Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

ybr ve cbf kullanıcıları yeter artık kabul edin o motorlar 120 i geçmiyor !!

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    03 Ağustos 2009
    ya bu muhabbetten harbiden gına geldi artık , ya bana hep bozuk motorlar denk gelıyor yada milletin aldığı ybr ,cbf,titan,cbr lere yanlıslıkla turbo takmışlar :D ve bitek bana denk gelmıo o turbolulardan .. kime sorsam hep aynı şeyler , mubarekler 140 dan düşmüyo 10 beygir motorla, ben 3 farklı tıtan kullandım yıllarca düz yolda 120 i hiç geçemedim , ybr 110 da patlayacak gibi oluyor 120 ıkına ıkına , arkadaşda 2011 ybr ile son gaz gidiyor .bende gtr ile yanına gelıp hızımızı eşitledim 116 gösteriyor ,sonra durunca sordum en son kac gördü diye ,130 diyor herkes süper 8 in 125 km hız yaptığını soluyor ,ben aldım düz yolda 100 yokus aşşa 110 belki :D yeter artık kabul edin işde ybr 120 den fazla yapmıyor ,ha 120 ha 130 ne farkeder yanı yalan soylemeyı gerektıren sebep nedir . yine başka bi arkadaş cbr 125 ıle 160 yaptığını söyledi . yemın ederım ben hyo ıle daha yapmadım o hızı 150 lerde zorlandığını hissedince bırakıyorum ,yapacağıda en fazla 175 civarı ama 190 yaptıgını ıdda edenler var gene hele yakıt konusu dahada vahim durumda . bu mubarek benzıne ya hiç zam gelmıyor ,ya bana özel zam yapıolar . 4 yıl once 90 bın yaktıgını idda eden ybrciler hala 90 maximum 100 bın yaktıgını idda ediyorlar .bi arkadaş 125 lık cup motorunun 70 bin yaktıgını ıdda edıyor benım 125 lik scooter normal kullanımda suan 14-15 kurus yakıyor . gt 250 r 20 kuruş yakıyor . şimdi sorun bendemi yoksa diğerlerindemi . bırakın artık bu palavraları insanların kararlarını yalan yanlış etkilemeyin . neyse onu söyleyin , motorunuz cok yakıyor yada 120 yapıor diye kimse sizi aşşağılamaz yada dövmez


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    01 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Hyosung GV 250
    Asıl senin kabullenmen lazım.
    Herkesin kendi motoru en iyisidir, en hızlısıdır, en az yakanıdır. Türk olmanın en önemli özelliklerinden.
    Sadece motosiklet için de geçerli değil bunlar. Aynı şekilde araba kullanıcıları da böyle. Adam bir yakıt tüketimi söylüyor, fabrikanın ilan ettiği tüketim değerlerinden bile az. Fabrika tüketim değerlerini yakalamak bile zorken millet daha az yaktığını söylüyor.
    mephamd bunu beğendi.

  3. #3

    Üyelik
    25 Mart 2008
    Şehir
    Bursa
    Nedense hep öyledir..Az yakar çok kaçar, ondaki en iyisidir,olduğu şehirde tektir....Bu anfi kimsede yoktur....Koltuk kılıfı Paris ten gelmiştir....Bu lastiklerden Tr de yoktur....Onun tamircisi çok uygun ve kral işçilik yapar.......Falan filan....
    Motosiklet bir yaşam tarzıdır

  4. #4

    Üyelik
    28 Şubat 2011
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    125CC
    dişli ile oynayanlar yapıyor. bazılarının kadran yanlış. yalnız mondial 125 uag lerle bile oynandığında 160 170 gidiyorlar neden ybr cbf gitmesin ki. zaten kendi olgunluğunu almış insanlar bu konuda yalan söylemez. bende 125 cc çinli jinlun var düz yolda 105 110 görüyorum tek kişiyle. belki kadranım yanlış belki doğru ama gördüğümü söylüyorum.

  5. #5
    mrsago - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2007
    Şehir
    kumburgaz
    Motosikleti
    cbf 150 (12)
    2006 model bir ybr em var düzde 110 u gördüğüm zaman motor yarılacak diye korkuyorum ve son zamlardan sonra motorum 13.1 kuruş yakıyor bu değerlere karşılık yukarıdaki değerleri bende okudukca iyice sinirleniyorum bu insanlara...
    ya sev ya terket...

  6. #6
    safakk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mayıs 2011
    Şehir
    İstanbul
    iyi mal iyi para kimse demesin ki az veriyorum çok hizmet alıyorum ybr nin vereceği yol konforu hızı vs farklıdır bir cbr 125inki farklıdır kimse cbr 125 in yaptığı hızı yapıyorum (orjinal haliyle) derse yalan söylemiş olur

    İnsanlar kendilerini tatmin etmek için kimseye yalan yanlış bilgi verme hakkına sahip değildir herşeyi geçtim bu yalanı söyleyen insan bi gün gerçeğin gün yüzüne çıkacağının farkında değiller mi insanlar bunu fark edince çevresinde edindiği yerin yada duyulan saygının güvenin bitmesi onlar için birşey ifade etmiyor mu ne diyeyim allah akıl fikir versin

  7. #7

    Üyelik
    16 Nisan 2003
    Alıntı gokmenkurt adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yalnız mondial 125 uag lerle bile oynandığında 160 170 gidiyorlar neden ybr cbf gitmesin ki.


    Bu başlık altına çok güzel oldu, tebrik ediyorum, 160-170 ile giden arkadaşlara başarılarının devamını diliyorum.
    yasin. bunu beğendi.

  8. #8

    Üyelik
    22 Haziran 2011
    Şehir
    istanbul/bahçeşehir
    Motosikleti
    honda cbf 150
    hacı gecen benim cbf le gidiyorum, yanıma bi 600 rr yanaştı artizlik yapıyo. bi actım gazı 5-6 km yardırdım bi baktım arkama eleman sinek gibi küçücük gözüküyo. ( meğerse elemanın telefon calmıs, sağa cekip telefonla konusuyormus)

    arkadaslar benim cbf bayır asağı tek kişi iyice kapanınca ıkına sıkına 130 yapıyo. ama tamam diyom şimdi motor düşücek yere, çıplak şasiyle bayır asağı 200 vurucam yakıt tüketimi de km de 14 ile 14,5 kurustur bu aletlerin. kimse bizi bos yere yemesin.

  9. #9
    Ramazan Can - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ekim 2006
    Şehir
    Pendik / İstanbul
    Motosikleti
    BMW GS 1200 / Honda Africa Twin dct1000L- VESPA LX
    benim motorum 120 yapıyor ama nasıl yapıyor motorun dili olsada konussa... ama 121 km yapmıyor.... yavaş adamım kaplumbağa gibi...
    Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI

  10. #10

    Üyelik
    02 Nisan 2011
    Şehir
    Kuşadası (09)
    Motosikleti
    KYMCO LİKE 125 cc '2011
    beyler 2011 cbr 125 kaç yapar? tek kişi düz yolda
    [COLOR="DarkRed"][U][I][B]" ... [COLOR="Navy"]motosiklet[/COLOR] üstünde ölürsenizde her [COLOR="Black"]motosikletçi[/COLOR]'nin istediği gibi görevinizi tamamlamış olursunuz."[/B][/I][/U][/COLOR]

  11. #11

    Üyelik
    28 Şubat 2011
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    125CC
    Alıntı jawa adlı üyeden alıntı Mesajı göster


    Bu başlık altına çok güzel oldu, tebrik ediyorum, 160-170 ile giden arkadaşlara başarılarının devamını diliyorum.
    yanlış anlamayın desteklemiyorum özelliklede eksoz seslerinden nefret ederim. her görüşümde arkalarından saygıyla anıyorum onları ama bir gerçekki ara gaz verip duruyorlar sarı yandığı anda kalkıyoruz 10 saniye saonra arada ciddi bir fark oluşuyor alt takım felan komple oynuyor adamlar.

  12. #12
    Arjantinli69 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mayıs 2009
    Şehir
    İstanbul-Kadıköy TAMER
    Motosikleti
    SUZUKİ GSF 600 S BANDİT
    boş ver arkadaş millet sallamaya alışmış takma kafana he de geç benim gibi
    bazen bende kızarım bu yakıt olaylarına ama geziye çıktıgımızda yalanları patlıyor ne yazıkki,benzinciye girdikçe.
    bir arkadaşım vardı zamanında öyle bir sallardıki cbf 150 1 depo ile 750 km gidiyor diyordu ende hehe diyordum.sonra uzun soluklu bir geziye çıktık birde baktık 420 km de benzini bitti,dedim hacı ne iş ooo yolda çok bastık ondan diyor ,sallamaya devam yani
    Hızlı bir Rider olmak için hızlı bir motor yetmez! o hızı yapabilecek (g..) yürek te lazım.. GHOST RİDER

  13. #13
    ketchup - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mayıs 2006
    Şehir
    İstanbul Levent
    Motosikleti
    Kawasaki ER6 N, Derbi GPR125 Nude
    Alıntı gokmenkurt adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    dişli ile oynayanlar yapıyor. bazılarının kadran yanlış. yalnız mondial 125 uag lerle bile oynandığında 160 170 gidiyorlar neden ybr cbf gitmesin ki. zaten kendi olgunluğunu almış insanlar bu konuda yalan söylemez. bende 125 cc çinli jinlun var düz yolda 105 110 görüyorum tek kişiyle. belki kadranım yanlış belki doğru ama gördüğümü söylüyorum.
    160 mı?!? hatta 170 mi!!!? hocam ne yaptın sen? benim ilk satın aldığım motor 2001 model bi burgman 400 idi. o modeller yanlış hatırlamıyosam 29 beygir güç üretiyodu. kadranı 160tı. 160ı düz yolda göremiyodun. anca bayır aşağı kapatınca görüyodun. Fabrika verisi azami hızı da 120 idi. Rüzgar avantajıyla, tek kişiyken falan 120yi geçiyodu tabi.

    Ama şimdi diyosun ki mondial 125'ler 170 basıyorlar. Biraz insaf.

    Motosikletin rüzgara karşı kapladığı bir alan var ya hani? işte o alan sana ne ifade ediyor bilmiyorum ama bana hava direncini ifade ediyor. o kadar alan kaplıyosan eğer saatte 170km hız yapabilmek için belirli bir beygir gücüne ihtiyacın vardır. Bu beygir gücü de 11-13 beygir arası değildir. Aktarım organlarıyla ne kadar oynarsan oyna bu fizik kuralını değiştiremezsin. Dişli değiştirince motorun sürati ikiye katlanmaz. Üstelik az önce bahsettiğim motorun kapladığı alanı kare ile ölçeriz ya (metrekare, santimetrekare gibi) bu nedenle belirli hıza çıkmak için gereken güç de eşit oranlı olarak değil, karesi olarak artar. Uydurma rakamlarla örnek veriyorum, 160km hız yapmak için 45 beygir gerekiyosa, 170km hız yapmak için 55 beygir gerekir. 10 beygirlik motorla bu hızlara çı-kıl-maz.

    "Motorla oynandığında 170 görüyor" demişsin. Oynamadan kastın dişli değiştirmek, hava filtresi, egzoz gibi şeylerse bahsettiğin iş imkansız. Oynamadan kastın aşırı büyük silindir, çift motor gibi birşeyse bu durumda bahsedilen motor zaten mondial 125 olmuyor. Kastettiğin şey aşırı besleme ise (kimsenin mondial'e turbo takmakla uğraştığını sanmıyorum) o motora aşırı besleme yapıldıysa bir de "aşırı besmele" ile takviye etmek gerek zira motorun gücünü krank, krankın gücünü dişliler, dişlilerin gücünü zincir, o sürati şasi, şasinin hızını frenler kaldırmaz. komple motosikleti baştan oluşturmak gerekir.

    Bu kadar uzun yazdım kusura bakmayın arkadaşlar ama benim de tahammül edemediğim bi konu bu.

    Ayrıca yokuş aşağı yapılan hızlardan bahsetmemek lazım. yokuş aşağı bisiklet de 200 yapabiliyor. Ama sonuçlar sakat olabiliyo tabi.. BURADAN yakın.
    GOD SAVE THE TWO-STROKE! GOD SAVE THE GPR!

  14. #14

    Üyelik
    28 Şubat 2011
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    125CC
    show tv bir haber yayınlamıştı iki yıl önce. 50 cc mobiletlerleri çift silindir yapıyorlar 100 cc oluyor 180 km felan yapıyorlar üstüne yatarak. adanada bu çok daha fazla ortada. apaçi dolu ortalık ; orjinal haliyle tabi basmaz. alt takımı komple 200 lük yapıp dişli küçültüyorlar ve evet 160 170 yapıyor. ben e5te 80le giderken bazen mobiletler solluyor beni. hepsi oynanmış hocam hiçbiri orjinal değildir.

    birde hız motor gücüne değil dişli oranına bakar. mesala 85 beygirlik bir traktör 30u geçemezken aynı beygirdeki pikaplar 80 90 yapar yine aynı beygirdeki arabalar 180 gidebilir. bu tork ve dişli oranlarıyla alakalıdır.

  15. #15
    ixeywent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ağustos 2008
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    TVS Apache (Kırmızı.08) (SATTI)
    Alıntı ketchup adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    160 mı?!? hatta 170 mi!!!? hocam ne yaptın sen? benim ilk satın aldığım motor 2001 model bi burgman 400 idi. o modeller yanlış hatırlamıyosam 29 beygir güç üretiyodu. kadranı 160tı. 160ı düz yolda göremiyodun. anca bayır aşağı kapatınca görüyodun. Fabrika verisi azami hızı da 120 idi. Rüzgar avantajıyla, tek kişiyken falan 120yi geçiyodu tabi.

    Ama şimdi diyosun ki mondial 125'ler 170 basıyorlar. Biraz insaf.

    Motosikletin rüzgara karşı kapladığı bir alan var ya hani? işte o alan sana ne ifade ediyor bilmiyorum ama bana hava direncini ifade ediyor. o kadar alan kaplıyosan eğer saatte 170km hız yapabilmek için belirli bir beygir gücüne ihtiyacın vardır. Bu beygir gücü de 11-13 beygir arası değildir. Aktarım organlarıyla ne kadar oynarsan oyna bu fizik kuralını değiştiremezsin. Dişli değiştirince motorun sürati ikiye katlanmaz. Üstelik az önce bahsettiğim motorun kapladığı alanı kare ile ölçeriz ya (metrekare, santimetrekare gibi) bu nedenle belirli hıza çıkmak için gereken güç de eşit oranlı olarak değil, karesi olarak artar. Uydurma rakamlarla örnek veriyorum, 160km hız yapmak için 45 beygir gerekiyosa, 170km hız yapmak için 55 beygir gerekir. 10 beygirlik motorla bu hızlara çı-kıl-maz.

    "Motorla oynandığında 170 görüyor" demişsin. Oynamadan kastın dişli değiştirmek, hava filtresi, egzoz gibi şeylerse bahsettiğin iş imkansız. Oynamadan kastın aşırı büyük silindir, çift motor gibi birşeyse bu durumda bahsedilen motor zaten mondial 125 olmuyor. Kastettiğin şey aşırı besleme ise (kimsenin mondial'e turbo takmakla uğraştığını sanmıyorum) o motora aşırı besleme yapıldıysa bir de "aşırı besmele" ile takviye etmek gerek zira motorun gücünü krank, krankın gücünü dişliler, dişlilerin gücünü zincir, o sürati şasi, şasinin hızını frenler kaldırmaz. komple motosikleti baştan oluşturmak gerekir.

    Bu kadar uzun yazdım kusura bakmayın arkadaşlar ama benim de tahammül edemediğim bi konu bu.

    Ayrıca yokuş aşağı yapılan hızlardan bahsetmemek lazım. yokuş aşağı bisiklet de 200 yapabiliyor. Ama sonuçlar sakat olabiliyo tabi.. BURADAN yakın.

    arkadaşlar bu arkadaşın dediği uag ler orjinal deil bizzat gördüm motoru 300 350 cc yapıyolar. adana osmaniye antep çevresinde çok oluyo.
    Ver Red'i Ortalık İnlesin, Herkes Bu Sesi Dinlesin

  16. #16
    ketchup - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mayıs 2006
    Şehir
    İstanbul Levent
    Motosikleti
    Kawasaki ER6 N, Derbi GPR125 Nude
    Alıntı gokmenkurt adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    birde hız motor gücüne değil dişli oranına bakar. mesala 85 beygirlik bir traktör 30u geçemezken aynı beygirdeki pikaplar 80 90 yapar yine aynı beygirdeki arabalar 180 gidebilir. bu tork ve dişli oranlarıyla alakalıdır.
    Dişli oranıyla oynayarak aracın hızını tabi değiştirebiliriz. Araçlardaki vites de bu işe yarar zaten. Dişli oranını değiştirerek max. devirdeki son hızı değiştirir. Ama belirli bir beygir gücü ile yapılabilecek maksimum sürat bellidir. Şimdi "son hız hesaplaması" şeklinde bir arama yaptım ve çıkan ilk sonuca tıkladım. Daha detaylı arama da yapabilirsiniz. Daha teknik sonuçlara ulaşabilirsiniz. Ben sadece çıkan ilk sonuçtan alıntı yapıyorum. Üşenmeyen okusun:


    Öncelikle temel bilgiler:

    SON HIZ,
    - YOLUN EĞİMİNE
    - SÜRÜCÜNÜN AĞIRLIĞINA, BOYUNA VE KALIBINA
    - RÜZGARIN HIZINA VE YÖNÜNE
    - GÖSTERGENİN BİLİNÇLİ YADA BİLİNÇSİZ HATASINA

    GÖRE DEĞİŞİR. Hatta ucuz çin motorlarında motordan motora bile değişir.

    Son hız kriteri ölçülürken
    Normal kiloda ve boyda bir sürücünün rüzgarsız bir havada, düz yolda,
    mantıklı bir sürede ve her gün tekrarlayabileceği şekilde yaptığı hız
    söylenmelidir.

    DİJİTAL YADA ANALOG OLSUN TÜM HIZ GÖSTERGELERİ EN YÜKSEK HIZLARDA FAZLA
    GÖSTERİR. Bu bilinçli yapılmış birşeydir, böylece radara yakalanmanız,
    büyük kazaya karışmanız, yüksek yakıt tüketmeniz zorlaşır. Ayrıca
    yüksek gözükür, hoşunuza gider. Devir göstergeleri GENELDE çok daha
    hassas ve doğrudur ama yinede %100 güven olmaz. Birde bir üretici çıkıp
    süper doğru gösteren göstergeli motor yapsa bu sefer o motor
    rakiplerinden yavaşmış gibi gözükür, ondan artık bu işin geri dönüşü
    yok. Uyduruk bilgisayar hoparlörleri gibi. Gerçekte 2 watt RMSlik
    hoparlörlere 200 watt PMPO yazıyorlar, bi firma gerçeğini yazsa malı
    satılmayacak.

    Bir motor belli bir viteste 1000 devirde 20km/s hız yapıyorsa 5000
    devirde 100km/s 10000 de 200km/s yapar. Yani GERÇEKTE vitese göre devir
    ve hız TAM ORANTILIDIR. Ama devir yükseldikçe hız göstergesi daha
    yüksek oranda yükselir. Dijital göstergeli yarış motorlarında bile
    "ortalama" %7 civarında fazlalık bulunur ve bu fazlalık sadece yüksek
    hızlarda vardır. Çoğunluk gösterge 100km/s altı hızlarda doğru
    gösterir. Kendi göstergenizi başka bir vasıtanın göstergesi ile
    karşılaştırmak doğru olduğunu kanıtlamaz.
    Önemli not: BAZI ÇİN MOTORLARI %15 AZ yada %15 fazla gösterebiliyor.

    Pek tabiki tek başımıza giderken hız göstergemiz fazlada gösteriyor
    olsa tek bakabileceğimiz yer orasıysa oradaki hızı okuyacağızdır.

    GERÇEK HIZ NASIL HESAPLANIR?
    1) GPS ile, (bulmak zor)
    2) Doğru kalibre edilmiş bir radar cihazı ile, (polisten rica etsek )
    3) G ölçüm cihazı ile, (ivmeden hız hesaplıyor, 200 dolar falan)
    4) Sabit hızla gittiğiniz mesafeyi süreye bölerek (mesafeyi doğru ölçmek çok önemli, tabiki göstergeden ölçmemelisiniz)
    5) Şanzıman oranı ve tekerlek çapından hesaplanarak.

    Hız hesaplama şöyle yapılıyor. Hız göstergesine güven olmuyor ama devir
    göstergesi elektronik ve hilesiz olduğu için genelde güvenilir oluyor.
    Motorunuzun son vitesteki şanzıman oranını hesaplıyorsunuz (Yada
    kolayca kitapçıktan bakıyor veyahut internetten öğreniyorsunuz). Bunun
    için ilk dişli son dişli ve son vites değerlerini çarpıyorsunuz. Sonra
    ARKA tekerleğinizin ölçülerinden çevresini hesaplıyorsunuz. Örnek
    150/70 17 Arka tekerlekli bir motosikletimiz olsun. Yani yanak ölçüsü
    150mm'nin %70i oda 10,5cm. 2 adet yanak var (üstte ve altta) toplam
    21cm. Cant 17" yani 43,18cm. Çap toplam 43,18+21=64,18cm. Yarıçap:
    32,09cm. Dairenin çevresi formülünden (2 x pi x r) = 201,5cm. Yani
    tekerlek her bir devir döndüğünde motor yaklaşık 2 metre hareket
    ediyor. Redline motor devrini net son vites şanzıman oranına bölünce
    çıkan değeri 2 ile çarptığınızda (bu tekerlek ölçüsü için) son viteste
    redline'a gelse bile gerçekte kaç km hız yapacağını görebilirsiniz.
    (tabi metre/dakika cinsinden, bunu 0,06 ile çarpıp km/saat cinsine
    çevireceksiniz) Motorların çoğunluğu son viteste son devire ulaşamaz.
    Ender olarak bazı vasıtalar son vitesleri ekonomi amaçlı çok büyük
    yapıldı ise sondan bir önceki viteste son hızına ulaşabilir. Eğer
    şanzıman oranını bilmiyorsanız son viteste 1000 devirde kaçla gittiğine
    bakın hız göstergesi düşük hızda daha güvenilirdir. Biraz zorda olsa
    motorun arkasını kaldırıp son vites 1000 devirde arka tekerlek üstüne
    tebeşirle koyduğunuz noktayı takip ederekte vites oranını
    bulabilirsiniz. (Fotoğraf makinası ile video kaydedip bilgisayarda
    video karelerine tek tek bakılarak ölçülebilir) Örneğin son viteste
    1000 devirde tekerlek saniyede tam 2 devir dönüyor ise son vites oranı
    8.33:1 dir. (1000/60/2=8.33) Yani motor tekerlekten 8.33 kat hızlı
    döner yada motor her 8.33 devir döndüğünde arka tekerlek 1 devir döner.

    Eğer 10000 devirde göstergeniz örneğin 160 gösteriyorsa aynı viteste 2500 devire inin bakın bakalım 40 gösteriyormu?

    Fabrika verilerine inanın, HİÇBİR ÜRETİCİ ürününü az gidiyor göstermek istemez. Kitapçıkta son hız için yazan değer doğrudur.

    Forumlarda okuduklarınıza İNANMAYIN.

    Benim Shadowumun fabrika verisi kitapçığında yazan son hızı 160km/h.
    1.69 boyunda 71kg ağırlığındayım. (merak edenler için body building
    yapıyorum, obez değilim) Düz yolda göstergede 165-170 civarında
    kalıyor. Yokuş aşağı göstergenin sonu olan 195e kadar çıktı. Bu durumda
    Shadow'un son hızı 195km/s demeye hakkım yok. Her zaman yapamıyorsanız
    son hızınız değildir. Vites oranından hesapladığım Shadow'un son vites
    son devirde teorik son hızı 200km/s çıkıyor.

    Arkadaşımın CBR125ine bindiğim zaman 120km/s hızı zar zor geçiyor, ama
    46kg 1.60 boyundaki sahibi binip kısa boyundan dolayı kafası camın
    arkasına sığacak şekilde yattığında 145km/s çıkıyor. Şimdi CBR125 145
    yapıyor demeye hakkımız varmı? Yok.

    Şehirlerarası yollarda km kontrol tabelaları bulunur. Bunların ilkinin
    üstünde 0+000 yazar, ikincisinde 5+000 yazar. Yani ilk tabelayı
    gördüğünüzde göstergenizi sıfırlarsınız ikinci tabelayı gördünüzde tam
    5 km gitmiş olmanız gerekmektedir. Buradanda bir ölçüm yapmak mümkün
    ama tabi hıza göre yüksek gösterme oranı değiştiğini göz önüne almak
    gerekir.



    PSİKOLOJİ:
    Herkesin özelliklede Türk ise bir şekilde sahip olduğu motosikleti
    göklere çıkarası vardır. Sahibi (efendisi) olduğu motosikletin
    normalin/gerçeğin üstünde hız yaptığına inanmak keyif verir, doğrusunu
    kabullenmek zor gelir.

    Kitapçığa, fabrika verilerine, internetteki ciddi test vs sitelerindeki
    "çoğunluk" veriye güvenin. Yani 20 sitenin 18 tanesi FARKLI yollardan
    elde ederek aynı şeyi yazıyorsa doğru olma ihtimali yüksektir.

    Forumda başlıklarda ÇOK sık karşılaştığım bir olay; Örnek: ben denedim 150 gördüm DAHA GİDERDİ, 160 YAPARDI diyenler. Önce yapın sonra yazın diyorum, gitmedimi gitmiyor.

    150km/h ile 160km/h arasında 10kmCİK var sanıyorsunuz ama son hız konusunda 150-160 ARASINDA DAĞLAR VAR BUNU ANLAYIN LÜTFEN.

    Yüksek hızlarda hava direnci ciddi oranda katlanarak artar, o hızlarla
    giderken hızı 5km/s bile artırmak için çok fazla güç gerekir.

    150 yaptım ama gazı tam açmamıştım daha giderdi diye yazılanlarda
    ciddiyetsizdir, çünkü son hız son iki vitesten birinde tam gaz ve motor
    zorlanarak yapılır.

    Seri üretim 600 ve 1000cclik yarış motorlarının hiçbiri gerçekte
    300km/s görmüyor. Göstergelerinde 300 yazabilir ama yukarıdaki
    bilgilerden hesaplayınca son viteste son deviri görse bile 300 yapmıyor
    aslında. 300ü geçen seri üretim SS motorlar 1100-1400cc arası ve
    onlarda azıcık geçebiliyor.

    Son dişliler vs değiştirilerekte pratikte son hız pek artırılamaz.
    Vasıtayı hızlandıran tekerleğe aktarılan torktur buda motorun torku x
    vites oranıdır. Son dişlide vites oranının bir parçasıdır ve büyük
    dişli ile teoride daha yüksek son hıza çıkacağınızı sanırken aslında
    tekerleğe aktarılan tork azaldığı için daha önce yaptığınız hıza bile
    ulaşamayabilirsiniz. FABRİKA EN UYGUN DİŞLİYİ ZATEN SEÇMİŞTİR. Daha
    büyük dişli ile aynı hızda motorunuz daha düşük devirde olur ama son
    hızlarda daha yüksek devirlere çıkmaya torku yetmeyecektir. Yani 250cc
    motor ile arkayı bilmem kaçlık dişli yapıcaz 180e çıkıcak, yok öyle
    birşey. Aynı şekilde daha büyük arka tekerlek takmanında sonucu
    aynıdır, tekerlek dış çapıda şanzıman oranının bir parçasıdır. Ayrıca
    son hız biraz artsa bile hızlanmalar (performans) düşecektir. Bu
    işlemleri yaptıktan sonra göstergeniz yine yanlış gösterecektir.

    1, 2 ve 3. viteste motora nasıl yüklendiğinizin son hızınıza bir etkisi yoktur.

    Çok kabaca "Motorun torku x Şanzıman oranı - Aktarmadaki
    kayıplar = Lastik sürtünmesi + Rüzgar direnci" koşulu gerçekleştiği
    zaman son hıza ulaşılır. Yani itici güç ile engelleyici güç eşitlendiği
    zaman daha fazla hızlamazsınız.

    Lastik sürtünmesini motorun ağırlığı, asfaltın yapısı, lastiğin yapısı
    ve kalınlığı etkiler, rüzgar direncini rüzgarın kendisi, motorun tarzı
    ve sürünün kalıbı etkiler, diğerleri sabittir. Eşitliğin sol tarafı
    büyük olduğu sürece hızlanma gerçekleşir.

    Son hız ağırlıktan BAĞIMSIZ olarak beygir ve aerodinami ile
    orantılıdır. İyi hızlanmayı sağlayan beygir/ağırlık oranıdır, son hızı
    sağlayan beygirdir. Son hızı etkileyen rüzgar direncidir ve ağırlığın
    son hıza etkisi çok azdır. Yüksek hızda gücün tamamına yakını rüzgar
    direncine karşı harcanır bu sebeple güç/ağırlık oranı ne olursa olsun
    son hızı güç belirler. Rüzgar direncini rüzgarı karşılayan ön alan
    (frontal area) ve bu alanın ne kadar aerodinamik olduğu belirler.
    Ağırlıkları ne olursa olsun benzer vasıtalardan yüksek beygir gücü olan
    en yüksek hıza sahip olur. (bu hıza hafif olandan daha yavaş çıkıyor
    olabilir ama neticede son hızı daha yüksektir)

    Belirli bir hava direncine sahip bir vasıta ile belirli bir hızda
    gitmek için gerekli olan yola aktarılması gereken tork bellidir. Ve
    yere aktarılan tork’u ifade eden değer beygir gücüdür. Motorsikletler
    genel olarak yüksek güç/ağırlık oranına sahip oldukları için çabuk
    hızlanırlar fakat otomobillere göre ufak cc’lerinden çok yüksek
    beygirler çıkmadığı için genelde son hızları düşüktür. R1 180 beygirle
    300 yapıyor diyebilirsiniz. Dünyanın en hızlı seri üretim
    motosikletleri 300 civarı hız yapabilirken bunları dünyanın en hızlı
    seri üretim otomobilleri ile karşılaştırmalısınız. Otomobillerden cc ve
    beygir için üst sınır bulunmadığından motosikletten daha yavaş
    hızlanıyor olsalarda son hızları daha yüksektir. R1 bir süper
    motosiklet ise süper otomobillerde 300km hızı geçebilmektedir. Örneğin
    98 beygirlik 185kg bir yamaha fazer motosiklet 343 beygirlik 1600kg bir
    bmw m3’ten daha çabuk hızlanacaktır. Ama Fazer’ın son hızı 225km/s iken
    Bmw elektronik olarak limitlendirilmiş bir şekilde bile 250km/s
    yapmaktadır. Limitsiz hali ile 300km/s hıza yaklaşmaktadır. Yani
    yaklaşık 200km/s hıza kadar fazer daha çabuk hızlanacak ve geçecektir,
    200km/s’tan sonra m3 fazerı ezecektir. Sürücüler dahil olmak üzere
    fazer yaklaşık 0,375hp/kg bmw m3 ise 0,200hp/kg oranlarına sahiptir.
    Diğer bir örnek, bir honda shadow 46 beygir 240kg ile 0,192hp/kg
    oranına sahiptir. Sıradan bir aile otomobili ise 100 beygir 1200kg gibi
    ile 0,083hp/kg oranına sahiptir. Shadow kalkışta 0-100km/s hızlanmayı
    6-7 saniyede yaparken aile otomobili 10-11 saniyede
    gerçekleştirecektir. Fakat shadow’un son hızı 160km/s, aile
    otomobilininki 190km/s’tir. Bu sebeple 130km/s hızdan sonra otomobil
    shadowu geçecektir.

    Yüksek hızlarda beygir ihtiyacı katlanarak artmaktadır. 100 beygir
    civarı ortalama bir motosiklet 210-240km/s civarı son hıza
    ulaşabilecektir. 100 beygir ortalama bir otomobil ise 180-190km/s
    civarı son hıza ulaşabilir. Başka örnekler vermek gerekirse, 50 beygir
    civarı bir motosiklet 170km/s civarı bir son hıza, 10 beygir bir
    motosiklet 100km/s civarı son hıza, 200 beygir bir motosiklet 300km/s
    civarı son hıza ulaşabilir. Grenaj cam vs olmadığı için rüzgara karşı
    yüksek direnç gösteren cruiser, naked tarzı motosikletler aynı beygir
    ile daha az son hız yapabilir, grenajlı ve aerodinamik touring ve
    racing tipi motosikletler ise aynı beygir ile daha yüksek son hız
    yapabilirler.

    Aynı beygir/ağırlık oranına sahip iki motosiklet yada otomobili örnek
    alalım. Oranları aynı olabilir ama bir tanesinin hem beygiri hem
    ağırlığı daha yüksek olsun. Örnek 100 beygir/200kg ile 150 beygir/300kg
    olsun. Diğer koşullar eşit olsun. (Örnek motor tarzı, hava direnci vs)
    Bu iki motosiklet kalkıştan itibaren yaklaşık olarak aynı hızlanmayı
    sağlayacaklardır. Fakat 3. vitesten sonra düşük beygirli olan aracın
    aynı orana sahip olmasına rağmen torku diğerinden daha fazla
    azalacaktır ve yükselen hızlar ile rüzgar direncinin aşırı artmasıyla
    yine aynı orana sahip olmasına rağmen beygiri yüksek olan geçecektir.
    Hatta oranı daha düşük olsa bile yüksek hızlarda yine beygiri yüksek
    olan geçecektir.

    Sonuç olarak,
    - "Bazen" yapabiliyorsunuz diye,
    - Göstergeniz yanlış gösteriyor diye,
    - Bunu yaptıysa şunuda yapar düşüncesi ile,
    - O hızı yapmasını istiyorsunuz diye,
    - Forumda okudunuz diye,

    KENDİNİZİ KANDIRMAYIN. Son hız fabrikanın söylediği, kitapçıkta yazan yukarıda kriterlerini belirlediğim her zaman ulaşılabilen hızdır.

    Bunların hepsi bir yana;
    - Kanuni hız sınırı şehiriçi 50km/s, şehir dışı 70km/s iken
    - Yüksek hızlar çok tehlikeli iken
    - Titreşim, rüzgar, bel ağrısı, konforsuzluk var iken
    120 yapsa ne olur 150 yapsa ne olur? Yani ben Shadow'um her zaman 195 yapmıyor 160 yapıyor diye üzülmüyorum.

    Son hız yapmak uzun sürer, son hızda uzun süre gitmek motosikletinizin
    motorunu üzer yani cebinizi üzer. Normalde maksimum zorlanma normal
    kullanım içinde çok az yer tutup sadece kısa süreli maksimum
    hızlanmalarda olurken son hız sırasında sabit sürekli zorlanma olur.

    KENDİMİZE BİR SORALIM FORUMDAKİ DİĞER İNSANLARA BENİM MOTORUM HIZLI GİDİYOR DEMEK İÇİNMİ BU KADAR KASIYORUZ? Bence öyle. Çılgın son hızların yada 5km/s 10km/s daha hızlı gitmiş önemli olmadığını düşünüyorum.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:03 ----------

    Alıntı ixeywent adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar bu arkadaşın dediği uag ler orjinal deil bizzat gördüm motoru 300 350 cc yapıyolar. adana osmaniye antep çevresinde çok oluyo.
    ona bişey diyemem hocam haklısın. gokmenkurt arkadaşımız da belirtmiş ikinci mesajda "çift kafalı veya büyük silindirli" diye. bu durumda bahsettiğimiz motor 125lik mondial olmuyor zaten. 350 jawa veya her ne motoru taktılarsa o oluyor. ben 125cc 4t motor 170 yapmaz diyorum =)
    essegesse bunu beğendi.
    GOD SAVE THE TWO-STROKE! GOD SAVE THE GPR!

  17. #17
    bY_aLp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Nisan 2010
    Şehir
    Tekirdağ/Çorlu
    Motosikleti
    Yamaha XMAX250 ABS
    nasıl yapmaz benm tanıdığımvar ybr ile 170 yapmş http://www.motosiklet.net/forum/moto...serzenisi.html
    bu kawasaki bir başka dostummm

  18. #18
    ketchup - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mayıs 2006
    Şehir
    İstanbul Levent
    Motosikleti
    Kawasaki ER6 N, Derbi GPR125 Nude
    bugun okudugum ilk baslik o oldu cok guldum =)
    GOD SAVE THE TWO-STROKE! GOD SAVE THE GPR!

  19. #19
    mezit - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ocak 2008
    Şehir
    yalova
    Motosikleti
    Honda cb125e
    valaa benin motorum olmadığı için ölee sorunlarım yok vay efendim basmış gitmişmiş felan filan..

    ama olsa hiç umrumda değil hanii yeterki olsunda yavaş gitsin......
    kişisel neyimiz varki iletimiz olsun...

  20. #20
    enes_007 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mart 2009
    Şehir
    ANTALYA/korkuteli
    Motosikleti
    Yamaha RX 135 KİNG(Fıghtıng Spırıt)
    benm rx 135 net 160 yapıyor kendi ibresiyle değil ninja 250 R ve cbr250 R la denendi
    Kanuni Breton 125 siyah,Yamaha YBR 125 siyah (2009),Yamaha RX 135 KİNG(Yeşill)-Yamaha RX135 KİNG,(Sİyahh) Black


1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)