Arkadaslar fuardan carbon kask almak istiyorum
alternatifler:
uvex
laser
marushin
bu markalarin carbon versiyonlarini kullanan arkadaslar carsa yorum ve tavsiyelerini almak isterim.
kazasiz surusler...
Arkadaslar fuardan carbon kask almak istiyorum
alternatifler:
uvex
laser
marushin
bu markalarin carbon versiyonlarini kullanan arkadaslar carsa yorum ve tavsiyelerini almak isterim.
kazasiz surusler...
.....ve sordu torununa yaşlı kızılderili büyücüsü : sen hiç orta sehpalı supersport gördün mü.....
lazer in dragon modeli sanırım carbon olması lazım bir müddet kullandım fiyat performans en iyi ürünlerdendir bence
zengin veya fakir farketmez, apaçilik ya da ezik alt kültürün, motosiklet üzerinde hiç bir izahı ve bahanesi olamaz... ) (3 litre benzin koyuyorum bir hafta geziyorum diyen adamlardan ve motorlarından uzak durun)
bell karbon kask kullandım, görüş alanı çok sınırlıydı tavsiye etmem,
uvex onyx kullandım ses, görüş, ağırlık 10 numara. fiyatı tuzluydu yalnız. diğer markaları hiç kullanmadım.
neden bilmiyorum ama içimde hep bi marushin sevdası var benimde fakat carbon modellere baktıgımda uvex in enduro modeli her bakımdan cok iyi duruyo.ozellikle üst kısımdaki koruma(tam adını bilmiyorum o yuzden kusura bakmayın) cıkarıldıgında harika
([B]TEKEL[/B])inle Tut Beni ([B]ALKOL[/B])larına Sar Beni N([B]EFES[/B])ine Muhtacım......::bira01::
uvexi inceledim hafifliği güzel ama tasarımı çok hoşuma gitmedi.
marushini ise görmedim henüz, fuarda tekay standında görmeyi umuyorum.
lazerin de fiyatı hesaplı sayılır ama hiç fikrim yok kullanım özellikleri açısından.
.....ve sordu torununa yaşlı kızılderili büyücüsü : sen hiç orta sehpalı supersport gördün mü.....
Kask tercihi yaparken göz önünde bulundurmanız gereken şeyler var. Her marka ve model herkese uymaz. Bugüne kadar Arai, Shoei, Nolan, X-Lite ve Shark marka kaskları kullandım. En son 2008 yılında yarışta kullanmak için Shark RSR-2 Replika modelini almıştım. Sharp testlerinde 5 yıldız alan kasklardan biri, çok memnunum. Çoğu kaskta olmayan bir özelliği var, vizörünün hiçbir şekilde kırılmaması. Bununla ilgili çekmiş olduğum videoyu Shark Vizör Kırma Testi linkinden indirip izleyebilirsin. Almaya karar verdiğin kaskı bu siteden incelemeni öneriyorum.
Sharp Helmet Safety Test Results Page
---------- Mesaj ekleme zamanı: 10:56 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 10:52 ----------
İlla ki Marushin almak istiyorum dersen RS1 modeli var, karbon. Burada satılıyor mu bilmiyorum.
Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.
boy;
bilgiler için teşekkür ederim. shark sanırım ben,m fiyat skalamın üzerinde kalacaktır, gönül ister tabi ki ama :(
bu arada sharp testi sonuçlarını da araştırdım. marushin 5 yıldız, lazer 4 yıldız almış. ama ilginç olan bişey mesela shoei xr1000 (düşündüğüm bi modeldi) 3 yıldızda kalmış.
bu durumda eğer bulursam ve de fiyatı 800 tl civarında kalırsa marushin carbon mantıklı olacak gibi.
ama bu fiyat diliminde önerebileceğiniz başka marka model varsa sevinirim.
.....ve sordu torununa yaşlı kızılderili büyücüsü : sen hiç orta sehpalı supersport gördün mü.....
@chopperrider
X-Lite modellerine baktın mı? Bu markayı da şiddetle öneririm. X-Lite 801-R modelini kullandım, hala da ikinci kask olarak kullanıyorum. Bu modeller de üst seviye replika kasklardır, fiyatları azıcık daha makul gibi. 801-R modeli yerine RR modelleri geldi. Bunlara da baksan iyi olur.bu fiyat diliminde önerebileceğiniz başka marka model varsa sevinirim.
Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.
boy;
hocam x-lite a hiç bakmamıştım açıkçası tavsiye ediyosanız bahsettiğiniz modelide mercek altına alayım. fiyatı diğer düşündüklerimle 3 aşağı 5 yukarı aynı seviyelerde. tavsiye etmiş olmanız da önemli benim için. araştırmaya başlıyorum.
acil kask almam lazım çünkü halen kullandığım agv k serisi kaskım 180 km/h den itibaren resmen ağzıma yapışıyo ve boyun hareketimi neredeyse 0 a indiriyor. 240 km/h civarındaki tepkilerini ise anlatmaya yetecek kelime yok
.....ve sordu torununa yaşlı kızılderili büyücüsü : sen hiç orta sehpalı supersport gördün mü.....
@chopperrider
Hala kask almadın mı?hocam x-lite a hiç bakmamıştım açıkçası tavsiye ediyosanız bahsettiğiniz modelide mercek altına alayım. fiyatı diğer düşündüklerimle 3 aşağı 5 yukarı aynı seviyelerde. tavsiye etmiş olmanız da önemli benim için. araştırmaya başlıyorum.
Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.
Benim isim carbon fiber oldugundan en son kaski almadan evel bana teknik detaylarini gonder. Icinde kullanilan kompozit degerlerine gore degip degmeyecegini sana soylerim. Cunku her kask carbon var diye saglam olmaya bilir. Karbon kaplama ile carbon fiber kompozit kask arasinda daglar kadar fark var.Kaza aninda verdigin o paranin hakkini vermeli.
[COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti
boy;
aldım hocam ama carbon almadım. kalktım ankaradan fuara geldim cumartesi günü. marushin carbonu inceledim, 900 tl gibi bi fiyata indiler, laserin carbonuna baktım 700 tl idi ama markaya güvenemedim. uvexin carbonu da daha önce ankarada incelemiştim tasarımı pek hoşuma gitmemişti.
senin tavsiyelerin doğrultusunda sharklara baktım, x-lite ların fiyatları biraz aşıyo gibi oldu onlara bakamadım. arai rx-7 aslında çok güzel bi seçim olurdu ama 299 km/h gibi süratlere çıkmadığım için gereksiz gibi geldi hem rakam olarak da baya kasardı beni.
o kafa karışıklığı içerisindeyken gittim eski köye yeni carbon getirmeyeyim dedim shoei xr1000 aldım geçtim. hediyesi 650 tl ye geldi bi de siyah vizör aldım. kısmet olursa 2 sezon bunu kullanayım dedim. henüz kaskı test edemedim ama bildik ve kendini kanıtlamış bi kask (her ne kadar sharp testlerinde 3 yıldızda kalsada ) inşallah memnun kalırım.
zeda3000;
ilgine teşekkür ederim, aslında senin carbon ducatinden dolayı bu işle ilgileniyor olduğunu tahmin etmem gerekirdi artık carbon kask için olmasa bile motorun komple carbon kaplanması konusunda fikrini almak için rahatsız etmek isterim. fuarda görmüşsünüzdür dainese mağazsaında tamamen kaplanmış bi örnek vardı, hep düşündüğüm ve istediğim bişey ama kararsızım o konuda.
.....ve sordu torununa yaşlı kızılderili büyücüsü : sen hiç orta sehpalı supersport gördün mü.....
@chopperrider
Güle güle kullan arkadaşım.. Shoei zaten kendini ispatlamış ve bu sektörde çok eski bir marka. Eskiden bu kadar çok marka seçeneği yokken hiç düşünmeden alınabilecek iki üç markadan biriydi zaten. Ben de XR800 ve XR1000 modellerini kullandım. Ancak şu anda çok fazla marka ve model kask var ve yeni modeller gerçekten eskisini aratmıyor ve çok daha iyiler. Shoei'nin beğenmediğim iki özelliği var, diğer markalara göre vizör alanı çok fazla, diğer markalara alıştıktan sonra çok güvensiz gelmişti ama senelerce güvene güvene kullanmıştım. Psikolojik bir olay. Bir başka beğenmediğim özelliği de iç kumaşının yünümsü yapıda olması, yeni kaskların çoğunda ipekimsi bir kumaş kullanıldığından daha az terletiyor. Onun dışında Shoei 10 numara kask, Kenan hala Shoei kullanıyor.o kafa karışıklığı içerisindeyken gittim eski köye yeni carbon getirmeyeyim dedim shoei xr1000 aldım geçtim. hediyesi 650 tl ye geldi bi de siyah vizör aldım. kısmet olursa 2 sezon bunu kullanayım dedim. henüz kaskı test edemedim ama bildik ve kendini kanıtlamış bi kask
Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.
çok teşekkür ederim. vizör alanı konusunda gerçekten haklısın cam yüzeyi epey geniş, ferah bi his veriyor ama fazla açıkta hissetmek de güven duygusunu düşürüyor.
şu an kullandığım agv k serisine kıyaslayınca iç malzemesi çok rahat geldi bana ama yolda nasıl olacak bilemiyorum tabi, ama en çok istediğim +200 süratlerde başıma fazla bi basınç yapmaması ve sallama yapmaması. şu an kullandığım kask ve dandik kışlık montla yüksek süratte motorun üstünde durmak için ekstra çaba harcıyorum. inşallah düzgün bi deri mont alıp bu sorunu tamamen aşarım. zaten benim yüksek sürat dediğim de 240-250 daha fazlasını ben bilmem ben bilsem bile motorum bilmez
.....ve sordu torununa yaşlı kızılderili büyücüsü : sen hiç orta sehpalı supersport gördün mü.....
@chopperrider
Aynı şeyi düşündüğümüze sevindim, genelde bu tür yorumlar yaptığımda markaya bok atıyorum sanıp yargılıyorlar beni. Vizör alanının büyük olması gerçekten güven konusunda insana olumsuz şeyler hissettiriyor. Diğer kaskları kullanmaya başladığımda da görüş alanının darlığından şikayetçiydim ama sanıyorum bunun ideal bir boyutu yok, alışmayla ilgili bir konu. Kask seçimi kadar uygun ölçünün de seçimi çok önemlidir. Normalde insanlar kafasına taktığı kaskta rahatlık arıyorlar, ilk aldığınız kask kafanızı oldukça fazla sıkmalı, hatta ilk 1 ay yanaklarınız ön taraftan fışkırmalı, yüzünüz kızarmalıdır çünkü kaskın içi kullandıkça genişler ve genişledikçe de kafanızda hareket etmeye başlar. Bu yüzden de yüksek süratlerde çok büyük rahatsızlık verir ve sizi koruyacağınıza tehlike yaratır.vizör alanı konusunda gerçekten haklısın cam yüzeyi epey geniş, ferah bi his veriyor ama fazla açıkta hissetmek de güven duygusunu düşürüyor
Karbon konusunda da şunu söyleyeyim, belli bir paranın üzerindeki çoğu kaskta karbon kullanılıyor zaten. Karbon tek başına kullanıldığında hafif olur ancak sert ve kırılgan bir malzemedir. O yüzden genellikle cam elyafı, aramid, kevlar gibi kumaşlar ile birlikte kullanılır. Yarış grenajlarında da bu şekilde oluyor, aksi taktirde esneme olmayacağından çok çabuk kırılıyor.
Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.
Aradaki farki gormen icin asagidaki linki okumani tavsiye ederim
http://www.carbonfiberhelmets.com/important.php
[COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti
marushin karbon un ön havalandırması hep açık ... soğukta sıkıntılı olur
ama diğer modelleri %100
Karşılaştırma yaptığın kasklardan birini almışssındır sanırım ama ben yine de diğer arkadaşlara fikir vermek açısından tecrübelerim aktarayım.
Yaklaşık 2 hafta önce Uvex Onyx Carbon kask aldım. Kask 950 gram hayatımda aldığım ilk kask ve buna rağmen birkaç saatlik kesintisiz sürüşlerde hiçbir boyun ağrısı ve yorulma hissetmiyorum, kaskın hafif olması da darbelere karşı savunmasını arttıran br özelliği.
Kaskın vizörünü alman Bayer firması yapıyor ve bu işin kimyasını gerçekten çok iyi çözmüşler. Gece sürüşlerinde soğuk havada içeriden buğu yapsın diye hohlamama ramen kesinlikle en ufak bir buğu görmek mümkün değil.
Kaskın iç malzemesi buff kullanmadan bile kesinlikle herhangi bir kaşıntı rahatsızlık yapmıyor ve inanılmaz rahat ve antialerjen malzemeden yapılmış.
Kaskın arkasında havalandırma kanalı yok fakat çenede ve alnın üzerindeki çift kademeli havalandırma delikleri gayet yeterli oluyor.
Vizörden herhangi bir hava sızıntısı veya yüksek süratte (max 120 gördüm-cbr 125) vizörün açılması veya bulunduğu kademeden kayması mümkün değil ve kask geriye doğru basınç yapmıyor.
Ses konusuna gelirsek. Çenede kullanılan portatif bir ses ve rüzgar kesici var. Fakat buna ragmen 90 km de içeride uğultu başlıyor. Sessiz bir kask var mı bilmiyorum ama sanırım tüm kasklarda uğultu vardır ve bu kulaklık ile en az seviyeye indirgenebilir.
Sonuç olarak daha önce kask kullanmamış birisi olarak çok sağlıklı değerlendirememiş olabilirim ama 800 tl verdiğim bu kasktan çok memnunum ve aldığım için en ufak bir pişmanlık duymadım ve güven verici bir kask.
Sağlam, sade, şık ve konforlu bir kask isteyenlere tavsiye edebilirim.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)