160 mı?!? hatta 170 mi!!!? hocam ne yaptın sen? benim ilk satın aldığım motor 2001 model bi burgman 400 idi. o modeller yanlış hatırlamıyosam 29 beygir güç üretiyodu. kadranı 160tı. 160ı düz yolda göremiyodun. anca bayır aşağı kapatınca görüyodun. Fabrika verisi azami hızı da 120 idi. Rüzgar avantajıyla, tek kişiyken falan 120yi geçiyodu tabi.
Ama şimdi diyosun ki mondial 125'ler 170 basıyorlar. Biraz insaf.
Motosikletin rüzgara karşı kapladığı bir alan var ya hani? işte o alan sana ne ifade ediyor bilmiyorum ama bana hava direncini ifade ediyor. o kadar alan kaplıyosan eğer saatte 170km hız yapabilmek için belirli bir beygir gücüne ihtiyacın vardır. Bu beygir gücü de 11-13 beygir arası değildir. Aktarım organlarıyla ne kadar oynarsan oyna bu fizik kuralını değiştiremezsin. Dişli değiştirince motorun sürati ikiye katlanmaz. Üstelik az önce bahsettiğim motorun kapladığı alanı kare ile ölçeriz ya (metrekare, santimetrekare gibi) bu nedenle belirli hıza çıkmak için gereken güç de eşit oranlı olarak değil, karesi olarak artar. Uydurma rakamlarla örnek veriyorum, 160km hız yapmak için 45 beygir gerekiyosa, 170km hız yapmak için 55 beygir gerekir. 10 beygirlik motorla bu hızlara çı-kıl-maz.
"Motorla oynandığında 170 görüyor" demişsin. Oynamadan kastın dişli değiştirmek, hava filtresi, egzoz gibi şeylerse bahsettiğin iş imkansız. Oynamadan kastın aşırı büyük silindir, çift motor gibi birşeyse bu durumda bahsedilen motor zaten mondial 125 olmuyor. Kastettiğin şey aşırı besleme ise (kimsenin mondial'e turbo takmakla uğraştığını sanmıyorum) o motora aşırı besleme yapıldıysa bir de "aşırı besmele" ile takviye etmek gerek zira motorun gücünü krank, krankın gücünü dişliler, dişlilerin gücünü zincir, o sürati şasi, şasinin hızını frenler kaldırmaz. komple motosikleti baştan oluşturmak gerekir.
Bu kadar uzun yazdım kusura bakmayın arkadaşlar ama benim de tahammül edemediğim bi konu bu.
Ayrıca yokuş aşağı yapılan hızlardan bahsetmemek lazım. yokuş aşağı bisiklet de 200 yapabiliyor. Ama sonuçlar sakat olabiliyo tabi..
BURADAN yakın.