Ölçümün doğru yaptığına emin misin, çünkü gariplik var. Ustalar mekanikçi olduğu için genelde pek anlamıyor bu işlerden, hatalı ölçüm yapıyorlar.
Şu sırayla bir deneme yapıp problem nerde tam olarak görebilirsin ;
1. Dolu bir akü bağla
2. Regulator (konjektör) ‘ün yerini bul
3. Sargıdan gelen 3 lü kabloyu regulator soketinden çıkar.
4. Motoru çalıştır (sadece aküden beslenecek, (ağustos böceği modu) ama merak etme işini görecek kadar vaktin olacak)
5. Voltmetreyi “Alternatif Akım (AC)” moduna al ve herhangi 2 uç arası gerilime bak : Rolanti 14 V civarı, gaz verdikçe 70-80 V civarıysa alternator normal
6. Motoru kapat
7. 3 lü kabloyu yerine tak ve bu sefer regulatordeki 2 li kabloyu sök
8. Motoru çalıştır. Voltmetreyi “Doğru akım (DC) moduna al ve regulatorden çıkan (!) 2 li kablodaki voltaj 13.5 – 14,5 V civarıysa regulator normal.
Kolay gelsin