Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Doğru yanlış hangisi?

    REKLAM ALANI
  1. #21
    Sinan Aksu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2009
    Motosikleti
    Afrika..
    Alıntı BLCKSNRTY adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    @Zeda3000 sonuna kadar haklısın ama burası ancak teorik bilginin paylasılacagı bir ortam motorhocasınında dedigi gibi "teorik eğitimi de eğitimciler paylaşamadığına göre" haksız yere tepki vermekte ne kadar anlamlı
    Alıntı motorhocası adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    @Zeda3000 en doğrusunu yazmış. Ama burası eğitim pisti değil, gereken teorik eğitimi de eğitimciler paylaşamadığına göre, Alparslan Abi'nin emeği karşılığı bunu haksız yere akarte etmeye çalışmanlara göz yummayacağımız biline.
    İki farkli kurumdan sürüş eğitimi almiş olmama rağmen Alpaslan abinin paylaşimlarini can kulagiyla dinler, öğrendiklerimin üzerine sürekli yenilikler ekleme çabası içindeyim.

    Fakat taktir ederseniz teorik bilgiler bu tür platformlarda insanlara aktarılırken zaman zaman hatalar yapabiliyor. Bunun sebebi tam olarak iletişimin kurulamamasıdır. Teorik bilgiler tabiki gerekli, fakat bizim biribirimizle kurduğumuz iletişimde bile, iletişim yeteneğimizin sadece %20'lik bir kısmını kullanabiliyoruz.

    Bunun bir örneğini Alpaslan abinin paylaşmış olduğu şu resimde görebiliriz :


    Bu resimde Alpaslan abi dönüş açısının ve şerit içinde bulunmamız gereken konumu işaretlerle belirtmiş.
    Bu durum ben dahil olmak üzere bir çok arkadaşımız tarafından yanlış kabul edildi. Özelliklede Necati abi (necatik35, kendiside benim için çok değerlidir, )

    Bu çizim belkide zamanları, akımları, trafik durumlarını, sollama yasaklarını göz önüne aldığımızda, ''Evet, olması gereken çizim bu'' diyebiliriz.
    Yorumlarına bakılırsa Alpaslan abininde anlatmak istediği buydu aslında.
    Fakat genel anlamda bakıldığında yanlış bir çizim olduğu aşikardır.

    Paylaşım platformlarında kesinlikle edindiğiniz bilgilere tam anlamıyla güvenemezsiniz. Kendinizi ifade etmekte kusursuz olsanız dahi, karşınızdaki insan söylediklerinizi yanlış algılayabilir.
    Bu kıstasta bahsettiğim gibi teorik bilgiler bu tür forumlarda aktarılırken iletişim yeteneğimizin sadece %20'lik bölümünü kullanabiliyoruz.

    En basit örneği bu yazıyı yazmak ve resmi eklemek için 10 dakika harcadım.
    Sizler okurken 2 dakikada okudunuz.

    Bu orantı sürüş eğitiminin verildiği bir kurumda %95'lerde dir.
    Çünkü o ortamda karşınızdaki eğitmenle göz gözesinizdir, o heyecanı ve o ambiansı yaşıyorsunuz.
    İç sesim dışardan duyulsa beni kurşuna dizersiniz..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    zeda3000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2005
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CB750 Cafe Racer
    Ben alfa wings ve digerlerinin paylasimlarina karsi degilim

    Zaten surucu okul ogretmenlerinin sadece ona cevap yetistirmek icin siteye abuk subuk seyler yazmasinida kabul etmiyorum.

    Kontrayi bassan ne olur versen ne olur. Fizik Kanunun turkce bilmiyorki , matematik biliyor. Hoca hoca olmamis zaten, yetelri egitime sahip olsa bunu deme geregi duymazdi

    Ama yukarda yazilan bedelsiz egitime karsi bedelli egitim karsilastirmasi cidden yanlis. Bu sitede uyelerin verdigi yazili ve gorsel egitim dokumanlari ile real hocalarin ogrettigi egitimi kiyaslamak hata olur. Tepkim bunun icin.

    Yoksa sonuc boyle bir sey olur

    [COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti

  3. #23

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Sevgili @SinanAksu, Alparslan Abi'nn örneğini almışsın yanlış demişsin ama gerekçen yok.

    Savunduğun düşünce neyse burada belirtirsen üstü kapalı olmaz 10 dakikalık emeğin.

  4. #24
    necatik35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Temmuz 2008
    Şehir
    İZMİR-FOÇA
    Motosikleti
    Honda xrv 750 Africa Twin,Mondial cub
    Sevgili Sinan,
    Aşağıda Alpaslan beyin şeması üzerinde kendi viraj çizgimi (kırmızı oklarla)çizdim.Benim senelerdir kullandığım çizgi bu.En doğrusu budur demiyorum ancak en güvenli viraj çizgisidir diyebilirim.Heleki bu işe yeni başlayacak olanlara bu tip güvenli bir viraj çizgisi öğretilmeliydi diyorum.
    NotC özürlü olduğum için elle çizdimKusura bakmayın artık.

    Dönüşe başlama noktalarını,apeks ve çıkış noktalarınıda ustalar koysun artık
    Motorcu için varmak değil,yolda olmak önemlidir Bizim buraların en meşhur motoru PANCAR dır
    Ne Motorcular Gördüm Üstünde Elbise Yok,Ne Elbiseler Gördüm İçinde Motorcu Yok.

  5. #25
    zeda3000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2005
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CB750 Cafe Racer
    Konu yine bu cizime dondu sonunda. O zaman sadece sunu soyliyim

    Size soylemistim ben ogretmeyi beceremiyorum diye. Cunku bir surucuye dogru apex hattini ve kontra teknigini ogretmek oyle gir su cizgiden cik su cizgiden degil dir kagit ustunde.

    Bu yolun uzunlugu kac km

    Motorun hizi ne

    Motorun toplam agirligi ne

    Bilmeyen icin bunu tam olcekli bir bicimde anlatmaz iseniz, inanin kafasinin karismasi icten dahi degil.

    Bu cizgide gidebilmeniz icin ilk once kontra teknigini yada ingilizcesi olan Countersteering i bilmeniz gerekli

    Buyrun kontranin kagit ustunde anlatim sekli



    Nasil cok acikliyici degilmi Acemi bir surucu buna bakar, bu ne yahu der, adam saga bakiyor sola gidiyor , gidon desen nereye baktigi belli degil. Cambazlik bu der vazgecer

    Bunu kagit ustunde insanlara anlatamazsiniz. Hatta anlatmamalisiniz.


    Bu konular, bu teknikler ancak belli bir yol tecrubesine yada egitime sahip suruculer icin ileri seviye bilgiler. Onlar burdaki durumu idrak edebilir. Ama yeni baslayan birine Apex yada Kontrayi anlatmak onu ilk virajdaki kamyonun altina sokmak demektir.
    [COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti

  6. #26
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Necati hocam yapmayin.
    Sizin çizginiz, hizini ayarlayamayan bir surucunun bariyerlere patlamasiyla sonuçlanabilir.
    Motosiklet içten disa dogru savrulur biliyorsuniz.
    Yol sartlari yeterince yatis açisi saglamaniza imkan vermezse, sonuç yol kenarinda ne varsa oraya patlamak olabilir.
    Siz motosikletin disa açilma olasiligini hesaplamadan bir surus gerçeklestiriyorsunuz.

    Saniyorum yolun içerisini gorme açisindan bu surusu guvenli buluyorsunuz ama tartismaya açik.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  7. #27
    necatik35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Temmuz 2008
    Şehir
    İZMİR-FOÇA
    Motosikleti
    Honda xrv 750 Africa Twin,Mondial cub
    Alıntı coq adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Necati hocam yapmayin.
    Sizin çizginiz, hizini ayarlayamayan bir surucunun bariyerlere patlamasiyla sonuçlanabilir.
    Motosiklet içten disa dogru savrulur biliyorsuniz.
    Yol sartlari yeterince yatis açisi saglamaniza imkan vermezse, sonuç yol kenarinda ne varsa oraya patlamak olabilir.
    Siz motosikletin disa açilma olasiligini hesaplamadan bir surus gerçeklestiriyorsunuz.

    Saniyorum yolun içerisini gorme açisindan bu surusu guvenli buluyorsunuz ama tartismaya açik.
    Sevgili coq,
    Öncelikle belirteyimki ben hoca falan değilim ve olmayada hiç niyetim yok.Hoca camide,hoca camide buda işin espirisi olsun
    Ben bu çizimi sadece "sen doğrusunu çiz o halde"diyen hoca takımı için çizdim.Doğrudur yanlıştır tartışılır.Bu çizgide mühim olan virajın içerisini daha önceden görebilmek ve o viraja daha güvenli girebilmektir.Ayrıca diğer çizimde,sağa virajda motorun sola açılıp bir kamyonun altına girmeyeceğini kim garanti edebilir
    Bu işin çizimle olmayacağı çok açık aslında.Herkes bir şeye bahane bulacak.
    En iyisi herkes bildiği gibi gitsin diyelimmi o zaman
    Motorcu için varmak değil,yolda olmak önemlidir Bizim buraların en meşhur motoru PANCAR dır
    Ne Motorcular Gördüm Üstünde Elbise Yok,Ne Elbiseler Gördüm İçinde Motorcu Yok.

  8. #28
    alfawings - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Mart 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Triumph Tiger 1050 SE
    Bende size bir eleştiri yollayayım bakalım tepkiler ne olacak!

    ADINI VERMEYEYİM AMA SİTENİN BİRİNDE BU ELEŞTİRİMİ TAKİBEN NEREDEYSE DELİRMİŞ GİBİ NÖBETLER GEÇİRENLER OLDU SONRA DA ELEŞTİRİLERE HAZIMLI OLUN VS DENİYOR. ÖNCE KENDİLERİ OLSUN.

    Sürücü kurslarına katılıp motosiklet sürüş ehliyetini almağa hak kazanan bir genç ne kadar yeterlidir? Onların İstanbul, Ankara ya da diğer büyük şehirlerimizde trafiğe çıkmaları güvenli midir? Ya da büyük motor kapasiteli motosikletlerı kullanmağa kalkmaları ne kadar yanlıştır?

    Bana sorarlar:

    . Abi 50 km ile giderken ön fren mi kullanılır yoksa arka fren mi?

    . Önü kilitlersem ne olur?

    . Bu korkuyu nasıl yenerim?

    . Dönüşlerde gazı yumuşak kullanamadığımdan 1. vitese alamıyorum çünkü 1. vitesde motoru sıçratıyorum. 2. viteste ise doğru devir hangisidir, bazen motor stop ediyor ya da çekmiyor ve garip sesler geliyor…

    Tek ölçü, tek kalıp diye yeterli bir eğitim modeli olamaz. Tek beden bir elbisenin nasıl ki herkese uyması beklenemezse motosiklet sürüşünde de tek bir kullanım tarzının, sistemin, ekolün ya da tercihin tüm topluluk mensuplarına uyması beklenmemelidir.

    Mükemmel sürüş diye bir şey söz konusu değildir. Mükemmel sürüş demek hiç hatasız sürüş demektir ki insan faktörünün olduğu yerde bu nasıl mümkün olacaktır? Olamaz. Ayrıca siz sadece kendinizin sürüşüne değil diğerlerine de dikkat etmek zorundayken. Bu açığı kapatmak için oluşan özel eğitim müesseleri de muhtemelen ticari gayelerle bazı yanlış telkinlerde bulunmaktadır. Dünyada DSA, IAM, RoSPA vs gibi testler çok eleştirilmektedir. İleri sürüş tekniği adı altından yapılan bu testlerde belli kalıplar benimsenmiş ve herkese bunlar giydirilmeğe çalışılmaktadır. Ayrıca Alman ekolü, Japon ekolü vs gibi ayırımlarda mevcuttur ki burada da aynı hata yapılmaktadır.

    Bir kere çok ciddi olarak ortaya konan bir yanlış vardır ki esasen bu testlere en ciddi eleştiriler de bu yönden gelmektedir. Mükemmel sürücü yetiştirmek iddiası; eğer siz bu kurslarda çok iyi olduğunuza inandırılmışsanız asla çok iyi olamazsınız. Çünkü öğrenimin ve gelişimin sonu yoktur ve siz kendinizi bu şekilde yeniliğe kapatırsanız o noktadan ileri gelişemezsiniz. Ayrıca bu kanıda olmak tehlikelidir. Bunun yerine bir insan olduğunuzu, hata yapabileceğinizi fakat bu hatayı düzeltebilecek akıl ve yeteneğiniz olduğuna inanmanınız çok daha sağduyulu bir davranış olacaktır. Hiçbir sistem irdeleyen aklın yerini alamaz. Sebep ve sonuç…

    Bu testlerin ikinci eleştiri aldığı nokta; yapılan testlerde istenilen beceri ve bilginin sürücünün sahip olmak istedikleriyle yeterince örtüşmemesidir. İstanbul trafiğinde ya da Londra da bütün gün sürüş yapan birisiyseniz örneğin IAM takip testleri ne işinize yarayacaktır? Siz polis değilsiniz ki?

    Sürücünün istekleri ve ileri sürüş kurallarının belli bir esneklik içinde tam bağdaşması istenemez ama bu tip ileri sürüş tekniği adı altında sunulan muhteviyatın, temel sürüş kuralları konumuz dışıdır, belli bir esneklikle kişilere sunulması ve beklentilerin olabildiğince karşılanması şarttır. Çünkü ileri sürüş denen kavram aslında sürücülüğün geliştirilmesinden başka bir şey değildir. Kısaca ustalık dediğimiz şeydir. Evet, burada ki sistemlerde tecrübelerden süzülmüş edinimler vardır ve faydalıdır ama uygulamada bu edinimler hangi temellerde ve şartlarda verilmelidir. İşte bu seçim esneklik ister. Tek, katı bir sunum zarar verir.

    Eğitimciler öncelikle şu üç soruya cevap vermelidir:

    . Ne yaptıklarını biliyorlar mı?

    . Niye yaptıklarını biliyorlar mı?

    . Eğitim alanlar trafiğe çıktıklarında güvende olacaklar mı?

    Sağduyusuz olmaz. Evet, bazı kurallar vardır ki olmazsa olmazdır ama hepsi değil. Aklı başında, sağduyulu bir sürücü esasında olmazsa olmazları bilir. Kendisine neden, nasıl, ne zaman gibi soruları hep sorar. Esasen bu seviyede bir akıl kullanma yetisi yoksa o kişinin sürücülüğe hiç kalkmaması gerekir. Burada söz konusu olan insan hayatıdır.

    Olmazsa olmazların dışında sürücüye gerek duyduğu ve istediği şeyleri vermek gerekir. Bunun dışındakileri sürücü sürüşüne avantaj sağlar mı, zarar mı verir bırakın kendisi karar versin. Birçok sürücü RoSPA, IAM, vs gibi sistemlerle yeterli hale geldiğine inanır. Bu doğru da olabilir ancak sürücülerin çok daha fazlası örtülü olarak, sistemi, sebep sonuç analizi yapmanın alternatifi/ikamesi olarak görmeğe başlamıştır. Bu sanıya kapılan sürücüler kendilerini bu yanlış zımmi inançla büyük bir tehlikeye atmaktadırlar.

    Son olarak bu tür ekoller için diyebiliriz ki; bu sistemler kişiye özel değildir. Bu eğitimlerde alınan eğitim sizin testleri geçmenize sebep olabilir ama ya sizin kişisel sürüş problemleriniz? Kişi test geçmek niyetiyle değilde kendi özel sürüş problemlerini halletmek için size başvurmuşsa? Bu durumda bu eğitimlerin ona katkısı ne olacaktır? Ya testi geçemeyen sürücünün yaşadığı hayal kırıklığının onun üzerinde yaratacağı psikolojik sarsıntı! Bu durumun onun sürüş yaşamanı nasıl etkileyeceğini düşünen var mı?
    Bu testleri geçenler genelde artık öğrenme süreçlerinin sona erdiğini sanırlar. Onlara göre bu testleri geçmiş 2-3 yıllık bir sürücü 40 yıllık ama bu eğitimleri almamış dolayısıyla testlerine de girmemiş bir sürücüden daha ustadır ve yeterlidir. Bu çok yanlıştır ve tehlikeli bir düşüncedir.

    Öğrenim yaşam boyu sürer, sağduyu ve durum analizi hiçbir sistem tarafından rafa kaldırılamaz. Evet, 40 yıl sonra bile yeni başlayan bir sürücüden bazen bir şeyler öğrenebilirsiniz ama gözden kaçmış bir noktayı belki. Her şeyin üzerinde ileri sürüş teknikleri sloganıyla eğitime kalkan kişilerin ne yaptıklarını önce kendilerinin ileri seviyede bilmeleri gerekir. Onların, sürücünün gereksinimlerin daha önemli olduğunu, birkaç günlük hafta sonu eğitimleri ile test geçmenin ve diploma toplamanın o kadar önemli olmadığını bilmeleri gerekir.

    BİRKERE BU İNSANLAR SIFIRDAN İNSAN YETİŞTİRMİYORLAR. EHLİYET ALMIŞ KİŞİLERİ YOL/GÖZLEM EĞİTİMİ ALTINDA GÜYA EĞİTİYORLAR. ERHAN HOCA ANLATMIŞTI BENİM ALT TABAKADAN YETİŞTİRDİĞİM TALEBELERİ ALIP BU TÜR BİR GÜYA EĞİTİMDEN GEÇİRİYORLAR AMA ONA NEDENSE, BU HOCAMIZA KIYMETLİ SERTİFİKALARINI VEREMEMİŞLER. NEDEN? 3-4 SENELİK MOTORCULARA BIRAKIN MOTOSİKLETİ İNSANİ TERBİYEDEN UZAK KİŞİLERE SIRF KENDİLERİNİN BORANZANLIĞINI YAPIYOR DİYE BU KAĞITLARI DAĞITIYORLARKEN BİRAZ SORGULANINCA YAPABİLDİKLERİ TEK ŞEY YALAN, SALDIRI VE BAŞLARINDA Kİ BİR ESKİ İNGİLİZ POLİSİNİN VE BİR İTALYANIN HAYATINI ANLATMAK OLAN BU İNSANLAR TOPLULUĞA CİDDİ ZARAR VERİYORLAR. MESELE YILLAR VE SÜRE İSE BİRDE BENİMKİNE BAKSINLAR BAKALIM...

    EN AZINDAN BU YETERLİLİK SERTİFİKALARININ TÜRKİYE DE HİÇBİR GEÇERLİLİĞİ YOKTUR. BU SEBEPLE AYRICA MEB SERTİFİKASINI DA ALMAYA BAŞLADIILAR ÇÜNKÜ YAPTIKLARI ÇALIŞMALAR BAĞIŞ ADI ALTINDA YA DA AÇIKTAN GELİR TEMİNİ YASAL DEĞİLDİ VE BU İŞ ORTAYA ÇIKTI. YİNE BU BELGELERİ, BUNLARIN BAŞKALARINDA OLUP OLMADIĞINI SORMAK TEMELDE KANUNEN SUÇTUR. HANGİ YETKİYLE, YA DA SIFATLA İNSANLARA BU TİP SORULARI SORUYORSUNUZ!!! ŞİMDİ DE BU İNSANLARIN BAZILARI TÜRKİYE DE TÜM EHLİYET VERME YETKİSİNİN KENDİLERİNE VERİLMESİNİN PEŞİNDEYMİŞ. VAH VAH.

    Amacımız kendimizce toplumumuzu aydınlatmaktır, kimseyi kötülemek değildir.

    Alpaslan Kuzucan.
    Karanlığa küfür edeceğinize kalkıp bir mum yakın. Konfiçyüs.
    alfamotosiklet.blogspot.com

  9. #29
    barok34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ağustos 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Kymco xciting 250 i
    sektör büyüyor tartışmalar çoğalıyor ben bu konuların gidişatını tv çıkan din adamlarının tartışmalarına benzettim Yarışmak için piste gitmek gerek trafik de her zaman ileriyi kollayarak geriyi kontrol ederek virajların kör noktalarını da görmeye çalışarak yavaş girmek gerek teknikler çok fazla kullanmada ben mesela bu kontraya hiç ısınamadım.

    Bana göre ayakla kontra yapmak dizle desteklemek daha kolay oluyor.Bence herkez kendi hakimiyet kolaylığına yönelmeli şu sistem bu sistem herkes yapmak zorunda değil hatta yapamayabilir ama çok da güzel yönlendirir.
    Biz hepimiz, Gök ananın içinde dönen tek bir çocuğuz.

  10. #30
    alfawings - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Mart 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Triumph Tiger 1050 SE
    Biraz algılama eksikliği var. Motosikletle dönüşlerde dönüş ref. noktalarının anlatıldığı bir grafikde yapılan eleştiriler konuyla alakalı değil. Yön yok deniyor ancak yön var. Dönüşe başlama noktalarının konumuna bakarsınız yön açıkça bellidir. Yine geliş hattı yok deniyor, burada o konuda bir yanlış olsaydı viraj çizgisi ortada bir kesik yada sürekli çizgi çizilerek bu çizgiyi keser şekilde çizilmiş olmalıydı. Yani hatamı affedeyim ama hangi hatayı? Ayrıca bakış için yazımda deniyor ki keskin dönüşlerde çıkışa bakmak yetmez dönüş yayının çapına yani daha bir fazla açıyla bakmak gerekir. Yok efendim bu cinayetmiş. Ne diyeceğimi şaşırıyorum gerçekten. Ama ben yolumdayım. Meyve veren ağaç taşlanır ve henüz ortadan kaybolmağa da hiç niyetim yok. Yine kontra basılmaz verilir deniyor. bu bir tercihtir. Neyi dayatıyorsunuz ki! Eğer İngilizcede tam çeviri yaparsak kontra yönlendirme, ters yönde yöndirme anlamı çıkar ve siz buna ister kontra bas deyiniz ister ver deyiniz.
    Karanlığa küfür edeceğinize kalkıp bir mum yakın. Konfiçyüs.
    alfamotosiklet.blogspot.com

  11. #31
    barok34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ağustos 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Kymco xciting 250 i
    Bahsettiğiniz çizimde bence de herşey gayet net ve açık gidiş yönü apeks noktaları dönüş sonu v.s Çizim gayet açık ama; bana göre çok akışkan ve riskli,, ben olsam daha keskin dönüşlerle görüş açısı daha fazla bir seyir tercih ederdim hızda çok değişmezdi.
    Biz hepimiz, Gök ananın içinde dönen tek bir çocuğuz.

  12. #32
    alfawings - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Mart 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Triumph Tiger 1050 SE
    Alıntı barok34 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sektör büyüyor tartışmalar çoğalıyor ben bu konuların gidişatını tv çıkan din adamlarının tartışmalarına benzettim Yarışmak için piste gitmek gerek trafik de her zaman ileriyi kollayarak geriyi kontrol ederek virajların kör noktalarını da görmeye çalışarak yavaş girmek gerek teknikler çok fazla kullanmada ben mesela bu kontraya hiç ısınamadım.

    Bana göre ayakla kontra yapmak dizle desteklemek daha kolay oluyor.Bence herkez kendi hakimiyet kolaylığına yönelmeli şu sistem bu sistem herkes yapmak zorunda değil hatta yapamayabilir ama çok da güzel yönlendirir.
    Kontra bu işin temelidir. Üst hızlara çıktıkça bu işin önemi iyice bariz olarak anlaşılır. Bedenle yönlendirmeniz, biraz kullandığınız motor chopper tipi ise, ön plandadır ama bu da yine en fazla 10 dereceye kadar yatış açılarında geçerlidir ve siz farkında olmasınızda bir şekilde kontra basarsınız. Bu sistemi herkes öğrenmek zorundadır. Kestimeden gitmek olmaz. Lütfen aksi iddialar yanlıştır.
    Karanlığa küfür edeceğinize kalkıp bir mum yakın. Konfiçyüs.
    alfamotosiklet.blogspot.com

  13. #33

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Bunların işi gücü öküzün altında buzağı aramak, koskoca yazının içinde ufacık bir hata bulmaya çalışırlar onun üzerinden prim yapmaya bocalarlar.

  14. #34
    alfawings - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Mart 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Triumph Tiger 1050 SE
    Alıntı barok34 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bahsettiğiniz çizimde bence de herşey gayet net ve açık gidiş yönü apeks noktaları dönüş sonu v.s Çizim gayet açık ama; bana göre çok akışkan ve riskli,, ben olsam daha keskin dönüşlerle görüş açısı daha fazla bir seyir tercih ederdim hızda çok değişmezdi.
    Ortalama bir çizgede ana fikir referans noktalarıydı. Yine dediğiniz gibi mesela kaygan zeminde daha geniş ve daha doğrusal hatlar seçilir. Biliyor musunuz bu serttifikalı hocalar trafikte eğitim verirken adayları ne gibi tehlikelere açık halde konumlandırıyorlar? Sola dönüşe soldan nasıl soldan sokuyorlar yani ben onların yaptıklarına girsem ağlarsınız.
    Karanlığa küfür edeceğinize kalkıp bir mum yakın. Konfiçyüs.
    alfamotosiklet.blogspot.com

  15. #35
    zeda3000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2005
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CB750 Cafe Racer
    Sevgili Alfa Wings

    Bir kismi dogru olsada yazinizda celiski , ve anlamsizlik ta var malesef.

    Dogru olan kisimlar

    Egitimin sonu yoktur. Hic bir kurs yada sertifika sonrasi kimse Ermis yada artik Matrix kodunu cozmus Neo gibi gormez durumu.

    Hic bir kurum , para karsiligi egitim yada ehliyet verirken , ver parayi al sertifikayi diyemez. Hos Turkiyede tum surucu kurslari boyle halen ama , dogrusu o insanlari egitmektir.

    Yanlis olanlar

    Egitimlerin , kurslarin gereksizligini yada kisisel uyumu olmadigini savunuyorsunuz. Bu yanlis beni sahsen kursun ismi , verdigi sertifika baglamaz. Ben egitimin hocadan ve kurstan alinmasi taraftariyim. Bu kurs iyi su kurs kotu o ancak uyelerin aralarinda paylasacagi bir bilgi. Ama isin ozu egitimi okulda almak. Ama yazinizda sanki bu okullar para tuzagi hic biri bir sey ogretmiyor aman gitmeyin gibi lanse ediyorsunuz. Bunu demek istemediginize inaniyorum.

    Bu kurslarda istenilen ve kendilerine gore sistemlerde soru lar sorulabilir ve teknikler ogretilebilir. Bunu neden nicin sormak anlamsizdir. Sonucta ozel kurstur, devlet zorlamasi yoktur. Gider bakarsiniz programina begenmiyor iseniz yazilmazsiniz. Ama bu karalama politikasi dogru degil.

    Siz bu isin maddi bir tuzak oldugunu , Istanbuldaki trafikte gecerli olmadigini savunuyorusunuz yukardaki uzun yazinizda.


    Size bir ornek

    Sivil Havacilik ile ilgilenen biri olarak

    Sivil Havacilik brovesi almak bugun 50.000 Euro.
    Farkli farkli kurslar dunya genelinde kabul edilmis bir sistem ile egitim veriyor. Bunun size yada yan koltuktaki diger adaya uyup uymamasinin hic bir onemi dahi yok.

    Cunku ortak dil ve ortak sistem ile herhangi bir ucak her hangi bir yerde hep ayni tarzda ucacaktir.

    50.000 Euro verdiginizde ucurabileceginiz tek ucak bir otomobil boyundaki tek pervaneli bir ucaktir malesef. Eger daha kapsamli bir kargo yada yolcu ucagi ucurmak istiyor iseniz cebinizden her ucak modeli icin 10.000 Euro ile 50.000 Euro degisen bir rakkam daha cikarmali ve tip egitimi almalisiniz.

    Sizce bu adamlarin egitimleri para tuzagimi. Koca bir ucak icin 100,000 euro kisi basi harcanirken halen pilotaj kazasi oluyor ama. Cunku insan faktoru hep hataya acik.

    500cc bir motor icin bu paranin %1 kadar ucret harcamak ve egitim almak kaziklanmakmi oluyor.

    Uzgunum egitim ve akedemik statunuzu cidden bilmiyorum ama hayli yeterli oldugunu dusunuyorum.

    Yanliz yaziniz egitim ve egitim veren birimlere karsi fazlasi ile kizginlik ve anti panti uretecek cinsten ibareler ile dolu.

    Gencleri egitim almaktan , ve bu kurslara gitmekten sogutarak elinize ne gececek bunuda cidden bilmiyorum,

    Haa ben bunu demek istemedim diyor iseniz o zaman lutfen yazinizi gozden gecirin derim.Biraz fazla sert bir usluptasiniz

    Saygilar
    [COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti

  16. #36
    barok34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ağustos 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Kymco xciting 250 i
    Alıntı alfawings adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kontra bu işin temelidir. Üst hızlara çıktıkça bu işin önemi iyice bariz olarak anlaşılır. Bedenle yönlendirmeniz, biraz kullandığınız motor chopper tipi ise, ön plandadır ama bu da yine en fazla 10 dereceye kadar yatış açılarında geçerlidir ve siz farkında olmasınızda bir şekilde kontra basarsınız. Bu sistemi herkes öğrenmek zorundadır. Kestimeden gitmek olmaz. Lütfen aksi iddialar yanlıştır.
    Uygulamalı göstermek gerek aslında söylediğiniz gibi şart olmadığını mesela bakın atv de aynı şekilde sadece dizimle depo kısmına baskı uygulayarak gidonu hiç çevirmeden motoru 360 derece dönderebiliyorum.

    motosiklet'de sağa yatarken mesela bedeninizi sağa kaydırarak sağ ayağınızla da yükü sağ pege verdiniz burda kontra gerek mi yoksa söylediğiniz gibi zaten oluyormu ? ben sağ gidona baskı uygulamayıp sol gidonu altdan kaldırıyor olabilirmiyim
    Biz hepimiz, Gök ananın içinde dönen tek bir çocuğuz.

  17. #37
    alfawings - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Mart 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Triumph Tiger 1050 SE
    Karpel Tunnel sendromu ile ilgili de tıbbi bir makale çevirmiştim. Benim bloğuma da bir bakın. alfamotosiklet.blogspot.com Genellikle fit olmayan krosçularda bu durum ortaya çıkabiliyor. Elçik çapları önemli etkenmiş ayrıca burada bir çok tıbbi rahatsızlıklar ve hatta doğum kontrol hapları bile olayı tetikleyebiliyormuş. Yani tıbbi bir konudur çok da meslekten olmayanların karışmaması gerekir bence. Herhalde bilgi olarak verilmek istendi.
    Karanlığa küfür edeceğinize kalkıp bir mum yakın. Konfiçyüs.
    alfamotosiklet.blogspot.com

  18. #38
    barok34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ağustos 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Kymco xciting 250 i
    Benim bileğim uyuşmuyor ama oldukça gevşek tutarım zaten elçik konusunda şimdi kullandığım motosiklet de biraz ince geliyor bana ama yazdığınızdan ne demek istediğinizi anlamadım açıkcası şöyle bir kendimle kıyasladım da

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:16 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:14 ----------

    Bloğunuzu daha önce okumuştum.Faydalı bilgiler teşekkürler..
    Biz hepimiz, Gök ananın içinde dönen tek bir çocuğuz.

  19. #39
    Sinan Aksu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2009
    Motosikleti
    Afrika..
    Alıntı motorhocası adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sevgili @SinanAksu, Alparslan Abi'nn örneğini almışsın yanlış demişsin ama gerekçen yok.

    Savunduğun düşünce neyse burada belirtirsen üstü kapalı olmaz 10 dakikalık emeğin.
    Sevgili hocam.
    Ben kesin olarak Alpaslan abinin verdiği çizim yanliştir demedim.
    Zamanlara, trafik durumuna, sollama yasaginin oldugu noktalarda, (genellikle viraj içinde her iki taraf içinde sollama yasagi olur) Alpaslan abinin vermiş olduğu çizimin doğru olabileceğini belirtmeye çaliştim ama anlatamadim sanirim.
    Biraz önce bahsettiğim gibi bizler burada iletişim yeteneğimizin sadece %20'sini kullanabiliyoruz, bu nedenlede bazi yanliş anlaşilmalara sebep olabiliyoruz.
    Aslinda anlatmak istedigimiz bilgiler doğru olabilir, ama burada iletişim kurarken beden dilimiz yok, duygularimiz yok, mimikler yok, göz temasi yok. Hal böyle oluncada deneyimler aktarilirken yanliş anlaşilmalar ortaya çikabiliyor.

    Ben anladiğim kadariyla tekrar yorumlayayim ;
    Normal bir seyir halinde Alpaslan abinin vermiş olduğu çizginin yanlış olduğunu savunuyorum.
    İşin erbablari benden daha iyi yorumlayacaktir, eğer yanlişim varsa doğrusunu bu başlik altinda ögreneceğim. İçinizde yaşça en küçük benim muhtemelen.

    Yanlış dememde ki gerekçem ;

    Alpaslan abinin çiziminde avantaj viraj içindeki manevra kabiliyetinin yüksek olması. Birinci apeks noktasından ayrılıyorsunuz ve ikinci apeks noktasına gelene kadar çok yüksek bir manevra yapmanıza gerek kalmıyor. Dezavantaj ise virajin içini tam olarak taramaması. Apeks noktasından çıkıyorsunuz ve karşınıza ne çıkacağını bilmiyorsunuz. Iyi halleri var sayalım ve olaya tek gidişli bir yol olarak bakalım, hal böyle olunca karşınıza araç çıkma imkanı yok. Fakat iki gün önce yapılmış bir kazı çalışmasının kalıntılarıdamı olamaz? Bunun garantisi varmi? Malumunuz viraj içinde pek fazla manevra yapma imkaniniz yok, özellikle sola doğru akan bir virajda sağa doğru kaçma imkaniniz hiç yok.

    Necati abinin vermiş olduğu çizimde manevra kabiliyeti daha düşük. Daha dar bi açıyla kontra basmak zorundasiniz, bu işin dezavantaji, fakat yillarin vermiş olduğu bilgi ve tecrübeyle bu manevrayi sorunsuz bi biçimde tamamlayabilirsiniz. Ayrica virajin içini tam anlamiyla tariyorsunuz. Tehlikeleri önceden görüp bertaraf etme imkanina sahipsiniz.

    Benim bildiklerim bu yönde.
    Yanlişim varsa erbablar düzeltsin.
    Çay alip gelicem.
    İç sesim dışardan duyulsa beni kurşuna dizersiniz..

  20. #40

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Afiyet olsun Sinancım dediklerine katılıyorum ama Alparslan Abi'nin çizimi de yanlış değil ki.

    İçten almak periferik görüşü engeller tabi ki ama virajın sonu gözüküyorsa Alparslan Abi'ninki daha doğru gibi.


2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)