Dünyada Honda Satış Rakamları Ve Diğerleri
Reklamlar
-
honda world sitesinde yıllık mali ve satış raporlarını biraz inceledim
http://world.honda.com/motorcycle/
enteresan bir durum var,
honda yılda ortalama 10,500,000 adet dünya geneli satışı ile neredeyse tüm bilinen kaliteli dediğimiz tüm markaların toplamı kadar bir satış rakamına sahip, yani yamaha suzuki harley davidson vs ler toplamı. tüm dünya markalarının çinliler dahil üretimi ise yıllık 45,000,000 adet civarına ulaşmış durumda.
Honda bu satışlarının ortalama
350,000 adedini japonyada
550,000 adedini kuzey amerikada
300,000 adedini avrupada
8,000,000 adedini asyada
1,000,000 adedini diğer ülkeler denilen güney amerika orta asya aftika vs. gibi ülkelere yapan dev bir kuruluş. özellikle asya satışlarının neredeyse tamamının scooter ve ufak hacimli motorlar olduğu ortada.
buna karşın montesa honda s.a. ispanya fabrikası avrupa için yıllık 8000 adet gibi çok düşük bir honda deauville üretim planına sahip. kullanıcıların çok beğendiği bu model neden bu kadar az satılabiliyor.
ve ayrıca ülkemize de dünya satışı 3,500,000 adet ile hondanın üçte biri olan yamaha ile 2,000,000 adet ile hondanın beşte biri olan suzuki sizce neden super sport, touring, naked ve cruiser kategorilerinde sanki daha populer,
fazer fanatizmi gibi bir sevgi ben hondacılarda göremiyorum.
genel bir sohbet ve paylaşım olsun istedim,
saygı ve sevgilerimle
Reklamlar
-
öncelikle bilgiler için teşekkürler
fakat fazer fanatizmi hondacılarda var hemde adına site bile kurulmuş.cbf.
-
Senelerdir Honda kullanan, ilk tercih olarak Honda markasını tercih eden ve iki senedir Honda markası ile yarışan biri olarak bu konuda bazı şeyler söyleyeyim. Genelde insanlar arasında marka kıyaslamaları çok sık yapılan birşey. Her markanın fanatikleri vardır. Satış istatistiklerine bakıldığında Honda'nın tüm markaların toplam adedi kadar satış yaptığı doğrudur. Fakat Honda'nın neden bu kadar tercih edilen bir marka olduğunu anlayabilmek için aynı zamanda başka bir istatistiğe bakmak da gerekir. Hangi markalarda daha çok problem yaşanmakta ve servise götürülmektedir? Honda herkesin bildiği üzere motoru en uzun ömürlü, en az problem yaşanan bir markadır. İnsanlar bu yüzden bu markayı tercih etmektedir. Honda markasının altında çok büyük bir güven vardır. Bu güvenin 2008 1000RR'ın yağ eksiltmesi problemi ile sarsılıp sarsılmadığı konusunda da birşey diyemeyeceğim...
Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.
-
Hondanın en çok satan marka olması en geniş ürün yelpazesine sahip olmasından kaynaklanıyor.
Özellikle de Cup, commuter ve scooter satışları bu rakamın ağırlığını oluşturuyor.
Sözü edilen firmaların çoğunda ise bu segmentlerde ürün bile yok.
Pek tabii ki, Honda dünyanın en büyük motosiklet üreticisi ve altını çizerek söylüyorum en kaliteli üreticilerden biri...
Ama yılda bilmem kaç milyon tane cup satması,örneğin 900 CC lik bir motorda da rakiplerinden üstün olduğu anlama gelmez.
Önemli olan, sadece yazarken veya konuşurken değil, hergün hayatı yaşarken adam olabilmektir.
-
Motosiklet Eğitmeni
Eğer satış rakamlarından bir sonuca ulaşmak gerekiyorsa, üretilen modellerin satış rakamlarına bakmak lazım.
Yani toplam satış rakamları bize sadece;
"vay be Honda!ya bak! amma çok motosiklet satıyor!"
dedirtiyor.
Fakat bir sonuç çıkarılmak isteniyorsa,ilgilendiğiniz modellerin tek tek satış istatistiklerine bakarak yorum yapmak lazım.
Markaların ürün gamı içerisinde bulunan modellerden hangisi daha çok satıyor?
Hangisi en az sorun çıkarıyor?
.
.
.
Böyle uzayıp gidecek sorulara cevap verecek detaya sahip istatistiklere ihtiyaç var.
Bu tüm markalar için geçerli.
Örneğin, Yamaha satış rakamının büyük bir kısmını belli modeller üzerinde yakalıyor.
Bir de muhtemelen dahil değildir ama, bu rakamlara scooter ve ya mopet gibi dünyada motosikletten ayrı olarak sınıflandırılan ürünler dahilmi?
Eğer mümkünse detaylı bir istatistik yorum için daha uygun olur...
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
-
bir suzuki fanatiği olarak honda nın ülkemizde de en çok satan marka olduğunu biliyorum.. oldukça kaliteli bi üretim olması, fiyat politikasının avantajı ve ikinci el de ki avantajı malum..
2008 1000rr ın yağ eksiltme sorunu nun honda fanatikleri üzerinde pek bi olumsuz etki yarattığını düşünmüyorum..
bide hondanın her sınıfta kullanıcının beyenisine makinalar sunması da en büyük avantajı..
-
Süper Moderatör (BBRR)
bu karşılaştırmayı bide şöle yapsan ..600 cc üstü motorlarda honda satışı ve diğer markaların satışı .. bence honda zirvede olmaz .. 50 cc den tutunda 1800 cc ye kadar geniş aralıkta bir yelpazede ürün üreten hatta aynı cc lerde birden çok modeli olan hondayı .. 600 cc altında model dahi üretmeyen markalarla kıyaslamak bence adil olmaz ... sağlamlıkta hondayı sulu götürüp susuz getirecek markalar varken .. en sağlam honda demek ne kadar doğru olur ..
ben hep avrupa üretimi motorların japonlardan çok daha iyi olduğunu düşündüm .. bi aprilla bir bmw bi triumph bi ducati hondadan daha azmı sağlam .. beni güldürmeyin .. 1950 lı yıllarda üretime geçen hondanın hadi bana yürüyen faal durumda bi 1970 li modelini göstersenize .. ama ben size 1940 lı yıllara ait hala faaal bmw . 1950 li yıllara ait lambretta , 1960 lı yıllara ait moto guzzi ler gösterebilirim .. sağlamlıkta kıstas aldığınız konu nedir ..
honda motosiklet sektörünün lokomotif markalarından biridir .. başarısı bu alana yaptığı büyük yatırımlardan dolayıdır .. kötü motormudur .. hayır değildir..
ama en büyük honda başka büyük yok .. sadece bir masaldır
[B][COLOR="DarkOliveGreen"]"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz"[/COLOR][/B] [B]A. Şerif İZGÖREN[/B]
-
En iyi motor Honda'dır veya şudur, budur demek zaten saflık olur. İster avrupalı ister uzak doğulu olsun hepsinin iyi ve kötü yönleri mutlaka vardır. Yoksa bile zamanla ortaya çıkacaktır. Üç beş sene önce dünya klasmanında yapılan motosikletler arası sağlamlık yani yolda bırakmazlık, kapasitesi içinde veya dışında gösterdiği mukavemet değerlendirmesinde bütün otoritelerin oy verdiği tek model Honda Cup'dır ve 1950'den beri aynı şekilde üretilir. Bu'da bana bu adamların nasıl motosiklet yapılabileceği konusunda bilgi sahibi oldukları üzerine iyi bir referans teşkil eder.
İllaha eski model bir kıstas ise her markanın eskisi bulunur. Bugün kü teknolojiye ne kadar referans teşkil eder o'nu bilemem.
-
@BBRR
1950 lı yıllarda üretime geçen hondanın hadi bana yürüyen faal durumda bi 1970 li modelini göstersenize
Barış'çım ben bu motorun (1990 model) aynısının lacivert renkte olanını Esengül Ali ustanın servisinde periyodik bakım için geldiğinde görmüştüm. Bunlar hala gidiyor mu şeklindeki muhabbetimi motorun sahibi birkaç cümle ile bitirmişti. "Ben bu motorla hala 240 km/h süratin üstüne rahatlıkla çıkabiliyorum" demişti. Motorun kaç km de olduğunu öğrendiğimde şok oldum! 1 milyon km üzerindeymiş. O senin bahsettiğin 1970 model BMW'ler acaba maksimum kaç km sürate çıkabiliyor? Veya toplam kaç km yol yapmış? Çünkü motorun ömrünü en çok etkileyen şey motor devri, dolayısıyla çıkılan maksimum sürattir. Ben dayanıklılık konusunda Honda ile hiçbir motoru kıyaslamam bile. Haa güç, sürat konusunda Honda'dan hızlı markalar olabilir, o konuda birşey diyemem. En iyi motor Honda'dır demek çok genel bir yorum olur. "En iyi" den beklediğiniz şeye göre sonuç değişebilir.
Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.
-
"Dünyanın en iyi motosiklet markası şudur" yada "Honda en sağlam motosiklet üreticisidir" yada "Honda her segmentte rakipsizdir" vs. demek komik iddialardır.
Satış ve Pazarlama bölümlerinde istatistikler bu şekilde tutulmaz. Mesela Yamaha Fazer, Suzuki GSR600, Kawasaki ER-6N ve Honda CBF600'ü ele alırsınız. Hepsinin aynı anda satıldığı bölgelerdeki satış rakamlarına bakarsınız. Olumlu ve olumsuz dönüşleri incelersiniz ve birtakım farklı değişkenleride farklı parametrelerle ekleyip (fiyat, görsel zevkler vb.) bir model oluşturursunuz. Her daim hata payı vardır ama açık ara önde olan marka içinde "İşte X markası, Y segmentinde ve diğer markalarında aynı şartlarda satış yaptığı Z bölgesinde lider" diye yorumlarsınız..
Olay budur.
Ek olarak BBRR'ın fikirlerine katılıyorum. Honda, en azından şimdilik Avrupa ve Amerikalı markalar kadar sağlam makineler üretemiyor. KTM, BMW, Triumph, Aprilia, 2teker aleminin ferrrasi Ducati...? Bu makinelerle uzakdoğu motorlarını kıyaslamak bile haksızlık olur. Çünkü Japon motorları fiyat / performans oranı iyi makineler üretir. Avrupalılar pahalıdır ama daha sağlamdır.
~ Bütün mesele yolda olmak... ~
-
Motosiklet Eğitmeni
Bir motosikletin çok satmasına göre değerlendirme yapmak yanlış.
Satış rakamlarını Türkiye gerçeğiyle yüzleştirdiğinizde en kaliteli motosikleti Çinliler yapıyor gibi bir sonuç ortaya çıkar ki bu çok enteresan olur.
Yarış motosikletlerinin dışındaki diğer motosikletlere baktığımızda, benim tercihim avrupa üretimi bir motosikletten yana olurdu.
Yani kalite konusunda BBRR'ye hak veriyorum.Aslında sadece kalite değil, performans açısından da çok öndeler.
Örneğin arazide hoplayıp zıplamaya bir motosiklet alacaksam, KTM varken diğer markalara bakmam bile.
Enduro alacaksam, yine KTM ve BMW öncelikli tercihim olur.
Bir Cruiser alacaksam, Moto Guzzi alırım.
Vespa yaşadığı müddetçe, diğerleri benim için bir scooterdan öteye geçmez. İsterse uçanını yapsınlar. Ben yine Vespa'mı alır keyfime bakarım.
Çünkü bu modeller uzun soluklu kullanım için alınan modellerdir.
Onbinlerce km yapmak için alınırlar.
Torunlarınıza miras bırakabileceğiniz klasikler olabilirler.
Bu demek değildir ki Japonların bu modelleri kötü.
Ama benim kriterlerim budur.
Fakat;
konu yarışmak olunca iş değişiyor.
Bu güne kadar avrupada Japon'ların performansına ulaşabilmiş bir motosiklet maalesef yapılamadı.
Küçük hacimlilerde başarılılar.
Hatta Japon'lardan daha iyiler.
Fakat motor büyüdüğü zaman sınıfta kalıyorlar.
Diyeceksiniz ki ya Ducati?
Son iki sezondur performansı ortada.
Evet ama gelecek sezon rakiplerinden ileride olacağının garantisi yok.
Yani henüz Japon'ların verdiği güveni vermiyor.
Tabii ki kaliteli ve güzel motosiklet ama kendini ispat etmesi için bu platformda daha bir kaç sezon aynı performansı göstermesi gerekiyor.
Ducati'nin daha öncede böyle çıkışları olmuş ve şampiyonluklar kazanmıştı.
Fakat sonra uzun yıllar Japon rakiplerine yetişemedi.
(Dikkat edin. Yarış motosikletlerinden bahsediyorum)
Bu kadar laf kalabalığının özeti şu.
Her modelin ayrı istatistiği verilmeli ki karşılaştırma yapabilelim.
Genelin eğilimi ve tercihleri konusunda bilgi sahibi olalım.
Şu kadar motosiklet satmış cümlesi bir şey ifade etmiyor.
Dip not: Honda'nın yağ yakma problemi olarak lanse edilen şey aslında bir problem değildir.
Performansa yönelik yapılan motorlarda çok sık rastlanılan bir durumdur.
Yağ yakmayıp, gücü düşecekse, bırakın yağ yaksın.
Yarın Porche, Ferrari gibi bir otomobil alırsanız, elinizde yağ bidonlarıyla gezeceksiniz.
Benden söylemesi.
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
-
-
Motosiklet Eğitmeni
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
-
Marka karsılastırmaları cok genis bir konu.
Her yonden incelenebilir.
Oncelikle her markanın kendine has ozellikleri vardır.
Bana gore bir markanın kalitesine o markanın her modelinde yakaladıgı kalite standartına gore bakılmalıdır.
Ktm yanında diger crosslara bakılmaz denmis. Dogru olabilir.
Fakat Ktm markasının arazi aracları uzerinde uzman oldugunu ve profesyonnelere yonelik daha pahalı araclar cıkardıgını unutmamak lazım.
Ote yandan Ktm in RC8 modelinin diger markalardan ne kadar ustun oldugu tartısılır.
Ducati motosikletleri motosikletlerin Ferrarisi kabul edilir.
Fakat nasıl Ferrari ile Honda otomobillerini karsılastırmak pek saglıklı olmayacaksa Ducati ile Honda ve diger japonları karsılastırmak saglıklı degildir bana gore.
Ducatinin kalitesine gore fiyatı vardır ve elit kullanıcılara hitab eder.
Soichiro Honda nın politikası ile herkesin alabilecegi en yuksek kalitede motosikletler uretmektir.
Bu durumda Ducati Hondadan kalitelidir demek bence yanlıstır.
Bu durumda en saglıklı karsılastırma aynı segmentteki modelleri karsılastırmak olacaktır.
-
Konu abuk subuk noktalara çekilmeye başlandı. Başlıkta konuşulan şey Honda'nın satış rakamları ile ilgiliydi. İster kabul edin ister etmeyin, ne 2 tekerin Ferrarisi olan Ducati, ne de 1950 model motorları bugün sadece traktör veya tarihi eser olarak kullanılabilen BMW satış miktarları olarak Honda'nın bırakın yanına yaklaşmayı kıyaslanamaz bile. Honda tüm markaların satış toplamlarından daha fazla bir satış miktarı ile her zaman liderdir ve lider olmaya da devam edecektir. Bu bence büyük bir başarıdır. Bunun dışında bu konuda Honda ile ilgili tek bir yorumda bulunmayacağım...
Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.
-
[COLOR="Red"]Kontrolsüz Güç Güç Değildir[/COLOR]
::sapka::::gleam::
-
Ülkemizdeki otomobillerdeki satış rakamlarına bakınca ferrarinin en altlarda hyundai nin ise en üstlerde olduğu görülüyor. Bu ferrariyi kötü mü yapar?
Honda tabiiki kaliteli bir marka. Ama iyiyi sadece satış rakamları belirlemez maalesef.
-
böyle bir motor yaparsa kalitesine inandırır tüm dünyada efsane olur o marka geçin cbr ları cbf leri (not makina benimdir)
zengin veya fakir farketmez, apaçilik ya da ezik alt kültürün, motosiklet üzerinde hiç bir izahı ve bahanesi olamaz...
) (3 litre benzin koyuyorum bir hafta geziyorum diyen adamlardan ve motorlarından uzak durun)
-
Geçenlerde bir haber okudum.
Nissan'ın yenisini çıkardığı GT-R modeli ile ilgili.
Nürburgring'te atılan tur zamanları ile ilgili mesele. Porsche ve Nissan cephesi atışıyor!
Nissan cephesi Porche'ye "isterlerse Porsche'ye sürüş dersi verebiliriz" diyor
http://www.motorauthority.com/nissan...egitimate.html
Motosiklet meselesine bağlayacağım işi. ;
Üstadların önceki mesajlarında belirttiği gibi İtalyan,Alman motorlar bir Japon'a göre tüm değerlendirmelerde(sağlamlık,konfor vs.) üstün çıkabilir.
Ama Japonların odaklandığı belli meseleler var. (önceki mesajlarda belirtildiği gibi)
O belli meseleleri umursayan motosiklet kullanıcıları da seçimlerini ona göre yapıyor.
Gerçi sonuçta insan hangi markayı kendine yakın buluyorsa bazı şeyleri belki -marka sevdası ile-görmezden gelerek kendine o marka motoru,arabayı alıyor.
Marka sevdası yadsınamayacak bir gerçektir.
Atın iyisi alayda,kabın iyisi kalayda belli olur.
-
23 Ağustos 2012, 21:58
#20
boy adlı üyeden alıntı
@BBRR
Barış'çım ben bu motorun (1990 model) aynısının lacivert renkte olanını Esengül Ali ustanın servisinde periyodik bakım için geldiğinde görmüştüm. Bunlar hala gidiyor mu şeklindeki muhabbetimi motorun sahibi birkaç cümle ile bitirmişti. "Ben bu motorla hala 240 km/h süratin üstüne rahatlıkla çıkabiliyorum" demişti. Motorun kaç km de olduğunu öğrendiğimde şok oldum! 1 milyon km üzerindeymiş. O senin bahsettiğin 1970 model BMW'ler acaba maksimum kaç km sürate çıkabiliyor? Veya toplam kaç km yol yapmış? Çünkü motorun ömrünü en çok etkileyen şey motor devri, dolayısıyla çıkılan maksimum sürattir. Ben dayanıklılık konusunda Honda ile hiçbir motoru kıyaslamam bile. Haa güç, sürat konusunda Honda'dan hızlı markalar olabilir, o konuda birşey diyemem. En iyi motor Honda'dır demek çok genel bir yorum olur. "En iyi" den beklediğiniz şeye göre sonuç değişebilir.
http://motoprofi.com/bikephoto/870/h...0_f_1992_2.jpg
90 model 1 milyon km'de bir honda motosiklet. Gerçekten efsane bunlar. Honda al ömur boyu kullan diye bosa demiyorlar
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)