KAWASAKİ KLE500'e mi HONDA CBF500'e mi?
Reklamlar
-
Selâm ile...
Arkadaşlar şu anda 11binlerde bir YBR'm var... Ondan önce de 7bin kilometre kadar scooter tecrübem oldu. Artık (evlenince) takdir edersiniz ki, YBR küçük geliyor. Yaz tatillerinde eşimle beraber Çanakkale'den İstanbul'a veya İzmir'e gitmeyi düşünüyoruz. Daha önceden kafamda er-5 ve suzuki gs500 vardı ama onları eledim. Daha oturaklı makineler tercih sebebim. Bu yollarda bu mesafelerde -belki bazen daha fazla mesafelerde- iki kişi en rahat edebileceğimiz makine sizce KLE500 müdür yoksa honda CBF mü? Ayırabileceğim en fazla miktar 8 bin olduğu için bu ikisinin arasında kaldım. Bütçe fazla olsa, elbette 650lik diğer seçeneklere bakılabilirdi. Ama maalesef durum bu. KLE500'ün uzun yolda selesinden dolayı rahatsız edebileceğini okudum forumlardan. İki makine 100 kmde kaç litre yakar acaba? Bu iki makineyi kullanan arkadaşların veya bilgisi olan arkadaşların yorumları benim için çok önemli olacak...
İlgilenenler için şimdiden teşekkürler...
Reklamlar
-
bence cbf 500 derim
::gleam::Bugünü dünüme yarınıma değişir giderim
Zaten bu kafada değil seni, evi bile zor bulurum::cheeeeer::
-
bu fiyata 2000-2001 model f650 gs de bulunabilir..
-
frustated teşekkür ederim... artık nakedleri eledim... endurolara yoğunlaşıyorum ve evet f650'yi de menzilime almak farz oluyor senin de işaret ettiğin gibi... tek ve çift silindirli olma durumlarını karşılaştırılmak gerekirse neler söylenebilir?
-
f650 ler uzun yolda 4 lt tüketimin altına inebiliyor diye biliyorum, bence 650cc olarak bu çok enteresan bir özellik ve teknoloji ...
-
yakıt sahiden çok iyiymiş... peki 500lüklere oranla 650liklerin vergisi arasında farkı bilen var mı peki arkadaşlar? bi de yine soracağım ama tek-çift silindir kıyaslaması yapabilir misiniz?
-
BMW F 650 GS'in motor hacmi 652 cc olduğu için sırf 2 cc yüzünden 650-1200 kategorisine girip ona göre vergi ödüyorlar.
Engin YALÇINALP - 0 Rh (+)
Göztepe-İSTANBUL
-
bu durumda vergisi 500cc'lere oranla ne oluyor acaba?
-
slm
https://intvd.gib.gov.tr/internetvd/index.jsp
mtv hesaplamadan bakabılırsın bmw kronık sorunların hakkında bılgı toplamayı
unutmayın.
Honda translap, yamaha xt600 ıstersenız bıde bunlara bakın
-
20 Aralık 2010, 23:35
#10
tek silindirdir f650, hafiften titreşir.
tdm 850'de düşün abi.
http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...36969565/detay
nassı makina ama?
"laubalilikten hoşlanmam, ciddiyeti severim, disipline hayranım!.."
-
20 Aralık 2010, 23:39
#11
1-3 yaş arasi
F650 GS nin yillik vergisi 405 TL
CBF 500'ün yillik vergisi 160 TL
4-6 yaş arasi
F650 GS yillik vergi 242 TL
CBF 500'ün yillik vergisi 120 TL
F 650 GS tek silindir, fakat çift buji ateşlemeli bi motordur, yakıt tüketimi düşüktür. Bazi modellerinde kronik arizalari tespit edilmistir. Hafifte vibrasyon vardir, ama rahatsiz etmeyecek bi vibrasyondur, sonucta tek silindir.
CBF 500 Hiç bir kronik arizasi yoktur, cift silindir bi motordur, yakit tüketimi F650 GS'ye göre biraz fazladir, fakat yol tutuşu mükemmeldir, sonuçta asfalt motorudur.
Genellikle asfaltta kulanacaksaniz kesinlikle CBF500 öneririm.
İç sesim dışardan duyulsa beni kurşuna dizersiniz..
-
20 Aralık 2010, 23:45
#12
evet fz6_fazer, bmwyi araştırmaya kalktım ki, tam da işaret ettiğin yerde buldum kendimi... sorunlar!.. hem de en kroniklerinden... merak eden arkadaşlar kullanıcı forumlarında hemen rastlayacaktır. yedek parça, servis ve sağlamlık açısından honda daha bir güven veriyor sahiden...
---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:45 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:40 ----------
çok teşekkürler sinan vergi olayını müthiş bir şekilde izah etmişsin... bu rakamlar arayış içinde olan başka arkadaşlara da referans olacaktır eminim. cbf500 bu özellikleriyle ENDURO olsaydı hiç mi hiç sorun kalmayacaktı. Aslında sıkıntı tam da burada... Bir yanda 0o enduro'nun "at" gibi olan cazibesi bir yanda o cbfin azımsanamayacak yada görmezden gelinemeycek konfor ve özellikleri...
-
20 Aralık 2010, 23:52
#13
kaan.c.kale adlı üyeden alıntı
bu durumda vergisi 500cc'lere oranla ne oluyor acaba?
Şöyle bir örnek verelim.Diyelim 2006 Model KLE 500 ve F 650 GS'in MTV Vergilerini karşılaştıralım
2010 MTV Tablosu şöyle
2010 Senesinde
KLE 500 120 TL
F 650 GS ise 242 TL MTV Ödemişler.
Yani F 650 GS, KLE'ye göre % 201,66 fazla vergi ödemiş.Bunun nedenide 2 cc yüzünden 250-650 cc kategorisinden değil 650-1200 cc kategorisine girmesi
Engin YALÇINALP - 0 Rh (+)
Göztepe-İSTANBUL
-
21 Aralık 2010, 00:07
#14
teşekkürler hocam, tam bir kesinlikle aradaki farkı en net haliyle ortaya koymuşsun. bu durumda aslında çok fark da olmadığı görülüyor. yani en azından benim için. Yani sadece bu vergiye takılıp 650cc'den vazgeçmek pek de mantıklı sayılmaz. yedek parça, servis, kronikleşmiş arızalar, yakıt ve uzun yol performansı gibi açılardan örneğini verdiğin iki seçenek galiba tartışılır. hemen hemen aynı fiyata fakat biri düşük diğeri yüksek model makinelerin alınabileceği de bilmem ki başka bir soru işareti olur mu?
-
21 Aralık 2010, 00:09
#15
sen de daha önce benim yaşadığım durumu yaşamışsın.geçen sene bu vakitler ben de aynı soruları soruyordum. er6,f650,cbf 500,gs500 derken en sonunda suzuki bandit aldım ve en doğru kararı verdiğimi düşünüyorum.akılları pazara çıkarmışlar herkes kendininkini almış hesabı.
ikisini karşılaştırmak dersen ikisini de kısıtlı kullandım kle 500 1991 den beri üretilen eski teknoloji bir makina motoru er-5 ,gpz 500 ve en 500 le aynı dolayısıyla enduro için biraz fazla devirli.selesi iki kişi için rahatsız,uzun yolda ince yapısından dolayı rüzgar biraz sıkıntı.Okuduğum bir İngiliz sitesinde kle 500 için ''her şeyden biraz yapan ama hiçbir şeyi tam yapamayan bir motor'' şeklinde bahsediliyordu.
cbf 500 e gelince benim çok sevdiğim bir motosiklet.çok fazla uzun bir motor olmadığı için iki kişinin çok rahat edemeyeceğini düşünüyorum.ama tek kişi için çok uygun.1. citesi biraz fazla tepkili geldi bana.onun haricinde hem başlayanlar hem tecrübeliler için uygun bir motor.
ama bunların haricinde fikrimi sorarsan ki tekrar belirteyim kendi kanaatimdir banditlere de bir bak derim.iki kişi çok rahattır.hata kaldırır korkulanın aksine çok yakmaz ve sağlam bir motordur.
-
21 Aralık 2010, 00:19
#16
-
21 Aralık 2010, 00:22
#17
sipsivri adlı üyeden alıntı
Şöyle bir örnek verelim.Diyelim 2006 Model KLE 500 ve F 650 GS'in MTV Vergilerini karşılaştıralım
2010 MTV Tablosu şöyle
2010 Senesinde
KLE 500 120 TL
F 650 GS ise 242 TL MTV Ödemişler.
Yani F 650 GS, KLE'ye göre % 201,66 fazla vergi ödemiş.Bunun nedenide 2 cc yüzünden 250-650 cc kategorisinden değil 650-1200 cc kategorisine girmesi
yıllık 3000 km yapıldıgında vergidezevantajı ortadan kalkar. çünkü f650 gs 500 lük çift silindir makinalardan 100 kmde en az 1 lt az yakacaktır. buda 3000 de 30 litre.
30*4 = 120 tl.
-
21 Aralık 2010, 00:29
#18
hocam geçtim artık vergiyi mergiyi valla... mesele hangi 500lüğe geçmek meselesi oldu çıktı. fotoğraflardan bakınca tarz marz hak getire hani... anlaşılmıyorki yani usta binmeden bu makinelere... kararsızlık had safhada... enduro mu, naked mi derken, onlar da kendi aralarında dallanıyo budaklanıyo... "biraz daha koysan şunu alırsın" "tamam enduro ama sonuçta çoğunluk asfaltta hacı" yada "bi gün herkeş endurocu olcak yeğennn" tarzında dilemmalar silsilesi... of ki ne of...
-
21 Aralık 2010, 01:14
#19
Zafer hiç düşmemek değil, her düştüğünde yeniden ayağa kalkabilmektir !
-
21 Aralık 2010, 01:18
#20
gs 500 100 km de 4 litre yakar kle 500 100 kmde 5/5,5 yakar .. kle gs 500 kadar yol konforu sağladığı gibi.transalp ve benzer toringlerden f 650 de dahil daha iyi arazi mukavemeti sağlar bunda 170 kiloluk yapısı. havalı süspansiyonlarının etkisi büyük. kle oturuş pozisyonu itibariyle nakedlardan rahattır titreşim yoktur.alırken dikkat edicek husus yüksek model düşük kilometre ve diri motoru almaktır. fiyat mutluluk oranı yüksek bir motordur. kawasakinin çok kurcalanmışı başa bela getirir.. son hız olarak 200 km hıza çıkabilen bir motordur.bu hız yapmak için değil ivmelenme anında kullanmak içindir.. yoksa transalpi geride bırakan bir seriliğe sahiptir kendileri..ben açıkçası xt 600 klr 650 ile girmek istemeyeceğiniz yerlere girmiş biri olarak..(hoplama zıplama yok) arazi sürüşünden tam puan verdim motora.. rampadan felan uçmaz yanlış anlama olmasın. ağır arazi koşulunda gezdirebilir ihtiyaç halinde.
bu sebepten yol kapasitesi olan bir enduro..
f 650 ayrı bir cumhuriyet kıyaslanmaz. ama kle 500 ün gidişi ile de f 650 nin gidişi bir olmaz bunun da altını çizerim.500 cc den 50 hp 50 nm güç çıkaran bir makinedir..
suzuki address 50cc=)yamaha dt125=)93 gs500=)99 gs500=)yamaha tt600=)99 er5=) virago 250=)92 kle500=)2004 gs500=) 2005 fazer
)
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler