Tarkan1981 hocam başımız döndü...
pardon değiştirdim
la sana inat 150 lik olsun diye mondial 150 Mc aldım.
Mondial 150 MC bile senin CBF 150 yi çizer
Motorcu için varmak değil,yolda olmak önemlidir Bizim buraların en meşhur motoru PANCAR dır
Ne Motorcular Gördüm Üstünde Elbise Yok,Ne Elbiseler Gördüm İçinde Motorcu Yok.
Fazer in 150 si de fena değilmiş.... Güzel motor....
T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R
N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E
allaha şükür.bende bir cbf kullanıcısıyım.2008 model.2009 çıkışlı. şimdilik hiçbir problemim yok.
sıkıntılarının sebebi belkıde en bastandı.ilk motor sıfırlandıgında yapılan 1 hata sonucu sorunun devam etmıstır.servıste sıfırlandı dersende onlarda ınsan evladı
En iyi sürücü, kendini karşısındakinden koruyabilendir.
Mete Abi hoş geldin tekrar ;) Şenlendik sayende.
Ben de sana anti-tez bir mesaj yazayım.
- Etrafta CBF150 ile kurye olmayıp motorla 62.000'e gelen sanırım pek fazla kimse yok.
- Motorum şehiriçi trafiği görmedi desek yeridir. Uzun yolda tapagaz gitmekten başka birşey bilmedi.
- İlk servisten itibaren sadece sentetik yağ kullanıldı.
- İlk alındığı günden itibaren her yağ değişimde / 3000km. de; aralardaki eklemelerden hesaplayarak 250ml. yağ yaktı.
- En efsane gezim hiç durmadan İzmir - Ürgüp 792Km. ; arkada 60Kg. çanta - 12Kg. bisiklet ile tek Afyon'da durarak yaz günü tapagaz 11saat yol gittim. Dönüşte yağı kontrol ettim; eksilme olarak sadece çizgim max.'tan ortaya inmişti.
- Motoru sürekli kompresörle ve gazla götürdüğümden, bayağı yük bindi aslında buna rağmen hiç bir silindir sıkıntısı olmadı.
- Vitesleri hor kullanmama rağmen en başlarda debriyajdan veya şanzımandan sıkıntı çıkarmadı.
- 2 kez zincir / 2 kez dişli seti değişti.
- Lastikler Metzeller ME22 idi.
- Kar-Yağmur-Cehennem Sıcağı binildi.
Tüm bunlara rağmen; Istanbul'a geldiğimde gidip büyük makine enduro aldım. CBF satılsın dedim. Şerefsizin birine para kaptırarak sattım. Plakası 35 VZ 741; trafikte görürseniz taciz edebilirsiniz.
Şimdi diyorum ki CBF150 böyleyse CBF500 nasıldır acaba? Honda hayat onda...
Hoş geldin Metehan kardeşim.
CBF 150 Ombusmanı olarak, yazdıkların yabana atılacak şeyler değil.
Yeni motosiklet alacak ve motosiklet değiştirecek arkadaşlar için güzel bir tecrübe paylaşımı olmuş.
[B][COLOR="Purple"]Ne kadar bilirsen bil, söylediklerin, karşındakinin anlayabildiği kadardır. [/COLOR][/B]
abi yağın etkisini ben kısa bir araştırma ve tecrübe ile şöyle çözdüm
misal en uzun ömürlü motor diye bilinen yağ içinde yüzen cub motoruna 20w-50 20w-40 gibi ne olduğu belirsiz kalın yağlar (otomobil yağı gibi) koyduğun zaman 15bin km sonra motor yağ yakmaya başlıyor o şekilde belki 100bin km gidiyor ama motor 20 binde bitmiş oluyor. yok ben yağ eklerim binerim abi, köfte arabası gibide giderim diyorsan sorun yok
özellikle SOHC motorlarda yağ çok önemli
zengin veya fakir farketmez, apaçilik ya da ezik alt kültürün, motosiklet üzerinde hiç bir izahı ve bahanesi olamaz... ) (3 litre benzin koyuyorum bir hafta geziyorum diyen adamlardan ve motorlarından uzak durun)
Sevgili Panda ilk önce hoş geldin Motosikletin her sene motorunu yaptırana kadar biraz rejim yapsan kilo versen daha ucuza gelmezmi motorda sorun yok olm sorun senin kilolarda.
Bir damla özür nice yangınları söndürür.Gurur yapmayın yoksa o yangın tüm sevdiklerinizide götürür.
Ben insanlara defalarca cbf150`nin yağ yakma sorunun kronik sorun olduğunu, o parayı haketmediğini düşündüğümü hep söyledim. Avrupa standartlarına uygun olmadığından hiçbir avrupa ülkesinde satışta olmadığını sadece hindistan vs gibi 2.Dünya ülkelerinde satıldığınıda biliyoruz. Honda`ya defalarca 4000tl`ye enjeksiyon hiçbişeyi olmayan motor sattıkları için mesaj attım. Herkeze söylerim abimin dediği gibi honda`nın en kötü motoru bence. Herkezin yağ yakması normal pek yakmıyor 200gr`dan fazla yakarsa ancak sorun vardır dedikleri motor bence 0`dır çöpe atmak gerekir. Yamaha forever :D . Mete abicim tekrar seni aramızda görmek çok güzel. Motosikletimi almadan önce çok takip ettim seni. Herkeze kazasız belasız.
Bİ selektöre BİN manita
CBF'e 1 litre yağ koyuyorum, 2000 km sonra kullanma şartlarına göre 900-950ml geri alıyorum. 25 bin kilometredir hep böyle. Çok basınca 100ml, normal kullanımda 50ml yağın yanması çok normal.
150cc motoru her gün 130 kiloluk adam kullanırsa, sürekli tam gaz giderse, arada artçı da alırsa dağılması normal Abi gördüm ben senin gidişini, yokuş aşağı yanımdan 130'la geçiyordun İzmit dönüşünde, normaldir makinenin dağılması
CBF iddia ettiğimiz kadar kaliteli değil, yerdiğimiz kadar da kalitesiz değil. Övgüde de yergide de ayar tutturamıyoruz. CBF mi YBR mi diyenlere hep "sen bilirsin, ikisi de iyi" dedim, demeye devam ederim.
Olmadıki bir Honda m
Ben bir garip çinçon cuyum
Motorcu için varmak değil,yolda olmak önemlidir Bizim buraların en meşhur motoru PANCAR dır
Ne Motorcular Gördüm Üstünde Elbise Yok,Ne Elbiseler Gördüm İçinde Motorcu Yok.
Çok taktınız bu yağ eksiltme olayına. Bütün motorlar tasarımına göre az veya çok yağ eksiltir. 2 sene cbf 150 kullandım çok memnundum, bir defa bile ne kadar yağ yakmış diye bakmadım. 2000 km de bir yap değişimi var. Yağ değişimine geldiğinde motorda normal seviyede yağ var ise ( iki çizgi arasındaysa) hiç keyfimi bozmam, gazlar giderim. Suni sorunlarla motorunuzu kurcalatmayın, keyfinizi kaçırmayın. Ne zaman yağ çubuğun dibine iner o zaman tamir vakti gelmiştir.
Metehan aramıza hoşgeldin dostum,hikayeni soluksuz okudum,anladım ki cbf150 sende bir alışkanlık olmuş,sanki evlenmiş gibisin motorunla gülü seven dikenine katlanır demekten başka yapacak bişey yok hacı
Yağ eksiltme hiçbir motorda normal değildir iki zamanlı motorlar hariç. Yağ eksilten motorda çok ciddi bir teknoloji sorunu vardır bu kronik bir sorundur. Hiç bir zaman da normal diye karşılanmamalıdır arkadaşlar.
Bİ selektöre BİN manita
orası istanbul, senin yağı çalıyo birileri başkan, alarmlı yağ tapası al.
"laubalilikten hoşlanmam, ciddiyeti severim, disipline hayranım!.."
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)