Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Kask Karşılaştırma

    REKLAM ALANI
  1. #1
    Ante - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ağustos 2005
    Şehir
    34
    Motosikleti
    Büyüyünce alacağım.
    İngiliz Kask Güvenlik Kuruluşu SHARP'ın yaptığı sitesinde rastladım. Güvenlik testi sonucunda Tam Kasklar içinde, XL ölçüsünde, 5 yıldız alan kaskların listesine baktığımda şöyle bir sonuç çıktı.

    70 Sterlinlik Lazer LZ6 ile 499 Sterlinlik Bell M5X Carbon aynı listede. İlginç geldi.



    Karşılatırma Linki
    Ainesi iştir insanın, lafına bakılmaz!
    Yine de yaşıyor insan, merak yüzünden. Yeni bir şeyler bekleyip duruyor...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Çenesi açılır Caberg ve Bmw yıldızları kapmış,paylaşım için teşekkürler.

  3. #3
    Shrieker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mart 2006
    Motosikleti
    var bi şeyler
    Bu konu çok yazıldı çizildi. Sanırım daha önce yazdıklarımdan alıntılasam iyi olacak.

    Alıntı Shrieker adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aslında en iyi kask için bir kriter değil SHARP testinde verilen "Yıldız"lar.

    Eğer öyle olsaydı, 5 yıldız alan Lazer LZ6 , 4 yıldız alan Shoei X-Spirit'den "daha iyi bir kask" diyebilmeliydik. Ancak bunun açık bir şekilde böyle olmadığını biliyoruz.

    Peki o zaman bu adamlar manyak mı LZ6'ya 5 yıldız verirken X-Spirit'e 4 yıldız veriyorlar ?

    Hayır değiller. SHARP testinde verilen puanların arkasında çok makul ve basit bir mantık var ve bu mantığın açıklaması SHARP'ın bir ÇARPIŞMA TESTİ olduğu gerçeğinde yatıyor.

    Yani orada gördüğünüz "Yıldız puanları" sadece ve sadece kaskın çarpışma testinde gösterdiği başarıyı simgeler. Yani, konfor, kaskın buğu yapıp yapmaması,havalandırma becerisi, yüksek hızlardaki aerodinamisi, gürültü miktarı vs. hakkında ASLA bir fikir vermez. Çünkü yapılan test bu değil ki !!! Adamlar sadece çarpışma testi yapıp bunlardan aldıkları sonuçları yorumlayarak bir güvenlik puanı veriyorlar kasklara ve o kadar. Ne dediğimi daha iyi anlamak istiyorsanız, LZ6'yla 250 km/s hız yapın,sonra da X-Spirit'le.

    Son olarak şunu da eklemek istiyorum. "EN İYİ KASK" sizin kafanıza EN İYİ OTURAN kasktır. O yüzden "X" markasını kullanıpta, "benim markam niye listede yok" diye üzülmeyin arkadaşlar. Sizin kafanıza X markasının kaskları "Y" markasından daha iyi oturuyorsa, "Y" dünyadaki bütün ödülleri alsa bile siz X'i takarak kendiniz için iyi bir şey yapıyorsunuz demektir.
    "Geçmişini hatırlamayanlar onu tekrardan yaşamaya mahkumdurlar". -Santayana

  4. #4
    Ante - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ağustos 2005
    Şehir
    34
    Motosikleti
    Büyüyünce alacağım.
    Konu daha önce açılmış mı diye kontrol etmemiştim. :(

    Shrieker,
    Daha önce yazdıklarında haklısın. Yalnız bir kaç şey yazayım istedim.

    1. Ne yukarda ben ne de Sharp zaten bu testin bir konfor testi olduğunu iddia etmiyor. SHARP kelimesi zaten ingilizce "Güvenli Kask Değerlendirme ve Derecelendirme Programı" kelimelerinin baş harflerinden oluşuyor. Doğal olarak bu test sonucunda konfor beklentisi içinde olmamak lazım yani.

    2. Bu değerlendirme genel bir kask güvenlik değerlendirmesi. Genel motosiklet kullanıcıları arasında bahsettiğin 250 Km/s'lik hızlara çıkanların yüzdesi kaç kişidir?

    3. Aynı şekilde Uzun yol yapan insan sayısını da düşünmek lazım.

    4. Listeye takılmamak lazım ben sadece 5 yıldız alanları listeledim yazdığım gibi. Bu listede olmayan Nolan gibi markalar 4 yıldız almış.

    Kısacası söylemek istediğim bu test normal, motosikletini haftasonları ya da işe gidip gelirken kullanan sürücüler için bir fikir verebilir. Bu sınıftaki sürücüler için bir Kask'da halledilemeyecek sorun ağırlığı ve bir kısmı içinde aerodinamiğidir. (buğu önleyici, kulak tıkacı kullanma vb. Kafaya tam oturmayan bir kaskı elbetteki dikkate bile almıyorum.) Detaylara bakılırsa Lazer'da, Bell'de 1.35KG.
    Ainesi iştir insanın, lafına bakılmaz!
    Yine de yaşıyor insan, merak yüzünden. Yeni bir şeyler bekleyip duruyor...

  5. #5
    Shrieker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mart 2006
    Motosikleti
    var bi şeyler
    Bu gibi testlere şüpheyle bakan kişi / kurum sayısı oldukça fazla ve haksız da sayılmazlar. Yaptıkları çarpışma testlerinden elde ettikleri sonuçların bilimselliği tartışılmaz. Ancak kask kişisel bir koruma ekipmanı, herkesin kafa şekli farklı olduğundan kask alırken bence dikkat edilmesi gereken en önemli iki nokta kaskın sizin kafanıza tam oturması ve güvenlik sertifikası ( E.C.E 22.05 ve/veya snell m2005 / snell m2010).

    Benim burada çekincem bizim insanımızın 'benimki seninkini döver' zihniyeti. Kendimiz için doğru kaskı seçmeyi öğrenemedikten sonra herhangi bir çarpışma testini tartışmanın önemi malesef kalmıyor.
    "Geçmişini hatırlamayanlar onu tekrardan yaşamaya mahkumdurlar". -Santayana


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler