LPG İle Çalışan Motosiklet
Reklamlar
-
Reklamlar
-
Süper Moderatör
Bu bir buluş değil, LPG ile çalışan seri üretim motosikletler vardı eskiden. Sanırım NORTON markaydı.
Bu arada su soğutmasız motorda randıman vermez LPG, çünkü gaz beyni dediğimiz Regülatörün randımanlı çalışması için motor suyunun içinden geçerek ısıtması lazım. Hava soğutmalı motorda regülatörü motorun sıcak bir bölgesine monte etmek lazım buda oldukça zor...
"normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"
-
Eyong, lpg kiti monte eden usta buharlaşma ünitesinin (beyin ) su girişini egzost borusuna takmış, su çıkışınıda tekrar egzoz borusuna vermiş. Neticede sıcak egzost gazı ile gaz genleşmesini sağlamaya çalışmış.
Yorumuma gelicek olursak lpg ilk çıktığı zamanlarda küçük piknik tüpünü jawa 250'ye takıpda kullanan bir kişiyi televizyonda göstermişlerdi. Sanırım sene 94 olması gerek. Kısacası yeni birşey değil.
Görüşmek üzere.
"Bir insanın bildiğini zannettiği bir şeyi öğrenmesi imkansızdır." (Epiktetos)
-
Yeni olmadigi dogru ama bence hic olmazsa bu iscilik biraz adam akilli bir seye benziyor ve Piknik Tupu takmaktan daha guvenli. Yinede bu ustayi tebrik ediyorum gostermis oldugu performanstan dolayi.
[COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti
-
yaf benim motor jawa ceylan 250bende cakmak doldurma tupleriyle motoru calıştırıyorum harakat ediyor ama karburator hava girişine sıkışacak şekilde ve cakmak doldurma düymesini bastıracak şekilde yerleştirip harekete geciriyorum bukadar basit ne beyin ihtiyacı ne ısıtma nede genleşmesi için ısıtmaya gerek yok bendede bukadar basit birşekilde yapıyorum aradabir
-
Evet Arkadaşlar tebrik edilmesi lazım ama unutulan birşey var .
Piknik tüpü yada lpg bildiğiniz üzere çok kolay alev alan (patlayan) bir maddedir. Allah korusun herhangi bir düşme sayesinde motorun asfaltta biraz sürtünmesi bü tüpün bir alev topuna dönmesini sağlar çok tehlikeli bir durum olur . Ben şahsen klm.de 10 - 20 ykr.yakmayı tercih ederim .
-
Motorada tüp takacak hale gelirsem yaya gezerim abi ...
Eşini Seviyorsan, Onun (2 teker) Hayallerini de Seveceksin.
-
-
arkadaslar bu bir bulus degil ki, Gecen ay Shanghai daydım Çin de ve bütün motosikletler ozellikle de scooterlar lpgli ve ayrıca elektrikli scooterlar da var.
-
alienlove, ben de sanghai'da aynısından gördüm. Dayanamadım çinliye sordum. motor dört yaşındaydı ve adam pek memnun değildi. yarım yamalak ingilizcesi ile bazı problemlerden bahsetti ama mutlu olmadığını yüz ifadesinden açıkça anlaşılıyordu. daha sonra konuştuğum çinde yaşayan mühendis arkadaşım lpg kullanımının nüfusa oranla çok az olduğunu, dolum için sorunları olmuş olabileceğini söyledi.
yinede iyi bir çözüm bulmuş ustamızı kutluyorum.
-
Jawa motorlar 2 zamanlıdır. Gaz gibi kuru bir yakıtla çalıştırırsanız piston, sekman elinize alırsınız. O nedenle 2 zamanda gaz kullanmayın arkadaşlar.
Görüşmek üzere.
"Bir insanın bildiğini zannettiği bir şeyi öğrenmesi imkansızdır." (Epiktetos)
-
niye gaz takıyonuz kardeşim kilometrede 10 kuruş daha ucuza gitmek içinmi
-
ya zaten bu motorlar az yakıyor niye böyle bişi yapmış ki
-
"Bir insanın bildiğini zannettiği bir şeyi öğrenmesi imkansızdır." (Epiktetos)
-
bi motor zevkimiz var zaten yaksın daha çok yaksın
Korkarak yaşıyorsan yalnızca hayatı seyredersin
-
adama tebrikler sana teşekkürler
ben giderim adım kalır dostlar beni hatırlasın
-
keşke seri üretim 2-3 milyara lpg li motorlar olsa hemen alırım hiç düşünmem iş için tabi zevk için almam benzin fiyatları uçmuş durumda ufacık motorsikletler bile 100 bin lira yakıyor yazık bu millete
-
parası olan benzin koysun abi.... ama böle ustaları desteklemek lazımki eleştirlemeyecek düzeyde iyi iş koysunlar ortaya. zaten hep israf yüzünden bu ülke kalkınmıyo ya!! şehir içi pek farketmez ama uzun yolda fiyat yarı yarıya düşünüyo dikkat çekerim buraya! adanadan istanbula 100 milyon yerine 50 milyon la gidiyosunuz. bide dönüş 100 ytl cebinizde direk. bizde zaten hayabusaya tüp takalım demiyoruz.
dünya tatlı olsaydı doğarken ağlamazdım ...
-
arkadaşlar iki zamanlı motorlarda karterde yağ olmayıp pompa ve ya benzinin içine karıştırılan yağ sayesinde yağlama işlemi yapılıyor bu yüzden iki zamanlı motorlarda ki lpg uygulamaları ağır hasarlı ve düzgün olmuyor kendi mz motorumda bizzat test ettim şunlar başıma geldi rolantide motor cok iyi calışıyordu fakat bir türlü gaz yemiyordu hemen stop ediyor ve bir daha zor calışıyordu ayrıca yürütemedim hiç aşağı yukarı sabitken motor 1 saat falan uğraştım daha sonra benzinle eskisi gibi calıştırıyordum hiçbirproblem yok derken motorun altında yağ birikmeye başlamıştı acıp baktığımda grank keceleri sümük gibi erimişti bu iyi bir ders olmuştu sene 2000 de ama şu anda bmw motorumda kullanyorum malum 700 lük makine ve cok memnunum ondada eksoz borusu üzerine sarılmış 17 tur bakır borunun manifold cıkışına yakın olan yerinden gaz girip(üzeri amyant veya ısıyı dağıtmayacak bir malzeme ile sarılıp borunun soğuması engellenmeli )cıkışı regülatöre girecek şekilde balanıyor ayrıca karburatörün gaz kelebeğinin önüne gelecek şekilde bir tadilat yapmak gerekiyor tabi bundan sonrasıda ince ayara kalmış
ayrıca lpg ile ilgili detaylı bilgiyi bu link te http://forum.donanimhaber.com/m_3839...ulabilkirsiniz bizzat hepsini okudum
-
abi ferrariye lpg takmaya çalışan bi milletten başka ne bekliyosunuz
daha önce denenmiş olsa bile demekki pek işe yaramamışki tutulmamış.zaten otomobilde,yani daha korunaklı bi sistemde bile ne sakatlıklar oluyo.motosiklette bi kaza düşünmek bile fena,az yaksın diye uçmayı gözemi alıyolar bunlar.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler