Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Zinciri yağlamak..

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    25 Mayıs 2010
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Kawasaki KLE 500
    Mt zincirlerinin yağlanması bilindik şekilde piyasada olan sıvı yağlar ile yapılıyor, bazende piyasada özel zincir yağları adı altında yağlar varki tartışma götürür bir konu, benim sizlere zincirin nasıl yağlanması konusunda bir önerim olacakki, bu sistemide 60 senelik bir BMW motor kullanıcısından öğrendiğim bilgidir ki, son derecede mantıklı ve etkili bir yöntemdir..

    Motorsikletin zincirini söküyoruz, bir kap içinde mazot daha iyisi benzin ile eski yağ kalıntısı kalmayacak kadar yıkıyoruz, bir bez ile kuruluyor ve yüksüklerin içindeki benzinin kuruması için biyere asıyoruz, bundan sonra yapacağımız ise metal ve yayvan bir kabın içine gres yağı (dişli için olan) koyuyoruz ve bunu kısık bir ateşin üstüne koyarak incelmesini sağlıyoruz, ve kuruyan zinciri bu yağ içinde her yerine girdiğine emin oluncaya kadar, yağa buluyoruz, ve zinciri kaldırıp biryere asıyoruz..

    Bu şekilde yağlanan zincir uzun zaman yağ korumasında kalır ve janta oraya buraya yağ sıçraması yapmaz, ben böyle yapıyorum, ve çokta iyi bir yöntem olduğuna inanıyorum, paylaşmak istedim... Saygılar.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Sinan Aksu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2009
    Motosikleti
    Afrika..
    Güzel bi sistem belkide. Fakat bu sistem O-ring'li zincirler için için zararli olmazmi? Malum mazot'un eritici etkisi var. Yağ katmanlarının biriktiği keçeye zarar vermezmi?
    İç sesim dışardan duyulsa beni kurşuna dizersiniz..

  3. #3
    Omicron - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Nisan 2009
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Gitti Güzelim GSR
    paylaşımın için teşekkürler. tabii denemekte fayda var. ben ise motoru arka sehpaya kaldırarak tekeri serbest bıraktıktan sonra birinci vitese alıp rölantide tekerin dönmesini sağlayıp önce gazyağı ile tertemiz yapıyorum. gazyağının buharlaşmasını bir süre (ben genellikle 3-4 saat bekliyorum uzun zaman boşluğumdan dolayı) bekledikten sonra sprey motul zincir spreyi ile motor yine arka sehpa üzerinde birinci viteste ve rölantide çalışırken yağlamasını yapıyorum. memnunum. şimdilik zincirim 20.000 km oldu ve bir sorun yaşatmadı umarım daha da sorun yaşatmaz.
    saygılar.
    AKILLILAR DÖVÜŞMEDEN KAZANIR, cahiller kazanmak için dövüşür

  4. #4
    rasta07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Haziran 2008
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    NT700 v Deauville
    O-ring için gaz yağı dışında ki maddeler zararlı sanırım , özellikle benzin gibi maddeler esnemesine sebep oluyor , diğer tür zincirler için önerilebilir , yine de ustaların bilgilerini merakla bekliyorum...

    Ayrıca ben motoru bir süre kullandıktan sonra ( yani zincir sıcakken ) gaz yağı ve fırça ile güzelce temizliyorum zinicirİ , bir süre kurumasanı bekliyor , 5 -10 dk kadar tekrar biniyorum motora ve zincir arasında kalan tortunun ve diğer maddelerin dökülmesini sağlıyor bu ( ayrıca zinciri ısıtıyorda ) daha sonrada zincir yağı ile bolca yağlıyorum ve kurumasını bekliyorum tekrar . Yağlamada zincirin sıcak olması önemli , ki daha iyi yapışsın zincir yağı ...

  5. #5

    Üyelik
    07 Eylül 2009
    Şehir
    беларусь\Минск - Sivas
    Motosikleti
    Aprilia Caponord 1200 add & Benelli Tnt 249 S
    bende zincirimi temizlemek için gazyağı aradım ama arkadaşlar sivasta gazyağı bulamadım. bu sebeple ne yapacağımı şaşırdım. nasıl bir şehirde yaşamaktayım anlamadım. GAZ YAĞI YOK...

  6. #6
    huska - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Aralık 2009
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    '08 DL 650- '88 px200
    biraz zahmetli olur ama olabilir hiç denemedim. sanki ön dişli gresten dolayı cok toz toplar diye düşünüyorum

  7. #7
    Sinan Aksu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2009
    Motosikleti
    Afrika..
    Alıntı rasta07 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    O-ring için gaz yağı dışında ki maddeler zararlı sanırım , özellikle benzin gibi maddeler esnemesine sebep oluyor , diğer tür zincirler için önerilebilir , yine de ustaların bilgilerini merakla bekliyorum...

    Ayrıca ben motoru bir süre kullandıktan sonra ( yani zincir sıcakken ) gaz yağı ve fırça ile güzelce temizliyorum zinicirİ , bir süre kurumasanı bekliyor , 5 -10 dk kadar tekrar biniyorum motora ve zincir arasında kalan tortunun ve diğer maddelerin dökülmesini sağlıyor bu ( ayrıca zinciri ısıtıyorda ) daha sonrada zincir yağı ile bolca yağlıyorum . Yağlamada zincirin sıcak olması önemli , ki daha iyi yapışsın zincir yağı ...

    Fırça ile temizlemek yerine ''Cam sil'' dediğimiz fıs fıs'lı plastik kutuların içine gaz yağını koyup fıs fıs yaparak temizlerseniz daha iyi sonuç alırsınız. Kaba tortuların zincirden atmak için gerekirse tekrar fırça kullanmanız temizlik açısından daha sağlıklı oluyor
    İç sesim dışardan duyulsa beni kurşuna dizersiniz..

  8. #8
    rasta07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Haziran 2008
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    NT700 v Deauville
    Alıntı SinanAksu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Fırça ile temizlemek yerine ''Cam sil'' dediğimiz fıs fıs'lı plastik kutuların içine gaz yağını koyup fıs fıs yaparak temizlerseniz daha iyi sonuç alırsınız. Kaba tortuların zincirden atmak için gerekirse tekrar fırça kullanmanız temizlik açısından daha sağlıklı oluyor
    Bende cam sillere koyuyorum ayrıca fırçada yapıyorum , daha iyi oluyor gibi o şekilde , hatta zamanım bolsa diş fırçası ile uğraşıyorum yavaş yavaş ...

  9. #9
    cagriaksu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Haziran 2010
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    Harley-Davidson XL883R
    Arkadaşlar bildiğim kadari ile tüm gres yağı varyasyonları aslında bir nevi sabun, yani çözücü etkiyede sahip, o yüzden o-ring olan zincirlerde lastiğin erimesine sebep olabilir.

  10. #10
    vlad1462 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Ekim 2005
    Motosikleti
    var bişeyler
    en güzel zincir bakımı fren balata temizleyici sprey yardımıyla zinciri önceki yağ ve pisliklerden arındırdıktan sonra 80 veya 90 numara gibi dişli yağlarıyla yağlamaktır bence. şehir kullanımda 200-300 km gibi kullanım sonunda tekrar yağlanması, bir kaç bin km aralığındada tekrar temizlenmesi yeterli olacaktır. ancak uzun yola çıkılacaksa zincir spreyi daha pratik ve daha uzun zincire tutunma avantajlarıyla tercih edilebilir. zincir spreyi pratik olsada dişli yağından daha fazla toz ve pislik toplaması sebebiyle ben pek sıcak yaklaşmıyorum ve işim gereği yağa pasa fazlasıyla aşina olduğumdan normal dişli yağı kullanıyorum. normal kullanıcılar her zaman benim gibi elinde yağdanlık, zincir yağalama işleriyle uğraşmaz tabi. balata temizleyici spreyler gözlemlediğim kadarıyla o-ring leri şişirip bozmuyor, zaten sprey hemen kuruyor ve peşindende yağ uygulanacağı için sorun çıkarmayacaktır. ama benzin, tiner vb. sıvılar anında bozabilir, zincir temizlenirken bu maddeler kullanılmamalı.

  11. #11
    jesse - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Şubat 2006
    Motosikleti
    ''00 ZX-12R..00 cb1100,, "16 integra 750
    zincir temizleme mazot fırça ve aka tekerin sehpaya kaldırılması ile yapılan kombine bir işlemdir.. benzin oringleri bozar .. yeni nesil zincrler benzin kullanamaz .. oring siz zincirler için benzin sorun teşkil etmez..

    mazot yagın incelmiş halidir .. boylece hem temizleyip hemde mazot benzin gibi uçup girmediginden .. tortu bırakmayacaktır..

    bikaç püf noktası ....

    ben zinciri temizlerken ..bunları yapıyorum .. motor arka sehpaya alınır... nalburdan alacagınız 5 yada 7 lira degerinde havalı bahçe ilaçlama kabına 2 litre mazot konur ... zaten tamamı iki litrelik bir kap.. motor çalıştırılır .. 1 viteste serbestçe döndürülür.. bu şekilde basınçlı mazot püskürtülür.. 2 dakika sonra hem zincirdeki .. hem dişlilerdeki .. hemde ön dişlinin koruma kabında kalan yag kir vs vs. .akıp gidecektir.. çok kolay ve çok kısa bir işlemdir..

    ikinci bölüm.. motor durdurulur.... temiz bir fırça ile kenarda köşede kalan yaglar temizlenir .. tekrardan mazot püskürtülür.. motor çalıştırılır ve fazla mazotu kiri zincirden atmak için arka telerlek devirli döndürülür...

    önemli husus.. motor zincirinizi suyla sabunla yıkamayınnnnnn......

    suyla yıkadıgınız zincir yagı sıkınca suyu hapseder... buda zincirin paslanmasına olanak saglar.. zinciri paslı gezen her motorcu ..bu şekilde yapslardı pas ve çürümelere aşınmalara karşı önlem alırlardı ..

    bölüm üç... motorun dönmesiyle oringlerde mazot veya partiküller kalmayacaktır.. kalsa bile mazot zaten yag bileşimidir zarar vermez... motorunuzu çalıştırıp zincir sıpreyinizi sıkabilirsiniz...bolca yaglamaktan korkmayın ...

    çünkü ıslak ve sabunlu ve temizlenmemiş zincire sıkılan yag .. her tarrafa sıçrar ..

    kuru ve temiz szincirden yag sıçramaz.. deneyin ve görün...

    motoru şimdi yıkayıp temizleyebilirsimniz...... çünkü mazot lastiklere ve jantlara sıçramıştır.. yagladıgınız zincire su gelmesinden korkmayın .. çünkü koruycu yag tabakası zincire su geçirmez...

    en son aşama motoru güzelce yıkamak .. ve zincir yagınınkurumasını beklemek için 1 2 saate iktiyacınız var.. zaten yıka kurula sil parlat zman alacaktr... geceden yapıp gündüz motora binenler daha şanslıdır .. çünkü yag zincire iyi ce yapışmış olacaktır..

    bir parça yardımcı olabildimse ne güzel ... (: sevgiler saygılar...

    isteyenler zincirlerimi görmeye gelebilrir :D
    bridge stone shirdge stone sharidge stone... ve tanrı lastikten kadını yarattı, sharon stone..
    Drift Religion

  12. #12
    hasanpinar0537 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2007
    Şehir
    İSTANBUL
    yeni temizlenmiş zincirim...


    Uploaded with ImageShack.us
    yeni yağlanmış zincirim...


    Uploaded with ImageShack.us
    HONDA;hayat onda...İ.V.İ.B.İ
    DRİFT RELİGİON

  13. #13
    otopsici - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Nisan 2009
    Şehir
    van
    Motosikleti
    Yamaha tracer 900 - Yamaha tracer 700
    Alıntı wanda adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Mt zincirlerinin yağlanması bilindik şekilde piyasada olan sıvı yağlar ile yapılıyor, bazende piyasada özel zincir yağları adı altında yağlar varki tartışma götürür bir konu, benim sizlere zincirin nasıl yağlanması konusunda bir önerim olacakki, bu sistemide 60 senelik bir BMW motor kullanıcısından öğrendiğim bilgidir ki, son derecede mantıklı ve etkili bir yöntemdir..

    Motorsikletin zincirini söküyoruz, bir kap içinde mazot daha iyisi benzin ile eski yağ kalıntısı kalmayacak kadar yıkıyoruz, bir bez ile kuruluyor ve yüksüklerin içindeki benzinin kuruması için biyere asıyoruz, bundan sonra yapacağımız ise metal ve yayvan bir kabın içine gres yağı (dişli için olan) koyuyoruz ve bunu kısık bir ateşin üstüne koyarak incelmesini sağlıyoruz, ve kuruyan zinciri bu yağ içinde her yerine girdiğine emin oluncaya kadar, yağa buluyoruz, ve zinciri kaldırıp biryere asıyoruz..

    Bu şekilde yağlanan zincir uzun zaman yağ korumasında kalır ve janta oraya buraya yağ sıçraması yapmaz, ben böyle yapıyorum, ve çokta iyi bir yöntem olduğuna inanıyorum, paylaşmak istedim... Saygılar.
    kardeş ben 60 yıllık bmw kullanan birini biliyorum adam motorcu asla ön fren tutmaz der
    Doğru yüz kişi yalanlasa da DOĞRUDUR.
    Yanlış yüz kişi doğrulasa da YANLIŞTIR.
    Dürüst olun DANSÖZLERİ kimse sevmez

  14. #14
    ufuktan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ekim 2009
    Şehir
    malatya
    Motosikleti
    Kawasaki Zx10R
    1) gazyağı hariç tüm sıvılar o-ring leri bozar
    2) cam sil kabına koyulan gazyağı ekonomik kullanılmış olur, diş fırçası iyi bir temizleyicidir..
    3) jesse arkadaşımın söylediklerine katılıyorum
    4) ancak yinede vitese alıp tekeri çevirmek tehlikelidir ......
    5) mutlaka zincir yağlama spreyleri kullanmak lazım çünkü silikon yapıları sayesinde zincire yapışırlar ve maximum yağlanmayı sağlarlar


  15. #15

    Üyelik
    13 Eylül 2008
    Ufuktan'ın yazdığı bir noktaya önem vermek lazım: kesinlikle 1. viteste rölantiye alarak tembellik etmeyin. Üstünüzdeki kıyafetin bir parçasının sıkışması bile ciddi sıkıntılar yaratabilir. Bırakın elleriniz kirlensin, lastiği elinizle çevirin. Yıkarsınız geçer

  16. #16
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    25 Mayıs 2010
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Kawasaki KLE 500
    Otopsici, kardeşim benim söz ettiğim BMW alman harbinden kalma bir motordu, valla frenleride zımba gibiydi, hemde sepetli bir motor, ne varki sepet motordan ağırdı...

  17. #17

    Üyelik
    13 Ağustos 2009
    Şehir
    Cerrahpaşa
    Motosikleti
    HONDA CBR 600F
    Alıntı kismetsiz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ufuktan'ın yazdığı bir noktaya önem vermek lazım: kesinlikle 1. viteste rölantiye alarak tembellik etmeyin. Üstünüzdeki kıyafetin bir parçasının sıkışması bile ciddi sıkıntılar yaratabilir. Bırakın elleriniz kirlensin, lastiği elinizle çevirin. Yıkarsınız geçer
    Kesinlikle katılıyorum. Yahu olurmu öyle şey. Gidin marketten 25-50 Kuruşa eldiven alın o kadar titizseniz. Hazır konu açılmışken eski bir konuyu hatırlatmak istedim...

    Zincir Yağlarkan Kopan Baş Parmak...

    Bu arada hala gaz yağı arayıpta bulamayan varmı? Evimin altındaki nalburda fazlasıyla mevcutmuş...

  18. #18
    jesse - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Şubat 2006
    Motosikleti
    ''00 ZX-12R..00 cb1100,, "16 integra 750
    Alıntı ufuktan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    1) gazyağı hariç tüm sıvılar o-ring leri bozar
    2) cam sil kabına koyulan gazyağı ekonomik kullanılmış olur, diş fırçası iyi bir temizleyicidir..
    3) jesse arkadaşımın söylediklerine katılıyorum
    4) ancak yinede vitese alıp tekeri çevirmek tehlikelidir ......
    5) mutlaka zincir yağlama spreyleri kullanmak lazım çünkü silikon yapıları sayesinde zincire yapışırlar ve maximum yağlanmayı sağlarlar

    Alıntı gkhnkzy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kesinlikle katılıyorum. Yahu olurmu öyle şey. Gidin marketten 25-50 Kuruşa eldiven alın o kadar titizseniz. Hazır konu açılmışken eski bir konuyu hatırlatmak istedim...

    Zincir Yağlarkan Kopan Baş Parmak...

    Bu arada hala gaz yağı arayıpta bulamayan varmı? Evimin altındaki nalburda fazlasıyla mevcutmuş...
    motoru rölantide yada viteste çevirmek .. üşengeçlikten yada ellerin kirlenmesi yada başka birşey degildir..

    viteste cevrrilen zincir mazotu dönme hızı sayesinde dışarı atar buda kirin tortunun zincirden hızlıca uzaklaşması demektir .. bilginize...

    butarz yaralanmalar bilinçsizce yada dalgınlıkla yapılan hatalar yüzündendir..

    sevgiler
    bridge stone shirdge stone sharidge stone... ve tanrı lastikten kadını yarattı, sharon stone..
    Drift Religion

  19. #19
    EmoTHEp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Temmuz 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    '10 Monster 696
    mazotun yağlayıcı etkisi olduğunu biliyorum, çünkü dizel arabalarda mazot pompasının sarmasını engelleyen mazotun yağlayıcı etkisidir... ama benzin kesinlikle yağı söker atar ve o-ringlere zarar verir... o nedenledir ki deponuza yada plastik aksamınıza benzin döküldüğü zaman derhal temizleyin denir...
    zinciri temizlemek için gaz yağı ve mazutu önerir herkes... yağlama içn ise, gres yüksek devir çeviren makinelerde eğer içinde duracağı bir muhafaza (rulmanlardaki yatak ve keçe-kapaklar gibi) yoksa tavsiye edilmez, devirden dolayı sıyrılıp etrafa yayılacaktır... ayrıca yağı ısıtıp eritip sonra tekrar dondurmak, yağın yapısını, ve koruyucu özelliğini bozabilir. o nedenle en iyisi dişli yapı yada sprey yağ olacağını düşünüyorum...
    Kim Ağlarsa Yalan Ağlar, Beni Bi'tek Duca'm Anlar...

  20. #20
    Sinan Aksu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2009
    Motosikleti
    Afrika..
    Buyrun arkadaşlar.
    Zincir bakımı detaylıca anlatılmış.

    http://www.motosiklet.net/forum/mt-a...aglama%5D.html
    İç sesim dışardan duyulsa beni kurşuna dizersiniz..


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)