AKÜ SARJI CABUK BOSALTIYOR VE IC BOBIN YANMIS BEYLER
Reklamlar
-
Arkadaslarim bugün servise götürdüm genel bakim icin usta dediki akü sarji aliyor ama cabuk bosaltiyor degissede bir sey fark etmez konjektör arizali ve ic bobin yanmis dedi ne yapmami önerirsiniz orjinal kymco bobin 225 konjektör ise 130 tl :( su an saat gibi scooter'im ama usta en kisa zamanda degismesi lazim dedi bu parcalarin tavsiyeleriniz neler dostlar :(
Reklamlar
-
akü nasıl çabuk boşalıyor ?
yani motor sönğkken farlar açıkken gibimi yoksa motoru çalıştırırken marş basarkenmi ?
yoksa akü hiçmi şarj olmuyor ?
ayrımı belirtirsen yardımcı olurum
-
http://www.motosiklet.net/forum/mt-a...j-olmuyor.html
şu başlıkğı okursan bir çok sorununa cevap bulabilirsin bence.
-
hemserim valla ustanin dedigi aynen su"akü doluyor ama bosaltiyor kendi kendini bobini degistirmemiz lazim sorun cözülür dedi bir bobin iscilik haric 225 tl bobini taktiktan sonra konjektöründe degismesi gerekebilir dedi ne yapacagimi sasirdim motoru su an aktif olarak kullaniyorum insallah zarar vermem cünkü bobin yanmis ne yapmam lazim simdi illaki o parayi vermemmi lazim alternatif sunabilirseniz sevinirim :(
-
çıkma parça bulunur mu olur mu bilmem ama sağlam bir çıkma parçayla daha ucuza halledebilirsin gibi
-
konjüktör için illa orijinal bir şey almana gerek yok. tek yaptığı ac akımı dc akıma çevirmek olan bir parçaya 130 tl verilmez. gerekli ölçümlerle deneyip yanılarak herhangi bir çinlinin konjüktörü uyabilir.
-
forumu gezdim ama cin mali konjektör tavsiye etmiyorlar sanel marka konjektörden memnun olan arkadaslar var..hadi konjektörü hallettim diyelim bir sekilde statör olayini nasil cözücem hic bilmiyorum :( bunun alternatifi varmidir ayrica su an motoru kullaniyorum sizce yanlismi yapiyorum ?
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:53 ----------
Zodium adlı üyeden alıntı
forumu gezdim ama cin mali konjektör tavsiye etmiyorlar sanel marka konjektörden memnun olan arkadaslar var..hadi konjektörü hallettim diyelim bir sekilde statör olayini nasil cözücem hic bilmiyorum :( bunun alternatifi varmidir ayrica su an motoru kullaniyorum sizce yanlismi yapiyorum ?
statöre bi dünya para vermek istemiyorum alternatif önerirmisiniz arkadaslar :(
-
Zodium adlı üyeden alıntı
forumu gezdim ama cin mali konjektör tavsiye etmiyorlar sanel marka konjektörden memnun olan arkadaslar var..hadi konjektörü hallettim diyelim bir sekilde statör olayini nasil cözücem hic bilmiyorum :( bunun alternatifi varmidir ayrica su an motoru kullaniyorum sizce yanlismi yapiyorum ?
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:53 ----------
statöre bi dünya para vermek istemiyorum alternatif önerirmisiniz arkadaslar :(
abi motor çalışıyosa sorunu anlamadım ben.
şöle bişey var ki, motor elektrik üretiyo ve aküyü şarj ediyosa elektrik tesisatında nası bi sorun olabilir?
" akü şarj oluyor ama çabuk boşalıyor "
eğer gerçekten böyle birşey varsa o zaman sorun aküdedir.... ki bu saçma bence... ustanın canı sıkılmış napsam napsam şunla bi uğraşsam demiş gibime geldi. ustanın günahını almak istemem ama,
" akü şarj oluyo ama çabuk boşalıyor " cümlesinden anlayacağımız üzere şarj edebiliyo motor. akü şarj oluyo ama çabuk boşalıyosa, ya aküyü boşaltan bi donanım vardır xenon far gibi, yada akü bozuktur yada usta atıyodur... çıkma bobin ve konjektöre ihtiyacı vardır...
sana tavsiyem şu, bi tane voltmetre edin ( 10 - 30 tl arası işe yarar birşey bulabilirsin ) motor çalışırken akünün kutuplarını ölç. normal şartlarda 13.5 - 14.5 volt arası bir değer okuyorsan motorda bir sorun yoktur.
eğer yukardaki ölçümü yaptın. 13.5 - 14.5 volt gördün, motor normal gidiyor. gayet düzgün çalışıyor. ve her gün kullanırken marş basıyor da, atıyorum 5 gün binmezsen marş basmıyosa, akü ölmüş deriz.
eğer, bahsettiğim şekilde motor çalışırken akünün kutup başlarında 13.5 - 14.5 arası bi değer görüyosan servisini derhal değiştir.
bir de, daha ziyade bir dizi test yapmadan elektrik sistemindeki arızayı direk söylemek mümkün olmayabilir.
bobin ve konjektör birbiri ardına bağlı zincir gibidir. birisinden kaynaklanan problem, ikisini de etkileyen sonuçlar doğurur. sorunun nerde olduğunu anlamak için bir dizi test yapmak gerekir.
özellikle şarj sorunu olan bir motorun hem bobini hem konjektörü arızalı demek için, önce bobini test etmeli, bobinde sorun olduğu kesinse, konjektörün de arızalı olduğunu anlamak için konjektörü çalışır bir motor üstünde test etmesi gerekir....
ama motorun zaten halihazırda bir marş basma sorunu varsa, o zaman 13.5 - 14.5 volt arası bir değer göremeyebilirsin...
-
degerli kardesim sorun bobinde bana bugün gösterdi 2 sargi yanmis digerleri saglamdi ne yapmam lazim alternatif yokmudur..?
-
Zodium adlı üyeden alıntı
degerli kardesim sorun bobinde bana bugün gösterdi 2 sargi yanmis digerleri saglamdi ne yapmam lazim alternatif yokmudur..?
iyi bi usta bobinajcı sarabilir.( sarmak isteyecek bi usta bulmak, iyi bir usta bulmaktan daha zor ) sarsa bile orjinalinin parasına gelir. orjinal alsan daha iyi.
-
Alternatif yok maalesef.O bobin değişecek. Bende de vardı o problem,10 gün kadar farlarım kapalı(akü çabuk bimesin diye) gezdim bişey olmadı, ama sana da bişey olmaz diyemem.Akşamları aküyü evde şarja bağlıyordum. Daha sonra bobini söküp sağda solda aynısının çıkmasını aradım ama bulamadım. Daha sonra bobin sarımı yapan bi amcayla tanıştım ve sardı. 1 haftadır problemsiz geziyorum. İnşallah oralarda da vardır bobini sarabilecek birileri. (Rica,minnet 120 TL'ye sardırdım) İşçiliği kendim yaptığım için ayrıca bi masrafım olmadı. Bol şans.
sessizsakin adlı üyeden alıntı
iyi bi usta bobinajcı sarabilir.( sarmak isteyecek bi usta bulmak, iyi bir usta bulmaktan daha zor ) sarsa bile orjinalinin parasına gelir. orjinal alsan daha iyi.
Kesinlikle katılıyorum.
Hiç paran yoksa bi akü daha ve bir de şarj aleti al.Biri devamlı evde şarja bağlı dursun. Akü bittikçe motordakiyle şarjdakini yer değiştir. Yalnız akünün bittiği yerde yolda kalırsın haberin olsun.
Doğduğunda Sen Ağlarken Herkes Gülüyordu.
Öyle Bir Hayat Yaşa ki; Öldüğünde Herkes
Ağlarken Sen Gülüyor Ol !
-
yarin bobinajcilara yol göründü desenize
-
Zodium adlı üyeden alıntı
yarin bobinajcilara yol göründü desenize
ama iyi bir bobinajcıya yol düştü.
sürekli matkaptı çamaşır makinesi motoruydu saran bobinajcılar, statorun sarım mantığından anlamayabilir.
özellikle sökerken bağlantı şemasını doğru çıkarmazlarsa yeniden saracakları doğru çalışmaz ( hatta hiç çalışmayabilir )... öyle bile olsa, senin motorun statoru motor yağının da dolaştığı yerde çalışıyosa ( genelde öyledir ) sıcaklık ve titreşimle kolay hasar görmemesi için yalıtım denen işlemin çok iyi ve ustaca yapılması gerek.
bulacağın bobinajcı eğer daha önce stator sarmamışsa, yalıtımın önemini bilmiyor yada sallamıyorsa, doğru şemayı çıkarmadan sararsa, kaliteli tel ve yalıtım malzemesi kullanmazsa,
bobinajcıya vereceğin bi sürü para ödersin, üstelik sorunun çözülmez. sonra tıpış tıpış orjinaline gene para bayılırsın...
bence bu kadar riskli tamiri olan bir parçanın fiyatı, tamiri ile yakın değerde iken kendini kasmayıp al orjinalini geç bence... tamir ettirmenin riski çok. orjinalinin riski az
tabi pek ilgilenmiyor görünüyorsun ama, sorasım geldi?
stator acaba neden yandı tamir ettiriyosun da? ya arızanın belli bi sebebi varsa ve tekrarlarsa?
genelde stator arızaları, konjektör içerisinde oluşacak bi kısadevre yada stator'un yalıtım hatalarından kaynaklanıyor. eğer yalıtım hatası ise tamam... eğer üzerindeki konjektör sağlamsa sıkıntı yok. ama konjektör de bozulmuşsa, motorda bi yerlerde bi kısadevre filan olabilir.
gidin orjinal stator alın. konjektör sağlamsa yola devam. ama konjektör de bozuksa motorda bi yerlerde kısadevre gibi bi problemi incelemesi için servisi dürtün.
bunların hepsi " bence " fikirler ...
yine de orjinal yedek parçası 225 tl iken bobinajcıya gitmenin manası yok. bence...
-
peki hocam orjinal taktiricam kararimi verdim tesekkür ederim elinize saglik insallah hallolur.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)