2. Motorumu Arıyorum, Yardımlarınız Gerekiyor.
Reklamlar
-
günde 30-50 km yol yapan biriyim. şu an kullandığım 150 zc ile 14 000 kmyi devirmiş durumdayım. 172 boy 72 kgyum. bütün bu yolu Malatya'nın bir başından diğer başına katediyorum. yüzde 90 çevreyolu üzerindeyim. ayda 2-3 kere Elazığ-Malatya arası yapıyorum. canım sıkıldığında beni Malatya'dan İzmir'e ve İstanbul'a götürebilecek bir motor arıyorum. beni sıkıştıran otomobiller, minibüsler ve otobüsler hatta TIR'lardan gına geldi.
hayalimdeki 97 model bmw f650 model bir motor buldum. motosiklet görüntü olarak 2-3 sene yatmış gibi duruyor. kilometresi 50 000 küsürde ama makina güzel.
rengi solmuş, ön cam saydamlığını kaybetmiş, zincir gerdirme sonda ve zincir çok gevşek, lastikler çatlamış. motoru çalıştırdım sesi çok güzel geldi. vites geçişleri de güzeldi. fiyatına 5500 diyor. eğer benim motorla takasa girerse ki daha adamı bulamadım, motoru bırakmış gitmiş; numarasını bile bulamadı. motoru bunla değişebilirim.
sakin kullanımda 3.5-4 litre kadar yakacağını forumlardan okudum. kolay kolay arıza vermeyen bir motor olduğunu biliyorum. birçok parçasını sanayiden uyduruluyormuş (mesela uno beyni bu motora oluyor diye okumuştum). elim az biraz anahtar tutar.
motorun resimleri:
http://www.facebook.com/media/set/?s...0206381&type=1
düşünceleriniz nelerdir? alın diyorsanız da alırken nelerine dikkat etmeliyim?
Reklamlar
-
İyi bir usta lazım sana haberin olsun....
Büyük aşklar yolculuklarla başlar ama önce güvenlik....
-
ben erişemedim fotolara sanki?
ANGARAJ
-
Hocam takas değil direk satın almaı düşünürsen,
Benim motoru satacağım bayramdan sonra. 98 model F650 ST.
Bu verdiğin motordan çok daha iyi durumda kendisi :D
Sahibinden'e koymuyorum. Yıl başından sonra koyacam, 6000 TL'den koyacam.
Siteden birileri olursa 5500'e verecem... haberin olsun...
Herhangi bir arızası var mı dersen? şu anda herhangi bir sorunu yok,
sadece karbüratör boğazındaki kauçuk bir boğaz var çiftli, o ömrünü doldurduğu için hafif çatlamış onu değiştiricem o kadar.
Amortisör patlamıştı (arka) onu da orjinal çıkmasıyla değiştirttim...
ilgilenirsen daha detaylı bir durum raporu veririm sana.
HAYATINDA 1dk ICINDE ARDINDA BIRAKIP GIDEMEYECEGIN HIC BIR SEY OLMASIN...
-
bence excavatus un teklifini değerlendirin hocam 2 yıl yamış motor arıza verebilir, her halukarda exca~ ile anlaşamazsanız alınaiblecek bir motor çünkü bmw ler sağlam alettir bir bakımla kendine gelir canavar gibi olur. modelide çok düşük değil bir bmw için.
hali hazırda bakımlısına bakın 2ci plan olarak yazdığınız motoru değerlendirin
-
arkadaş bakım demişken... hemen şunu belirteyim,
hem kendi motorum hem de diğer bmw'ler için,
parçası da pahalıdır, bakımı da pahalıdır. Az bakım ister, düzgün bakarsan parça bile istemez.
Ama istedi mi adam ağlatır.
Öyle sanayiden ıvır kıvır parçalar olur, vs vs güvenme hocam.
Özellikle düz F650 modelleri için en ekonomik olan şey çıkma parça..
Şöyle örnek vereyim, düz bakım yaparsan, yağ değişimi filtreler ıvır kıvır... Borusan'dan 450-500 TL'ye çıkıyorsun,
düzgün bir ustaya yaptırırsan en az 250-300 TL'ye çıkarsın.
Ama bu makinaya düzenli ve düzgün bakım yaparsan, herhangi bir ekstra masraf veya parça ihtiyacı duymaz....
Az yakar... rahattır... ataktır çeviktir...
Ama bakımı ve parçası asla ucuza hallolmaz, halledersen o motor ekmeğini hemen yer haberin olsun...
Çok dayanıklıdır bizim makinalar, ama çok nazlıdır... ihmal etmeye hiç gelmez...
Bilgin olsun...
HAYATINDA 1dk ICINDE ARDINDA BIRAKIP GIDEMEYECEGIN HIC BIR SEY OLMASIN...
-
rengi solmuş, ön cam saydamlığını kaybetmiş, (Bunu boş ver kozmetik kusur keyfe keder)
zincir gerdirme sonda ve zincir çok gevşek, ( Zincir dişli takımı ister minumum 500-600TL Oring orjinal )
lastikler çatlamış. (Ön arka değiştirmen lazım ( en az 500TL de bu)
motoru çalıştırdım sesi çok güzel geldi. vites geçişleri de güzeldi. (Ne olursa olsun 2 yıl yatan motorsa yağ ve filtre değişmeli Bunlara da 100-150 de)
Bunun haricinde konjektörü kontrol et. F650 nin en arızalı parçası budur. Yeri değişmiş mi ? Sele altında olur normalde. Çok ısınır ve yanar. Çamurluk altına almak çözümdür genelde. Orjinali pahalıdır. Sanel Lombardini su motoru Konjektörü ile değiştirirsen 25TL.. Emme manifoldları kauçuktur ve çatlama yaparlar sıkıntı çıkarır. Onları kontrol ettir çatlamış ise değişmeli. Güç kaybı ve fazla yakıt tüketimine neden olur 200TL civarı fiyatı var. Arka amortisör e dikkat et, kolay giden parçalardan biridir. Orjinali 1500TL, Yan sanayisini alırsan 300pound. Eğer arazi kullanımına girmiş ise tekerleklerin göbek bilyaları ve gidon bilyaları kolay dağılır onları da kontrol et.
Yani bu motosikletin sana su içinde 1000-1500TL masrafı var. 5500 istiyor üstüne bunu ekle 7000 eder. Bu paraya daha temiz F650 ler bulabilirsin
YOU WILL NEVER WALK ALONE
-
Atahualpa adlı üyeden alıntı
rengi solmuş, ön cam saydamlığını kaybetmiş, (Bunu boş ver kozmetik kusur keyfe keder)
zincir gerdirme sonda ve zincir çok gevşek, ( Zincir dişli takımı ister minumum 500-600TL Oring orjinal )
lastikler çatlamış. (Ön arka değiştirmen lazım ( en az 500TL de bu)
motoru çalıştırdım sesi çok güzel geldi. vites geçişleri de güzeldi. (Ne olursa olsun 2 yıl yatan motorsa yağ ve filtre değişmeli Bunlara da 100-150 de)
Bunun haricinde konjektörü kontrol et. F650 nin en arızalı parçası budur. Yeri değişmiş mi ? Sele altında olur normalde. Çok ısınır ve yanar. Çamurluk altına almak çözümdür genelde. Orjinali pahalıdır. Sanel Lombardini su motoru Konjektörü ile değiştirirsen 25TL.. Emme manifoldları kauçuktur ve çatlama yaparlar sıkıntı çıkarır. Onları kontrol ettir çatlamış ise değişmeli. Güç kaybı ve fazla yakıt tüketimine neden olur 200TL civarı fiyatı var. Arka amortisör e dikkat et, kolay giden parçalardan biridir. Orjinali 1500TL, Yan sanayisini alırsan 300pound. Eğer arazi kullanımına girmiş ise tekerleklerin göbek bilyaları ve gidon bilyaları kolay dağılır onları da kontrol et.
Yani bu motosikletin sana su içinde 1000-1500TL masrafı var. 5500 istiyor üstüne bunu ekle 7000 eder. Bu paraya daha temiz F650 ler bulabilirsin
Muhteşem açıklamışsın.. :D
Yalnız müdahale etmek zorunda hissettim kendimi..
Konjektör... makina 100.000+km'de,
üzerindeki orjinal konjektör, orjinal yerinde... sanırım ben şanslıyım.
Lastik konusu, 500 TL'ye ön arka halletmek çok zor,
daha yeni araştırdım, alacam çünkü... ön arka 800 TL gibi bir fiyat yaklaşık.
Emme manifoldu işte benim karbüratör boğazında çatlark dediğim..
Yan sanayisi 100TL çift olarak....
Arka amortisör, orjinal çıkma, 2 yıl garanti verdiler, 300TL
Kendim taktım işçilik vermedim...
HAYATINDA 1dk ICINDE ARDINDA BIRAKIP GIDEMEYECEGIN HIC BIR SEY OLMASIN...
-
Lastik hariç benim verdiğim rakamlar Orjinal parça rakamları idi. Amortisör ve konjektör konusunda şanslısın evet Senin motosikletin sürekli eskişehir de kullanıldı ise ya da soğuk iklimde konjektörün dayanması normal. Almanya havasına yakın bir ortalama var senin orada da. Sıcak iklimde pes ediyor. Bknz İzmir Arkadaş Malatya da kullanacak ise hele hiç şansı o yok
Lastik ise doğru 800TL önce arka. Ön 300 arka 500 idi. Aklım arkaya gitmiş. Bu hesapla bile o motosikletin en az 1000TL masrafı var.
Bir de aklıma gelmiş iken. Antifiriz mevzu var. Genleşme kabından konulan antifrizler bu motosikletlerde radyatöre gitmekte sorun çıkarabilir. Borunun tıkanmasından dolayı. O nedenle Radyatörün kendisinden sıvısını kontrol etmek gerekir. Abuk sabuk bir yerde silindir conta kapağı yakar sıkıntı çıkar.
YOU WILL NEVER WALK ALONE
-
Atahualpa adlı üyeden alıntı
Lastik hariç benim verdiğim rakamlar Orjinal parça rakamları idi. Amortisör ve konjektör konusunda şanslısın evet
Senin motosikletin sürekli eskişehir de kullanıldı ise ya da soğuk iklimde konjektörün dayanması normal. Almanya havasına yakın bir ortalama var senin orada da. Sıcak iklimde pes ediyor. Bknz İzmir
Arkadaş Malatya da kullanacak ise hele hiç şansı o yok
Lastik ise doğru 800TL önce arka. Ön 300 arka 500 idi. Aklım arkaya gitmiş. Bu hesapla bile o motosikletin en az 1000TL masrafı var.
Bir de aklıma gelmiş iken. Antifiriz mevzu var. Genleşme kabından konulan antifrizler bu motosikletlerde radyatöre gitmekte sorun çıkarabilir. Borunun tıkanmasından dolayı. O nedenle Radyatörün kendisinden sıvısını kontrol etmek gerekir. Abuk sabuk bir yerde silindir conta kapağı yakar sıkıntı çıkar.
Sonuna kadar katılıyorum,
Radyatöre bugüne kadar genleşme kabından su koymadım,
hatta hiç açmadım bile, basit bir yöntem öğrenmiştim f650 forumundan o sayede dolduruyordum lazım olduğunda.
Soğuk konusunda haklısın... doğru olabilir,
ama bu yaz ağustosta, ege turu yaptım gene sorun çıkartmadı. Gerçi 2 saatten fazla hiç kullanmadım. bi de benden önceki sahibi,
koltuk yanı karenajlarına iki ufak delik açmış, koltuk altı hava sirkülasyonu fazlalaşmış sanırsam.
Lastik konusunda da, michelin pilot activ serisini sordum en son,
450TL arka, 350TL ön fiyat verdiler, sökme takma ve balans dahil dediler.
Tabi bizim motorların en büyük esas problemini yazmamışsın sen...
Marş rublesi ve kitlemesi.
ROTAX motorun kronik sorunu.
Yan sanayisi yok, sadece tek silindirli 650'lik rotax motorda bulunan tuhaf ve eblek bir parça
çıkmaları, 400 - 600 TL arası değişiyor...
ve mutlaka dağıtacaktır. tek silindirli 650'lik rotax motorlarda bunu dağıtmayan yok.
Onu da mutlaka bir sor. Marş rublesinin durumu ne, değişmiş mi? orjinal mi?
HAYATINDA 1dk ICINDE ARDINDA BIRAKIP GIDEMEYECEGIN HIC BIR SEY OLMASIN...
-
Evet doğru.. Bir şey daha var diyordum aklıma gelmiyordu. Marş Rublesi.. Bizim alet 80.000 kusür da bildiğim kadarı ile değişmedi. Du bakalım ne zaman patlayacak
Sen bence gene de bi tane Sanel Konjektör al at bi kenara Ne olur ne olmaz
YOU WILL NEVER WALK ALONE
-
biraz daha devam ederseniz arkadaş ne sorunlu motormuş diye almaktan vazgeçecek :D
-
Atahualpa adlı üyeden alıntı
Evet doğru.. Bir şey daha var diyordum aklıma gelmiyordu. Marş Rublesi.. Bizim alet 80.000 kusür da bildiğim kadarı ile değişmedi. Du bakalım ne zaman patlayacak
Sen bence gene de bi tane Sanel Konjektör al at bi kenara
Ne olur ne olmaz
vallaha benimki da 100.000'i geçti şimdilik iyi.
Ama hafiften kaçırıyor. Ne zaman patlar bilemem.
Mesela gece yan ayakta bırakırsam, sabaha çalışmıyor, kitleme tutamıyor yağ kaçırdığından :D
Orta ayakta olunca sorun yok :D
Konjektör almıyorum,
bozulmaz diyorum olumlu düşünüyorum :D
HAYATINDA 1dk ICINDE ARDINDA BIRAKIP GIDEMEYECEGIN HIC BIR SEY OLMASIN...
-
tüm cevaplar için teşekkürler. makina çok masraf açacağa benzer. düz memur maaşıyla bmw masrafını sanırım kaldıramayacağım. 5 sene sonra yüksek model bi f650 gs almak en mantıklısı. Türkiye'de yaşadığımı kabullenmem gerek. yamaha ybr 125 almayı düşünüyorum.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)