Sadece arka lastiği değiştirsem
Reklamlar
-
15 Ağustos 2011, 17:19
#1
Arkadaşlar merhaba
SYM Fiddle II kullanıcısıyım ön 110/70-12 arka 120/70-12 lastik kullanıyorum.Scooter diyip geçmeden nerdeyse enduroymuş gibi kullandığımdan olacak arka lastiği tabiri caizse portakal gibi soyulmuş durumda ancak ön lastikte herhangibir kusur bulamadım
1-Öncelikle her şartta kullanabileceğim bir lastik tavsiyesi istiyorum.(Michelin City Grip iyi falan diyolarda City lafı itici geldi.Diyorumya dağ bayır kullanıyorum )
2-Birde bu aralar para durumu biraz sıkışık sadece arka lastiği değiştirsem olur mu?
3-Birde piyasa da 110/70-12 bulunmuyor diyolar bu durumda ön 120 arkayı da 120 mi yapmam lazım ön 120 arka 130 mu olması daha sağlıklıdır?
Şimdiden teşekkürler
Reklamlar
-
15 Ağustos 2011, 17:25
#2
Sadece arka lastiği değiştirmen tehlikeli olur. Para durumu sakat diyorsun, ama lastik sebebi ile düşersen hem motorunda hem de sende ön lastik parasından daha fazla tamir ve tedavi masrafı çıkacağını şimdiden öngörebilirim.
-
15 Ağustos 2011, 17:35
#3
Açıkçası benimde aklıma gelmedi değil ama yine de sorayım dedim
Peki lastik ebatlarıyla ilgili 3. soruya ne diyorsunuz?
-
15 Ağustos 2011, 17:39
#4
Arkadaslar benimde merak ettigim bir konu.Arka lastigim 130-70-17 ama 140 yapacagim.onde 100.simdi onu de degistircem ama arkayi 140 yapip onude 110 mu yapmam lazim yoksa 100 mu kalacak.sadece degistirdigim lastigin 100 unumu alacagim yani
-
15 Ağustos 2011, 17:42
#5
ben olsam çift değiştirirdim... lastik şakaya gelmez...
Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI
-
15 Ağustos 2011, 17:43
#6
TEKTEKER_RAMÇO adlı üyeden alıntı
ben olsam çift değiştirirdim... lastik şakaya gelmez...
Arkayi buyutunce onude buyutmek gerekir mi
-
15 Ağustos 2011, 19:19
#7
arkayı büyütünce önü büyütmeniz gerekmez. ancak arkayı büyütmenizi de tavsiye etmiyorum. 130luk janta 140 lastik takınca arka teker 140'lık olmuyor. O lastik bombe yapıyor ve yine 130'luk ancak yamuk bir tekeriniz oluyor. Bir abimiz GPR 125 almıştı. Arka tekeri 140 yerine 180lik lastik taşıyordu. Virajlara giremiyordu motor. Ve 180lik gibi de durmuyordu. Dolayısıyla jantı da büyütmeniz gerekecektir. Ama bu da iyi bir fikir değil tabi. Motorun kalkışı ve son hızı çok düşer. Yine GPR 125 kullanıcısı bir arkadaşım (motosikleti limitlerine kadar zorlayan, delibaş bir arkadaş) arka tekeri incesi ile değiştirdi. Şimdi aynı sınıftaki tüm motorların içinden geçiyor. Virajlarda da deli gibi yatmaya devam ediyor. Yani arka tekeri kalınlaştırsanız bile size virajlarda gözle görülür bir avantajı olmayacak. Ayrıca kalkış ve son hızda ciddi bir düşüş olacak. Hele ki jantı değiştirmeden lastik büyütürseniz çok da kötü sonuç alırsınız.
GOD SAVE THE TWO-STROKE! GOD SAVE THE GPR!
-
15 Ağustos 2011, 19:25
#8
Lastik üretim tarihi çok eski değilse bence sadece arka lastiği değiştirsen olur.Ben öyle yapıyorum.Senede bir arka lastik, 2 senede bir ön lastik değiştiririm.Hatta bu sene ön lastiği yine değiştirmeyecem galiba 3 olacak.
-
15 Ağustos 2011, 20:38
#9
ön lastiğin durumuna bakar. sadece dişlilerinin sağlam olması yetmez sıcak soğuk göre göre kabaklaşmış olabilir. bir dene 30 40ta çök ön frene ( dikkatli bir şekilde ) kayar tabiki ama zorlanır durdurur. rahat kayıyorsa değişmesi gerekir. zorlayıp kitliyorsa lastik durumu ortalardadır. iyi durumdaysa ön frene çöktüğünde büyük ihtimal düşersin. o yüzden dikkatli olmak lazım.
ben mondial 151 rs kullanırken sadece arka lastiği değişmiştim üstelik traktör tekerleği gibi dişlileri olan bir lastik almıştım param olmadığından. gayet hoş ıoldu hem yakıtım düştü hem daha rahat duruyordu.
-
16 Ağustos 2011, 12:04
#10
3. soruma hala net bir cevap alamadım arkadaşlar 110 luk ön lastik bulunmasığından ön ve arkayı 120 120 yapmamda bir sakınca varmı
-
16 Ağustos 2011, 13:40
#11
tabiki değiştirebilirsin ama herkes motorun sadece arka lastiğinin önemli olduğunu söyler ama motorda ön lastik arka lastik kadar önemli hatta daha bile önemli değiştirmişken önüde alsan takım olsalar çok iyi olur ama nakit yetersizliği var benim sana önerim az daha para biriktirip ön lastiğide alman
HONDA
CBF 150-CBF 500-CBF 1000
-
16 Ağustos 2011, 13:57
#12
az önce motor lastiği satan bir firmayı aradım hem öne hem arkaya 120 lik takalım bir sıkıntı olmaz dediler yaw ne zor işmiş bu yahu
-
16 Ağustos 2011, 15:04
#13
etez adlı üyeden alıntı
az önce motor lastiği satan bir firmayı aradım hem öne hem arkaya 120 lik takalım bir sıkıntı olmaz dediler yaw ne zor işmiş bu yahu
Satıcı tavsiyeleri bu konuda çok güveniliri değildir. Orijinal ebatlardaki lastiği iyice araştırın derim ondan sonra düşünün ebat değişimini.
DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR
-
16 Ağustos 2011, 15:42
#14
şuan piyasada en kaliteli scooter lastiği metzeller feel free ve michelin city grip bu ikisi arasında tercih yapmanı tavsiye ederim,ben metzeller kullanıyorum hamuru micheline göre daha yumuşak ve su kanalları daha kalın,bana göre bozuk yollara michelinden daha uygun geldi
İnsanlarıda Para Gibi Işığa Tutun, İçinde "ATATÜRK" Yoksa Sahtedir!!! - "Don't ride faster than your angels can fly"
-
02 Haziran 2012, 02:58
#15
Yeni konu açacaktım bunu gördüm.Benim motor 4000 de yani lastikler yeni.Fakat bildiğiniz üzere bizim yeni kasa cbr125 ve cbr250 lerin fabrika çıkışlı lastikler kötü.Belli bir açıdan fazla yatırdığımda hep arka lastik kayıyor.Yani sadece arka lastiği değiştirmem yeterli olurmu.Ön lastiği değiştirmememin ne gibi bir eksisi olabilir?
-
02 Haziran 2012, 12:09
#16
-
02 Haziran 2012, 12:21
#17
On ve arka lastik ayni anda degistirilir.
Ayni iki marka ama biri az digeri cok kullanilmis lastik bile sakattir.
Neden?
Her lastigin ozellikleri farklidir, ne kadar derecede isinir, kac km de ne kadar hizla gidersen optimum yol tutus isisini elde edersin.
Lastiklerin cikabilcekleri hizlar bile farklidir.
Biri 270den sonra tehlikelidir parcalanir, digeri 299 sabit uzun sure gider gozle gorulur bi fark bile olmaz.
Birde aldiginiz bir lastik yagmurda yolu tutar digeri onun kadar iyi tutmazsa yada ikisinin islak zeminde isinma sureleri farkliysa iclerinden biri kesinlikle kayar.
O yuzden yolu tutma sartlari esit olan iki lastik her zaman en mantiklisidir.
Motorun ustunde gelen suspansiyonlar sizin iki tekerde de ayni marka, ozellik ve yastaki lastikleri kullanacaginizi dusunerek uretilmistir.
Takmasina takilir kimse elinizden almaz, ama farkli iki lastik takmak gereksiz heycan aramak olur.
Fren,suspansiyon,lastik,aydinlatma bunlar motorda parayi harcamaktan cekinmeyeceginiz seyler olmali.
Lastik ebati degistirmeyle ilgil olarakta;
120 ye 130 veya 180 e 190 takilir ama buda gereksiz bi aksiyon.
Yol tutusunu kotu etkiler, yayvan lastik belirli bi sure sonra ortasi duzlesecegi icin virajlarda dalma yapar.
Arka lastik genisleyince on tarafida genisletmenin bi manasi yok.
Arka teker genis olursa benzin sarfiyati artabilir motor cekisten dusebilir.(Surtunme kuvveti daha fazla oldugu icin)
Buna da kimse karismaz isteyen takar, mantikli mi diye soruyorsaniz hayir.
Motoru ureten muhendis olcup bicip o lastigi koyduysa bi bildigi vardir sanayide ortaokul mezunu ustalari dinleyip basinizi yakmayin.
-
02 Haziran 2012, 12:49
#18
-
03 Haziran 2012, 00:09
#19
muhendis? nınja 130 , hyosung 150 takmıs. aralarında 2bg fark var ama 2cm genıslık farkı var. hangısı anlamıyor bu ısten peki ?
-
03 Haziran 2012, 13:07
#20
wolrath adlı üyeden alıntı
muhendis? nınja 130 , hyosung 150 takmıs. aralarında 2bg fark var ama 2cm genıslık farkı var. hangısı anlamıyor bu ısten peki ?
Lastik genişliği sadece güçle alakalı değildir. 250cc cruiserlarda 160, 180 gibi ebatlarda lastikler kullanılabiliyor ama güçleri 20hp'nin altında. 98HP'lik Fazer'ımda 180mm, 198HP'lik Ducati'lerde 190mm ebatlı lastik var.
Motorun gücü, ağırlık dağılımı, süspansiyon yapısı ve diğer özelliklerine göre lastik seçilir.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)