Merhabalar..
Malum scooter kullanıcısıyız, tekerlerimiz o kadar büyük değil, oturuş pozisyonumuz herhangi bi vitesli motor kadar viraja da uygun değil..
Nerede viraj ile ilgili bi arama yaparsam yapayım hemen hemen hepsi büyük tekerli, vitesli motorlara yönelik bilgiler içeriyor.
Ben bulamadım eğer siz bulabilirseniz çok yardımcı olursunuz.
Ya da üstadlarımızdan bu konuda pratik, yardımcı bilgiler de almak isterim. -Tabi konunun aynısı MT de yoksa-
İzlediğim videolar, okuduğum konulardan öğrendiğim bilgi:
-Motosiklet yarışçılarının taktiği bu yollarda çok tehlikeli.. (Yani kendimizi olabildiğince motosikletten sarkıtıp, motoru çok fazla yatık konumda tutmamak)
-Cross kullanıcılarının taktiği de yine bu yollarda yanlış.. (Kendimizi olabildiğince dik tutup, motosikleti yatırabildiğimiz kadar yatırmak)
-En uygun yöntem ise motosikletle birlikte yatıp, motosikletle birlikte kalkmak.. (Öndeki cama kendimizi sabitlemiş gibi)
Şimdi bunların çoğu vitesli motosikletlere yönelik.. Scooterda da gönül rahatlığıyla kullanabilir miyiz acaba ?
Ben de ilk düşüşümü dönüşte yaşadım ama bu yoldaki kaygan bi sıvıdan kaynaklanıyordu..
Buradaki hata nedir ? Dediğim olay ise şu:
http://www.timsah.com/Honda-elite-sc...di/ZrrM0ssqE5c
Tam olarak anlayamadım. Viraja mı yanlış girdi ? Heyecanlanıp ayağını yere koyması mı buna sebep oldu ? Yoksa scooterla bu yola girmek mi başlı başına bi hataydı ?
Yine aynı virajlarda başka bi scooter ile yapılmış dönüşler:
http://www.youtube.com/watch?v=us4yTQBO2AE
Buradaki arkadaş ise direk yarışçı taktiği olan kendini motosikletten sarkıtmayı kullanıyor genelde..
Bilgisi olan arkadaşlar, abilerim, ablalarım, üstadlarım yardımcı olursa çok teşekkür ederim..
Teşekkürler, saygılar, sevgiler..