Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Şiddetli Rüzgar ve Alınması Gereken Tedbirlerde Yardım.

    REKLAM ALANI
  1. #1
    Tolga Can - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Temmuz 2010
    Şehir
    Sakarya
    Motosikleti
    Kymco Xciting 250i


    Bugüne kadar aşırı hız hiç yapmadım.
    Sadece düz ve uzun yollarda 100-120 yaptığım olmuştur.
    Keskin virajlarda 40-50 , Geniş virajlarda ise 60-70 km hızla dönüşlerim olmuştur.
    Keskin virajlarda Kontra dengeleme ile , normal virajlarda ise merkezi dönüş yapmışımdır.
    Bugüne kadar sarkarak hiç dönüş yapmadım. İleri Teknik Sürüş eğitimi almadan da denemek istemiyorum.



    Yukarıdaki resimde başıma hiç yaşamadığım bir olay geldi.
    Genelde uzun yola araba ile çıktığımdan ve Motorla şehir içi gezdiğimden hiç deneyimim olmadı.
    Bunun bana değerlendirmesini yapmanızı, hatalarımı ve nasıl önlem almam gerektiğini açıklamanızı istiyorum.
    Benim gibi bir duruma düşen arkadaş olursa en azından bir ön bilgisi olur.

    ikili gidiş- geliş yolunu asfalt yapımı nedeniyle teke düşürmüşler.
    Bu yolu saat 10:00 gibi ilk gittiğimde aşırı bir rüzgar yada birazdan belirteceğim etmenlerden olmadığı için rahatça bitirdim.

    Ne olduysa dönüş esnasında oldu. Saat 14:00 gibi dönüyordum.
    YOl ana baba günü olmuştu. Tüm arabalar saatte 100-160 km hız ile 3-5 mt ara ile seyir ediyordu.
    O gün ne hikmetse aynaya bakan herkes kendini michel shumaer hissetmiş. Yanımdan vızır vızır geçiyorlardı.
    Yolculuğum boyunca 2 dk bir 3-5 sn boyunca arkayı kestim. Bazıları solumdan beni geçmek yerine tamponuma kadar girip, panik yapsada düşse üstünden geçsem düşüncesi içersindeydi.

    Psikopat arkadaş düşmeyeceğimi ve panik yapmayacağımı anlayınca sıkıldı ve beni geçti.
    Arkamda araç kalmamıştı. Viraja yaklaşana kadar gidiş hızının vermiş olduğu rüzgardan başka rüzgar hissetmedim.
    İlk dağı geçer geçmez. Dönüşe 20-30 mt kala aradaki boşluktan sanki biri beni yandan itiyormuş gibi şiddetli bir rüzgara maruz kaldım.
    Kafamı çevirip boşluğa baktığımda ekili olan mısırların bile yeri öptüğünü gördüm. Çok fazla bir panik yapmadım.

    Ancak rüzgarın itişi ile birlikte sol şeride doğru gitmeye başladım.
    Hayatımda ilk defa motora yön vermek için sarkdım. ve motoru elimden geldiğince sağa yatırmaya çalıştım.
    Geçen her saniye cm cm sola doğru çekiyordum. Sıralama biraz ters oldu ama karşı yönden gelen sonuncu araba ile aramızda sadece dubalar kalmıştı. Birbirimize çok yakın dönüş yaptık.
    Eğer sarkmayıp normal bir dönüş yapsaydım. Büyük ihtimalle ilk arabaya çarpmış ve zincirleme kazaya sebebiyet vermiş olacaktım.

    Hızım 80 km sabitti. Hızımı kesmedim. Frenlemek istemedim.
    Asfalt çalışması ile ikiye ayrılmış yol arasındaki boşluğunda 1 mt genişliğinde çukur olduğunu hatırlatmak isterim.
    Ayrıca yol tamamen asfalt değildi. Bazı yerlerde kum birikintileri yada saçılmış küçük toprak parçaları vardı. Tüm kötü etmenler aynı anda beni buldu.
    Sadece sol taraftaki araçlar değil. Arkamdan gelecek araçlarda bir an beni korkuttu. iyi ki arkamdan araç gelmiyordu. Ben kendimi sağa attıktan 2 dk sonra başka bir psikopat yanımdan fırladı gitti.

    Buna yakın rüzgarlara 125 cc kenbo motorumla bir kaç kez yakalanmıştım.
    Ancak granajları Kanuni 200 racer gibi iri olmadığından motoru fazla etkilememişti.
    Motor ne kadar iri ise sorumluluğunda o kadar büyük olduğunu anladım.

    O an da doğru mu yaptım. Yoksa yanlış mı bu konu hakkında değerlendirmelerinizi bekliyorum.
    Bu tür ansızın gelecek tehlikeler için alınabilecek tedbirler nelerdir.
    2006 Peugot -2010Kenbo125 - 2011Racer 200s- 2012GT250R -2014Xtreme Max- 2015: Snappy x Cub
    2016 Asya Shark 150- 2017Cbf150 -2018 BMW F650GS / Snapyy x- 2019 Kymco Xciting250i


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Levsy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mart 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    NX 400
    Resimlere baktığımda benim de farkında olmadan Kontra Dengeleme denen yöntemle virajları aldığımı farkettim. Merkezi denen yöntemi hiç yapamıyorum, motosikletle birlikte o şekilde yan yatamıyorum yani. Sarkma'yı ise denemedim bile ve deneyeceğimi sanmıyorum.

    Gelecek cevaplar ile ben de bilgilenmek istiyorum

  3. #3

    Üyelik
    20 Mayıs 2009
    Geçmiş olsun,bu konu açıldığı iyi oldu. Bu tekniklerinde anlatıldığı bir video paylaşırsak süper olur arkadaşlar,bilenler anlatır umarım

  4. #4
    istanbulccc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ocak 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    VFR 800
    Honda eğitimlerinde daha güvenli olarak tanıtılan teknik motosiklet ile birlikte yatma olarak gösteriliyor. Yani 2. resim, bazen çok keskin virajlarda kontra dengeleme bende kullanıyorum. Sarkmanın pist dışında mantıklı olacağını sanmıyorum. Rüzgarda yapılacak en iyi teknik bence kontradır.

    Saygılar.
    Kawasaki Ninja 250r: 0/13.000km, VFR 800:13.000/ --- km

  5. #5
    Jubaa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2008
    Şehir
    Amerika,CA
    Istanbul da yasayanlar bu ruzgar illetinin nasil bisey oldugunu kopruden cok iyi bilir.

    Birincisi 80 km biraz fazla olmus o motor ve o viraj icin.
    Ruzgarin hizi ve senin hizin toplaninca motorun dengesini bozucak kadar bi guc cikiyor ortaya orda biraz yavaslaman motorun kontrolunu almanda yardimci olabilirdi.

    Sarkma her ne kadar pist teknigi de olsa bu pist teknigi ben bunu yapmam deyipte olmenin anlami yok.
    Motoru yatirdiginda dogal olarak motora gelen ruzgarin carptigi alani kucultmus oluyorsun, bu da kontrolu biraz daha eline almani sagliyor.
    Burda diger yapilacak bisey ise ruzgarin carptigi alani iyice kucultmek yani motorun ustune yatmak.
    Boylece vucudunun aldigi ruzgarda azalicak.
    Ama en buyuk tavsiyem hizini biraz dusurmen olur.

    Bu olayin dahada kotusu buyuk bi araci solladiktan sonra kamyon,tir,otobus vs gibi bi anda ruzgarin size carpmasi ve nerdeyse serit degistiricek kadar ittirmesi.Gecene kadar ruzgari anlamazsiniz cunku arac ruzgari keser arac bittigi anda butun ruzgar sizin grenajli ve hafif motora biner o zaman iste korkmak gerekiyor.
    We are many...

  6. #6
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Bir saattir bakiyorum topige ama nerden baslayacagimi bilemedim.

    Fakat ilk resimden baslayalim.

    Resimde bahsedilen "ters kontra" yol suruslerinde kullanilan bir donus teknigi degildir ve kullanilmasi bu güne kadar ögrendiklerime göre yanlistir.

    Ne ise yarar?
    Bu ters kontra mevzusu, oldugunuz yerden "U" dönüsü yaparken kullanilir.
    Tam resimdeki gibi de degil, kalçanizi dis tarafa alarak.

    Bunun disinda viraj alirken sakin yapmayin.

    Sarkma teknigi bir pist teknigidir.
    Pilotlar motosikleti yatirmak yerine, sarkarak motosikleti dik tutmaya çalisirlar.
    Boylece yatmadan kaynaklanan hiz kaybi minimuma indirilmeye çalisilir.

    Bunu da pist disinda sakin yapmayin.

    Merkezi denen seyin ne oldugunu anlayamadim ama sanirim vücudu kullanarak motosikleti yatirmadan bahsediliyor.
    Gerek yok.
    Elimizde altin gibi bir teknik var.
    Kontra teknigi.
    Basin gidona motor yatsin.
    Siz de motosikletle beraber yatin.

    Gelelim ruzgara.

    Motosiklet surucusu olarak oncelikle ruzgarlarin nerelerde oldugunu bilmek gerekiyor.
    Ruzgarlarin olustugu yerleri genel olarak tespit edebilirseniz, onlem almaniz da kolaylasir.
    Ornegin, dag-tepe yamaçlari, iki bina arasindaki dara sokak agizlari her zaman tirbulans olusturan yerlerdir.
    Daha da vardir ama ben o kadarini bilmiyorum.


    Ruzgarin nerede basiniza bela olacagini biliyorsaniz, onlem almaniz kolaylasir demistim.
    Peki nedir bu onlemler?
    Ilk onlem hizinizi dusurmektir tabi.
    Ama ruzgarli yerlerden geçecekseniz, once kiyafet seçiminizle baslamak gerekiyor.
    Motosiklet kullanirken giydikleriniz, bedeninize tam olarak oturmali.
    Yoksa, motosikleti parasüte baglamissiniz gibi bir olay basiniza gelebilir?
    Bu nedenle giysilere dikkat.
    Bir diger onlemde ruzgardan sizi koruyacak buyuklukte araçlari kendinize siper etmenizdir.
    Yani boyle bolgelerden geçerken, saginiza ya da solunuza buyuk bir araç almaniz, rahat etmenizi saglar.


    Bu olaydaki gibi aniden ruzgar yersek ne olacak,ne yapacagiz?
    Cevap Kontra.
    Ruzgara dogru kirin.
    Dikkat!!!
    Asla motosikletin kontrolunu kolay saglayamayacak sekilde yatmayin ve sarkmayin.

    Ruzgar degisken bisey.
    Aniden yön degistirebilir.
    Veya siz sazan gibi yatmis, kurtardim derken, yaninizdan geçen bir araç, gelen ruzgari kesebilir.
    Veya yine yaninizdan geçen bir araç da ruzgar yaparak ters etki edebilir.
    Sonuç;
    ambulans çagirilir.
    Motosiklet Nette taziye veya geçmis olsun topigi açilir.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  7. #7

    Üyelik
    29 Aralık 2009
    Şehir
    Blacksea
    '' Tolga Can ''
    Motorcular için son derece önemli ve bir o kadarda faydalı olabilecek bir başlık açmışsın ..

    İlgilenenler aşağıdaki linkten konu ile ilgili videoyu izleyebilir..


    http://www.uzmantv.com/ruzgarda-moto...alari-nelerdir




    .

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 16:30 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 16:08 ----------

    Alıntı coq adlı üyeden alıntı Mesajı göster


    Resimde bahsedilen "ters kontra" yol suruslerinde kullanilan bir donus teknigi degildir ve kullanilmasi bu güne kadar ögrendiklerime göre yanlistir.

    Ne ise yarar?
    Bu ters kontra mevzusu,
    su ters kontrayi merak ettim.!!!
    Ters kontra ne yahu???


    NOT: BU SORU '' coq '' İÇİNDİR.
    DİĞER ÜYELER LÜTFEN CEVAP YAZMASIN..
    [B][COLOR="Purple"] Ne insanlar gördüm üzerinde elbise yok..[/COLOR][/B][B][COLOR="RoyalBlue"][COLOR="Blue"]Ne elbiseler gördüm içinde insan yok[/COLOR]..[/COLOR][/B]

  8. #8
    Levsy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mart 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    NX 400


  9. #9
    m.şanveren - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ağustos 2008
    Şehir
    Sao Paulo BREZİLYA
    Motosikleti
    Honda Shadow vt 750 2006
    Bu Tolga CAN denen uzman kişinin,anlatım şekli bence bozuk ve kelime haznesi anlatacağı konuya yeterli değil...''kısaca anlatım özürlü''
    "İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz" A. Şerif İZGÖREN

  10. #10

    Üyelik
    29 Aralık 2009
    Şehir
    Blacksea
    Alıntı Levsy adlı üyeden alıntı Mesajı göster


    Levsy, değerli dostum ;

    Hafızası kuvvetli insanları çok severim..
    [B][COLOR="Purple"] Ne insanlar gördüm üzerinde elbise yok..[/COLOR][/B][B][COLOR="RoyalBlue"][COLOR="Blue"]Ne elbiseler gördüm içinde insan yok[/COLOR]..[/COLOR][/B]

  11. #11
    Tolga Can - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Temmuz 2010
    Şehir
    Sakarya
    Motosikleti
    Kymco Xciting 250i
    İlgi gösteren herkese çok teşekkür ederim.

    Dönüş tekniklerinin isimlerini bilmiyorum. Resimleri sadece örnek olsun diye koydum.
    Genelde kontra yazanı ben kendimi bildim bileli kullanıyorum. iç güdü diyelim

    Sarkma dediğime bakmayın. Pistlerdeki gibi dizim yere değecek kadar yatmadım
    Sadece sağ tarafa daha fazla ağırlık verdim. Eski motorumla bu tür sorunlar hiç yaşamamıştım. Belkide sürekli şehir içinde kullandığım için, Bu benim için bir deneyim oldu. Tam bilgi sahibi olmadan km yapmak adına açık arazide şehir dışına çıktım. Yaşadım. Tırstım. Okudum. Bilgilendim. İnşallah ileri sürüş tekniği alarak bu tür zorlukların üstesinden gelmeyi bilir kişilerden uygulamalı olarak daha iyi öğreneceğim. Motorumla 350 km.de ve 18 günlük, sanırım motoruma zamanla alışacağım.

    Eski motor


    Yeni Motor



    Alıntı m.şanveren adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu Tolga CAN denen uzman kişinin,anlatım şekli bence bozuk ve kelime haznesi anlatacağı konuya yeterli değil...''kısaca anlatım özürlü''
    Ben anlatım özürlü olabilirim. Ancak seninde okuma özürlü olduğun bir gerçek ;)
    Konuyu baştan dikkatlice oku daha sonra yorum yaz. Dikkate alıp okuyacağım.
    Sevgilerimle.
    2006 Peugot -2010Kenbo125 - 2011Racer 200s- 2012GT250R -2014Xtreme Max- 2015: Snappy x Cub
    2016 Asya Shark 150- 2017Cbf150 -2018 BMW F650GS / Snapyy x- 2019 Kymco Xciting250i

  12. #12
    m.şanveren - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ağustos 2008
    Şehir
    Sao Paulo BREZİLYA
    Motosikleti
    Honda Shadow vt 750 2006
    Alıntı Tolga Can adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İlgi gösteren herkese çok teşekkür ederim.

    Dönüş tekniklerinin isimlerini bilmiyorum. Resimleri sadece örnek olsun diye koydum.
    Genelde kontra yazanı ben kendimi bildim bileli kullanıyorum. iç güdü diyelim

    Sarkma dediğime bakmayın. Pistlerdeki gibi dizim yere değecek kadar yatmadım
    Sadece sağ tarafa daha fazla ağırlık verdim. Eski motorumla bu tür sorunlar hiç yaşamamıştım. Belkide sürekli şehir içinde kullandığım için, Bu benim için bir deneyim oldu. Tam bilgi sahibi olmadan km yapmak adına açık arazide şehir dışına çıktım. Yaşadım. Tırstım. Okudum. Bilgilendim. İnşallah ileri sürüş tekniği alarak bu tür zorlukların üstesinden gelmeyi bilir kişilerden uygulamalı olarak daha iyi öğreneceğim. Motorumla 350 km.de ve 18 günlük, sanırım motoruma zamanla alışacağım.

    Eski motor


    Yeni Motor





    Ben anlatım özürlü olabilirim. Ancak seninde okuma özürlü olduğun bir gerçek ;)
    Konuyu baştan dikkatlice oku daha sonra yorum yaz. Dikkate alıp okuyacağım.
    Sevgilerimle.

    Arkadaşım çok özür dilerim Tolga CAN yazmışım yanlışlıkla,sıcaktan beynim bulandı,tekrar özür dilerim...

    UZMAN TV'deki Cem TEKİNER için söylemiştim,çok afedersin...Hakkını helal et...
    "İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz" A. Şerif İZGÖREN

  13. #13
    Levsy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mart 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    NX 400
    Alıntı Tolga Can adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben anlatım özürlü olabilirim. Ancak seninde okuma özürlü olduğun bir gerçek ;)
    Konuyu baştan dikkatlice oku daha sonra yorum yaz. Dikkate alıp okuyacağım.
    Sevgilerimle.
    Alıntı m.şanveren adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşım çok özür dilerim Tolga CAN yazmışım yanlışlıkla,sıcaktan beynim bulandı,tekrar özür dilerim...

    UZMAN TV'deki Cem TEKİNER için söylemiştim,çok afedersin...Hakkını helal et...

    Bir dalgınlık nelere yol açıyor.

  14. #14
    m.şanveren - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ağustos 2008
    Şehir
    Sao Paulo BREZİLYA
    Motosikleti
    Honda Shadow vt 750 2006
    Alıntı Levsy adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    Bir dalgınlık nelere yol açıyor.
    Hakkatten öyle oldu abi

    Ama bu Cem TEKİNER gerçekten çok karıştırıyo anlattıklarını,başladığı cümlenin sonunu getiremiyo nedense

    Bu arad Tolga arkadaşımıda istemiyerek kırdım,kendisinden tekrar özür diliyorum
    "İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz" A. Şerif İZGÖREN

  15. #15
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda


    Neden Türkçemize dikkat diyoruz anlasilmistir herhalde.

    Ters kontra diye bisey yok arkadaslar.
    Resimde ve anlatimda oyle deniyor diye ben de tarif için oldugu gibi aldim.
    Mal bulmus magribi gibi sevinmeyin.
    Yok oyle bisey.
    Kontra zaten ters anlam tasiyor.
    Ters kontra dedin mi tersin tersi olur.
    Yani hiçbirsey yapma.

    Yalniz neremden uydurdugum konusunda bisey diyemeyecegim.
    Sicaklar benim beynimi de follos etmis.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  16. #16
    Tolga Can - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Temmuz 2010
    Şehir
    Sakarya
    Motosikleti
    Kymco Xciting 250i
    Alınmadım. Kırılmadım. Elim kızgınlık dolu kelimeler yazsa bile yüreğim yumuşaktır.
    Olur böyle hatalar. Üstün Omo halleder

    Resimleri örnek olsun diye koydum zati .
    Bir de belirtmek isterim. Eskiden gelen alışkanlıktır. Motora vücudumla yön veriyorum.
    İlk resimdeki kontraya hemen hemen çok yakın yaptığım.

    coq bey adınızı bilmediğim için böyle yazdım.
    Motor kullanırken sürekli gözlerim ağaç dallarında yada yapraklardadır.
    Açık araziye geçişlerde onlara çok dikkat ederim. hızımı arkamdan yada yanımdaki araca göre ayarlarım. Ancak o gün çevremde bitki namına bir şey yoktu. Var olanlarda uyarıcı nitelikte değildi. Rüzgar çarpınca kafamı çevirdim. Ve boşluğu ekilmiş mısırlardan fark ettim.

    Biraz şans, %25 deneyimle ucuz atlattım.
    Ancak benim için en büyük tehlike böldükleri yolun ortasına çaktıkları dubaydı. Karşı şeride bir anlığına girip çıkabilirdim. Ancak çakılı duba bana ne yapardı bilemiyorum.

    Uzman TV'deki bütün video anlatımlarını 1 hafta önce uzun uzun izledim.
    3-4 tane farklı eğitmen vardı. Bunlardan bir tanesinin sadece diksiyonu güzeldi.
    Diğerlerinin anlattıklarından hiç bir şey anlamadım. Adam anlatırken anlattığı konu ile ilgili sürüş olsaydı eğer. Daha iyi ve güzel olurdu. Adam konuşuyor ama konu ile ilgili görsellik yok. Gerçi azda olsa bilgidir. Hiç olmamasından iyidir.
    2006 Peugot -2010Kenbo125 - 2011Racer 200s- 2012GT250R -2014Xtreme Max- 2015: Snappy x Cub
    2016 Asya Shark 150- 2017Cbf150 -2018 BMW F650GS / Snapyy x- 2019 Kymco Xciting250i

  17. #17
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Yazmayi unutmusum.
    Ani ruzgar yediginizde, hafifçe one kayip, hatta vucudunuzu one dogru yatirirsaniz, kontrol daha kolaylasir.
    Yalniz bunlari yaparken pegleri unutmayin.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  18. #18
    pg13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Kasım 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Honda CBR 600F
    öncelikle anlatımın gayet başarılı, görsel olarak üşenmeden çizmişsin ayrıca.. tahriklere kapılma.

    motorun grenajlı olması rüzgardan daha fazla etkilenmesi anlamına geliyor.
    motoru dengelemek için sarkma işine kalkışma, hele de ilk sarma deneyimini şehirler arası, trafiğin yüksek hızlarda aktığı yollarda deneme. yapman gereken tek şey sadece rüzgarın geldiği yöne doğru kontra yapmak. ve bunu alışkanlık haline getirmek.. bir süre sonra zevkli bile gelecek.

    hız düşürmek yerine hız yükseltmeyi deneyebilirsin. rüzgarın önden uyguladığı kuvvet arttıkça, yandan uygulanan kuvveti gölgede bıraktığı için ben kendi adıma yüksek hızlarda daha az etkileniyorum rüzgardan.

    eğer rüzgar baş edemeyeceğin kadar şiddetli ise genişçe bir aracı paravan olarak kullanmalısın rüzgar etkisi azaltana kadar.
    o da olmuyorsa çok zorlama, kenara çek biraz dinlen. şovun devam etmemesi gereken durumlar da vardır ;)

    sevgiler, saygılar

  19. #19

    Üyelik
    29 Aralık 2009
    Şehir
    Blacksea
    Alıntı coq adlı üyeden alıntı Mesajı göster


    Neden Türkçemize dikkat diyoruz anlasilmistir herhalde.

    Ters kontra diye bisey yok arkadaslar.
    Resimde ve anlatimda oyle deniyor diye ben de tarif için oldugu gibi aldim.
    Mal bulmus magribi gibi sevinmeyin.
    Yok oyle bisey.
    Kontra zaten ters anlam tasiyor.
    Ters kontra dedin mi tersin tersi olur.
    Yani hiçbirsey yapma.

    Yalniz neremden uydurdugum konusunda bisey diyemeyecegim.
    Sicaklar benim beynimi de follos etmis.

    '' coq ''


    - Beşer şaşar demişler... Her insanın başına gelebilir bu tür durumlar..

    - Bu arada '' mal bulmuş mağribi '' sen oluyorsun !..

    - Çünkü; ilk yazımdaki yorum; senin yazından kopyalama ve yapıştırma

    şekli ile bu sayfaya taşınmıştır..

    - Sıcaklardan zannederim hatırlayamadın!.

    - Kendi kendini eleştirdim dostum... Yazan da sen, eleştirilen de sensin..!


    http://www.motosiklet.net/forum/moto...aza-yapti.html


    - Yukarıdaki link konuyu sana hatırlatacaktır..

    - O gün karşındaki insanı tanımadan, ölçmeden, biçmeden , peşin

    hüküm verip '' Mal bulmuş mağribi '' gibi sevinen sendin !..

    İnsanoğlu etten,kemiktendir.. Olayı en ufak şekilde tolere etme gereği

    hissetmedin !. Üyeler yazdıkça mutlu oldun zannederim..

    O gün seninle birlikte birkısım üyede; gırgır olsun diye peşine takıldılar..


    - Ben ise; bu topicdeki ilk yazımda direkt seni muhatap alıp,

    sonradan diğer üyelerin gereksiz yere üzülmemesi için,

    NOT olarak; sadece senin cevap yazmanı talep ettim..


    Amacım sana ders vermek değil.. Fakat bir daha bu veya benzer durumlarda

    daha hassas davranır '' iğneyi kendinde çuvaldızı başkasında

    denersin '' .. diye umut etmekteyim..


    Senin motor ve güvenli sürüş bilgin üst düzeyde, akıllı olduğunda söylenebilir,

    sana kırgın değilim.. Ama senden ricam bu veya buna benzer yazılarla kişileri

    ezmeye çalışmaman olacaktır....

    Ne kadar mütevazi olursan o kadar yücelirsin.. Aksini düşünmek hoş olmaz zaten..

    Seninde kırılmadığın inancıyla selamlarımı iletirim:..
    [B][COLOR="Purple"] Ne insanlar gördüm üzerinde elbise yok..[/COLOR][/B][B][COLOR="RoyalBlue"][COLOR="Blue"]Ne elbiseler gördüm içinde insan yok[/COLOR]..[/COLOR][/B]

  20. #20
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Yine yaz yine dalga geçerim samil.
    Bi konu hakkinda bisey biliyorsan yazacaksin.
    Edebiyat yapmayacaksin.
    Burasi motosiklet forumu.
    Benim yazdiklarimda yanlis bisey varsa, onu goster de hep beraber gulelim....
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)