Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Alternatör sargı hakkında, yada kısa devre...

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    27 Haziran 2009
    Şehir
    istanbul / Teşvikiye
    Motosikleti
    CBF250
    Arkadaşlar selamlar,
    Benim sorunum şu, motora yeni akü aldım dün doldurdum, akşam far açtım yaklaşık 20 km yol yaptıktan sonra aküm bitti. Motor çalışırken şarj ediyor ancak stop ettiğimde marşa basıyorum ama enerji yetmiyor. Uzun far yanıyor, kısa da kimse yok. Farı çıkarıp kontrol ettim far sağlam. Sol far açma anahtarı yağmur yağdığında sıvı teması yaptı. Kısa far yanmıyor, park ve uzun far, sinyaller ve kornada da sorun yok. Anahtarın resmide aşağıda. İşin içinden çıkamadım, ustalara gidip motoru boşuna elletmek istemiyorum.








    sargı alternatör denilen bir malzeme var, geçenlerde bu kapağı conta yenilemek için söktük ustamla, ancak orijinal değişlmiş. 1994 model XT600 için bunun yenisini nereden bulabilirim?
    ROlantide 14volt üretiyor, gaz veriyorum yine 14 civarların, kontağı kapatıyorum 13 volt a düşüyor.


    Tvs Apache '09 , Piaggio X9 250 '05 , Yamaha XT600 '94 , Honda CBF150 '11


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    draggy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Dragstar 650
    Boats.net ten ya da wemoto.com dan bulabilirsin. Sardırma yapanlar var ama ben orjinal olanına güven derim. Bu arada değişim yapacaksan 5-6-7 numaralı vidaların bağlandığı pickup coili sakın atma. yenisi 80$ ve yan sanayisi de bu fiyatlarda...
    İkinci el Dragstar alacaksanız bknz: http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/44545-yamaha-dragstar-xvs-650-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi-12.html#post2100035

  3. #3

    Üyelik
    27 Haziran 2009
    Şehir
    istanbul / Teşvikiye
    Motosikleti
    CBF250
    Alıntı draggy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Boats.net ten ya da wemoto.com dan bulabilirsin. Sardırma yapanlar var ama ben orjinal olanına güven derim. Bu arada değişim yapacaksan 5-6-7 numaralı vidaların bağlandığı pickup coili sakın atma. yenisi 80$ ve yan sanayisi de bu fiyatlarda...
    İlla internetten mi almam gerekiyor, istanbul da bunu satan bir yer yokmu?
    Tvs Apache '09 , Piaggio X9 250 '05 , Yamaha XT600 '94 , Honda CBF150 '11

  4. #4
    shi_bumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mart 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Aprilia Caponord
    Bence önce statörününün düzgün çalışıp çalışmadığını kontrol et veya ettir.

    Bunun için;

    1. Statöründen çıkan ve voltaj regulatörüne giren 3'lü soketi çıkar. Bir multimetre vasıtasıyla her bir ucun şaseye teması olup olmadığını kontrol et. Temas etmiyor olması lazım.

    2. Yine multimetre vasıtasıyla her bir ucun birbiri ile olan dirençlerini ölç. Yani;

    1. kablo-2. kablo
    1. kablo-3. kablo
    2. kablo-3.kablo

    Her 3 direnç değerinin birbiri ile aynı ve 1 ohm.lar seviyesinde olması lazım.

    3. Motoru çalıştır ve yaklaşık 5000 devirde statörün verdiği voltajı yine aynı uçları kullanarak ölç. 70 volt (Yalnız dikkat AC voltaj) civarı olması lazım.

    Eğer yukarıdaki şartlar sağlanıyorsa boşu boşuna statörünü değiştirmene gerek yok. Bu sefer regulatörünü (ya da yaygın kullanımıyla konjektör) kontrol et. Bunun için;

    1. Söktüğün üçlü soketi regulatöre geri tak. Motoru çalıştır ve 5000 devir civarına al. Batarya kutup başlarından yine multimetre vasıtasıyla voltajı ölç. 13.5-15 volt arası okuman lazım. Bu değerlerde limitler dahilindeyse akün kötü ve şarj tutmuyor demektir.

    Statörünün arızalı olduğunu tespit edersen (ki muhtemelen bir gözü yanmış ve kısa devre yapmaktadır) söküp o ilgili gözü yeniden sardırabilirsin.
    "I'm not sure whether I'm an actor who races or a racer who acts." Steve McQueen

  5. #5
    Otoburkaplan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Nisan 2010
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Mobilette > Titan > GV650 > VERSYS > F650 CS
    Ölçümün doğru yaptığına emin misin, çünkü gariplik var. Ustalar mekanikçi olduğu için genelde pek anlamıyor bu işlerden, hatalı ölçüm yapıyorlar.

    Şu sırayla bir deneme yapıp problem nerde tam olarak görebilirsin ;

    1. Dolu bir akü bağla
    2. Regulator (konjektör) ‘ün yerini bul
    3. Sargıdan gelen 3 lü kabloyu regulator soketinden çıkar.
    4. Motoru çalıştır (sadece aküden beslenecek, (ağustos böceği modu) ama merak etme işini görecek kadar vaktin olacak)
    5. Voltmetreyi “Alternatif Akım (AC)” moduna al ve herhangi 2 uç arası gerilime bak : Rolanti 14 V civarı, gaz verdikçe 70-80 V civarıysa alternator normal
    6. Motoru kapat
    7. 3 lü kabloyu yerine tak ve bu sefer regulatordeki 2 li kabloyu sök
    8. Motoru çalıştır. Voltmetreyi “Doğru akım (DC) moduna al ve regulatorden çıkan (!) 2 li kablodaki voltaj 13.5 – 14,5 V civarıysa regulator normal.

    Kolay gelsin
    Ever tried, ever failed..No matter, try again, fail again, fail better

  6. #6
    draggy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Dragstar 650
    Alıntı _UnReaL_ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İlla internetten mi almam gerekiyor, istanbul da bunu satan bir yer yokmu?
    Yamahaya başvurursan 45 gün en erken diyecekler
    Artı çok yüksek fiyata razı olacaksın, ben hep dışarıdan aldım yedekledim, sıkı bir ebay takipçisi olduk çıktık bu yüzden..

    Alıntı Otoburkaplan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ölçümün doğru yaptığına emin misin, çünkü gariplik var. Ustalar mekanikçi olduğu için genelde pek anlamıyor bu işlerden, hatalı ölçüm yapıyorlar.

    Şu sırayla bir deneme yapıp problem nerde tam olarak görebilirsin ;

    1. Dolu bir akü bağla
    2. Regulator (konjektör) ‘ün yerini bul
    3. Sargıdan gelen 3 lü kabloyu regulator soketinden çıkar.
    4. Motoru çalıştır (sadece aküden beslenecek, (ağustos böceği modu) ama merak etme işini görecek kadar vaktin olacak)
    5. Voltmetreyi “Alternatif Akım (AC)” moduna al ve herhangi 2 uç arası gerilime bak : Rolanti 14 V civarı, gaz verdikçe 70-80 V civarıysa alternator normal
    6. Motoru kapat
    7. 3 lü kabloyu yerine tak ve bu sefer regulatordeki 2 li kabloyu sök
    8. Motoru çalıştır. Voltmetreyi “Doğru akım (DC) moduna al ve regulatorden çıkan (!) 2 li kablodaki voltaj 13.5 – 14,5 V civarıysa regulator normal.

    Kolay gelsin
    Hocam ben bunu sık kullananlarıma eklerim
    İkinci el Dragstar alacaksanız bknz: http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/44545-yamaha-dragstar-xvs-650-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi-12.html#post2100035

  7. #7

    Üyelik
    27 Haziran 2009
    Şehir
    istanbul / Teşvikiye
    Motosikleti
    CBF250
    Tüm yardımda bulunan arkadaşlara tek tek teşekkür ederim, ustamla arızanın teşhisinde iken, işi biliyorum havalarında olmak güzeldi

    Sorun, konjektör imiş...
    Tvs Apache '09 , Piaggio X9 250 '05 , Yamaha XT600 '94 , Honda CBF150 '11

  8. #8

    Üyelik
    17 Haziran 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Fazer 600 + Cygnus 125
    hadi geçmiş olsun

  9. #9
    Otoburkaplan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Nisan 2010
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Mobilette > Titan > GV650 > VERSYS > F650 CS
    Alıntı draggy adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    Hocam ben bunu sık kullananlarıma eklerim
    Umarım işine yarar

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 01:15 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 01:12 ----------

    Alıntı _UnReaL_ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tüm yardımda bulunan arkadaşlara tek tek teşekkür ederim, ustamla arızanın teşhisinde iken, işi biliyorum havalarında olmak güzeldi

    Sorun, konjektör imiş...
    Hadi iyisin, alternator masrafından kurtuldun. Regulatorü ne marka ve kaça aldın?
    Ever tried, ever failed..No matter, try again, fail again, fail better


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)