Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Sert Fren Sonrasında Motor Düşer

    REKLAM ALANI
  1. #1
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    Beklenmedik bir anda önünüze birşey fırladı , kitapta yazan herşeyi uyguladınız . Manet limon gibi kademeli olarak sıkıldı , arka frene acımasızca abanıldı (yanlış okumuyorsunuz panik frende arka frene abanın korkmayın) tam zamanında durmayı başardınız.

    BRAVOOOO

    Ultra müthiş bir binicisiniz kazayı engellediniz dediğiniz anda hooooop

    O da ne motorla birlikte kendinizi yerde buldunuz halbuki hiçbir şeye çarpmadınız , motorun önü kaymadı , gayet net ve temiz bir fren yaptınız ama tam durduğunuz anda bir el sizi ve motoru çekip alıverdi.

    Endişelenmeyin siz hala iyi bir binicisiniz ancak sert frenlemede dikkat edilmesi gereken iki çok önemli noktayı atladınız ve bu başınıza geldi.

    1- BAKIŞ : Frene başladığınız andan itibaren kaçış noktası yönünde İLERİ bakın . Bakışınızı zemine yada önünüzdeki engele doğru kilitlerseniz kaçabilseniz dahi dengeniz alt üst olacaktır.

    2- AYAKTA KALMANIN SIRRI : Bunu bedava veriyorum kıymetinizi bilin. Sert frenlemede ön düzen dibine kadar kapanacak tam olarak durduğunuz ana kadar bu durumunu değiştirmeyecektir. Eğer bu şekilde durursanız motor hareketsiz kaldığı anda ön düzen çok sert bir şekilde eski haline dönmeye çalışacak ve sanki motora alttan bir koç vurmuş gibi gidon yukarı doğru savrulacaktır.
    Bunu engellemek çok basittir , frenleme alışkanlığınızı değiştirmelisiniz. Ani veya normal duruş farketmez durma anından hemen önce sadece ön freni yavaşça bırakın motor son sabitlenmesini sadece arka fren ile yapsın bu durumda çok yumuşak ve dengeli bir şekilde durabildiğiniz farkedeceksiniz. Bunu her duruşunuzda alışkanlık haline getirin ilerde çok işinize yarayacaktır.

    Sevgiler
    Umit1923 bunu beğendi.
    DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    14 Kasım 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Naked :)
    Bir de şöyle bişey var sanırım. Arka tekeri frenle kitlediğiniz takdirde durana kadar(ya da iyice yavaşlayana kadar) freni bırakmamak gerek diye biliyorum. Yoksa ön ve arka tekerin çizgileri değiştiği için motor sizi atmaya çalışıyor.

  3. #3
    glock - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2006
    Şehir
    Istanbul
    la hocayii, iyi dinleyun bakaym! sayin hocam, ha bu dümenu baktığım yere doğrultmam gerekmiy mi her daim?

  4. #4
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    Alıntı luthier76 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bir de şöyle bişey var sanırım. Arka tekeri frenle kitlediğiniz takdirde durana kadar(ya da iyice yavaşlayana kadar) freni bırakmamak gerek diye biliyorum. Yoksa ön ve arka tekerin çizgileri değiştiği için motor sizi atmaya çalışıyor.
    biz ne yazmışız yukarıda , sende Glock a benzemeye başladın şamarı hakettin

    Not: Şaka bir yana söylediğin doğrudur ekleme için teşekkür ederim...
    DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR

  5. #5
    glock - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2006
    Şehir
    Istanbul
    belli bir açıdan sonra atabilir tabi, dümdüz kayarsa sal gitsin, baktın ki yana yatmaya başlıyor gaz vericeksin ki dengelesin...

  6. #6
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    Alıntı glock adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    la hocayii, iyi dinleyun bakaym! sayin hocam, ha bu dümenu baktığım yere doğrultmam gerekmiy mi her daim?
    Hah kendiside geldi zaten . Al canım senin için üç tane ayırdım.

    DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR

  7. #7
    glock - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2006
    Şehir
    Istanbul
    glock düşsün kafana ama kask takılıyken ne yaptım yine Sn. 8CAN baba?
    bahadır seni şamarlıyorum glock sen duy... birazdan, sanada sıra gelecek der gibi

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:13 ----------

    sıra banada geldide... vur hocam vur bize müstahaktır, asfalt vurmasında senden yiyelim şamarı.

  8. #8
    erro - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Haziran 2008
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    tracer 900
    o tırsmayla durmadan ön fren nasıl bırakılır merak ediyorum...sanırım iyi binici olmak da o demek zaten...

    faydalı bir bilgi teşekkürler umarım kimse böyle bir durumla karşılaşmaz...

  9. #9

    Üyelik
    14 Kasım 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Naked :)
    Oocan abi daha önce bir başlık altında bu soruyu sormuştum fakat cevap gelmemişti. Sorum şuydu; ABS li bir motorda ani bir durumda ön frene ve arka frene istediğimiz kadar abanabilirmiyiz? Sonuçta kayma problemimiz olmayacak...

  10. #10
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    18 Mayıs 2011
    Şehir
    Marmaris
    Motosikleti
    tvs apache rtr150 gri (2011)
    peki şu durumda yapabileceğimiz bir şey var mı? ani fren yaptık ve amortisörler sonuna kadar dayandı, kaçış noktasına bakıyoruz fakat zemin düz değil. tabiri caizse ~ bu şekilde abartılı olmasa da şeritteki zemin yükseklikleri değişken. amortisörler sonuna kadar dayalı ve tahminen ağırlığın tamamı ön teker üzerinde iken bu gibi bir yolda nasıl kaçış sağlayabiliriz.

    yaşadığım yer marmaris. yolların çoğu parke olduğu için bu durumla çok sık karşılaşıyorum.

  11. #11
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    Alıntı luthier76 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Oocan abi daha önce bir başlık altında bu soruyu sormuştum fakat cevap gelmemişti. Sorum şuydu; ABS li bir motorda ani bir durumda ön frene ve arka frene istediğimiz kadar abanabilirmiyiz? Sonuçta kayma problemimiz olmayacak...
    Yapman gereken budur zaten , değişmeyen tek şey ön frene ABS siz motordaki gibi kademeli olarak yükleneceksin ama sonuna kadar abanacaksın.
    DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR

  12. #12
    ferhatkars - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ağustos 2011
    Şehir
    Lefkoşa, KKTC
    Motosikleti
    Suzuki SV 650 S.... Suzuki R-CG 250 melez kross
    başıma gelen bir olay....
    devamlı güzargahım üzerinde rampa aşagı tersine eğimli viraj var....
    kuru havada sorun yokda....yagmur yagdıgında ne yapacagım diye düşünüp dururdum....
    sonbahar oldu yağmur yagmaya başladı...işe gidiyorum.... tırsa tırsa....
    geldik rampanın başına...3. vitese aldım 30 ile felan iniyorum....iyice rampa dikleşti 2 ye düştüm...bu arada frenleri de ufak ufak yokluyorum....dokunmam ile kayıyor.... baktım olmuyor...yatırdım motoru, ben üstte o altta-o altta ben üste yaklasık 25-30 m kadar kayıp yolun karşısında kaldırıma çarpıp durabildik....
    motorda ufak tefek çizikler ile kurtardık...ben de sorun yok....
    baktınız kaçacak yer yok, duramayıp kafadan çakmakdansa yatarak kaymak daha mantıklı...

  13. #13
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    Alıntı ekremz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    peki şu durumda yapabileceğimiz bir şey var mı? ani fren yaptık ve amortisörler sonuna kadar dayandı, kaçış noktasına bakıyoruz fakat zemin düz değil. tabiri caizse ~ bu şekilde abartılı olmasa da şeritteki zemin yükseklikleri değişken. amortisörler sonuna kadar dayalı ve tahminen ağırlığın tamamı ön teker üzerinde iken bu gibi bir yolda nasıl kaçış sağlayabiliriz.

    yaşadığım yer marmaris. yolların çoğu parke olduğu için bu durumla çok sık karşılaşıyorum.
    Yapacak birşey yok ileri bakarak düz hatta frene devam , biraz sarsılırsın ama düşmezsin ...
    DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR

  14. #14
    WOLKANWOLKAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ağustos 2007
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    CB 600F HORNET
    Mrb,

    Kombine fren sıkışında öne mi çeker yoksa komple mi çöker

    Diğer soru da bu gibi durumlarda(yukarıdaki) ve bozuk yolda yerle temasın kesilmesi halinde high side-yukarıdan uçmaya,aşırtmaya engel olmak için totoşun hafif havalandırılıp motorun zıplamasında rahatlama yaratmak yanlış bir uygulama mıdır? Ben öyle yapıyorum ve faydasını gördüğümü düşünüyorum. Hatta viraja yattığımda bile başıma gelme ihtimali olduğunda uyguladım.

    Syg.

    not: havalanadırma"dan kasıt hava geçecek kadar boşluk bırakmak yoksa ayağa kalkmaktan bahsedilmemektedir.

  15. #15
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    Alıntı ferhatkars adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    başıma gelen bir olay....
    devamlı güzargahım üzerinde rampa aşagı tersine eğimli viraj var....
    kuru havada sorun yokda....yagmur yagdıgında ne yapacagım diye düşünüp dururdum....
    sonbahar oldu yağmur yagmaya başladı...işe gidiyorum.... tırsa tırsa....
    geldik rampanın başına...3. vitese aldım 30 ile felan iniyorum....iyice rampa dikleşti 2 ye düştüm...bu arada frenleri de ufak ufak yokluyorum....dokunmam ile kayıyor.... baktım olmuyor...yatırdım motoru, ben üstte o altta-o altta ben üste yaklasık 25-30 m kadar kayıp yolun karşısında kaldırıma çarpıp durabildik....
    motorda ufak tefek çizikler ile kurtardık...ben de sorun yok....
    baktınız kaçacak yer yok, duramayıp kafadan çakmakdansa yatarak kaymak daha mantıklı...
    Alternatif rota imkanınız yokmudur ?
    DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR

  16. #16

    Üyelik
    14 Kasım 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Naked :)
    Abs tam tembel işi o zaman. Ama bence iyi. Hata toleransı fazla demekki. Motoru abs li alayım ben en iyisi.

  17. #17
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    Alıntı WOLKANWOLKAN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Mrb,

    Kombine fren sıkışında öne mi çeker yoksa komple mi çöker

    Diğer soru da bu gibi durumlarda(yukarıdaki) ve bozuk yolda yerle temasın kesilmesi halinde high side-yukarıdan uçmaya,aşırtmaya engel olmak için totoşun hafif havalandırılıp motorun zıplamasında rahatlama yaratmak yanlış bir uygulama mıdır? Ben öyle yapıyorum ve faydasını gördüğümü düşünüyorum. Hatta viraja yattığımda bile başıma gelme ihtimali olduğunda uyguladım.

    Syg.

    kendi motorum diye övünmüyorum ama BMW dışındaki bütün motorlarda kombine olsun olmasın ön taraf dalacaktır.

    Motorda ayağa kalkmanız off-road ortamında kullanılan bir tekniktir normal yol koşullarında motora dizlerimiz ile kenetlenmiş olarak kalmak daha güvenlidir.
    DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR

  18. #18
    ferhatkars - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ağustos 2011
    Şehir
    Lefkoşa, KKTC
    Motosikleti
    Suzuki SV 650 S.... Suzuki R-CG 250 melez kross
    Alıntı oocan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Alternatif rota imkanınız yokmudur ?
    daha sonradan rotayı 2 km kadar uzattım....
    kazadan 2 hafta sonra benım carptıgım kaldırımın 2 metre ilerisi ev...
    eve bmc kamyon çarpmıştı... düşünün artık nasıl bir yer oldugunu....

  19. #19
    glock - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2006
    Şehir
    Istanbul
    abs destekli kombine frenlerde, double kombine varsa vfr800 örneğin; ön-arka ikisinede fazla gücü aktarma yapabiliyor pistonlar çapraz çalışır...
    kasiste veya herhangi bir durumda popoyu selenin üzerinden kaldırmak faydalı bir durum.

  20. #20
    WOLKANWOLKAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ağustos 2007
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    CB 600F HORNET
    Alıntı oocan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kendi motorum diye övünmüyorum ama BMW dışındaki bütün motorlarda kombine olsun olmasın ön taraf dalacaktır.

    Motorda ayağa kalkmanız off-road ortamında kullanılan bir tekniktir normal yol koşullarında motora dizlerimiz ile kenetlenmiş olarak kalmak daha güvenlidir.
    Abi hızlı okuyorsun sonra dayıyorsun şamarı

    Not kısmında ayağa kalkmadığımı belirttim onu dikkate alarak tekrar değerlendirmeni isterim.

    Kombine kastım ise frenin kombine olması değil ön-arka birlikte fren sıkılması, abs kombinesi değil. ABS kombinesi bu manada zaten yeterli değil, yavaşlamada ok ancak abs li veya değil kombine fren sıkmada öne değil yere çöküyor. Bunda iddialıyım zaten amaç da bu değil mi, önün dalmasını, öne yığılmayı, çatalın daralması, durduğunda rodeo yaşanmamasını sağlayan, ve en önemlisi fren mesafesini kısaltan tutum zaten bu değil mi?

    Syg.


1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)