Merhabalar;
Geçtiğimiz Cumartesi günü Saat 9'da Zonguldak'tan İzmite Gidiş ve Ertesi gün yani Pazar günü Saat 13'de İzmit'ten Zonguldak'a Dönüş olmak üzere toplam 500 km yol katettim. Bu yolculuğa yönelik tecrübelerimi ve sorularımı sizlerle paylaşmak istedim. Bu arada Motosiklet konusunda yeniyim henüz ve 2600 Km'lik bir tecrübem var. Sürçü lisan edersek affola.
Teknik Bilgiler;
Motosiklet :Kanuni Windy S 125cc (2010 Model, Temmuz Trafik Çıkışlı)
Yağ :800 Km'de ilk değişim yapıldı. Marka bilinmiyor. Servisin İnsaına Kaldık.
Kilometre :Yola çıkmadan önce 2100 Km, Yolculuk sonrası 2600 Km.
Yük :(İki kişi (80+55=135Kg))+(Çanta,Kask,Korumalar v.s. 15 Kg)= 150Kg
Yakıt :Gidiş Opet 95 Oktan - Dönüş Shell 95 Oktan
Tüketim : 40 TL
Ortalama Hız : 80 Km/s
Süre :Gidiş 4 saat, Dönüş 4,5 Saat (Dönüş Günü hava soğuktu)
Tecrübeler;
1)Otobanda seyrederken yavaş gittiğiniz düşünüp güvenlik şeridini kullanmayın. Arkadan gelenler sıkıştırsada en sağ şeridi terketmeyin.
Ummadığınız anda güvenlik şeridinde duran bir araçla karşılaşabilirsiniz.
2)Aynada süratle gelen bir otobüs yada kamyon gördüğünüzde mümkün olduğunca şeridin sağına yanaşın, güvenli olduğuna eminseniz güvenlik şeridinide kullanın. Çünkü sizi geçena arcın yarattığı hava akımı en azından 125 cclik bir commuter için çok sarsıcı oluyor.
3)Trafik ışıklarından kalkışlar konusunda artçınızı bilinçlendirin, ani kalkışlarda belini incitmesine daha ciddi durumlarda düşmesine sebep olabilirsiniz. Artçının kalkışlarda Bir miktar öne egilmesi sanırım bu sorunu çözebilir.
4)Yola çıkmadan önce mutlaka kablo ve hortuları elle kontrol edin. Aksi takdirde keleği gevşemiş ve çıkmak üzere olan bir hortumu ancak dönüş yolunda farkedebilirisiniz.
5)Gidiş geliş yollarda konvoy esnasında arkadan sollamaya çıkan araçlar sanki siz hiç yokmuşssunuz gibi sizin bulunduğunuz noktada makas sonlandırabiliyorlar. Bu da sizin yolun dışına taşmanıza neden olabiliyor. Sollamaya çıkan aracın sizin yolunuzu ihlal edebilceğini hesaba katın.
6)Rüzgarla birlikte hissedilen sıcaklığın ne kadar düşeceğini mutlaka hesaba katın. Dönüş yolunda Düzce'den sonra saat 15:00 civarlarında kapalı havada mont, kask, dizlik, içlik, balaklava, eldiven olmasına rağmen 80-90 km/s hızda üşüyordum. Deri eldiven içi termel ince eldiven Almak şart.
7)Belkide en önemlisi; Paranoyak olun!!!
Soru & Sorun;
1) Motor freni kullanmak zincire yada motora zarar verir mi? Özellikle tırmanma şeridi inişlerinde 5. ve 4. Viteste sağlıklı inişler yaptım ancak bunun motora ve zincire bir zararı var mi?
2) Motosikletin arka lastiğinin üstünden bir noktadan yağ akıntısı oldu. Zincir korumasının üzerine doğru. Sıcaklıkla, ısınmayla, yagin incelmesiyle bir alakası olabilir mi? ve bu sızıntının yaşandığı nokta neresi olabilir? verdiğim bilgilerle bunu söylemek belki biraz zor ama motordan çıkan siyah bir hortum selenin altındaki siyah bir kutuya giriyor ve sızıntı o kutudan kaynaklanıyor gibi gözüküyor. Fotografini yarin sabah eklemeye çalışacağım.
3)Sızıntıya istinaden motorumda yag azalması oldu. Benzin aldiğim yerden Shell 10/40W sentetik aldım. Ve ilave ettim. Eski yağ - yeni yağ yada farklı marka yağ karışımı sorun yaratır mı? Fazla yağ koyarsam motora bir zararı olur mu?
4)Motosikletimi kışın daha seyrek kullanmayı düşünüyorum. Bakım Km'si de geldi. Bakımı şimdi mi yaptırayım yoksa sezon açılınca mı yaptırayım?
5)Bayır aşağı inişlerde motoru boşa aldıktan sonra, Bayırın sonunda tekrar 5. vitese dönüp yola devam etmek istediğimde vitesi 2'ye alıyoum ve 'Tak' deyıp tıkanıp kalıyor. Yukarı gitmiyor bir daha. Tekrar 1'e alıp tekrar yukarı doğru arttırdığımda sorun kalmıyor. Bunun nedeni ne olabilir?
6)Bayır aşağı inişlerde vitesi boşa almak mı daha mantıklıdır yoksa debriyajı kullanmak mı?
Zaman ayırıp okuyanlara, Cevap veren vermeyen herkese çok teşekkürler.
İyiki varsın motosiklet.net