Hemen konuya gireyim, sorum şu: "Yeni aldığımız motorun orjinali iç lastikli ise biz bunu tubeless'a çevirebilir miyiz? Çevirmek için motorda değişmesi gereken parçalar var mıdır?"
Hemen konuya gireyim, sorum şu: "Yeni aldığımız motorun orjinali iç lastikli ise biz bunu tubeless'a çevirebilir miyiz? Çevirmek için motorda değişmesi gereken parçalar var mıdır?"
Onur Yollarda
Facebook: http://www.facebook.com/OnurYollarda
YouTube: https://www.youtube.com/channel/UC1TqEwgGS4AHvdmULc9qoIQ
Jantın uygun değilse onu değiştirmelisin, içi delikli tiplerdense (telli) tubeless olmaz.
onun dışında başka bir şeyin değişmesi gerektiğini düşünmüyorum.
bence sen orjinalinden şaşma derim, her ne kadar tueless pek çok açıdan daha iyi olsada.
IST - FZ6 Fazer
Jantın nikelaj telli olanlardan ise (Bisiklet gibi) tubeless olmaz. Çünkü tellerden hava kaçar, ama palet jant ise olabilir, uygun lastik var ise çevrilebilir.
Bilgi;kucuk adami kibirlendirir,vasat adami sasirtir ,buyuk adami ise mutevazi yapar..
Chopper'ların çoğu telli jant. Kawasaki EN 500, Honda Shadow, Suzuki Marauder... vs. o yüzden jant değişmeli sanırım. Öyle bir şey de yapılıyor mu bilmiyorum.
Onur Yollarda
Facebook: http://www.facebook.com/OnurYollarda
YouTube: https://www.youtube.com/channel/UC1TqEwgGS4AHvdmULc9qoIQ
tubeless olmasının ne gibi bir faydası var?
[url]www.modifiyem.com[/url]
Ben çok iyi bilmiyorum ancak şu var, teker patladığında hemen inmiyor. Yani birkaç km daha gidebiliyorsun. Yavaş yavaş iniyor, şansın varsa yakınlarda bir benzinci falan bulabilirsin böylelikle...
Onur Yollarda
Facebook: http://www.facebook.com/OnurYollarda
YouTube: https://www.youtube.com/channel/UC1TqEwgGS4AHvdmULc9qoIQ
Tubeless lastiklerde iç lastik olmadığı için dış lastik, iç lastiğin görevini yapar. Dış lastik daha kalın olduğundan sivri bir cisim
1) daha zor tekere girer
2) girdimi kenarında daha az boşluk kalacağı için lastik zor iner
3) bir de lastiği değiştirmeden onarmak için tubeless de alternatif ve geçici tamir yöntemi vardır (basınçlı dolgular)
Tubeless in bildiğim avantajları bunlar. Ama içine uygun iç lastik takarak tubeless i normal lastiğe de çevirmek mümkün tabii
Yeni aldığım YBR 125 üzerinde şamrelli lastikler var. Kıllandığım için servise "değiştireyim mi?" diye sordum, "gerekmez" dedi. Sürüş sırasında patlarsa aynen yeri öpebilir insan. Sizce ne yapmalı?
Eskiyene kadar idare edip sonra tubeless'e mi geçmeli, boşvermeli mi, ya da bunları bi kenara bırakıp yeni lastik mi almalı? Ya da başka öneriler?
Yeni lastik için hangi marka önerilir?
+1ossuruktan_teyyare adlı üyeden alıntı
Sıfır lastiği sırf tubeless yapmak için değişmek gereksiz masraf olur...
"normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"
SELAM ARKADAŞLAR...
SLM.
Tanışma blm.den bi tanıtım yapıver eğer yapmadıysan.
Hocam para harcamak gibi bir gayen yoksa degişilmez tabiiki. İllakide bişey yapiim diyorsan bir pompa ve yama takımı al için rahat dolaşırsın.
Yok, benim derdim sürüş sırasında patlarsa lastik. Tubeless olunca hızla inmiyo, biliyoruz. Ama iç lastikliler-şamrelliler "fıss" anında iniveriyo. Ya da arabalarda öyleydi. Motorların ağırlıkları az diye belki o kadar hızlı inmiyodur, ama hiç başıma gelmediğinden, tırsıyorum yani.
Hiç sürüş sırasında şamrelli lastik patlatan olmadı mı?
Geçen günlerde arkadaşım YBR 125 aldı alırken servis satıcısı, eğer bu tekerleri kullanmak istemiyorsan sana teker başına 15 YTL farkla Tubeless tekerlek vereyim dedi arkadaşta aldı. Sende öyle yapabilirdin.
birde şöyle bir ayrıntı var tubeless yani anladığımız amanasıyla dubleks lastik her janta olmaz senin lastikle beraber jantta değiştirmen lazım ki bu baya bi masraf demek sayın ossuruktan_teyyare
Herkese selam
Bende kanuni tiger var. Lastiklerini Tubeless yapmak istiyorum. Bu konuda tecrübesi olan var mı?
Bende de benzer şekilde alaşım jantlı bir ramzey qm 250 var. Aldığımda lastikleri tüplü yani iç lastikliydi. Daha 200 km olmadan arka lastiğe kacaman bir çivi girdi. Servisteki arkadaş lastiği yaptırıp getirdiğinde lastiği tubeless yaptırdığını söyledi. İlkin pek güvenemedim ama neyse bir deneyelim bakalım dedim. Birkaçyüz kilometre gittikten sonra ön lastiği de kendim aynı şekilde yaptırdım. Motor şimdi 6000 kilometrede ve lastiklerle ilgili hiç bir sıkıntım olmadı. Ama patlarsa gerçek tubeless gibi yavaş yavaş mı iner yoksa diğerleri gibi hemen yere oturur mu bilemiyorum.
İnş. sorun olmaz. cevap için teşekkürler
cantlarımda tırnak olmadıgını bu sebeple yapamayacaklarını söylediler
sizlerin cantları uyumlumu ?
Benimkinin uyumlu olduğunu söylemiş lastikçi. Onun üzerine yapmışlar.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)