4.9.2008 tarih faturalı Suzuki’nin bayisi korlas’tan Suzuki VL 250 motor aldım. Yaklaşık 10 gün sonra bu motorun aküsü bitti Antalya’daki servis Ulusoy kardeşler 2 defa şarj etti sonrada akünün şarj etmediğini bozuk olduğunu tespit edip Suzuki genel merkezden akünün değişimi istedi genel merkezden beni arayan garantiden sorumlu kişi şu açıklamayı yaptı.
İlk bakımı yapan servisin aküyü doğru şekilde işlem yapmamış olacağından dolayı varsayımla akünün bozulabileceğini bu nedenle de ilk bakımı yapan korlas Suzuki servisinin sorumlu olduğunu anlattı ve bunun garantiye girmeyeceğini belirtti.
Ayrıca Garanti belgesinin Garanti Kapsamına girmeyen parçalar bölümünü okursam anlayacağımı söyledi ve aynen o başlığı ve yazıyı yazıyorum.
Garanti Kapsamına Girmeyen Parçalar:
Aşağıda adı gecen parçalarda bir imalat veya montaj hatası var ise, konunun garanti kapsamına girip girmediğine Yetkili Suzuki servisi karar verir.
Lastikler, Bujiler,Yağ,Hava,Benzin Filterleri …. Akü … ve rutin olarak değişmesi veya fonksiyonu nedeniyle rutin olarak bakım görmesi ve ayarlanması gereken parçalar garanti kapsam dışındadır. (uzamasın diye bazı parçaları yazmadım)
Bu cümlelere göre Yetkili Suzuki servisi olan Antalya Ulusoy Kardeşlerin söylediği akü şarj tutmuyor diye rapor tutup merkeze bildirmesi ne ifade eder?
İşte Suzukinin örnek bir garanti anlayışı. Emsal bir çin motoru 4.000.YTL ve aküsünü değiştiriyor 10.000 Ytl lik marka sahibi Suzuki değiştirmiyor.
Bu konuda görüşlerinizi bekliyorum..