim için her seferinde uyarıp, kullandığım değerleri bastırıyorum.

    Ben 60kg ağırlığındayım. Artçısız kullanıyorum.
    Motosikletimin ıslak ağırlığı 160kg civarında.
    Bu şartlarda 32 Psi arka, 29 Psi ön lastik basıncı benim için aşırı derecede yüksek.
    Hem konforum düşüyor, hemde lastik tabanı yere tam oturamadığı için kaydırma yaşayabiliyorum.
    O nedenle denemelerimle bulduğum Arka 29.5 psi , ön 28 psi hava basıncını kullanıyorum.

    Lastiğiniz istediği kadar iyi marka, iyi kalite ve motorunuza uygun olsun.
    Lastik basıncı doğru değilse, o lastikten beklenen verimi alma şansınız olmadığı gibi, sürüş tehlikesi arzedecektir.

    Sağlıcakla kalın...
    karaca3 bunu beğendi.

  14. #14

    Üyelik
    10 Ekim 2019
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Piaggio X EVO 250
    yeni motor kullanıcısıyım. ilk motorumu 2. el aldım ve uzerındekı lastiklerin artık değişmesi gerekiyordu. bir müddet 10-20 km kadar eski lastikleriyle kullanmak zorunda kaldım. daha sonra fırsatını bulunca hemen Anlas Winter grip 2 taktırdım. çünkü acemiyim ve yola ıyı tutunması benim için çok önemliydi. 200 km dir kullanıyorum ve oldukça memnunum. artık motora kafam rahat güvenle binebiliyorum.

  15. #15
    ufoz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Xpulse 200t
    Yazın PierLoti-Kadırga yokuşunda bir video çekmiştim.
    Lastiklerim Mitas MC50 idi.

    Aynı yokuşta bu kez WG2 ile bir video çekeceğim.
    Gözlemim o arnavut kaldırımında daha az titreşim olduğu yönünde.

  16. #16
    Memcoş48 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2016
    Şehir
    İzmir Seferihisar Ürkmez
    Motosikleti
    Triumph Tiger 800XRx
    Çok güzel ve bilgilendirici bir paylaşım, teşekkürler. İzmirde yaşıyorum ve ege bölgesinde motosiklet sürüyorum. Sym Wolfümde yaklaşık bir aydır (sevgili @tommygun'dan az kullanılmış olarak aldığım) anlas winter grip plusları kullanıyorum. Soğuk ve yağmurda kullanma fırsatım oldu ve oldukça memnun kaldım. Yaz şartlarında iyi bir yaz lastiğinden aldığınız güzel tepkileri kış şartlarında veren bir lastik diyebilirim. Hızlı ısınıp iyi yol tutuyorlar. Konfor iyi, fren tepkileri gayet iyi, ıslak zeminde de gayet güvenliler. Havalar ısınıncaya kadar winter grip plusa devam, havalar ısınınca tekrar tournee sportlara dönüş yapacağım çünkü İzmirde yaz sıcağında aşırı ısınacağından yazın verimli kullanılabileceğini sanmıyorum.
    ufoz bunu beğendi.

  17. #17
    ufoz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Xpulse 200t
    Geçen yıl Anlas WG2 lastiklerimi, lastikçinin yanlış taktığına ve yanlış balans yaptığına kesin emin oldum.

    Geçen yıl Mahmutbey-Silivri arası TEM yoluna çıktığımda 90 km/s ve sonrası hızlarda gidon iyice titriyor, sekme oluyordu.
    Lastiği aldığım yer dışında, 2 farklı lastikçiye daha gitmiştim ve ön lastiği söktürüp kontrol etmişlerdi.
    Ne yazıkki iş bilmeyen lastikçiler her seferinde "lastikte kalıp hatası var" deyip geçiştirmişlerdi.

    Geçen yıl kullandığım lastiği kış gelince Aralık ayında, Anlas'ın resmi servisine götürüp yeniden taktırmıştım.

    GÖZLEMİM :

    Dün Mahmutbey-Silivri arası Tem yolunda aynı lastiği bir yıl sonra, aynı hava şartlarında, aynı motorla
    (lastik 6000 km kullanılmış durumda) tekrar denedim.

    115 km/s hıza kadar çıkmama rağmen gidonda çok ama çok hafif bir titreşim var.
    Geçen yılki gibi tekerin sekmesine sebep olacak, sürüşü tehlikeye atacak derece bir titreşim yok.

    Sorun kesinlikle iş bilmez lastikçilerden kaynaklanıyor.
    Geçen yılki lastikçiler, ne lastiği düzgün takabildiler nede düzgün balans yapabildiler.
    Bildikleri tek terane "Bu lastikte kalıp hatası var" zırıltısı.

    Anlas Winter Grip 2 lastikte kalıp hatası var diyen bir lastikçiyle karşılaşırsınız, ,
    pılınızı pırtınızı toplayıp uzaklaşın oradan. Anlas'ı arayıp eğitim almış gerçekten yetkili servisini
    öğrenip oraya gidin derim.

    Kalın sağlıcakla...

  18. #18
    Neomeo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Mayıs 2019
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Kawasaki Versys 650
    Bu şekildeki yoğun sağanak yağışta bile, Xmax 250 ve Anlas Winter Grip 2 ile hiçbir güvensizlik ya da tutuş kaybı olmadı. Çok memnunum

    ufoz ve uzay gemisi bunu beğendiler.

  19. #19

    Üyelik
    12 Ekim 2018
    Şehir
    istanbul
    Alıntı ufoz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bir sürü şeyden bahsettik ama lastik seçiminde lastik hız/ağırlık faktörü ve hava basıncını unuttuk.

    Bunun için öncelikle motosikletin kitapçığına bakmanız gerekli.

    Benim motosikletin kullanım kitapçığında önerilen lastik tipi, lastik ebadı ve hava basınçları aşağıdaki şekilde.

    Ön : 100/80-17 Tubeless (52P/52S) Lastik basıncı : 190 +- 10kpa

    100/80 lastiğin taban yüksekliği ve yanak çapı, 17 ise cant çapı.
    Dikkat ederseniz ( - ) ibaresi var. Üretici Çapraz yapıda lastik öneriyor.
    Tubeless ibaresi hepimiz biliyoruz. Şamriyelsiz/iç lastiksiz lastik öneriliyor.
    52P/52S ibaresi ise yük ve hız indeksini belirlemekte. Kullanacağım lastik 180km/s sürate ve 265kg ağırlığa dayanabilmeli.
    En az 180 Kpa, en fazla 200 Kpa hava basılmalı.
    Psi cinsinden : En az 27.5 psi , en fazla 29.0 psi hava basılmalı.



    Arka : 130/70-17 Tubeless (62P/62S) Lastik basıncı : 210 +- 10 Kpa

    130/70 lastiğin taban yüksekliği ve yanak çapı, 17 ise cant çapı.
    Dikkat ederseniz ( - ) ibaresi var. Üretici Çapraz yapıda lastik öneriyor.
    Tubeless ibaresi hepimiz biliyoruz. Şamriyelsiz/iç lastiksiz lastik öneriliyor.
    62P/62S ibaresi ise yük ve hız indeksini belirlemekte. Kullanacağım lastik 150km/s sürate ve 230kg ağırlığa dayanabilmeli.
    En az 200 Kpa, en fazla 220 Kpa hava basılmalı. (internetten Kpa değerini, psi değerine çevirebilirsiniz)
    Psi cinsinden : En az 29.0 psi , en fazla 31.9 psi hava basılmalı.


    Kullandığım lastik Anlas Winter Grip 2.
    Winter Grip 2 Çapraz yapıda lastik. Üreticide bunu öneriyor.
    Taban/yanak yükseklikleri bire bir aynı.
    Cant çap ölçüsü bire bir aynı.
    Hız/yük indeksleri bire bir aynı.

    Geriye tek bir şey kaldı.

    Lastiğiniz için doğru hava basıncı

    Motosikletinizin kitapçığındaki bilgileri okuyup,
    her lastik için önerilen en düşük ve en yüksek hava değerlerini not ediniz.

    Lastiğinize, kendi ve motosikletinizin ağırlığına uygun hava değerini deneme yanılma yöntemiyle bulmanız gerekecek.

    Zira lastikçiye veya servise gittiğinizde, çoğunlukla (neredeyse hep) izin verilen son basınç değerinde hava basacaklardır.
    Benim durumda her lastikçide, her serviste hep böyle oldu.
    Kendime uygun değerleri bildiğim için her seferinde uyarıp, kullandığım değerleri bastırıyorum.

    Ben 60kg ağırlığındayım. Artçısız kullanıyorum.
    Motosikletimin ıslak ağırlığı 160kg civarında.
    Bu şartlarda 32 Psi arka, 29 Psi ön lastik basıncı benim için aşırı derecede yüksek.
    Hem konforum düşüyor, hemde lastik tabanı yere tam oturamadığı için kaydırma yaşayabiliyorum.
    O nedenle denemelerimle bulduğum Arka 29.5 psi , ön 28 psi hava basıncını kullanıyorum.

    Lastiğiniz istediği kadar iyi marka, iyi kalite ve motorunuza uygun olsun.
    Lastik basıncı doğru değilse, o lastikten beklenen verimi alma şansınız olmadığı gibi, sürüş tehlikesi arzedecektir.

    Sağlıcakla kalın...
    Çok güzel bilgiler.Teşekkür ederim.
    ufoz ve Memcoş48 bunu beğendiler.

  20. #20

    Üyelik
    08 Mayıs 2020
    Alıntı ufoz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Anlas SC500 Winter Grip 2 lastik hakkında forumda başlıklar olsada, genelde başka lastikle kıyaslama veya bilgi alma amacıyla açılmış.

    Bense tecrübelerimi paylaşmak istiyorum.


    1.Eylül.2018 de motorun parasını ödeyip satın almış olsamda, zamansızlıktan ancak Ekim.2018 sonu vitrinden indirip ruhsat çıkarabildim.
    Motorun üzerine dahi oturmadan Anlas Winter Grip 2 lastik taktırdım.

    Bu lastikleri, 2018 sonu ve 2019 kış aylarından itibaren Haziran 2019 a kadar kullanıp, haziranda yaz lastiği takarak depoya kaldırdım.

    Öncelikle benim lastiklerim
    Ön : 100/80/17
    Arka : 130/80/17

    Tüm tecrübelerim bu ölçüdeki Anlas SC500 Winter Grip 2 lastiğe ait.
    (Winter Grip ve Winter Grip Plus tecrübem yok. O lastikler daha farklı)

    Lastiğin + ları :

    - Lastik kışın çok kısa mesafede çabucak ısınıyor ve performansını göstermeye başlıyor.
    Kışın kuru asfaltta 7-8 derece santigrat sıcaklıkta 3 km kadar kullanımdan sonra ısındığını bizzat test ettim.
    Lastiğin ısındığını elinizle dokunarak dahi anlayabilirsiniz.

    Bu ısınma olayı gerçekleştikten sonra tam performansını göstermeye başlayıp aşağıdakiler oluyor.

    - Kısa mesafe kullanıcıları için çok uygun. Çünkü lastik çok çabuk ısınıyor.

    - Yola çok iyi tutunuyor.

    - Kalkışlarda arka teker kaymıyor.

    - Yumuşaklığı sayesinde asfalttaki minik taşları hissetmiyorsunuz. Sanki lastik bu taşları kavrıyor.

    - Müthiş bir ıslak performansı var.

    - Yeni çiseleyen yağmurda bile daha iyi bir tutunma sağlıyor.

    - Kurudan ıslağa geçerken, çok daha az savrulma yaşıyorsunuz.

    - Şerit değiştirmelerde çizgilerden veya şu sahil yolundaki fayans gibi oklardan geçerken çok çok daha az kayma olduğunu hissedebiliyorsunuz.

    - Fren mesafenizi oldukça kısaltıyor.

    - Arka frene abanıp lastik kaymaya başlasa bile, motor başka bir yöne çok az kıç atıyor ve gittiğiniz istikameti tutturmanıza imkan tanıyor.

    - Çimende daha az kayma yapıyor.


    Lastiğin (-) leri :

    - Lastik 30-40 km süratten sonra bir miktar gürültü yapıyor. Rahatsız edecek düzeyde değil. Bir zaman sonra duymuyorsunuz.
    Ancak benim gibi pimpirikliyseniz, ön teker rulmanlarının dağıldığını düşünüp 3 kere servise gidebilirsiniz
    O yüzden lastiği taktırmadan önce özellikle ön teker sesini dinleyip, taktıktan sonraki sesiyle kıyaslayınki rulman problemi sanmayasınız

    - Lastik çok yumuşak bir lastik. Bu nedenle ömrü sert bir lastiğe göre daha kısa olacaktır.
    Burada bir karar vermeniz gerekecek.
    Canınız mı, yoksa lastiği 10.000 km daha fazla kullanmak mı?

    - Kalkışlarda lastik yakmak veya drift yapmak istiyorsanız bu lastik size göre değil.

    - Yüksek hızlara çıkmak isterseniz (120 üzeri hızlar) hele birde arkaya doğru çıkık topcase varsa, ön iyice hafifleyecek ve kafa sallama durumu başlayacaktır. Ancak bunun çözümü var.
    Anlas servisi bunun ön tekerde 80 yanağın çok yumuşak olmasından kaynaklandığını, özellikle İnazumacıların 70 yanak lastik kullanarak bu durumu aştığını söylemekte. Gerçekten elle dahi bakıldığında 70 yanak lastiğin bir miktar daha sert olduğu farkediliyor.

    - Motosikletiniz için Radyal lastik öneriliyorsa bu durumda Winter Grip 2 değil Winter Grip Plus modeli seçmeniz gerek. Ama o lastikle ilgili tecrübem yok paylaşamıyorum.

    - Bu lastikle yüksek hızda viraj yapmayı düşünüyorsanız, buna çok uygun değil. Radyal tür Winter Grip Plus viraja daha uygun olabilir. bayiye sormanızı öneririm.

    - Yazın sıcak bir yerde yaşıyorsanız bu lastik aşırı ısınacak, çok daha çabuk bitecektir. Anlas servisi Antalya/Muğla gibi sıcak yerlerde yazın bu lastiği kullanmayı önermiyor. Ancak İstanbul gibi nispeten yazların aşırı sıcak geçmediği yerler için yaz kış kullanılabilir demekteler. Örnek olarakta İstanbul'da çoğu kuryenin bu lastiği yaz/kış kullanmasını gösteriyorlar. Lastiğin Anlas sitesindeki verilerindede yaz kış kullanılabileceği belirtilmiş.

    Yanlış Bilinenler

    - Bu lastiğin kalıbında hata olduğuyla ilgili söylentiler var.
    Bende birkaç yerde Winter Grip 2 lastiğin kalıbında hata olabileceğini söylemiştim.
    Bu sözümü geri alıyor ve özür diliyorum...

    Zurnanın zırt dediği yer işte burası.
    Size kim "Anlas Winter Grip 2 lastikte kalıp hatası var" diyorsa, ispatlamasını isteyin.

    Ya bilerek yalan söylüyorlar, yada yaptıkları işi bilmediklerinden lastiği düzgün takamıyor, balans ayarını düzgün yapamıyorlar.
    Bir firmanın ilk ürettiği kalıpta hata olabilir. Sürekli hatalı üretim yapıp dünyaya ihraç edemez. O kalıbı kısa sürede düzeltir ve üretime devam eder. Bunu ne yazıkki düşünmüyor veya düşünemiyorlar...

    - Benim lastiğim içinde 2 lastikçi bu lastikte kalıp hatası var demişti. Lastiği balansa bağlayıp bana yalpayı göstermişlerdi. Ön tarafın yalpalamasının bundan olduğunu söylemişlerdi.

    Anlas fabrikayı aradım ve durumu anlattım. Bana İstanbul Çağlayan'da fabrika tarafından atanmış yetkili servisleri olduğunu ve lastiği orada kontrol ettirmemi bir sorun varsa derhal değiştireceklerini söyleyerek Murat Otomotiv'den Erol beye yönlendirdiler.

    Bugün İstanbul-Çağlayanda Murat Otomotiv Erol beye gittim. Mitas lastikler söküldü Hazirandan beri depoda duran sanıyorum 5.000 km kullanmış olduğum Anlas WG2 lerim takıldı.

    İtina ile arka ve ön lastikleri kontrol ettiler balansını yaptılar. Balans ağırlıkları benim lastikte sadece bir taraftaydı.
    Halbuki bu ağırlıkların ya cantın tam ortasına, yada sağlı sollu denge sağlayacak şekilde cantın yanaklarına monte edilmesi gerekiyormuş. İş yerine gelince internette de aynı bilgiyi gördüm.

    Lastikleri yüksek hızda balans makinasında izledim. Bana diğer lastikçilerin gösterdiği gibi yere temas eden çeperinde sağ sol yalpa görmedim. Yanlardan bakıncada yalpa yoktu.

    Yağmur yağıyordu ve benim yola çıkmam gerekiyordu. E5'e çıktım. Lastiklerim 6 aydır depoda yatıyor olduğundan temkinli bir şekilde kullandım. O rulman uğultusunu özlemişim

    İlk gözlemim lastiklerin kışınkinden çok farklı olduğu, aynı yerde aynı süratte daha önce kafa sallama sorunu yaşarken şimdi yaşamadığım oldu. Üstelik kışın topcase kullanmıyordum ama şimdi epeyce dışarıya taşan topcase kullanıyorum.

    Bir daha Mitas MC50 lastik mi? Asla.
    Giderken kaya kaya gittim. Dönüşte yağmur yağmasına rağmen Anlas WG2 ile motosiklet kullanmanın keyfine vardım.

    Önerilerim :

    - Anlas Winter Grip lastikten bahsedildiğinde, Winter Grip 2 mi yoksa Winter grip Plus mı olduğunu sorun. İkiside kış lastiği ama Plus modeli Enduroya yatkın ve radyal tip.

    - Bu lastik kış lastiği olarak geçse de, karda/çamurda, dağda/bayırda cross yapayım diye düşünürseniz yanılırsınız. O durumda cross lastiği almanız gerekli.

    - Özellikle ön freni kullandığınızda lastik yola iyi tutunduğundan ve buna alışık olmadığınızdan, arkadan gelen araçla uygun mesafeyi korumada sorun yaşayabilirsiniz. Kısa süreliğine de olsa lastiğin ön frendeki davranımına alışmak için test sürüşü yapmanız gerekecektir.

    - Kendi adıma konuşuyorum ama sizlere de tavsiye ediyorum.

    Lastiğinizi fabrika veya üreticinin onaylı servisine taktırın, balans ettirin.

    Satıcıdan değil, gerçekten servisi olunmasından bahsediyorum.

    Örneğin Anlas'ın internet sitesine girip bayi sorgulayın.
    Çıkan listeden bayileri arayın.
    Servileri olup olmadığını sorun.
    Hemen hepsi sadece satış yapıyor.
    Hem satış hem servis hizmeti veren çok az sayıda bayi bulacaksınız. Bu bayileri tercih etmenizi öneririm.

    Sanıyorum bir başlık vardı. Memnun kaldığımız motosiklet servis ve satıcılarını tavsiye ediyorduk.
    Hangi başlık olduğunu hatırlamadığım için ben buraya yazıyorum (uygun değilse moderatörler editleyebilirler).

    Fabrika tarafından yönlendirildiğim ve bugün gittiğim Anlas servisinden son derece memnun kaldım.
    Bir bilgi: Anlas lastik kullanıyorsanız, onlardan almamış olsanız dahi sadece söküp takma ücreti alıyorlar.
    Balans ayarı ücretsiz.


    Murat Otomotiv (Anlas yetkili bayi ve servisi)
    Erol ERKALE
    Vatan Caddesi, No:120, Çağlayan - Kağıthane, İstanbul
    (0212) 220 66 00 - (0532) 414 32 74



    Dip not : Her ne kadar tecrübelerimi paylaşmak istermiş olsamda, yazı reklam gibi anlaşılabilir.
    Ne Anlas'la, nede gittiğim servisle bir tanışıklığım, ilgim yok.
    Tam 2 saattir hala iş yerindeyim ve yazıyorum.
    Bu başlığın bir kişiye bile olsa faydası olur, o arkadaşımızda arkamızdan bir hayır duası ederse, bana yeterde artar...

    Kalın Sağlıcakla...
    Hocam bende hero hunk 150 var ve bu lastiği takmak istiyorum. Ama benim ön 80/100-18 arka 100/90-18 ölçülerde yok. 2,75-18 ve 90/90-18 var kuryelik yapıyorum motor 147kg ben 70 kg arkaya aldığım ağırlık 30-50 kg arası.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)