merhaba,
yas 41 ve gec baslayan motor sevdası ıle ulkede kaldıgım surede motor kullanmaya basladım. hevesım ve zevkım Crusıer tarzı motorlar ve uzun arastırmalar ve okumalar ( teknık kısmı halletmek adına ) sonrasında yurtdısında daha uzun kalan ve ulkeye pek de ugramayan bır arkadasımın yamaha'sı ıle trafıge cıktım ( ısın pratık kısmını halletmek adına ).
uzun lafın kısası daha motor satın almadım ama bır cruıser ıle sehır ıcınde motor kullanıyorum. gercekten cok zevklı ımıs ve keske daha erken baslasaymısım.
ancak gun gectıkce enduro'ları gordukce, onlara olan hayranlıgım artıyor. oncelıkle kelımenın tam anlamıyla " at gıbı " mubarekler Bır kısragın sırtına bınmıssınız ve o sekılde yol alıyorsunuz trafıkte. gorme ve gorunme katsayınız artıyor. ıcten ıce de bır guven gelıyor ınsana.
bu sefer de cruıser yerıne enduro mu alsam dıye dusunmeye basladım ama boyum 173. Enduro selelerı ıse 80 cmden baslıyor. ustune cıktıgımda ayagım yere, ucuyla temas edıyor. Cruıser'da ıse tam taban yere basabılıyorum. tabıı bu da kırmızı ısıklarda ve/veya trafıgın durdugu zamanlarda ınsana hem bır guven hem de dogal olarak bır rahatlık verıyor. Enduro'da , sankı bale yaparmıs gıbı ayagımın ustunde dıkılmek zorunda kalıyorum. dur-kalkların yorucu olmasından cekınıyorum trafıkte.
Motobot fırmasının taban yukseklıgı arttırılmıs botlarını gordum gecenlerde ınternette. 6 cm'e kadar tabanı yukselttıgı soylenıyor kı sanırım bu bot ıle cok daha rahat durabılecegım enduro motor ustunde.
bu yukseltılmıs tabanlı botlardan kullanan var mı aranızda? varsa deneyım ve dusuncelerını paylasmasını rıca ederım. guvenlı mıdır? ayakta agırlık, hıssızlık, kullanım zorlugu vs gıbı sıkıntılar yaratıyor mu? kısa mesafelerı de olsa yururken sorun cıkartıyor mu ? gıbı ...
ayrıca enduro ustunde sehır ıcınde yol yapan arkadaslar arasında , bacak boyu benım gıbı cok da yetmeyen varsa, onlar da lutfen deneyımlerını / tecrubelerını / tavsıyelerını paylassınlar.
saygılarımla
not : aprilla mana 850 kullanan varsa, bu motor hakkındakı dusuncelerını rıca edecegım ayrıca.