İki farkli kurumdan sürüş eğitimi almiş olmama rağmen Alpaslan abinin paylaşimlarini can kulagiyla dinler, öğrendiklerimin üzerine sürekli yenilikler ekleme çabası içindeyim.
Fakat taktir ederseniz teorik bilgiler bu tür platformlarda insanlara aktarılırken zaman zaman hatalar yapabiliyor. Bunun sebebi tam olarak iletişimin kurulamamasıdır. Teorik bilgiler tabiki gerekli, fakat bizim biribirimizle kurduğumuz iletişimde bile, iletişim yeteneğimizin sadece %20'lik bir kısmını kullanabiliyoruz.
Bunun bir örneğini Alpaslan abinin paylaşmış olduğu şu resimde görebiliriz :
Bu resimde Alpaslan abi dönüş açısının ve şerit içinde bulunmamız gereken konumu işaretlerle belirtmiş.
Bu durum ben dahil olmak üzere bir çok arkadaşımız tarafından yanlış kabul edildi. Özelliklede Necati abi (necatik35, kendiside benim için çok değerlidir, )
Bu çizim belkide zamanları, akımları, trafik durumlarını, sollama yasaklarını göz önüne aldığımızda, ''Evet, olması gereken çizim bu'' diyebiliriz.
Yorumlarına bakılırsa Alpaslan abininde anlatmak istediği buydu aslında.
Fakat genel anlamda bakıldığında yanlış bir çizim olduğu aşikardır.
Paylaşım platformlarında kesinlikle edindiğiniz bilgilere tam anlamıyla güvenemezsiniz. Kendinizi ifade etmekte kusursuz olsanız dahi, karşınızdaki insan söylediklerinizi yanlış algılayabilir.
Bu kıstasta bahsettiğim gibi teorik bilgiler bu tür forumlarda aktarılırken iletişim yeteneğimizin sadece %20'lik bölümünü kullanabiliyoruz.
En basit örneği bu yazıyı yazmak ve resmi eklemek için 10 dakika harcadım.
Sizler okurken 2 dakikada okudunuz.
Bu orantı sürüş eğitiminin verildiği bir kurumda %95'lerde dir.
Çünkü o ortamda karşınızdaki eğitmenle göz gözesinizdir, o heyecanı ve o ambiansı yaşıyorsunuz.