Ikinci el motosiklet alirken dikkat edilecek seylerle ilgili bir kaç topic mevcut forumda ama km dusurmeyle ilgili yok sanirim.
Bu üçkagit nasil anlasilir ayri bir topic açsak iyi olacak.
Fakat isin motor kismi haricindeki detaylar, motosikletine göre degisecegi için tam bir genelleme yapmak mümkün olmayacaktir.
Mesela motosiklette zaman içerisinde falso verecek çok detay var.
Bunlara dikkat çekilebilir ama o zaman ne kadar zamandir, bunu iyi arastirmak lazim.
Mesela zincir-disli takimi degistiyse, en az 15-20bin km arasinda bir motosiklettir demek mümkün ama bu isi 5bin km de gebertmeyi becerebilen sürücüler mevcut.
Bu nedenle sürücüye bagli olmayan aksamlardaki asinmalar üzerinde durup bir bilanço çikartmak lazim.
Mesela buji kafalari.
Akü
Akünün oturtuldugu yerdeki oksitlenme ve deformasyon.
Fazla ya da hiç oynanmayan vidalar ve yuvalarindaki deformasyon.
çamurluk içleri ve vidalari.
Amortisör baglanti vida ve aparatlari.
Gidon baglantilari.
Gaz, debriyaj tellerindeki deformasyon.
Elciklerdeki deformasyon.
Plaka baglanti vidalari.
Orta sehpa veya yan ayaklik.
Far,stop-fren lambasi ve sinyal içleri.
Aynalar ve baglanti vidalari.
Diskler, fren balatalarindaki asinmalar.
Hatta lastikler.(degismismi?ne zaman?niye?)
Motosikleti kullanirken gelen sesler.
Egzoz borulari.(renk degisikligi, korozyon,vs.)
Daha bir suru yazabilirim.
Bir de motor aksami var ki ona ben girmeyeyim.
Uzmani yazsin.