Sert Fren Sonrasında Motor Düşer
Reklamlar
-
Beklenmedik bir anda önünüze birşey fırladı , kitapta yazan herşeyi uyguladınız . Manet limon gibi kademeli olarak sıkıldı , arka frene acımasızca abanıldı (yanlış okumuyorsunuz panik frende arka frene abanın korkmayın) tam zamanında durmayı başardınız.
BRAVOOOO
Ultra müthiş bir binicisiniz kazayı engellediniz dediğiniz anda hooooop
O da ne motorla birlikte kendinizi yerde buldunuz halbuki hiçbir şeye çarpmadınız , motorun önü kaymadı , gayet net ve temiz bir fren yaptınız ama tam durduğunuz anda bir el sizi ve motoru çekip alıverdi.
Endişelenmeyin siz hala iyi bir binicisiniz ancak sert frenlemede dikkat edilmesi gereken iki çok önemli noktayı atladınız ve bu başınıza geldi.
1- BAKIŞ : Frene başladığınız andan itibaren kaçış noktası yönünde İLERİ bakın . Bakışınızı zemine yada önünüzdeki engele doğru kilitlerseniz kaçabilseniz dahi dengeniz alt üst olacaktır.
2- AYAKTA KALMANIN SIRRI : Bunu bedava veriyorum kıymetinizi bilin. Sert frenlemede ön düzen dibine kadar kapanacak tam olarak durduğunuz ana kadar bu durumunu değiştirmeyecektir. Eğer bu şekilde durursanız motor hareketsiz kaldığı anda ön düzen çok sert bir şekilde eski haline dönmeye çalışacak ve sanki motora alttan bir koç vurmuş gibi gidon yukarı doğru savrulacaktır.
Bunu engellemek çok basittir , frenleme alışkanlığınızı değiştirmelisiniz. Ani veya normal duruş farketmez durma anından hemen önce sadece ön freni yavaşça bırakın motor son sabitlenmesini sadece arka fren ile yapsın bu durumda çok yumuşak ve dengeli bir şekilde durabildiğiniz farkedeceksiniz. Bunu her duruşunuzda alışkanlık haline getirin ilerde çok işinize yarayacaktır.
Sevgiler
DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR
Reklamlar
-
Bir de şöyle bişey var sanırım. Arka tekeri frenle kitlediğiniz takdirde durana kadar(ya da iyice yavaşlayana kadar) freni bırakmamak gerek diye biliyorum. Yoksa ön ve arka tekerin çizgileri değiştiği için motor sizi atmaya çalışıyor.
-
la hocayii, iyi dinleyun bakaym! sayin hocam, ha bu dümenu baktığım yere doğrultmam gerekmiy mi her daim?
-
DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR
-
belli bir açıdan sonra atabilir tabi, dümdüz kayarsa sal gitsin, baktın ki yana yatmaya başlıyor gaz vericeksin ki dengelesin...
-
DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR
-
glock düşsün kafana ama kask takılıyken ne yaptım yine Sn. 8CAN baba?
bahadır seni şamarlıyorum glock sen duy... birazdan, sanada sıra gelecek der gibi
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:13 ----------
sıra banada geldide... vur hocam vur bize müstahaktır, asfalt vurmasında senden yiyelim şamarı.
-
o tırsmayla durmadan ön fren nasıl bırakılır merak ediyorum...sanırım iyi binici olmak da o demek zaten...
faydalı bir bilgi teşekkürler umarım kimse böyle bir durumla karşılaşmaz...
-
Oocan abi daha önce bir başlık altında bu soruyu sormuştum fakat cevap gelmemişti. Sorum şuydu; ABS li bir motorda ani bir durumda ön frene ve arka frene istediğimiz kadar abanabilirmiyiz? Sonuçta kayma problemimiz olmayacak...
-
22 Aralık 2011, 14:34
#10
peki şu durumda yapabileceğimiz bir şey var mı? ani fren yaptık ve amortisörler sonuna kadar dayandı, kaçış noktasına bakıyoruz fakat zemin düz değil. tabiri caizse ~ bu şekilde abartılı olmasa da şeritteki zemin yükseklikleri değişken. amortisörler sonuna kadar dayalı ve tahminen ağırlığın tamamı ön teker üzerinde iken bu gibi bir yolda nasıl kaçış sağlayabiliriz.
yaşadığım yer marmaris. yolların çoğu parke olduğu için bu durumla çok sık karşılaşıyorum.
-
22 Aralık 2011, 14:52
#11
luthier76 adlı üyeden alıntı
Oocan abi daha önce bir başlık altında bu soruyu sormuştum fakat cevap gelmemişti. Sorum şuydu; ABS li bir motorda ani bir durumda ön frene ve arka frene istediğimiz kadar abanabilirmiyiz? Sonuçta kayma problemimiz olmayacak...
Yapman gereken budur zaten , değişmeyen tek şey ön frene ABS siz motordaki gibi kademeli olarak yükleneceksin ama sonuna kadar abanacaksın.
DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR
-
22 Aralık 2011, 14:54
#12
başıma gelen bir olay....
devamlı güzargahım üzerinde rampa aşagı tersine eğimli viraj var....
kuru havada sorun yokda....yagmur yagdıgında ne yapacagım diye düşünüp dururdum....
sonbahar oldu yağmur yagmaya başladı...işe gidiyorum.... tırsa tırsa....
geldik rampanın başına...3. vitese aldım 30 ile felan iniyorum....iyice rampa dikleşti 2 ye düştüm...bu arada frenleri de ufak ufak yokluyorum....dokunmam ile kayıyor.... baktım olmuyor...yatırdım motoru, ben üstte o altta-o altta ben üste yaklasık 25-30 m kadar kayıp yolun karşısında kaldırıma çarpıp durabildik....
motorda ufak tefek çizikler ile kurtardık...ben de sorun yok....
baktınız kaçacak yer yok, duramayıp kafadan çakmakdansa yatarak kaymak daha mantıklı...
-
22 Aralık 2011, 14:54
#13
ekremz adlı üyeden alıntı
peki şu durumda yapabileceğimiz bir şey var mı? ani fren yaptık ve amortisörler sonuna kadar dayandı, kaçış noktasına bakıyoruz fakat zemin düz değil. tabiri caizse ~ bu şekilde abartılı olmasa da şeritteki zemin yükseklikleri değişken. amortisörler sonuna kadar dayalı ve tahminen ağırlığın tamamı ön teker üzerinde iken bu gibi bir yolda nasıl kaçış sağlayabiliriz.
yaşadığım yer marmaris. yolların çoğu parke olduğu için bu durumla çok sık karşılaşıyorum.
Yapacak birşey yok ileri bakarak düz hatta frene devam , biraz sarsılırsın ama düşmezsin ...
DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR
-
22 Aralık 2011, 14:55
#14
Mrb,
Kombine fren sıkışında öne mi çeker yoksa komple mi çöker
Diğer soru da bu gibi durumlarda(yukarıdaki) ve bozuk yolda yerle temasın kesilmesi halinde high side-yukarıdan uçmaya,aşırtmaya engel olmak için totoşun hafif havalandırılıp motorun zıplamasında rahatlama yaratmak yanlış bir uygulama mıdır? Ben öyle yapıyorum ve faydasını gördüğümü düşünüyorum. Hatta viraja yattığımda bile başıma gelme ihtimali olduğunda uyguladım.
Syg.
not: havalanadırma"dan kasıt hava geçecek kadar boşluk bırakmak yoksa ayağa kalkmaktan bahsedilmemektedir.
-
22 Aralık 2011, 14:56
#15
ferhatkars adlı üyeden alıntı
başıma gelen bir olay....
devamlı güzargahım üzerinde rampa aşagı tersine eğimli viraj var....
kuru havada sorun yokda....yagmur yagdıgında ne yapacagım diye düşünüp dururdum....
sonbahar oldu yağmur yagmaya başladı...işe gidiyorum.... tırsa tırsa....
geldik rampanın başına...3. vitese aldım 30 ile felan iniyorum....iyice rampa dikleşti 2 ye düştüm...bu arada frenleri de ufak ufak yokluyorum....dokunmam ile kayıyor.... baktım olmuyor...yatırdım motoru, ben üstte o altta-o altta ben üste yaklasık 25-30 m kadar kayıp yolun karşısında kaldırıma çarpıp durabildik....
motorda ufak tefek çizikler ile kurtardık...ben de sorun yok....
baktınız kaçacak yer yok, duramayıp kafadan çakmakdansa yatarak kaymak daha mantıklı...
Alternatif rota imkanınız yokmudur ?
DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR
-
22 Aralık 2011, 14:59
#16
Abs tam tembel işi o zaman. Ama bence iyi. Hata toleransı fazla demekki. Motoru abs li alayım ben en iyisi.
-
22 Aralık 2011, 14:59
#17
WOLKANWOLKAN adlı üyeden alıntı
Mrb,
Kombine fren sıkışında öne mi çeker yoksa komple mi çöker
Diğer soru da bu gibi durumlarda(yukarıdaki) ve bozuk yolda yerle temasın kesilmesi halinde high side-yukarıdan uçmaya,aşırtmaya engel olmak için totoşun hafif havalandırılıp motorun zıplamasında rahatlama yaratmak yanlış bir uygulama mıdır? Ben öyle yapıyorum ve faydasını gördüğümü düşünüyorum. Hatta viraja yattığımda bile başıma gelme ihtimali olduğunda uyguladım.
Syg.
kendi motorum diye övünmüyorum ama BMW dışındaki bütün motorlarda kombine olsun olmasın ön taraf dalacaktır.
Motorda ayağa kalkmanız off-road ortamında kullanılan bir tekniktir normal yol koşullarında motora dizlerimiz ile kenetlenmiş olarak kalmak daha güvenlidir.
DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR
-
22 Aralık 2011, 15:01
#18
oocan adlı üyeden alıntı
Alternatif rota imkanınız yokmudur ?
daha sonradan rotayı 2 km kadar uzattım....
kazadan 2 hafta sonra benım carptıgım kaldırımın 2 metre ilerisi ev...
eve bmc kamyon çarpmıştı... düşünün artık nasıl bir yer oldugunu....
-
22 Aralık 2011, 15:05
#19
abs destekli kombine frenlerde, double kombine varsa vfr800 örneğin; ön-arka ikisinede fazla gücü aktarma yapabiliyor pistonlar çapraz çalışır...
kasiste veya herhangi bir durumda popoyu selenin üzerinden kaldırmak faydalı bir durum.
-
22 Aralık 2011, 15:06
#20
oocan adlı üyeden alıntı
kendi motorum diye övünmüyorum ama BMW dışındaki bütün motorlarda kombine olsun olmasın ön taraf dalacaktır.
Motorda ayağa kalkmanız off-road ortamında kullanılan bir tekniktir normal yol koşullarında motora dizlerimiz ile kenetlenmiş olarak kalmak daha güvenlidir.
Abi hızlı okuyorsun sonra dayıyorsun şamarı
Not kısmında ayağa kalkmadığımı belirttim onu dikkate alarak tekrar değerlendirmeni isterim.
Kombine kastım ise frenin kombine olması değil ön-arka birlikte fren sıkılması, abs kombinesi değil. ABS kombinesi bu manada zaten yeterli değil, yavaşlamada ok ancak abs li veya değil kombine fren sıkmada öne değil yere çöküyor. Bunda iddialıyım zaten amaç da bu değil mi, önün dalmasını, öne yığılmayı, çatalın daralması, durduğunda rodeo yaşanmamasını sağlayan, ve en önemlisi fren mesafesini kısaltan tutum zaten bu değil mi?
Syg.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)