Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Tank tokatlama

    REKLAM ALANI
  1. #1
    my91 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ocak 2010
    Şehir
    Silifke/MERSİN
    Motosikleti
    Hyosung Gt250R
    Arkadaşlar bugün kötü bir kaza atlattım..Verilmiş sadakam varmış ki kaza yapmadım..Biraz gezeyim dedim..Çıktım evime aldım
    kaskımı ve vücut zırhımı motoru çıkarmaya gidiyorum..giderken kask elimden düştü sertçe aldım baktım bişey olmamış annem de yanımdaydı espri yaptım kaliteliymiş kaza yapsam korur dedim çıktım yola..üç-dört km gittim şehir çıkışında tam araç sollarken tank tokatlamaya başladım..hızım 120 falan..direksiyonu
    tutmaya çalıştım tutamadım..sürekli sağ sol yapıyo..uzun süre böyle yaptı tam aha dedim bitti işim kendimi hazırlıyorum yavaştan orta refüje dogru kaymaya başladım..şeritle refüj arasındaki mıcırlı alana girdim..hala devam etti
    tokatlamaya..sıkı tuttum olmadı serbest bıraktım yine toparlamadı..sonra son gücümü topladım ve sımsıkı tuttum..ramak kala topladım motoru.ilerde sağa çektim motoru baktım elim kanıyo tankla elcik arasına vurmaktan..motor
    iki kişiyleyken çok iyi ama tek bindigimde sürekli kıç sallıyo gibi..sanırım teker havasından..ya da bilmedigim baska bi sorun..gidişte ve dönüşte 80i geçemedim korkudan çok kötü bi deneyimdi..arkadaslar simdi size sorum bu
    tank tokatlamanın sebepleri nelerdir?

    tekeriniz düz bassın..kazasız belasız sürüşler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    angorstatik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mayıs 2008
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    FAZER 2006
    Alıntı my91 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar bugün kötü bir kaza atlattım..Verilmiş sadakam varmış ki kaza yapmadım..Biraz gezeyim dedim..Çıktım evime aldım
    kaskımı ve vücut zırhımı motoru çıkarmaya gidiyorum..giderken kask elimden düştü sertçe aldım baktım bişey olmamış annem de yanımdaydı espri yaptım kaliteliymiş kaza yapsam korur dedim çıktım yola..üç-dört km gittim şehir çıkışında tam araç sollarken tank tokatlamaya başladım..hızım 120 falan..direksiyonu
    tutmaya çalıştım tutamadım..sürekli sağ sol yapıyo..uzun süre böyle yaptı tam aha dedim bitti işim kendimi hazırlıyorum yavaştan orta refüje dogru kaymaya başladım..şeritle refüj arasındaki mıcırlı alana girdim..hala devam etti
    tokatlamaya..sıkı tuttum olmadı serbest bıraktım yine toparlamadı..sonra son gücümü topladım ve sımsıkı tuttum..ramak kala topladım motoru.ilerde sağa çektim motoru baktım elim kanıyo tankla elcik arasına vurmaktan..motor
    iki kişiyleyken çok iyi ama tek bindigimde sürekli kıç sallıyo gibi..sanırım teker havasından..ya da bilmedigim baska bi sorun..gidişte ve dönüşte 80i geçemedim korkudan çok kötü bi deneyimdi..arkadaslar simdi size sorum bu
    tank tokatlamanın sebepleri nelerdir?

    tekeriniz düz bassın..kazasız belasız sürüşler.
    çok büyük geçmiş olsun. sebebini araştırmıştım ben de bi aralar, fakat her kafadan bir ses çıktı, bulamadım. sadece tank slapping "tank tokatlama" olduğunda gidonu sımsıkı tutmaya çalışmak işi kurtarmaz, biraz gaz açmak durumu düzeltir ama bunu da yapacak t..şş...k lazım diye bir kaç yerde okumuştum..
    tekrar geçmiş olsun..
    motorda motor, ille de motor

  3. #3
    Apachee62 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Haziran 2010
    geçmiş olsun

  4. #4

    Üyelik
    01 Haziran 2010
    nedenini araştırma bence gidip gidon amortisörü fiyatlarını araştır :D

  5. #5
    Unique693 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Kasım 2008
    Şehir
    Bolu
    Motosikleti
    CBR 600F4İ
    HONDA

  6. #6
    my91 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ocak 2010
    Şehir
    Silifke/MERSİN
    Motosikleti
    Hyosung Gt250R
    teşekkür ederim..gidon amortisörünü ciddi ciddi düşünmeye başladım bu olaydan sonra:D

  7. #7

    Üyelik
    04 Haziran 2010
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    125 zn
    Hocam geçmiş olsun. İlk defa duyuyordum böyle bir şeyi, merak ettim araştırdım biraz ben.
    unique'in dediği gibi gidon amortisörü/steering dumper tavsiye ediyorlar kesinlikle. Onun dışında yurtdışı forumlarda ufak ufak hızı arttırarak toparlanabilir deniyor fakat o motor o şekilde dans ediyorken türkiye yollarında düşüşün büyüklüğünü arttırabilir gibi geliyor bana.

    En büyük sebep hızlı ivmelenme yazılanlara göre.

  8. #8

    Üyelik
    10 Haziran 2006
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    S&T GT 250 R,2009
    çok geçmiş olsun,ben bi ara araştırdım baya bunu ve tecrübeli arkadaşlar 250cc lik motorlarda olan bişe değil demişlerdi sadece 600cc ve üstü spor motorlarda olan bi durummuş oda kısa süren bi anda olup biten gidona asılarak kurtulmanın imkansız oldugunu hatta arttırdıgını sölemişlerdi kurtulmanın yolu gaz vermekmiş ve panik yapmamakmış oda çok çok tecrübe ve sogukkanlılık ister.acaba sizinki başka bi durummu yada 250cc lerdede oluyomu nadir de olsa.

  9. #9
    my91 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ocak 2010
    Şehir
    Silifke/MERSİN
    Motosikleti
    Hyosung Gt250R
    başka durum değildi sanıyorum ki..bi çok arkadaş yaşamış 250cc ile de..yolun bozuk olmasından kaynaklı olabilir..o anda araç solluyordum ve ivmelenmiştim tam da..gidonu serbest bırakmak gerektiğini ben de okumuştum ama serbest bıraktığımda refüje yol alıyordum hafif dönüşlüydü yol..o an ne fren yapmayı düşünebildim ne de gaza basmayı..tam demiştim uçtum diye ne olduysa oldu ve toparladım..önce serbest bıraktım ve son anda kuvvetlice asıldıgımı hatırlıyorum..su gidon amortisörünü araştırmam lazım iyice..ama bizim modeller için bulabilirmiyiz acaba?

    geçmiş olsun dilekleriniz için de çok teşekkürler

  10. #10
    mogli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Nisan 2009
    Şehir
    İzmit-İstanbul Otobanı
    Motosikleti
    Fazer1000 - F650 GS
    Alıntı velaciraptor adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    çok geçmiş olsun,ben bi ara araştırdım baya bunu ve tecrübeli arkadaşlar 250cc lik motorlarda olan bişe değil demişlerdi sadece 600cc ve üstü spor motorlarda olan bi durummuş oda kısa süren bi anda olup biten gidona asılarak kurtulmanın imkansız oldugunu hatta arttırdıgını sölemişlerdi kurtulmanın yolu gaz vermekmiş ve panik yapmamakmış oda çok çok tecrübe ve sogukkanlılık ister.acaba sizinki başka bi durummu yada 250cc lerdede oluyomu nadir de olsa.
    Valla bu gibi olaylar cc anlamaz. HEr motorda olabilir, ancak genelde yüksek süratlerde olduğundan düşük cc lerde olmaz demişlerdir.

    Hyo'da oluşma sebebine gelirsek tamamen motorun dizayn hatasıyla alakalı. Kıçı inanılmaz boş bir makine. Tek kişiyken saçma sapan yerlerde hatta tam da " Ulan lastik öpüyor asfaltı baksana tam kıvamında dönüyorum" dediğiniz yerlerde bile kıçı başı dağıtabiliyor. 50cc den 1100 ccye kadar makina kullandım ama en tırstığım alet GT650 ve GT250ydi. Garip bir havası var makinanın.

    Bir de motor üzerinde yıllarca SS tecrübesi olan bir abim tank slapping'den arka frene hafifçe dokunarak kurtarabilirsin demişti ama bana pek akla yatkın gelmemişti. Benim iki kez başıma geldi biri 120 gibi bir süratle. Çok tırsmıtım ama viraj çıkışına kadar dayandım ve gaz açınca kendiliğinden geçti. Bu teknik kesinlikle işe yarıyor. Diğerinde sırf deneme amaçlı sürekli sağ sol yapıyordum 90la nasıl olur, nasıl kurtarırım tecrübe edeyim kontrollü bir şekilde diye, onda ilk kez başıma gelmişti bir bilgim yoktu ve kendiliğinden geçmişti. Ama yüksek hızlarda başına gelenlere acıdım açıkcası. Kurtarma şansı yok gibi.

    Sizce arka frene basma olayı geçerli bir sistem midir? ( Gerçekten tecrübeli olanlar yanıtlarsa sevinirim. İşkembe sevmem, bilmeyen yazmasın lütfen.)
    Motosiklet bir ULAŞIM aracı değil bir İSYAN aracıdır!
    Her şeyin Aslı Güzeldir!
    Ömürüm boyunca hatırlanacaksın aYe...

  11. #11
    my91 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ocak 2010
    Şehir
    Silifke/MERSİN
    Motosikleti
    Hyosung Gt250R
    Alıntı mogli adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Valla bu gibi olaylar cc anlamaz. HEr motorda olabilir, ancak genelde yüksek süratlerde olduğundan düşük cc lerde olmaz demişlerdir.

    Hyo'da oluşma sebebine gelirsek tamamen motorun dizayn hatasıyla alakalı. Kıçı inanılmaz boş bir makine. Tek kişiyken saçma sapan yerlerde hatta tam da " Ulan lastik öpüyor asfaltı baksana tam kıvamında dönüyorum" dediğiniz yerlerde bile kıçı başı dağıtabiliyor. 50cc den 1100 ccye kadar makina kullandım ama en tırstığım alet GT650 ve GT250ydi. Garip bir havası var makinanın.

    Bir de motor üzerinde yıllarca SS tecrübesi olan bir abim tank slapping'den arka frene hafifçe dokunarak kurtarabilirsin demişti ama bana pek akla yatkın gelmemişti. Benim iki kez başıma geldi biri 120 gibi bir süratle. Çok tırsmıtım ama viraj çıkışına kadar dayandım ve gaz açınca kendiliğinden geçti. Bu teknik kesinlikle işe yarıyor. Diğerinde sırf deneme amaçlı sürekli sağ sol yapıyordum 90la nasıl olur, nasıl kurtarırım tecrübe edeyim kontrollü bir şekilde diye, onda ilk kez başıma gelmişti bir bilgim yoktu ve kendiliğinden geçmişti. Ama yüksek hızlarda başına gelenlere acıdım açıkcası. Kurtarma şansı yok gibi.

    Sizce arka frene basma olayı geçerli bir sistem midir? ( Gerçekten tecrübeli olanlar yanıtlarsa sevinirim. İşkembe sevmem, bilmeyen yazmasın lütfen.)
    kendi motorumu çok severim duygusal bi bağım vardır ama bu olaydan sonra kendisinden çokca korkmaya başladım..evet arkası çok boş tek kullanırken sürekli kıç atıyomuş gibi hissediyorum ve beni çok tedirgin ediyor. teker havasındandır diye düşünüyodum ama bu kadar da çok farketcegini sanmam..sanırım bagaja falan kum torbası koymak lazım

  12. #12

    Üyelik
    15 Nisan 2010
    bakırköy sahilyolunda transit yolda başıma geldi geçen gün,eğer kuvvetli ve soğukkanlı biri olmasam bariyerlere girerdim diye düşünüyorum.Kimsenin başına vermesin yollarda çok tehlikeli bir durum gidonu zaptetmek inanın çok zor hale gelio ve sanki motorun altından tak tak yukarı birşeyle vuruyorlar hissi veriyor.Eğer o an motoru tek elle kullanıyo olsaydım kesinlkle şuan tahtalıköyü boylamıştım.Çok hafif bir gaz açma ve gidonu iyi kavramakla(tabi o panik anında bu aklına gelirse)bu durumdan kurtulabilirsiniz.

  13. #13
    my91 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ocak 2010
    Şehir
    Silifke/MERSİN
    Motosikleti
    Hyosung Gt250R
    Alıntı recoo adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bakırköy sahilyolunda transit yolda başıma geldi geçen gün,eğer kuvvetli ve soğukkanlı biri olmasam bariyerlere girerdim diye düşünüyorum.Kimsenin başına vermesin yollarda çok tehlikeli bir durum gidonu zaptetmek inanın çok zor hale gelio ve sanki motorun altından tak tak yukarı birşeyle vuruyorlar hissi veriyor.Eğer o an motoru tek elle kullanıyo olsaydım kesinlkle şuan tahtalıköyü boylamıştım.Çok hafif bir gaz açma ve gidonu iyi kavramakla(tabi o panik anında bu aklına gelirse)bu durumdan kurtulabilirsiniz.
    çok ani oldu aslında çabuk heycanlanırım ama o an sogukkanlı oldugumu düşünüyorum..o anki adrenalinle sanırım pek bişey hatırlamıyorum ne yaptıgıma dair..sadece tank çarpma anı ve gidonu salıp ardından sımsıkı kavradıgımı..ilerde sağa çekip durdugumda motorun üstünde duramıyodum nerdeyse titremekten..açtım vizörümü boş boş baktım sadece..Allah kimsenin başına vermesin..120-130 gibi hızla yaşayınca ciddiyetini anladım.
    bu arada recoo kardeş, sana da çok geçmiş olsun..

  14. #14

    Üyelik
    04 Haziran 2010
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    125 zn

  15. #15
    mogli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Nisan 2009
    Şehir
    İzmit-İstanbul Otobanı
    Motosikleti
    Fazer1000 - F650 GS
    Alıntı shoother adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şu meşhur TT Island vidyosu.. Da burada arka frenle basmıyor ki adam zaten ayakları da pegden kurtulmuş.
    Motosiklet bir ULAŞIM aracı değil bir İSYAN aracıdır!
    Her şeyin Aslı Güzeldir!
    Ömürüm boyunca hatırlanacaksın aYe...

  16. #16

    Üyelik
    04 Haziran 2010
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    125 zn
    Ya kare kare izlerken viraj çıkışında başlar başlamaz sağ ayak öne gitti gibi geliyor bana sanki o saniyeden sonra iyice dağıtıyor, ama tabi yaşayana sormak lazım ne yaptı ne oldu diye .

    Valla ne dersem diyim işkembeyi kübradan sallamak gibi olacak sonuçta en iyi yaşayan bilir de, topic'i ilk açtığım andan beri meraktan bi 100 sayfa filan okudum yabancı forumları, hani yaşayanlar ne demiş gibilerinden. Eğer 300 metre öyle gittim gaz açtım düzeldi filan diyorsanız çok büyük ihtimalle tank slapping değil birçok racingcinin başına gelen head shake'dir yazıyor çoğu yerde. Tank slapping'de giden dönebileceği son noktaya kadar tam sağ ve tam sol yapıyormuş, şu TT Island videosunun sonunda olduğu gibi. Tank Slapping ile düşenler 3 saniye içinde her şey oldu, zaten ne olduğunu anlayana kadar kendini yerde buluyorsun yazmışlar. Kurtardım diyen çok var ama doğrusu hepsi farklı şey söylemiş. Hızlı ivmelenme dışında bir de en çok motor üstünde oturuş pozisyonunu değiştirirken ayaklardan güç almak yerine kendini gidondan tutunup çekersen olur deniliyor. Birçok kişi bu şekilde yaşamış olayı. @mogli sen muhtemelen biliyorsundur bunları zaten de ilgimi çekti bir yazayım dedim ben de, belki birinin işine yarar

    Ama yok yani nasıl kurtarılıra milyon tane farklı şey diyen var, ama genel kanı olunca kurtarmaktansa gidon amortisörü alıp hiç olmamasını sağlamak yönünde

  17. #17

    Üyelik
    10 Haziran 2006
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    S&T GT 250 R,2009
    zaten head shake dedigi kafa sallama adı üstünde saga sola gitmesi tank slapping ise tankın tokatlaması yani dikey bi hareket var yukarı aşagı.yanılıyormuyum?oda çok kısa süren bi durum videodaki ise baya bi uzun.

  18. #18

    Üyelik
    15 Nisan 2010
    KAFA SALINIMI (tank slapper)

    Kafa salınması(Gidon vurması) çok ürkütücü bir deneyimdir. Bu olay bilhassa sert yay ayarlı spor motorlarda görülür. Ön tekere arka arkaya sert vuruşlar yapan kasisli yollarda gazlarsanız bu darbeler ön çatalların çöküğü yerde sarması ve iniş çıkış hareketlerini kesmesiyle oluşur. Geri sekme sönülmesi ayarlarının fazla ayarlanmış olması durumu tetikleyen sebeplerdir. Ön teker havada kalır, yerle temas kaybolur(airborne). Tekerlek bir tarafa savrulur, sonra ikinci sekme gelir ve diğer tarafa savrulur. Yere her vuruşta diğer tarafa savrulur. Eğer gidon amortisörü bu durumu dengeleyemezse salınım artar, kuvvet kazanarak bir taraftan diğerine hareketi hızlanır. Bu hareketin sertliği elcikleri elinizden alabilecek ve ayaklarınızı pedallardan atacak oranlara ulaşabilir. Gerisini siz düşünün.

    Gidon amortisörü kullanmanız önerilir. Birçok spor motorlar bu amortisörle imal edilir. Yoksa siz taktırın. Ancak bunu takmanız her şeyin hallolduğu anlamına gelmez. Şayet gidonu normal dönebilecek oranda dengeli tutmak için taktığınız gidon amortisörünün, varsa ayarını sürekli ayarlamak mecburiyetinde kalıyorsanız motorunuzun şasesinde bir problem var demektir. Çok sıkı ayarlanmış gidon amortisörü ile motor bilhassa yavaş dönüşlerde hat tutmayacaktır ve yüksek süratli dönüşlerde salınmaya girecektir. Bu durumda gidon amörtisörünün ayarını biraz gevşetip etkisine bakınız.

    Vücut duruşunuzun kafa salınmasının başlaması üzerinde etkisi vardır. Yüksek süratlerde dik vücut duruşunu muhafaza etmek ağırlığı arka tekere aktararak önün hafiflemesine, bilhassa gaz verildiği anlarda, sebep olur. Ayrıca dik vücut duruşu elcikleri daha sıkı tutmanız demektir ki buda elciklere daha fazla ivme vermek demektir. Tabi buda ön tekerin yerden sağa sola sekmesini, sallanmayı artırıcı yönde besleyecektir. Ön, tekerden gelen darbeleri dengelemeye çalışırken sizin elciklere baskı yapmanız motor geometrisinin durumu düzeltmeye çalışma hareketini olumsuz etkileyecektir. Salınmanın önlenmesi, başlamaması için en iyi davranış gaz verdiğinizde elcikleri baskısız tutmanızdır, üzerlerine baskı yapmayınız. Ağırlığınız pedallarda olsun. Tankı dizlerinizle sıkıca tutun, ağırlığınız olabildiğince önde olsun. Pedallara ağırlığınızı vermek sizi öne alacaktır. Tankı dizlerinizle tutmakta motorun dengede kalmasını sağlayacaktır.

    Kafa salınması başladığı zaman elciklere yük bindirmeyin, bastırmayın yada salınmayı durdurmak için herhangi bir şekilde gidona baskı uygulamayın. Bu salınmayı daha da artırır. Yapacağınız şey elcikleri gevşek tutarak motorun bu salınmayı dengelemesine izin vermektir. Siz gidon amortisörünün görevini yapmaya kalkarsanız durum daha da kötüleşecektir.

    Alfa. Alıntıdır...!!!

  19. #19
    mogli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Nisan 2009
    Şehir
    İzmit-İstanbul Otobanı
    Motosikleti
    Fazer1000 - F650 GS
    Alıntı shoother adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ya kare kare izlerken viraj çıkışında başlar başlamaz sağ ayak öne gitti gibi geliyor bana sanki o saniyeden sonra iyice dağıtıyor, ama tabi yaşayana sormak lazım ne yaptı ne oldu diye .

    Valla ne dersem diyim işkembeyi kübradan sallamak gibi olacak sonuçta en iyi yaşayan bilir de, topic'i ilk açtığım andan beri meraktan bi 100 sayfa filan okudum yabancı forumları, hani yaşayanlar ne demiş gibilerinden. Eğer 300 metre öyle gittim gaz açtım düzeldi filan diyorsanız çok büyük ihtimalle tank slapping değil birçok racingcinin başına gelen head shake'dir yazıyor çoğu yerde. Tank slapping'de giden dönebileceği son noktaya kadar tam sağ ve tam sol yapıyormuş, şu TT Island videosunun sonunda olduğu gibi. Tank Slapping ile düşenler 3 saniye içinde her şey oldu, zaten ne olduğunu anlayana kadar kendini yerde buluyorsun yazmışlar. Kurtardım diyen çok var ama doğrusu hepsi farklı şey söylemiş. Hızlı ivmelenme dışında bir de en çok motor üstünde oturuş pozisyonunu değiştirirken ayaklardan güç almak yerine kendini gidondan tutunup çekersen olur deniliyor. Birçok kişi bu şekilde yaşamış olayı. @mogli sen muhtemelen biliyorsundur bunları zaten de ilgimi çekti bir yazayım dedim ben de, belki birinin işine yarar

    Ama yok yani nasıl kurtarılıra milyon tane farklı şey diyen var, ama genel kanı olunca kurtarmaktansa gidon amortisörü alıp hiç olmamasını sağlamak yönünde
    Amortisör tartışmasız karar

    Bu arada oturuş pozisyonuyla ilgili olan baya bir abartı geldi. Ben yapıyorum onu genelde

    Ama söylenilen doğru o kadar hızlı oluyor ki sen anlayana kadar motor sapıtmış oluyor. Viraj çıkışı deneyimim 2 saniye belki daha kısa sürmüştü ve belki 1 sn daha sürse üzerinden uçacaktım motorun. Ama o an içgüdüsel olarak herhalde gaz açtım. Belki de öyle sanıyorum, anlatırken terledim ya. Çok berbattı. Ama atlattıktan sonra çok zevkliydi. Ve sanırım benimki tank slapping değildi yani gion acayip sapıtmıştı ama son noktaya kadar dönmemiştir herhalde, belki de dönmüştür... Açıkcası hatırlayamıyorum tek hatırladığım olayın bir kaç saniye sonrasında midemden beynime doğru soğuk ama yakıcı bir şeyin çıktığıydı. Adrenalin patlaması ...
    Motosiklet bir ULAŞIM aracı değil bir İSYAN aracıdır!
    Her şeyin Aslı Güzeldir!
    Ömürüm boyunca hatırlanacaksın aYe...

  20. #20
    < iLk@yy > - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ağustos 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '01 CBR600F4i(2011-?) / '07 Burgman400(2018-?)
    Alıntı recoo adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    KAFA SALINIMI (tank slapper)

    Kafa salınması(Gidon vurması) çok ürkütücü bir deneyimdir. Bu olay bilhassa sert yay ayarlı spor motorlarda görülür. Ön tekere arka arkaya sert vuruşlar yapan kasisli yollarda gazlarsanız bu darbeler ön çatalların çöküğü yerde sarması ve iniş çıkış hareketlerini kesmesiyle oluşur. Geri sekme sönülmesi ayarlarının fazla ayarlanmış olması durumu tetikleyen sebeplerdir. Ön teker havada kalır, yerle temas kaybolur(airborne). Tekerlek bir tarafa savrulur, sonra ikinci sekme gelir ve diğer tarafa savrulur. Yere her vuruşta diğer tarafa savrulur. Eğer gidon amortisörü bu durumu dengeleyemezse salınım artar, kuvvet kazanarak bir taraftan diğerine hareketi hızlanır. Bu hareketin sertliği elcikleri elinizden alabilecek ve ayaklarınızı pedallardan atacak oranlara ulaşabilir. Gerisini siz düşünün.

    Gidon amortisörü kullanmanız önerilir. Birçok spor motorlar bu amortisörle imal edilir. Yoksa siz taktırın. Ancak bunu takmanız her şeyin hallolduğu anlamına gelmez. Şayet gidonu normal dönebilecek oranda dengeli tutmak için taktığınız gidon amortisörünün, varsa ayarını sürekli ayarlamak mecburiyetinde kalıyorsanız motorunuzun şasesinde bir problem var demektir. Çok sıkı ayarlanmış gidon amortisörü ile motor bilhassa yavaş dönüşlerde hat tutmayacaktır ve yüksek süratli dönüşlerde salınmaya girecektir. Bu durumda gidon amörtisörünün ayarını biraz gevşetip etkisine bakınız.

    Vücut duruşunuzun kafa salınmasının başlaması üzerinde etkisi vardır. Yüksek süratlerde dik vücut duruşunu muhafaza etmek ağırlığı arka tekere aktararak önün hafiflemesine, bilhassa gaz verildiği anlarda, sebep olur. Ayrıca dik vücut duruşu elcikleri daha sıkı tutmanız demektir ki buda elciklere daha fazla ivme vermek demektir. Tabi buda ön tekerin yerden sağa sola sekmesini, sallanmayı artırıcı yönde besleyecektir. Ön, tekerden gelen darbeleri dengelemeye çalışırken sizin elciklere baskı yapmanız motor geometrisinin durumu düzeltmeye çalışma hareketini olumsuz etkileyecektir. Salınmanın önlenmesi, başlamaması için en iyi davranış gaz verdiğinizde elcikleri baskısız tutmanızdır, üzerlerine baskı yapmayınız. Ağırlığınız pedallarda olsun. Tankı dizlerinizle sıkıca tutun, ağırlığınız olabildiğince önde olsun. Pedallara ağırlığınızı vermek sizi öne alacaktır. Tankı dizlerinizle tutmakta motorun dengede kalmasını sağlayacaktır.

    Kafa salınması başladığı zaman elciklere yük bindirmeyin, bastırmayın yada salınmayı durdurmak için herhangi bir şekilde gidona baskı uygulamayın. Bu salınmayı daha da artırır. Yapacağınız şey elcikleri gevşek tutarak motorun bu salınmayı dengelemesine izin vermektir. Siz gidon amortisörünün görevini yapmaya kalkarsanız durum daha da kötüleşecektir.

    Alfa. Alıntıdır...!!!
    yanlış hatırlıyor olabilirim ama ağırlığı arkaya verip gazın açılması gerektiğinin ve direksiyonun rahatlatılması gerektiğini hatırlıyorum bende ...

    ama dediğim gibi yanlış hatırlıyor olabilirim
    Hayat çok küçük bir olasılık ile gerçektir...
    Bunu size kanıtlayabilirim !


1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)